28 septembrie, 09:19
0
225

Proiect: Reglementarea producerii și vânzării vinurilor dealcoolizate

28 septembrie, 09:19
0
225

Pentru a exclude riscurile ce țin de producerea și comercializarea vinurilor dealcoolizate, care la momentul de față nu sunt reglementate de legislația în vigoare, Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare a elaborat un proiect de hotărâre de Guvern.

Proiect: Reglementarea producerii și vânzării vinurilor dealcoolizateFoto: agrobiznes.md

Potrivit Monitorului Fiscal, prin acest proiect se propune reglementarea producerii și punerii pe piață a respectivului produs, ceea ce va conduce și la eliminarea barierelor tehnice din comerț și a concurenței neloiale a producătorilor de vinuri din această categorie, precum și la crearea condițiilor de protecție a consumatorilor, transmite Știri.md.

"Astfel, vinul dealcoolizat este produsul alimentar care se obține prin diferite metode de dealcoolizare parțială sau totală a vinului materie primă sec sau a mustului de struguri concentrat, mustului de struguri concentrat rectificat sau a mustului de struguri sulfitat. 

Acesta poate fi îndulcit, aromatizat și poate avea o concentrație alcoolică dobândită pentru vinul fără alcool de cel mult 0,5% vol. și pentru cel slab alcoolic – de la 0,6% până la 8,0% vol.

La producerea acestora, registrul de evidență a vinurilor trebuie să conțină date privind volumul vinului supus dealcoolizării, concentrația acoolică dobândită, metoda de dealcoolizare, volumul obținut urmare a procesului dealcoolizării și concentrația alcoolică a vinului", se precizează în comunicat.

Autorii proiectului consideră că, prin completarea cadrului normativ cu această categorie de produs, se va reduce riscul fabricării unor produse nesigure, producătorii fiind obligați să respecte aceleași prevederi ca și producătorii celorlalte vinuri din struguri, ceea ce va reduce și riscul de concurența neloială.

Potrivit Monitorului Fiscal, prin acest proiect se propune reglementarea producerii și punerii pe piață a respectivului produs, ceea ce va conduce și la eliminarea barierelor tehnice din comerț și a concurenței neloiale a producătorilor de vinuri din această categorie, precum și la crearea condițiilor de protecție a consumatorilor, transmite Știri.md.

"Astfel, vinul dealcoolizat este produsul alimentar care se obține prin diferite metode de dealcoolizare parțială sau totală a vinului materie primă sec sau a mustului de struguri concentrat, mustului de struguri concentrat rectificat sau a mustului de struguri sulfitat. 

Acesta poate fi îndulcit, aromatizat și poate avea o concentrație alcoolică dobândită pentru vinul fără alcool de cel mult 0,5% vol. și pentru cel slab alcoolic – de la 0,6% până la 8,0% vol.

La producerea acestora, registrul de evidență a vinurilor trebuie să conțină date privind volumul vinului supus dealcoolizării, concentrația acoolică dobândită, metoda de dealcoolizare, volumul obținut urmare a procesului dealcoolizării și concentrația alcoolică a vinului", se precizează în comunicat.

Autorii proiectului consideră că, prin completarea cadrului normativ cu această categorie de produs, se va reduce riscul fabricării unor produse nesigure, producătorii fiind obligați să respecte aceleași prevederi ca și producătorii celorlalte vinuri din struguri, ceea ce va reduce și riscul de concurența neloială.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate

Loading...

28 octombrie, 11:18
0
1 306

Timbrus Purcari Estate a lansat vinurile: Timbrus Terroir Wines Ⓟ

28 octombrie, 11:18
0
1 306

Vineri, 22 octombrie, compania „Timbrus Purcari Estate” a scris o nouă filă în istoria brandului său: pentru prima dată în Republica Moldova au fost prezentate vinuri de terroir „TIMBRUS Terroir Wines”.

Prezentarea vinurilor noi a avut loc într-o locație din Chisinău nestandartă pentru astfel de evenimente – la Muzeul Național de Etnografie și Istorie Naturală. Locul nu a fost ales întâmplător, vinul de terroir este rezultatul unei interacțiuni unice de sol, viță de vie, climă și tradiții.

Experții în vin susțin că terroirul corect reprezintă deja 80% din succesul vinului de calitate. Această colecție nobilă de vinuri redă unicitatea înzestrată de natură.

Conceptul “Teroir Wines” – sau cum se mai numește „single vineyard”, când strugurii sunt culeși într-o singură podgorie, în special într-o anumită zonă, abia începe să apară în noile tendințe.

Dar, anume aceste vinuri reflectă „gustul terroirului” și caracterul viței de vie.

Industria vinului

„De fapt, majoritatea producătorilor vinifică struguri din diverse regiuni împreună, iar aceste diferențe de sol și mediu afectează de obicei caracterul și calitatea vinului. Acest lucru nu segmentează vinurile în rele sau bune, dar astfel de vinuri sunt lipsite de indicii de terroir și sunt mai mult legate de așa-zisele vinuri „industriale”, comunică directorul general al companiei Evghenii Bondarțov.

„În epoca industrializării vinificației, când amatorii de vinuri caută ceva autentic, unic și exclusivist, noi ne bazăm pe eleganță și stilul ce ne reprezintă.

Seria de vinuri “TIMBRUS Terroir Wines” este o colecție limitată din trei vinuri exclusive, fiecare cu propriul caracter și personalitate:

Timbrus Malbec de Purcari cu o carismă pronunțată;

Timbrus Syrah de Purcari – suculentă, enigmatică, cu o aromă impresionantă, rar pentru vinificația din țară;

Timbrus Red Blend de Purcari este un cupaj unic de Rară Neagră și Merlot, ce combină tradițiile locale și tendințele mondiale.

 Istoria acestor vinuri începe în sticlă: vinurile au un potențial mare de maturare.”, continuă E. Bondarțov.

Unicitatea

Nu există două regiuni viticole identice – există mari diferențe chiar și între două podgorii situate în apropiere. Vinurile obținute din strugurii cultivați în zone diferite vor avea un gust și aroma variată, chiar dacă strugurii au fost din același soi. Un produs de terroir este creat din struguri cultivați nu doar dintr-o anumită localitate, ci și în condiții supravegheate.

Tehnologul companiei Alexander Cazacu relatează:

„Natura contribuie la crearea gustului, iar pământul însuși sugerează, spune, dă sfaturi despre cum să se producă cel mai expresiv vin și ce soiuri de viță de vie sunt cele mai potrivite pentru clima microzonei Purcari”

Strugurii pentru producerea vinurilor „Timbrus Terroir Wines” sunt cultivați exclusiv în propriile podgorii din microzona Purcari, uniți într-un masiv.

Acest masiv a devenit fundamentul conceptul de vizual al sticlei.

În același timp, pentru această colecție de vinuri sunt folosite zone special amenajate, acestea fiind evidențiate cu culoarea roșie pe etichetă.

În plus, toți factorii sunt analizați minuțios, ținând cont de divergențele expunerii ale fiecărei poziții la soare, de utilizarea diferitelor clone, de caracteristicile solului, caracteristicile anului și de gradul de maturitate al fiecărei întinderi.

Vița de vie din aceste zone se caracterizează prin roadă scăzută, iar boabele ajung la o maturitate excelentă a taninului. Toți acești parametri afectează gustul și aroma vinului, devenind deosebit și diferit de alte vinuri din același soi.

Situat pe aceeași paralela 45 cu celebra regiune Bordeaux cea "de aur", terroirul din microzona Purcari, se evidențiază ca cel mai faimos și recunoscut istoric, conferă vinurilor “Timbrus Purcari Estate” proprietăți organoleptice unice care nu pot fi întruchipate în altă parte.

Secretele vinificatorilor.

Vinificarea strugurilor din fiecare sector se realizează separat. Vinificatorul folosește doar fracțiuni de înaltă calitate – must ravac, sucul secretat sub propria greutate, fără utilizarea suplementară a presei.

Fermentarea se execută la temperatură verificată folosind drojdie naturală „sălbatică”, prezentă în coaja boabelor de struguri, în microflora naturală, în timpul maturării acestora, ceea ce permite viitorului vin să-și dezvăluie maximal originea și caracterul.

Toate vinurile Timbrus Terroir sunt maturate timp de cel puțin 18 luni în baricuri de stejar francez și românesc, și se mai lasă pentru maturare în sticlă.

Ca toate vinurile din gama Timbrus, seria Vinurilor Terroir sunt certificate cu categoria IGP Ștefan Vodă, adica vinuri cu indicație geografică protejată.

Vinuri „Timbrus Terroir Wines” au primit deja cele mai înalte premii la prestigioase concursuri internaționale:

Timbrus Malbec de Purcari 2017:

Vinarum Internațional Wine Contest București – medalie de aur;

Berliner Wine Trophy – medalie de argint;

Concursul Internațional de Vinuri și Băuturi spirtoase – medalie de bronz.

Timbrus Red Blend de Purcari 2018:

Vinarum Internațional Wine Contest București – medalie de aur;

Selecția Mondial des Vins Canada – medalie de aur;

Challenge Internațional Du vin FRANTA – medalie de bronz.

“Timbrus Purcari Estate” surprinde mereu și rămâne fidel valorilor brandului său, prezentând că Moldova produce vinuri de talie mondială, ceea ce contribuie la imaginea țării pe piețele internaționale.


Prezentarea vinurilor noi a avut loc într-o locație din Chisinău nestandartă pentru astfel de evenimente – la Muzeul Național de Etnografie și Istorie Naturală. Locul nu a fost ales întâmplător, vinul de terroir este rezultatul unei interacțiuni unice de sol, viță de vie, climă și tradiții.

Experții în vin susțin că terroirul corect reprezintă deja 80% din succesul vinului de calitate. Această colecție nobilă de vinuri redă unicitatea înzestrată de natură.

Conceptul “Teroir Wines” – sau cum se mai numește „single vineyard”, când strugurii sunt culeși într-o singură podgorie, în special într-o anumită zonă, abia începe să apară în noile tendințe.

Dar, anume aceste vinuri reflectă „gustul terroirului” și caracterul viței de vie.

Industria vinului

„De fapt, majoritatea producătorilor vinifică struguri din diverse regiuni împreună, iar aceste diferențe de sol și mediu afectează de obicei caracterul și calitatea vinului. Acest lucru nu segmentează vinurile în rele sau bune, dar astfel de vinuri sunt lipsite de indicii de terroir și sunt mai mult legate de așa-zisele vinuri „industriale”, comunică directorul general al companiei Evghenii Bondarțov.

„În epoca industrializării vinificației, când amatorii de vinuri caută ceva autentic, unic și exclusivist, noi ne bazăm pe eleganță și stilul ce ne reprezintă.

Seria de vinuri “TIMBRUS Terroir Wines” este o colecție limitată din trei vinuri exclusive, fiecare cu propriul caracter și personalitate:

Timbrus Malbec de Purcari cu o carismă pronunțată;

Timbrus Syrah de Purcari – suculentă, enigmatică, cu o aromă impresionantă, rar pentru vinificația din țară;

Timbrus Red Blend de Purcari este un cupaj unic de Rară Neagră și Merlot, ce combină tradițiile locale și tendințele mondiale.

 Istoria acestor vinuri începe în sticlă: vinurile au un potențial mare de maturare.”, continuă E. Bondarțov.

Unicitatea

Nu există două regiuni viticole identice – există mari diferențe chiar și între două podgorii situate în apropiere. Vinurile obținute din strugurii cultivați în zone diferite vor avea un gust și aroma variată, chiar dacă strugurii au fost din același soi. Un produs de terroir este creat din struguri cultivați nu doar dintr-o anumită localitate, ci și în condiții supravegheate.

Tehnologul companiei Alexander Cazacu relatează:

„Natura contribuie la crearea gustului, iar pământul însuși sugerează, spune, dă sfaturi despre cum să se producă cel mai expresiv vin și ce soiuri de viță de vie sunt cele mai potrivite pentru clima microzonei Purcari”

Strugurii pentru producerea vinurilor „Timbrus Terroir Wines” sunt cultivați exclusiv în propriile podgorii din microzona Purcari, uniți într-un masiv.

Acest masiv a devenit fundamentul conceptul de vizual al sticlei.

În același timp, pentru această colecție de vinuri sunt folosite zone special amenajate, acestea fiind evidențiate cu culoarea roșie pe etichetă.

În plus, toți factorii sunt analizați minuțios, ținând cont de divergențele expunerii ale fiecărei poziții la soare, de utilizarea diferitelor clone, de caracteristicile solului, caracteristicile anului și de gradul de maturitate al fiecărei întinderi.

Vița de vie din aceste zone se caracterizează prin roadă scăzută, iar boabele ajung la o maturitate excelentă a taninului. Toți acești parametri afectează gustul și aroma vinului, devenind deosebit și diferit de alte vinuri din același soi.

Situat pe aceeași paralela 45 cu celebra regiune Bordeaux cea "de aur", terroirul din microzona Purcari, se evidențiază ca cel mai faimos și recunoscut istoric, conferă vinurilor “Timbrus Purcari Estate” proprietăți organoleptice unice care nu pot fi întruchipate în altă parte.

Secretele vinificatorilor.

Vinificarea strugurilor din fiecare sector se realizează separat. Vinificatorul folosește doar fracțiuni de înaltă calitate – must ravac, sucul secretat sub propria greutate, fără utilizarea suplementară a presei.

Fermentarea se execută la temperatură verificată folosind drojdie naturală „sălbatică”, prezentă în coaja boabelor de struguri, în microflora naturală, în timpul maturării acestora, ceea ce permite viitorului vin să-și dezvăluie maximal originea și caracterul.

Toate vinurile Timbrus Terroir sunt maturate timp de cel puțin 18 luni în baricuri de stejar francez și românesc, și se mai lasă pentru maturare în sticlă.

Ca toate vinurile din gama Timbrus, seria Vinurilor Terroir sunt certificate cu categoria IGP Ștefan Vodă, adica vinuri cu indicație geografică protejată.

Vinuri „Timbrus Terroir Wines” au primit deja cele mai înalte premii la prestigioase concursuri internaționale:

Timbrus Malbec de Purcari 2017:

Vinarum Internațional Wine Contest București – medalie de aur;

Berliner Wine Trophy – medalie de argint;

Concursul Internațional de Vinuri și Băuturi spirtoase – medalie de bronz.

Timbrus Red Blend de Purcari 2018:

Vinarum Internațional Wine Contest București – medalie de aur;

Selecția Mondial des Vins Canada – medalie de aur;

Challenge Internațional Du vin FRANTA – medalie de bronz.

“Timbrus Purcari Estate” surprinde mereu și rămâne fidel valorilor brandului său, prezentând că Moldova produce vinuri de talie mondială, ceea ce contribuie la imaginea țării pe piețele internaționale.


Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
25 octombrie, 12:24
0
674

Celebrul vin Prosecco, în centrul unui scandal: Nemulțumirea italienilor

25 octombrie, 12:24
0
674

Unul dintre cele mai apreciate vinuri la nivel mondial, celebrul Prosecco, este sămânţă de scandal între viticultorii italieni, cei sloveni şi cei croaţi.

Celebrul vin Prosecco, în centrul unui scandal: Nemulțumirea italienilorFoto: Gastronom

Asta, pentru că Uniunea Europeană a decis să acorde unui vin croat numit Prosek distincţia DOC - denumire de origine controlată, transmite Știri.md cu referire la protv.ro.

