main logo
4833

Reabilitarea drumului M1 avansează: Conducerea ASD a vizitat șantierul

Conducerea Administrației de Stat a Drumurilor (ASD) a efectuat o vizită pe șantierul de reabilitare a drumului M1 Frontiera cu România – Leușeni – Chișinău – Dubăsari – frontiera cu Ucraina, km 93,65-94,45, inclusiv reabilitarea podului peste râul Bâc și a pasajului peste calea ferată, Etapa II.

Reabilitarea drumului M1 avansează: Conducerea ASD a vizitat șantierulFoto: ASD

Progresul fizic al lucrărilor pe sectorul de drum este de circa 88%, iar în ceea ce privește podul și pasajul - 90%. Totodată, progresul financiar înregistrat constituie aproximativ 84% din valoarea totală a contractului, transmite Știri.md.

Lucrările executate până la moment includ:  

  • demolarea și reconstrucția pasajului peste calea ferată, cu lungimea de circa 60,70 m, format din trei deschideri de 18 m fiecare, având în total 24 de grinzi; 
  • construcția drumului de acces către str. Pietrăriei, cu o lungime de circa 920 m, două benzi de circulație (3,5 m fiecare), trotuare pe ambele direcții (1,5 m fiecare), iluminat stradal și reabilitarea unui tronson de 200 m pe str. Pietrăriei (acces către zona Pruncul); 
  • construcția drumului și amenajarea racordării drumului M1 cu intersecția drumului de acces către str. Pietrăriei cu o lungime de circa 164 m, două benzi de circulație benzi de accelerare și decelerare în zona SAC „Vento” de pe drumul M1, cu lungimea de circa 205 m; 
  • regularizarea albiei râul Bâc, pe o lungime de circa 500 m și consolidarea albiei cu saci Incomat umpluți cu beton monolit; 
  • construcția și amenajarea intersecției cu str. Calea Ghidighici, inclusiv trotuare și parapete pietonale; 
  • reparația drumului M1, pe un sector de circa 800 m, inclusiv construcția trotuarelor; pozarea unei noi rețele de canalizare sub presiune, cu diametrul de 600 mm, pe o lungime de circa 450 m (în cadrul unei licitații separate).

Urmează să fie executate următoarele lucrări: 

  • montarea parapetului pietonal în zona de acces Pruncul și pe pod/pasaj; 
  • lucrări de betonare a albiei râului Bâc pe o lungime de 150 m; 
  • executarea rigolelor trapezoidale și dreptunghiulare din beton; 
  • amenajarea accesului spre stația de epurare; 
  • lucrări pentru siguranța circulației rutiere – 73 de unități; 
  • aplicarea marcajelor longitudinale.

De menționat că valoarea actuală a proiectului constituie 184.673.320,85 lei, bani alocați din bugetul de stat, prin intermediul Fondului rutier.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării