Ministerul Sănătății face lobby în favoarea unui producător de țigări
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 6
6
15 Dec. 16:35404
Ministerul Sănătății face lobby în favoarea unui producător de țigări

Legislația în domeniul controlului tutunului va suferi din nou modificări. Ministerul Sănătății propune spre dezbateri publice un proiect de hotărâre care favorizează plasarea pe piață a produselor din tutun care nu arde, deși o asemenea noțiune nu este reglementată în Legea privind controlul tutunului.

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 6
6
404
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
0
635

În Moldova se vor produce ambalaje pentru branduri cu renume precum „Dior”, „Louis Vuitton” și „Pomellato”

Ambalaje bio pentru medicamente, ambalaje pentru producători cu renume, precum: ”Dior”, ”Pomellato”, ”Louis Vuitton”, și vinuri exclusive vor fi exportate de companiile din țara noastră. R.Moldova își diversifică gama de produse exportate, datorită proiectului Ameliorarea Competitivității (PAC II).

Unitatea de Implementare a Proiectului Ameliorarea Competitivității a aprobat spre finanțare alte șase dosare. Printre beneficiarii proiectului se numără tipografia „Neosan-Print” care exportă ambalaje individuale pentru medicamente pe piața de Est. Compania și-a propus  să producă ambalaj ecologic care va fi exportat în țările europene, scrie bani.md.

Cu susținerea financiară a PAC II întreprinderea va elabora un ambalaj nou ecologic în conformitate cu standardele UE, va elabora un brand al tipografiei, un Website, un software pentru controlul procesului de producție, precum și studii ale piețelor din România și Bulgaria, și o strategie de preț pentru aceste produse. 

Și compania „Lux Packaging” va exporta ambalaje, dar pentru branduri iconice cu renume mondial, precum „Louis Vuitton”, „Dior”, „Acqua di parma” sau „Pomellato”. Pentru sporirea competitivității pe piața europeană, întreprinderea va implementasistemul de management a calității ISO 9001, un standard recunoscut la nivel internațional cu un set de proceduri, respectarea cărora diminuează riscurile rebutului și a insatisfacției clienților. 

Întreprinderea „Rikipal” va cuceri piața europeană cu ambalaje din lemn. Compania exportă deja în Rusia, Ucraina și Belarus, însă intenționează să devină competitivă și în Uniunea Europeană. În acest scop, cu susținerea financiară a PAC II, managerii firmei vor elabora o strategie de marketing, o nouă identitate corporativă și un Brandbook, o campanie de promovare, o strategie de export și vor implementa programul CRM, care va eficientiza întregul proces de afaceri și va spori competitivitatea întreprinderii.

Un alt beneficiar al proiectului a devenit „AIMS Center”, o companie de outsourcing pentru diverse servicii, de gestionare a afacerii pentru companii din Europa. Pentru a face față concurenței pe piața externă și a atrage companii cu renume, managerii întreprinderii au decis să-și îmbunătățească managementul calității prin certificarea pentru standardul ISO 9001 și perfecționarea cunoștințelor personalului în materie de limba engleză și limba germană.

Compania ”Unitech Engineering Solutions” specializată în servicii de proiectare a cramelor vinicole și a secțiilor de producere a vinului și în comerțul cu echipamente vinicole. Inginerii întreprinderii au proiectat crame pentru vinificatori din Azerbaidjan, Rusia, Romania și Italia. Pentru a-și spori competitivitatea pe piața externă, compania, susținută de PAC II, va iniția o campanie de promovare, va beneficia de servicii de mentenanță a softului de proiectări profesionale și cursuri de perfecționare a inginerului proiectant.

După ce a cucerit consumatorii de pe piața locală și din Occident cu vinurile sale, compania  ”Château Vartely” și-a propus să creeze mărci care să reziste în timp și care să reușească să se impună în fața mărcilor bine-cunoscute la nivel internațional. Cu susținerea financiară a PAC II, întreprinderea va crea o nouă marcă comercială de produse prin substituirea gamei de vinuri de calitate selectate. De asemenea pentru o mai bună promovare a produselor și mărcilor, va fi elaborat un nou  website al companiei în 3 limbi: română, engleză și rusă.

Amintim că, PAC II oferă granturi în valoare de până la 200 de mii de lei. Bugetul sub-compoenetei de granturi din cadrul PAC II constituie USD 3 mln. De susținere financiară pot beneficia întreprinderile din țară care vor să exporte. Banii sunt oferiți pentru servicii de dezvoltare. Printre serviciile ce pot fi acoperite de către PAC II se numără dezvoltarea unui plan de afaceri, studiu de piață sau de promovare, elaborarea strategiei de export și pregătirea documentației pentru comerțul internațional. Pentru a putea fi competitive la export, întreprinderile private vor primi finanțare și pentru elaborarea de mărci comerciale (design logo) și a identității corporative, a brandului de produs, catalogului de produse, paginii web sau a unui magazin on-line. Totodată, operatorii economici pot beneficia de instruiri pentru îmbunătățirea abilităților de prezentare, comunicare și a tehnicilor de organizare vânzări.

De la demararea PAC II au fost aprobate spre finanțare 20 dosare.