Italienii sunt nemulţumiţi, pe motiv că poate fi confundat cu propriul lor vin spumos.

În dispută au apărut şi producătorii sloveni din Italia, care vor să-şi poată comercializa propriul lor vin, numit... Prosekar.

Mica localitate Prosecco se află la doi paşi de graniţa Italiei cu Slovenia. Aici a apărut disputa pe marginea vinului cu acelaşi nume. O ceartă în care sunt implicaţi producătorii italieni de Prosecco şi cei locali. 

Dacă e să le dăm crezare acestora din urmă, viticultori italieni de etnie slovenă, înainte de faimosul Posecco a fost... Prosekar, un soi de vin dulce.

Milos Skabar, producător de vin Prosekar: „Prosekar este vinul original, pentru că a apărut cu 300 de ani înainte de Prosecco, iar viţa de vie a ajuns din Prosecco în Veneto şi Valdobbiadene şi e mama vinurilor Prosekar, Prosecco, Prosek şi al tuturor variantelor”.

În dispută au apărut şi croaţii, care cer Uniunii Europene denumire de origine controlată pentru propriul lor vin, numit... Prosek.

Dincolo de nume, cele trei sortimente nu au nimic în comun. Prosecco este celebru în toată lumea, un vin spumant produs de trei consorţii în nordul Italiei. Prosek e un vin dulce, produs în Croaţia din struguri uscaţi. 

Iar Prosekar e un cupaj produs pentru consumul propriu, de slovenii din Italia. Potrivit legilor UE, producătorii de Prosekar și cei de Prosek nu au voie să-şi comercializeze vinul sub aceste denumiri.

Milos Skabar, producător de vin Prosekar: „Încă de la 1600 aveam un proces de vinificaţie pentru vin spumant, cu o metodă veche, care e complet diferită de cea care se foloseşte acum pentru vinurile spumante din regiunea Veneto. Vinul fermentează natural în sticlă, fără zahăr adăugat”.

Aşa că nu e de mirare că producătorii de Prosekar vor să primească recunoaştere europeană pentru vinul lor şi dreptul de a-l comercializa sub denumirea de origine controlată Prosecco.

Andrej Bole, producător de vin Prosekar și directorul Asociației Društvo Prosekar: „Suntem producători mici, dar avem peste 500 de ani de istorie viticolă, în care vinul nostru s-a numit Prosecco în italiană şi Prosekar în slovenă”.

Pe de altă parte, producătorii de Prosecco, varianta italiană, sunt mai îngrijoraţi de pretenţiile croaţilor, care vor recunoaştere pentru vinul lor licoros, Prosek.

Luca Giavi, director general al Prosecco DOC Consortium: „Diverse ţări din toată lumea ne recunosc şi ne protejează marca în faţa falsurilor şi a imitaţiilor şi, dacă Prosek ar fi acceptat, e clar că va fi dificil să explicăm autorităţilor străine că trebuie să ne protejeze în timp ce Uniunea Europeană nu poate să facă asta”.

Stefano Zanette, producător de vin și președinte al Prosecco DOC Consortium: „Nu este vorba de bani aici, e o chestiune de principiu şi, de data asta, trebuie să luptăm împreună, pentru că Europa trebuie să vadă un front comun”.

Producătorii italieni de prosecco au motive serioase să-şi protejeze marca. În fiecare an, aproape 550 de milioane de sticle de Prosecco sunt îmbuteliate, iar vânzările depăşesc două miliarde de euro anual. Disputa legată de nume va fi tranşată la Bruxelles, în lunile următoare.

Asta, pentru că Uniunea Europeană a decis să acorde unui vin croat numit Prosek distincţia DOC - denumire de origine controlată, transmite Știri.md cu referire la protv.ro.

Italienii sunt nemulţumiţi, pe motiv că poate fi confundat cu propriul lor vin spumos.

În dispută au apărut şi producătorii sloveni din Italia, care vor să-şi poată comercializa propriul lor vin, numit... Prosekar.

Mica localitate Prosecco se află la doi paşi de graniţa Italiei cu Slovenia. Aici a apărut disputa pe marginea vinului cu acelaşi nume. O ceartă în care sunt implicaţi producătorii italieni de Prosecco şi cei locali. 

Dacă e să le dăm crezare acestora din urmă, viticultori italieni de etnie slovenă, înainte de faimosul Posecco a fost... Prosekar, un soi de vin dulce.

Milos Skabar, producător de vin Prosekar: „Prosekar este vinul original, pentru că a apărut cu 300 de ani înainte de Prosecco, iar viţa de vie a ajuns din Prosecco în Veneto şi Valdobbiadene şi e mama vinurilor Prosekar, Prosecco, Prosek şi al tuturor variantelor”.

În dispută au apărut şi croaţii, care cer Uniunii Europene denumire de origine controlată pentru propriul lor vin, numit... Prosek.

Dincolo de nume, cele trei sortimente nu au nimic în comun. Prosecco este celebru în toată lumea, un vin spumant produs de trei consorţii în nordul Italiei. Prosek e un vin dulce, produs în Croaţia din struguri uscaţi. 

Iar Prosekar e un cupaj produs pentru consumul propriu, de slovenii din Italia. Potrivit legilor UE, producătorii de Prosekar și cei de Prosek nu au voie să-şi comercializeze vinul sub aceste denumiri.

Milos Skabar, producător de vin Prosekar: „Încă de la 1600 aveam un proces de vinificaţie pentru vin spumant, cu o metodă veche, care e complet diferită de cea care se foloseşte acum pentru vinurile spumante din regiunea Veneto. Vinul fermentează natural în sticlă, fără zahăr adăugat”.

Aşa că nu e de mirare că producătorii de Prosekar vor să primească recunoaştere europeană pentru vinul lor şi dreptul de a-l comercializa sub denumirea de origine controlată Prosecco.

Andrej Bole, producător de vin Prosekar și directorul Asociației Društvo Prosekar: „Suntem producători mici, dar avem peste 500 de ani de istorie viticolă, în care vinul nostru s-a numit Prosecco în italiană şi Prosekar în slovenă”.

Pe de altă parte, producătorii de Prosecco, varianta italiană, sunt mai îngrijoraţi de pretenţiile croaţilor, care vor recunoaştere pentru vinul lor licoros, Prosek.

Luca Giavi, director general al Prosecco DOC Consortium: „Diverse ţări din toată lumea ne recunosc şi ne protejează marca în faţa falsurilor şi a imitaţiilor şi, dacă Prosek ar fi acceptat, e clar că va fi dificil să explicăm autorităţilor străine că trebuie să ne protejeze în timp ce Uniunea Europeană nu poate să facă asta”.

Stefano Zanette, producător de vin și președinte al Prosecco DOC Consortium: „Nu este vorba de bani aici, e o chestiune de principiu şi, de data asta, trebuie să luptăm împreună, pentru că Europa trebuie să vadă un front comun”.

Producătorii italieni de prosecco au motive serioase să-şi protejeze marca. În fiecare an, aproape 550 de milioane de sticle de Prosecco sunt îmbuteliate, iar vânzările depăşesc două miliarde de euro anual. Disputa legată de nume va fi tranşată la Bruxelles, în lunile următoare.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
29 septembrie, 15:07
0
947

Statul vrea să reglementeze acordarea zilelor libere salariaților

29 septembrie, 15:07
0
947

Ministerul Muncii și Protecției Sociale vrea să reglementeze procedura de acordare a zilelor libere salariaților în situații excepționale, precum acordarea zilelor libere unuia dintre părinți pentru supravegherea copiilor, pe toată durata suspendării procesului educațional.

Statul vrea să reglementeze acordarea zilelor libere salariațilorFoto: Google.com

Proiectul de lege la care se lucrează va propune modificări la Codul Muncii, transmite Știri.md cu referire la IPN.

