main logo
426

Problemele cu care se confruntă consumatorii: Soluțiile disponibile

Mai mulți jurnaliști, reprezentanți ai autorității de reglementare în domeniul comunicațiilor și tehnologiilor informaționale și reprezentanți ai societății civile s-au adunat la sediul Centrului Analitic Independent „Expert-Grup” pentru a discuta despre consolidarea cadrului de protecție a consumatorilor în Republica Moldova.

Problemele cu care se confruntă consumatorii: Soluțiile disponibileFoto: Expert-Group

Sergiu Gaibu, directorul Agenției Naționale pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI), a prezentat tendințele actuale privind plângerile consumatorilor și a evidențiat principalele disfuncționalități semnalate de consumatori, transmite Știri.md.

„Evoluția petițiilor primite de ANRCETI reflectă preocupările reale ale utilizatorilor – de la calitatea serviciilor și transparența tarifelor, până la lipsa unor informații esențiale în ofertele comerciale. Aceste semnale din partea consumatorilor ne permit să intervenim în mod direcționat și să consolidăm cadrul de reglementare în favoarea utilizatorilor finali”, a declarat Sergiu Gaibu.

Totodată, directorul ANRCETI a explicat structura pieței de comunicații electronice și a prezentat instrumentele de informare puse la dispoziția consumatorilor. 

Jurnaliștii prezenți în sală au invocat și exemplificat cazuri în care operatorii de servicii de comunicații aplică practici comerciale neloiale precum publicitatea înșelătoare sau utilizează clauze contractuale abuzive. La fel, au fost trecute în revistă cazurile în care prețurile serviciilor de telefonie, internet sau televiziune sunt modificate unilateral de către operatori, fără consimțământul expres al acestora și fără a asigura dreptul de revocare prevăzut de legislație. 

Suplimentar, au fost trecute în revistă și problemele asociate neconformității serviciilor de internet, televiziune sau telefonie și ce soluții au consumatorii în acest caz.

Prezentă la clubul de presă, Mihaela Pascal, directoarea executivă a Centrului European al Consumatorului din Republica Moldova, a menționat: „Consumatorii au dreptul la servicii de comunicații electronice corecte, clare și funcționale. ECC Moldova va interveni acolo unde drepturile consumatorilor sunt încălcate, fie că vorbim de clauze abuzive, lipsa transparenței sau facturare incorectă. Prin implementarea Campaniei Naționale de Protecție a Consumatorilor, ECC își propune să îi ajute pe consumatori să-și cunoască își revendice drepturile atât în țară, cât și în raport cu operatori din UE.”

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării