• 1
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
1
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
1
168

Vinul Moldovei a fost promovat în cadrul unei recepții în Japonia

Brandul național vinicol și Moldova ca destinație turistică au fost prezentate la o recepție în Japonia, la care au participat opt companii japoneze, importatoare de vin din Republica Moldova.

Somelieri și amatori, oficiali și oameni de afaceri au gustat vinul moldovenesc produs de 21 de vinării, transmite Știri.md cu referire la IPN.

Ambasadorul Republicii Moldova în Japonia, Vasile Bumacov, a declarat în deschiderea evenimentului că din plăcere organizează activități pentru a promova cel mai competitiv produs din Republica Moldova, vinul. Recepția este o celebrare a muncii celor opt companii importatoare din Japonia, care au acceptat invitația ambasadei și promovează vinurile moldovenești publicului japonez.

Viceministrul parlamentar pentru afaceri externe al Japoniei, Kenji Yamada, a menționat că Japonia și Republica Moldova au legături strânse de prietenie, în special în sectorul agrar. Oficialul s-a declarat onorat să guste din vinul Moldovei.

„Ne dorim să asigurăm diversificarea piețelor de export și minimizarea dependenței de piețele tradiționale, dar și promovarea țării noastre ca destinație turistică, vinul fiind produsul principal din oferta turistică a Moldovei”, a declarat Diana Lazăr, vicedirectoarea Proiectului de Competitivitate din Moldova.

Exporturile de vinuri moldovenești au înregistrat o creștere medie de 75% în ultimii doi ani. Exportul de vin moldovenesc către Japonia a crescut constant, atingând 276 de mii de litri în 2018, prețul mediu de export fiind de 2,9 dolari per litru, se specifică într-un comunicat de presă al Proiectului de Competitivitate din Moldova.