Este vorba despre acordarea zilelor libere în cazul sistării procesului educațional din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile sau în situații extreme ce au ca efect suspendarea procesului educațional în cadrul instituțiilor de învățământ, odată cu dispunerea de către autoritățile abilitate a unor măsuri speciale privind asigurarea securității, protecției vieții și sănătății populației.

De asemenea, autoritățile își propun să organizeze o instituție juridică nouă care ar permite gestionarea într-un mod mai flexibil de către angajatori a resurselor umane în perioada reducerii activităților economice care este cauzată de situații excepționale.

Proiectul de lege la care se lucrează va propune modificări la Codul Muncii, transmite Știri.md cu referire la IPN.

Este vorba despre acordarea zilelor libere în cazul sistării procesului educațional din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile sau în situații extreme ce au ca efect suspendarea procesului educațional în cadrul instituțiilor de învățământ, odată cu dispunerea de către autoritățile abilitate a unor măsuri speciale privind asigurarea securității, protecției vieții și sănătății populației.

De asemenea, autoritățile își propun să organizeze o instituție juridică nouă care ar permite gestionarea într-un mod mai flexibil de către angajatori a resurselor umane în perioada reducerii activităților economice care este cauzată de situații excepționale.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
1 septembrie, 22:26
0
356

O platformă, creată pentru promovarea vinurilor în China

1 septembrie, 22:26
0
356

Miercuri, în capitala Chinei, la Ambasada Moldovei la Beijing a găzduit prima întâlnire a "Platformei de consultare pentru promovarea vinurilor moldoveneşti în China".

O platformă, creată pentru promovarea vinurilor în China

Ambasadorul Republicii Moldova în RPC, Dumitru Braghiş, a declarat pentru corespondentul Infotag prin telefon, că Platforma a fost creată de Ambasada Moldovei, transmite Știri.md.

"Scopul acesteia este să unească eforturile importatorilor chinezi, exportatorilor moldoveni, a Ambasadei Moldovei în RPC şi a Oficiului Naţional al Viei şi Vinului (ONVV) în promovarea vinurilor de calitate din Moldova pe imensa piaţă chineză.

Vrem ca toată lumea să acţioneze ca o voce unită în promovarea activă a vinurilor moldoveneşti pe piaţa chineză", a spus ambasadorul.

Drept exemplu a unei cooperări de succes Dumitru Braghiş a numit master-class-ul.

"Acesta a fost organizat de Et Cetera, Novak, Mileştii Mici, Castelul Mimi şi Asconi, de comun cu studenţii de la Facultatea de Industrie Alimentară de la Universitatea Agrară din Beijing şi Changsha.

Vinificatorii au prezentat diverse prezentări interesante ale Moldovei, cu accent pe tradiţiile vitivinicole, istoria dezvoltării vinificaţiei, soiurile locale de struguri, potenţialul turismului vitivinicol din ţara noastră. Aceste companii au prezentat vinurile proprii şi au organizat degustări", a spus Braghiş.

Iniţiatorii Platformei îşi propun să organizeze în mod regulat dezbateri şi consultări cu privire la cele mai actuale subiecte în ceea ce priveşte promovarea vinurilor pe piaţa chineză.

Printre acestea se numără importul de vinuri în China şi comercializarea pe piaţa chineză, obstacolele în calea creşterii volumului vânzărilor de vin, analiza riscurilor, stimularea interesului consumatorilor pentru vinurile moldoveneşti, stabilirea unui dialog între participanţii pe piaţa vinului, ONVV, Ambasada Moldovei în China şi asociaţii specializate din China.

Participanţii la eveniment au susţinut propunerea Ambasadei de a crea o asociaţie neguvernamentală "Fabricat în Moldova pentru China".

Ambasada consideră că o astfel de asociaţie ar putea avea acces la resursele financiare locale pentru promovarea produselor moldoveneşti, inclusiv marca "Fabricat în Moldova pentru China".

Potrivit Ambasadei, la prima întâlnire online şi offline au participat peste 45 de persoane, inclusiv vinificatori din Moldova, importatori de vin chinezi, mediul academic şi presa chineză.

Crearea platformei a fost salutată de şeful Serviciului de diplomaţie economică al Ministerului Afacerilor Externe şi Integrării Europene, Eugen Rusu, şeful adjunct al Departamentului Euro-Asiatic al Ministerului Comerţului din RPC, Yang Xiumin, directorul ONVV şi Cristina Frolov.

Ambasadorul Republicii Moldova în RPC, Dumitru Braghiş, a declarat pentru corespondentul Infotag prin telefon, că Platforma a fost creată de Ambasada Moldovei, transmite Știri.md.

"Scopul acesteia este să unească eforturile importatorilor chinezi, exportatorilor moldoveni, a Ambasadei Moldovei în RPC şi a Oficiului Naţional al Viei şi Vinului (ONVV) în promovarea vinurilor de calitate din Moldova pe imensa piaţă chineză.

Vrem ca toată lumea să acţioneze ca o voce unită în promovarea activă a vinurilor moldoveneşti pe piaţa chineză", a spus ambasadorul.

Drept exemplu a unei cooperări de succes Dumitru Braghiş a numit master-class-ul.

"Acesta a fost organizat de Et Cetera, Novak, Mileştii Mici, Castelul Mimi şi Asconi, de comun cu studenţii de la Facultatea de Industrie Alimentară de la Universitatea Agrară din Beijing şi Changsha.

Vinificatorii au prezentat diverse prezentări interesante ale Moldovei, cu accent pe tradiţiile vitivinicole, istoria dezvoltării vinificaţiei, soiurile locale de struguri, potenţialul turismului vitivinicol din ţara noastră. Aceste companii au prezentat vinurile proprii şi au organizat degustări", a spus Braghiş.

Iniţiatorii Platformei îşi propun să organizeze în mod regulat dezbateri şi consultări cu privire la cele mai actuale subiecte în ceea ce priveşte promovarea vinurilor pe piaţa chineză.

Printre acestea se numără importul de vinuri în China şi comercializarea pe piaţa chineză, obstacolele în calea creşterii volumului vânzărilor de vin, analiza riscurilor, stimularea interesului consumatorilor pentru vinurile moldoveneşti, stabilirea unui dialog între participanţii pe piaţa vinului, ONVV, Ambasada Moldovei în China şi asociaţii specializate din China.

Participanţii la eveniment au susţinut propunerea Ambasadei de a crea o asociaţie neguvernamentală "Fabricat în Moldova pentru China".

Ambasada consideră că o astfel de asociaţie ar putea avea acces la resursele financiare locale pentru promovarea produselor moldoveneşti, inclusiv marca "Fabricat în Moldova pentru China".

Potrivit Ambasadei, la prima întâlnire online şi offline au participat peste 45 de persoane, inclusiv vinificatori din Moldova, importatori de vin chinezi, mediul academic şi presa chineză.

Crearea platformei a fost salutată de şeful Serviciului de diplomaţie economică al Ministerului Afacerilor Externe şi Integrării Europene, Eugen Rusu, şeful adjunct al Departamentului Euro-Asiatic al Ministerului Comerţului din RPC, Yang Xiumin, directorul ONVV şi Cristina Frolov.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
24 august, 14:58
0
429

Vinul moldovenesc, solicitat în zeci de țări: Crește prețul de export

24 august, 14:58
0
429

După seceta de anul trecut, sectorul vitivinicol începe să-şi revină. În primele şapte luni ale anului, Moldova a exportat vin în valoare de 1,6 miliarde de lei, cu aproape 16 la sută mai mult faţă de aceeaşi perioadă din 2020.

Vinul moldovenesc, solicitat în zeci de țări: Crește prețul de exportFoto: mocah.org

Potrivit Oficiului Naţional al Viei şi Vinului, deşi volumul a scăzut, câştigurile vinificatorilor au crescut, deoarece preţul mediu de export este mai mare, transmite Știri.md cu referire la publika.md.

