Comunicați țării o știre importantă!×
24 iunie
Hot news
Diacov: Nu am de gând să mă implic în lupta pentru președinția PDM
  • 0
  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
2
24 Iun. 20:20
·
444
1
  • 2
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
3
  • 2
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
3
194

Cei mai buni jucători de DOTA 2 au fost învinși de inteligența artificială

Algoritmul de inteligență artificială dezvoltat de OpenAI, grupare non-profit, a reușit să învingă cei mai buni jucători de DOTA 2 din lume.

Acest sistem de inteligență artificială a mai reușit asta și în trecut, dar atunci a făcut-o împotriva unor echipe formate din foști jucători profesioniști, din amatori. Abia acum, AI-ul s-a întâlnit cu o echipă profesionistă de DOTA 2. Și nu cu una oricare, ci cu cea mai bună din prezent, echipa OG, transmite Ştiri.md cu referire la playtech.ro.

Echipa OG a câștigat The Internetional 2018, cea mai tare competiție de DOTA 2, și un premiu financiar de 11,2 milioane de dolari. Așadar, inteligența artificială a avut un oponent redutabil. Însă chiar și așa, oamenii nu au putut face față calculatorului și au pierdut două dintre cele trei meciuri.

Echipa OG nu a jucat rău, dar AI-ul s-a dovedit mai bun. În primul meci, oamenii au rezistat timp de 40 de minute înainte să se recunoască învinși, dar al doilea meci l-au pierdut în mai puțin de 20 de minute.

DOTA 2 este un joc foarte complex, cu multe variabile, iar faptul că un sistem de inteligență aritificială poate învinge cei mai buni oponenți umani, maeștrii ai jocului, ce petrec zeci de ore în fața monitorului, îți arată cât de departe a ajuns.

Care este scopul ultim al OpenAI? Obiectivul lui OpenAI nu este să creeze un algoritm care să fie grozav la jocuri video, ci acela de „a crea un sistem de inteligență artificială general”.

Ideea este că algoritmii pot învăța foarte repede și pot face anumite lucruri la fel de bine sau mai bine decât oamenii. Algoritmul OpenAI a învățat să joace DOTA 2 în 10 luni, iar în acestă perioadă a simulat 45.000 de ore de joc.

Această victorie este dovada că OpenAI poate rezolva acestă problemă și că trebuie să treacă la următorul obiectiv. Filip Wolski, cercetător la OpenAI, spune că următoarea provocare ar putea fi alte jocuri mai complexe, jocuri unde comunicarea este mai importantă sau unde jucătorul trebuie să controleze mai mult de șase personaje.

O provocare pentru OpenAI este acea de a adapta inteligența artificială să funcționeze în simulatoare imperfecte. DOTA 2 este un simulator perfect pentru că avem același scenariu digital ca și în testul final.

În domeniul chimiei organice, unde scopul ar putea fi generarea de noi medicamente pentru boli netratabile, nu există simulatoare bune deoarece „nu putem recrea orice potențială reacție moleculară din corpul uman”.

Constituirea unor simulatoare mai bune în astfel de scenarii este o necesitate dacă se dorește ca inteligența artificială să rezolve probleme esențiale din lumea reală.

Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Ați găsit greșeală?
Vă rugăm să ne anunțați!×