Un nou rezultat negativ la Calea Ferată: Pierderi de 73 milioane de lei
Situația financiară a întreprinderii de stat Calea Ferată a Moldovei (CFM) rămâne în continuare una dificilă, arată datele oficiale. Asta în pofida rapoartelor oficiale în care se anunță despre achitarea restanțelor la salarii și majorarea acestora.
![Un nou rezultat negativ la Calea Ferată: Pierderi de 73 milioane de lei](https://i.simpalsmedia.com/point.md/news/809x456/c0800f0a1e668b2b6144905870fb0f50.jpg)
Astfel în anul 2018 veniturile din vânzări ale CFM s-au redus cu peste 5% comparativ cu anul 2017 şi au coborât la aproape 937 milioane lei, transmite Știri.md cu referire la mold-street.com.
Este al doilea cel mai prost rezultat din ultimul deceniu. Doar în 2016 veniturile din vânzări au fost mai mici decât în 2018 - circa 909 milioane lei.
La profit situaţia este şi mai gravă. După un profit de 7,14 milioane lei în 2017, rezultat cu care anul trecut s-a lăudat foarte mult administraţia întreprinderii, CFM a înregistrat în 2018 pierderi de peste 73 milioane lei.
Evoluţia respectivă nu constituie o surpriză în condiţiile în care scade volumul de mărfuri şi pasageri transportat de întreprindere.
Totodată anterior patru ani la rând (2013-2016) - Calea Ferată a înregistrat pierderi anuale între 30 milioane şi 105 milioane lei.
Aminitim că o lună în urmă Iurii Topală, directorul general al CFM anunța despre o posibilă majorare a salariilor a 3.000 de angajați, din cei 7.600 angajați, începând cu luna mai 2019.
Potrivit lui Topală, majorarea salariului a devenit posibilă grație majorării încasărilor întreprinderii ca urmare a sporirii numărului de vagoane, precum și reparația acestora, efectuată în ultimii doi ani.
În prezent salariul mediu pe întreprindere ajunge la 4.800 de lei și este cu circa 25% mai mic decât salariul mediu pe economie.
De notat că mulți ani la rând din cauza pierderilor, CFM a acumulat restanțe la plata salariilor, care au fost lichidate abia la începutul acestui an.
CFM trece în prezent printr-un proces de reorganizare şi modernizare, graţie unei linii de creditare de circa 100 milioane euro.
În 2020 CFM ar urma să primească primele locomotive magistrale noi, dintr-un lot de 12 unităţi, produse în Kazahstan de General Electric Transportation, subsidiara gigantului american General Electric.