Vinul moldovenesc a ajuns în 63 de ţări. În primele şapte luni ale anului, producătorii moldoveni au exportat 26,8 milioane de litri de vin îmbuteliat, cu 10 la sută mai mult decât în aceeaşi perioadă din 2020. 

Valoarea exporturilor a crescut cu tocmai 32 la sută. Potrivit ONVV, este mai mare şi preţul mediu de vânzare, care a ajuns la 41 de lei pe litru.

Producătorii moldoveni au început să exporte tot mai mult vin îmbuteliat şi mai puţin în vrac. De la începutul anului, Moldova a exportat 44,1 milioane de litri de vin, în scădere cu 21% faţă de perioada similară a anului trecut. 

Totuşi, valoarea exporturilor a scăzut doar cu 7 la sută, până la 565,3 milioane de lei. Asta pentru că şi la vinul în vrac, preţul mediu de export este în creştere cu 16 la sută şi ajunge la aproape 13 lei.

Vinurile moldoveneşti ajung pe rafturile din România, Rusia, China, iar, în premieră, în top zece ţări de export a intrat şi Turcia. 

Totodată, preţul mediu de export este în creştere. De exemplu, în România, în ultimii 5 ani, vinul moldovenesc se vinde cu 2,3 dolari, în creştere cu 28%.

"Noi recomandăm producătorilor noştri să comercializeze vinurile la un preţ nu mai mic de 2,5 dolari per sticlă, pentru că datele arată că cea mai mare creştere a vânzărilor o au vinurile îmbuteliate care ajung pe raft în România în categoria de preţ 25-45 de roni", a spus Cristina Frolov, directorul Oficiului Naţional al Viei şi Vinului.

Totuşi, viticultorii din Moldova nu şi-au revenit complet după seceta din 2020. Deşi vinul are o calitate deosebită, cantitatea este mai mică. O altă problemă este că raportul dintre cultivarea podgoriilor şi defrişarea lor este de unu la trei.

"Din cauza secetei severe de anul trecut, cumulată nefavorabil cu situaţia pandemică, anul vitivinicol 2020 a înregistrat o diminuare a producţiei globale cu circa 28 la sută şi o reducere a exporturilor de vinuri cu 10 procente. 

Totodată, exportul vinurilor de calitate a crescut cu circa 9 procente", a menționat Viorel Gherciu, ministrul Agriculturii şi Industriei Alimentare.

Moldova deţine două la sută din volumul mondial de vin exportat.

Potrivit Oficiului Naţional al Viei şi Vinului, deşi volumul a scăzut, câştigurile vinificatorilor au crescut, deoarece preţul mediu de export este mai mare, transmite Știri.md cu referire la publika.md.

Vinul moldovenesc a ajuns în 63 de ţări. În primele şapte luni ale anului, producătorii moldoveni au exportat 26,8 milioane de litri de vin îmbuteliat, cu 10 la sută mai mult decât în aceeaşi perioadă din 2020. 

Valoarea exporturilor a crescut cu tocmai 32 la sută. Potrivit ONVV, este mai mare şi preţul mediu de vânzare, care a ajuns la 41 de lei pe litru.

Producătorii moldoveni au început să exporte tot mai mult vin îmbuteliat şi mai puţin în vrac. De la începutul anului, Moldova a exportat 44,1 milioane de litri de vin, în scădere cu 21% faţă de perioada similară a anului trecut. 

Totuşi, valoarea exporturilor a scăzut doar cu 7 la sută, până la 565,3 milioane de lei. Asta pentru că şi la vinul în vrac, preţul mediu de export este în creştere cu 16 la sută şi ajunge la aproape 13 lei.

Vinurile moldoveneşti ajung pe rafturile din România, Rusia, China, iar, în premieră, în top zece ţări de export a intrat şi Turcia. 

Totodată, preţul mediu de export este în creştere. De exemplu, în România, în ultimii 5 ani, vinul moldovenesc se vinde cu 2,3 dolari, în creştere cu 28%.

"Noi recomandăm producătorilor noştri să comercializeze vinurile la un preţ nu mai mic de 2,5 dolari per sticlă, pentru că datele arată că cea mai mare creştere a vânzărilor o au vinurile îmbuteliate care ajung pe raft în România în categoria de preţ 25-45 de roni", a spus Cristina Frolov, directorul Oficiului Naţional al Viei şi Vinului.

Totuşi, viticultorii din Moldova nu şi-au revenit complet după seceta din 2020. Deşi vinul are o calitate deosebită, cantitatea este mai mică. O altă problemă este că raportul dintre cultivarea podgoriilor şi defrişarea lor este de unu la trei.

"Din cauza secetei severe de anul trecut, cumulată nefavorabil cu situaţia pandemică, anul vitivinicol 2020 a înregistrat o diminuare a producţiei globale cu circa 28 la sută şi o reducere a exporturilor de vinuri cu 10 procente. 

Totodată, exportul vinurilor de calitate a crescut cu circa 9 procente", a menționat Viorel Gherciu, ministrul Agriculturii şi Industriei Alimentare.

Moldova deţine două la sută din volumul mondial de vin exportat.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
11 august, 18:54
0
836

Chateau Vartely: Tradiție și inovație acasă la Taraboste Ⓟ

11 august, 18:54
0
836

Tradițiile și inovațiile renasc într-un cupaj armonios acasă la Taraboste. Marți, 10 august 2021, vinăria Chateau Vartely a lansat, în premieră, în sala de baricuri a complexului din Orhei, o nouă atracție turistică.

Chateau Vartely: Tradiție și inovație acasă la Taraboste Ⓟ

Cu ajutorul și talentul deosebit al unor tineri artiști de la centrul Artcor: Oxana Capatina și Karen Grigorean, Chateau Vartely a realizat în premieră o proiecție fascinantă de realitate augmentată care vine să redea, prin efecte speciale, istoria vinăriei. Povestea este proiectată pe un ecran din butoaie adevărate, din acelea în care se odihnește vinul înainte de a fi îmbuteliat, iar apoi, se extinde și acaparează toată suprafața beciului cu tot cu spectatori. O experiență interactivă și o dimensiune senzorială unică fundamentată de senzorii vizuali, auditivi și olfactivi care, puse împreună, se metamorfozează atât de frumos.

Vinul iubește povești iar în spatele lui stau mai mereu oameni și legende. Iată de ce am ales ca legenda să meargă mai departe. Am căutat-o adînc în pasiunea oamenilor care au muncit și muncesc aceste vii, în sufletele și în izbînda lor și am ancorat-o prin inovație și mult talent, în zilele noastre, in beciurile și vinurile noastre. Astfel, amprenta legendară devine mai umană, mai personală, mai aproape și mai tangibilă, fără a-i schimba esențialul - seva. A spus directorul comercial A. Digolean.

Această nouă viziune plină de încredere a vinăriei Château Vartely este de fapt despre regenerarea continuă a vieții, a vinificației prin intermediul pasiunii și inovației. Cu aceste valori, ca proiecție și prin proiecție, Château Vartely aduce tuturor iubitorilor de vin cultura vinificației și legenda vinului Taraboste într-o nouă interpretare, păstrînd totodată cu  multă grijă - substanța tradițiilor seculare din care se trage.

In această proiecție,  imaginativul nu dureză doar o clipă, iar sentimentele ce le trăiești nu dispar rapid, ci dimpotrivă te cuprind cu toată forța lor, te răscolesc adânc, iar puterea lor creativă și de interpretare,  profund personală depășește cu mult momentul și te leagă parcă, cu un fir de eternitate. 

Vinăria Château Vartely se mândrește cu faptul că beneficiind de serviciile acestei comunități de profesionisti creativi participă la susținerea lor și vă invită să vă teleportați în trecut prin inovații din viitor. Veniți în vizită la vinărie aici veți avea parte de o experiență unică, care vă va oferi senzații deosebite și va rămâne în memorie pentru mult timp. 

Experiența este înclusă gratuit în tururile vinicole iar pentru detalii și rezervări puteți apela 068500555.

Vă așteptăm!

Cu ajutorul și talentul deosebit al unor tineri artiști de la centrul Artcor: Oxana Capatina și Karen Grigorean, Chateau Vartely a realizat în premieră o proiecție fascinantă de realitate augmentată care vine să redea, prin efecte speciale, istoria vinăriei. Povestea este proiectată pe un ecran din butoaie adevărate, din acelea în care se odihnește vinul înainte de a fi îmbuteliat, iar apoi, se extinde și acaparează toată suprafața beciului cu tot cu spectatori. O experiență interactivă și o dimensiune senzorială unică fundamentată de senzorii vizuali, auditivi și olfactivi care, puse împreună, se metamorfozează atât de frumos.

Vinul iubește povești iar în spatele lui stau mai mereu oameni și legende. Iată de ce am ales ca legenda să meargă mai departe. Am căutat-o adînc în pasiunea oamenilor care au muncit și muncesc aceste vii, în sufletele și în izbînda lor și am ancorat-o prin inovație și mult talent, în zilele noastre, in beciurile și vinurile noastre. Astfel, amprenta legendară devine mai umană, mai personală, mai aproape și mai tangibilă, fără a-i schimba esențialul - seva. A spus directorul comercial A. Digolean.

Această nouă viziune plină de încredere a vinăriei Château Vartely este de fapt despre regenerarea continuă a vieții, a vinificației prin intermediul pasiunii și inovației. Cu aceste valori, ca proiecție și prin proiecție, Château Vartely aduce tuturor iubitorilor de vin cultura vinificației și legenda vinului Taraboste într-o nouă interpretare, păstrînd totodată cu  multă grijă - substanța tradițiilor seculare din care se trage.

In această proiecție,  imaginativul nu dureză doar o clipă, iar sentimentele ce le trăiești nu dispar rapid, ci dimpotrivă te cuprind cu toată forța lor, te răscolesc adânc, iar puterea lor creativă și de interpretare,  profund personală depășește cu mult momentul și te leagă parcă, cu un fir de eternitate. 

Vinăria Château Vartely se mândrește cu faptul că beneficiind de serviciile acestei comunități de profesionisti creativi participă la susținerea lor și vă invită să vă teleportați în trecut prin inovații din viitor. Veniți în vizită la vinărie aici veți avea parte de o experiență unică, care vă va oferi senzații deosebite și va rămâne în memorie pentru mult timp. 

Experiența este înclusă gratuit în tururile vinicole iar pentru detalii și rezervări puteți apela 068500555.

Vă așteptăm!

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
27 iulie, 16:29
0
376

Experți, despre acțiunile noilor autorități în reglementarea conflictului transnistrean

27 iulie, 16:29
0
376

Experţii şi politicienii şi-au împărtăşit opiniile cu privire la acţiunile noilor autorităţi în reglementarea conflictului transnistrean.

Experți, despre acțiunile noilor autorități în reglementarea conflictului transnistreanFoto: ziarulnational.md

Potrivit agenţiei Infotag, subiectul a fost abordat în cadrul unei emisiuni la postul de televiziune "Euronews", transmite Știri.md.

Deputatul nou ales pe listele Partidului "Acţiune şi Solidaritate" (PAS), Rosian Vasiloi, a declarat că discuţiile despre subiectele tradiţionale (securitate, liberă circulaţie, drepturile omului şi problemele economice) vor continua, precum şi va fi abordat subiectul contrabandei peste graniţa cu Ucraina.

"Autorităţile trebuie să preia controlul frontierei. Vor asigura o guvernanţă eficientă, astfel încât cetăţenii să nu să se simtă intimidaţi, cum este astăzi. În plus, ar trebui creată o barieră pentru hoţii care fac afaceri în regiune", a spus Vasiloi.

Politologul Valeriu Ostalep a menţionat că în viitor situaţia se poate schimba în funcţie de cine va prelua funcţia de vicepremier pentru Reintegrare.

"Socialiştii, care sunt acum în opoziţie, pot încerca să creeze probleme noilor autorităţi, dar crearea problemelor cu Chişinăul nu este în interesul Tiraspolului. 

Cred că regiunea transnistreană nu va avea niciun motiv să tulbure apele. În condiţiile regionale, o abordare paşnică ar fi un plus pentru Moldova", a spus el.

Analistul politic Mihai Isac a reamintit că noile autorităţi moldoveneşti s-au angajat să lupte împotriva corupţiei şi "multe dintre întreprinderile ţării conduse din umbră sunt strâns legate de Transnistria".

"Soluţia problemei transnistrene va duce la eliminarea zonei gri şi va creşte atractivitatea statului pentru investitorii străini. Sandu vrea să internaţionalizeze problema transnistreană pentru a forţa Rusia să înceapă negocieri privind statutul politic al regiunii. Multe vor depinde de sprijinul internaţional, inclusiv din partea SUA şi UE, în perioada următoare", a spus el.

Potrivit agenţiei Infotag, subiectul a fost abordat în cadrul unei emisiuni la postul de televiziune "Euronews", transmite Știri.md.

Deputatul nou ales pe listele Partidului "Acţiune şi Solidaritate" (PAS), Rosian Vasiloi, a declarat că discuţiile despre subiectele tradiţionale (securitate, liberă circulaţie, drepturile omului şi problemele economice) vor continua, precum şi va fi abordat subiectul contrabandei peste graniţa cu Ucraina.

"Autorităţile trebuie să preia controlul frontierei. Vor asigura o guvernanţă eficientă, astfel încât cetăţenii să nu să se simtă intimidaţi, cum este astăzi. În plus, ar trebui creată o barieră pentru hoţii care fac afaceri în regiune", a spus Vasiloi.

Politologul Valeriu Ostalep a menţionat că în viitor situaţia se poate schimba în funcţie de cine va prelua funcţia de vicepremier pentru Reintegrare.

"Socialiştii, care sunt acum în opoziţie, pot încerca să creeze probleme noilor autorităţi, dar crearea problemelor cu Chişinăul nu este în interesul Tiraspolului. 

Cred că regiunea transnistreană nu va avea niciun motiv să tulbure apele. În condiţiile regionale, o abordare paşnică ar fi un plus pentru Moldova", a spus el.

Analistul politic Mihai Isac a reamintit că noile autorităţi moldoveneşti s-au angajat să lupte împotriva corupţiei şi "multe dintre întreprinderile ţării conduse din umbră sunt strâns legate de Transnistria".

"Soluţia problemei transnistrene va duce la eliminarea zonei gri şi va creşte atractivitatea statului pentru investitorii străini. Sandu vrea să internaţionalizeze problema transnistreană pentru a forţa Rusia să înceapă negocieri privind statutul politic al regiunii. Multe vor depinde de sprijinul internaţional, inclusiv din partea SUA şi UE, în perioada următoare", a spus el.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
5 aprilie, 21:03
0
946

Exporturile moldoveneşti de vinuri, divinuri şi distilate, în scădere

5 aprilie, 21:03
0
946

Pandemia şi-a lăsat amprenta şi asupra sectorului vitivinicol. În anul 2020, ca urmare a secetei, recolta de struguri a scăzut cu aproximativ 39 la sută, atingând cea mai mică valoare din anul 2010 şi până acum.

Exporturile moldoveneşti de vinuri, divinuri şi distilate, în scădere

Datele au fost prezentate de Cristina Frolov, director al Oficiului Naţional al Viei şi Vinului, în cadrul Conferinţei Naţionale „Anul Vitivinicol 2020, transmite Știri.md cu referire la trm.md.

Priorităţi în dezvoltarea sectorului”, relatează Moldova 1.

Potrivit lui Frolov, acest lucru a influenţat toată ramura, înregistrându-se şi o scădere de 42,2% a producţiei de vinuri.

Totodată, exporturile de vinuri, divinuri şi distilate au înregistrat o scădere mai mică: cu circa 12 la sută.

Principala piaţă de desfacere a vinului îmbuteliat în Republica Moldova este România, exporturile crescând în 2020 cu 20,2%.

Pe locul doi se menţine Rusia, urmată de Polonia, Cehia şi Belarus.

Datele au fost prezentate de Cristina Frolov, director al Oficiului Naţional al Viei şi Vinului, în cadrul Conferinţei Naţionale „Anul Vitivinicol 2020, transmite Știri.md cu referire la trm.md.

Priorităţi în dezvoltarea sectorului”, relatează Moldova 1.

Potrivit lui Frolov, acest lucru a influenţat toată ramura, înregistrându-se şi o scădere de 42,2% a producţiei de vinuri.

Totodată, exporturile de vinuri, divinuri şi distilate au înregistrat o scădere mai mică: cu circa 12 la sută.

Principala piaţă de desfacere a vinului îmbuteliat în Republica Moldova este România, exporturile crescând în 2020 cu 20,2%.

Pe locul doi se menţine Rusia, urmată de Polonia, Cehia şi Belarus.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
2 aprilie, 14:34
0
230

Directorul ONVV: Anul 2020, unul provocator pentru sectorul vitivinicol

2 aprilie, 14:34
0
230

Anul 2020 a fost un an provocator pentru toți. Pandemia COVID-19 a închis granițele și a limitat activitatea antreprenorială.

Directorul ONVV: Anul 2020, unul provocator pentru sectorul vitivinicolFoto: ipn.md

Tot în 2020 a fost înregistrată cea mai gravă secetă hidrologică, ceea ce a afectat inclusiv sectorul vitivinicol, transmite Știri.md cu referire la IPN

În anul 2020 s-au prelucrat cu 40% mai puțini struguri, cea mai mare scădere se înregistrează la prelucrarea strugurilor pentru vinurile pentru distilare. Totodată, recolta de struguri a scăzut cu 40%, atingând cea mai mică valoare din ultimele decenii, mai mică fiind doar în 2010. 

Constatările au fost prezentate de Cristina Frolov, director al Oficiului Naţional al Viei și Vinului (ONVV), în cadrul Conferinței naționale „Anul Vitivinicol 2020. Priorități în dezvoltarea sectorului”.

Potrivit Cristinei Frolov, în anul 2020, peste 400 de milioane de lei au fost investiți de către sectorul privat în dezvoltarea sectorului. 16% din suma investițiilor au fost acoperite din fondurile de subvenționare. Cu 36% a scăzut suprafața plantațiilor de viță de vie în ultimii ani. Acest lucru înseamnă că toate eforturile sectorului trebuie direcționate spre reabilitarea plantațiilor. Totodată, în 2020, pentru prima dată în ultimii ani, s-a plantat cu 150 ha de viță de vie mai mult. Lider a fost soiul autohton Feteasca Neagră.

Ministrul Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului, Ion Perju, a apreciat sectorul vitivinicol ca o ramură strategică a economiei naționale. Pe parcursul ultimilor ani, industria vitivinicolă a asigurat 8% din veniturile țării la export. Circa 150.000 de oameni sunt implicați în domeniu. 

Vinului moldovenesc îi revin 2% din vinul mondial exportat. Republica Moldova rămâne a fi țara cu cea mai mare densitate a podgoriilor din întreaga lume. Sectorul beneficiază anual de circa 140 de milioane de lei prin prisma politicilor de subvenționare pentru înființarea plantațiilor vitivinicole și spre procesarea strugurilor.

Potrivit ministrului, din cauza declanșării pandemiei și secetei severe de anul trecut, anul vitivinicol 2020 a înregistrat o diminuare a producției globale cu circa 28% și o reducere a exportului de vinuri cu aproximativ 12%. Oficialul a formulat și unele acțiuni importante pentru sector, așa ca: pătrunderea pe noi piețe de desfacere, sporirea exportului de vinuri îmbuteliate, plantarea viței de vie autohtone etc.

Ilona Gruenewald, manager de proiecte la Delegația UE în Republica Moldova, a remarcat că sectorul este important pentru economia țării, dar și pentru imaginea țării în exterior. Există un angajament, la nivel de UE, de a face economia cât mai verde și, în acest sens, iar contribuția UE este relevantă pentru susținerea oferită Moldovei în domeniul vitivinicol. Contribuția s-a axat pe armonizarea legislației pentru sectorul respectiv, pentru explorarea potențialului la maxim.

Scott Hocklander, șeful Misiunii USAID în Republica Moldova, a spus că USAID susține dezvoltarea viticultorilor și a pieței din Moldova de peste 15 ani. Chiar dacă 2020 a fost un an dificil, Moldova a reușit să-și sporească valoarea pe piețele internaționale. Exporturile de vinuri îmbuteliate au continuat să crească în 2020, iar USAID a fost alături în acest parcurs.

Conferința națională „Anul Vitivinicol 2020. Priorități în dezvoltarea sectorului” are loc online.

Tot în 2020 a fost înregistrată cea mai gravă secetă hidrologică, ceea ce a afectat inclusiv sectorul vitivinicol, transmite Știri.md cu referire la IPN

În anul 2020 s-au prelucrat cu 40% mai puțini struguri, cea mai mare scădere se înregistrează la prelucrarea strugurilor pentru vinurile pentru distilare. Totodată, recolta de struguri a scăzut cu 40%, atingând cea mai mică valoare din ultimele decenii, mai mică fiind doar în 2010. 

Constatările au fost prezentate de Cristina Frolov, director al Oficiului Naţional al Viei și Vinului (ONVV), în cadrul Conferinței naționale „Anul Vitivinicol 2020. Priorități în dezvoltarea sectorului”.

Potrivit Cristinei Frolov, în anul 2020, peste 400 de milioane de lei au fost investiți de către sectorul privat în dezvoltarea sectorului. 16% din suma investițiilor au fost acoperite din fondurile de subvenționare. Cu 36% a scăzut suprafața plantațiilor de viță de vie în ultimii ani. Acest lucru înseamnă că toate eforturile sectorului trebuie direcționate spre reabilitarea plantațiilor. Totodată, în 2020, pentru prima dată în ultimii ani, s-a plantat cu 150 ha de viță de vie mai mult. Lider a fost soiul autohton Feteasca Neagră.

Ministrul Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului, Ion Perju, a apreciat sectorul vitivinicol ca o ramură strategică a economiei naționale. Pe parcursul ultimilor ani, industria vitivinicolă a asigurat 8% din veniturile țării la export. Circa 150.000 de oameni sunt implicați în domeniu. 

Vinului moldovenesc îi revin 2% din vinul mondial exportat. Republica Moldova rămâne a fi țara cu cea mai mare densitate a podgoriilor din întreaga lume. Sectorul beneficiază anual de circa 140 de milioane de lei prin prisma politicilor de subvenționare pentru înființarea plantațiilor vitivinicole și spre procesarea strugurilor.

Potrivit ministrului, din cauza declanșării pandemiei și secetei severe de anul trecut, anul vitivinicol 2020 a înregistrat o diminuare a producției globale cu circa 28% și o reducere a exportului de vinuri cu aproximativ 12%. Oficialul a formulat și unele acțiuni importante pentru sector, așa ca: pătrunderea pe noi piețe de desfacere, sporirea exportului de vinuri îmbuteliate, plantarea viței de vie autohtone etc.

Ilona Gruenewald, manager de proiecte la Delegația UE în Republica Moldova, a remarcat că sectorul este important pentru economia țării, dar și pentru imaginea țării în exterior. Există un angajament, la nivel de UE, de a face economia cât mai verde și, în acest sens, iar contribuția UE este relevantă pentru susținerea oferită Moldovei în domeniul vitivinicol. Contribuția s-a axat pe armonizarea legislației pentru sectorul respectiv, pentru explorarea potențialului la maxim.

Scott Hocklander, șeful Misiunii USAID în Republica Moldova, a spus că USAID susține dezvoltarea viticultorilor și a pieței din Moldova de peste 15 ani. Chiar dacă 2020 a fost un an dificil, Moldova a reușit să-și sporească valoarea pe piețele internaționale. Exporturile de vinuri îmbuteliate au continuat să crească în 2020, iar USAID a fost alături în acest parcurs.

Conferința națională „Anul Vitivinicol 2020. Priorități în dezvoltarea sectorului” are loc online.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
19 martie, 11:17
0
2 149

Doi travel bloggeri care fac înconjurul lumii, impresionați de vinurile din Moldova Ⓟ

19 martie, 11:17
0
2 149

Faceți cunoștință: Kach și Jonathan. Ea − filipineză, el – englez. Un cuplu de travel bloggeri, autorii blogului Two Monkeys Travel, care fac înconjurul lumii din 2013, au ajuns la începutul lunii martie 2021 în Moldova, aceasta fiind a 144 țară pe care o vizitează.

Din 2013 și până astăzi, cei doi tineri au călătorit în numeroase țări de pe toate continentele, inclusiv Antarctica. Ajunși în Moldova, aceștia au explorat 10 vinării, au vizitat Orheiul Vechi și Butuceni, au gustat mâncarea tradițională și au ajuns la concluzia că Moldova este în zadar ignorată de mulți turiști, reprezentând „o țară fascinantă, care merită descoperită de fiecare”. 

Ce i-a impresionat cel mai mult?

Bineînțeles, vinurile. După cum mărturisesc tinerii pe pagina lor de Facebook, Moldova cu siguranță va rămâne în amintirea lor drept destinația vinurilor. După ce au vizitat cele mai renumite vinării din țară, aceștia au publicat pe blog propriul Top din 10 vinării pe care le recomandă tuturor turiștilor și vinurile care trebuie neapărat degustate.

Pe lista tinerilor, în Top 3 vinării pe care le recomandă, se regăsește Vinăria Purcari care, „are astăzi cele mai faimoase vinuri de export dintre toate companiile vinicole din Moldova”. Din spusele bloggerilor, chiar și drumul spre Ștefan Vodă, la Château Purcari, a fost unul plăcut:

În ultima noastră zi de tururi vinicole în Moldova, eram așteptați la hotel, cu mașina, de către Nicolae, Administratorul Complexului Turistic Purcari, situat în Ștefan-Vodă, la o distanță de aproximativ două ore în afara Chișinăului.

Deși a fost o călătorie lungă, am avut multe de văzut de-a lungul drumului și era evident cât de frumoase vor fi aceste priveliști pe timp de vară, când toți copacii și câmpiile vor fi din nou verzi. 

Ajunși la Château Purcari, ne-am întâlnit cu ghidul nostru, Cornel, care ne-a spus „Bun venit” cu un pahar de vin spumant și câteva gustări înainte de turul vinicol. 

Am început cu o călătorie în jurul viilor extinse, care se întind în toate direcțiile!

De pe o platformă de vizionare pe deal se vedea până și Transnistria vecină.

De acolo am văzut întregul proces de vinificație și beciurile unde se folosește o combinație de metode pentru maturarea vinului.

Aici am văzut butoaiele tradiționale de stejar, aranjate în rânduri în pivnița modernă, dar și vase gigantice din lut, folosite pentru prima dată, ca tehnică experimentală.

Beciurile vechi au fost, de asemenea, foarte interesante, fiind situate sub pământ și adăpostind doar un număr select de vinuri, precum și colecții private.

În cele din urmă, ne-am întors la restaurant pentru o sesiune de degustare incredibilă din meniul lor rafinat.

Selecția de mâncăruri cu specific local și internațional a fost realizată de către bucătarul-șef în vârstă de 23 de ani, Victor, care este în mod clar mult prea talentat pentru vârsta sa! 

Ce zi grozavă... Vedeți fotografiile!”

În articolul de pe blog, tinerii, de asemenea, menționează o listă de vinuri Purcari care i-au impresionat cel mai mult și pe care le recomandă neapărat spre degustare: Ice Wine, Chardonnay de Purcari, Nocturne Cabernet Sauvignon, Nocturne Pinot Grigio, Nocturne Rose, Viorica de Purcari și Alb de Purcari.

Din 2013 și până astăzi, cei doi tineri au călătorit în numeroase țări de pe toate continentele, inclusiv Antarctica. Ajunși în Moldova, aceștia au explorat 10 vinării, au vizitat Orheiul Vechi și Butuceni, au gustat mâncarea tradițională și au ajuns la concluzia că Moldova este în zadar ignorată de mulți turiști, reprezentând „o țară fascinantă, care merită descoperită de fiecare”. 

Ce i-a impresionat cel mai mult?

Bineînțeles, vinurile. După cum mărturisesc tinerii pe pagina lor de Facebook, Moldova cu siguranță va rămâne în amintirea lor drept destinația vinurilor. După ce au vizitat cele mai renumite vinării din țară, aceștia au publicat pe blog propriul Top din 10 vinării pe care le recomandă tuturor turiștilor și vinurile care trebuie neapărat degustate.

Pe lista tinerilor, în Top 3 vinării pe care le recomandă, se regăsește Vinăria Purcari care, „are astăzi cele mai faimoase vinuri de export dintre toate companiile vinicole din Moldova”. Din spusele bloggerilor, chiar și drumul spre Ștefan Vodă, la Château Purcari, a fost unul plăcut:

În ultima noastră zi de tururi vinicole în Moldova, eram așteptați la hotel, cu mașina, de către Nicolae, Administratorul Complexului Turistic Purcari, situat în Ștefan-Vodă, la o distanță de aproximativ două ore în afara Chișinăului.

Deși a fost o călătorie lungă, am avut multe de văzut de-a lungul drumului și era evident cât de frumoase vor fi aceste priveliști pe timp de vară, când toți copacii și câmpiile vor fi din nou verzi. 

Ajunși la Château Purcari, ne-am întâlnit cu ghidul nostru, Cornel, care ne-a spus „Bun venit” cu un pahar de vin spumant și câteva gustări înainte de turul vinicol. 

Am început cu o călătorie în jurul viilor extinse, care se întind în toate direcțiile!

De pe o platformă de vizionare pe deal se vedea până și Transnistria vecină.

De acolo am văzut întregul proces de vinificație și beciurile unde se folosește o combinație de metode pentru maturarea vinului.

Aici am văzut butoaiele tradiționale de stejar, aranjate în rânduri în pivnița modernă, dar și vase gigantice din lut, folosite pentru prima dată, ca tehnică experimentală.

Beciurile vechi au fost, de asemenea, foarte interesante, fiind situate sub pământ și adăpostind doar un număr select de vinuri, precum și colecții private.

În cele din urmă, ne-am întors la restaurant pentru o sesiune de degustare incredibilă din meniul lor rafinat.

Selecția de mâncăruri cu specific local și internațional a fost realizată de către bucătarul-șef în vârstă de 23 de ani, Victor, care este în mod clar mult prea talentat pentru vârsta sa! 

Ce zi grozavă... Vedeți fotografiile!”

În articolul de pe blog, tinerii, de asemenea, menționează o listă de vinuri Purcari care i-au impresionat cel mai mult și pe care le recomandă neapărat spre degustare: Ice Wine, Chardonnay de Purcari, Nocturne Cabernet Sauvignon, Nocturne Pinot Grigio, Nocturne Rose, Viorica de Purcari și Alb de Purcari.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter

Loading...