main logo
1770

Preluarea magazinelor Fourchette de Moldretail Group, autorizată de Consiliul Concurenței

Plenul Consiliului Concurenței a decis, în ședința din 24 aprilie, autorizarea tranzacției prin care întreprinderea „Moldretail Group” SRL (cunoscută publicului prin mărcile „Linella”, „Cip Market”, „Bravo” și „Fidesco”) preia întreprinderea „Fourchette”.

Preluarea magazinelor Fourchette de Moldretail Group, autorizatăImagine simbol

Ambele întreprinderi activează pe piața comerțului cu amănuntul de produse predominant alimentare, în format market și supermarket, transmite Știri.md.

Autorizarea operațiunii de concentrare a fost condiționată de respectarea mai multor angajamente asumate de către întreprinderea „Moldretail Group” SRL.

Îngrijorări concurențiale identificate

Consiliul Concurenței a analizat cu atenție posibilele efecte negative ale acestei tranzacții, în special în ceea ce privește furnizorii de produse agroalimentare și concurența din sectorul comerțului alimentar.

În acest sens, autoritatea a constatat că, în urma tranzacției, „Moldretail Group” SRL va obține sau își va consolida poziția dominantă în raza a cinci zone geografice (izocroni), în care sunt amplasate magazinele „Fourchette” și „To-To”, deținute de „Fourchette – M” SRL.

„În afară de aceasta, a fost constatat riscul excluderii furnizorilor care activează exclusiv în lanțul operat de „Fourchette – M” SRL și care nu sunt prezenți în rețeaua comercială a „Moldretail Group” SRL”, au mai precizat reprezentanții Consiliului Concurenței.

Angajamente asumate pentru eliminarea riscurilor

Pentru a elimina îngrijorările menționate, „Moldretail Group” SRL și-a asumat o serie de angajamente:

Angajamente structurale:

„Moldretail Group” SRL va cesiona cinci magazine din municipiul Chișinău, situate la următoarele adrese:

  • str. Ion Luca Caragiale, 2/3
  • str. Carierei, 5, bl. A, nr. 4C
  • str. Iazului, 15
  • str. Petru Zadnipru, 16/4
  • str. Codrilor, 16

Potrivit unui comunicat al Consiliului Concurenței, cesionarea acestor unități comerciale va avea loc în termen de șase luni de la data înregistrării tranzacției la Agenția Servicii Publice. Conform regulilor existente, în urma acestei cesionări trebuie să se asigure continuarea activității magazinelor și gestionarea lor de către o altă întreprindere independentă.

Angajamente comportamentale:

„Moldretail Group” SRL și-a asumat mai multe angajamente comportamentale. În special, a fost asumată obligația de a menține relațiile comerciale existente cu furnizorii actuali ai „Fourchette – M” SRL, în special cu cei care nu au avut anterior contracte cu „Moldretail Group” SRL. Acest angajament are ca scop protejarea accesului furnizorilor de produse agroalimentare la piața retailului alimentar și prevenirea excluderii lor.

Această obligație presupune că, timp de cel puțin trei ani după realizarea tranzacției, furnizorii rețelei „Fourchette – M” SRL vor putea continua cooperarea cu magazinele preluate de către „Moldretail Group” SRL.

Monitorizarea angajamentelor

Angajamentele asumate sunt valabile pentru o perioadă de 36 de luni. În acest timp, „Moldretail Group” SRL va transmite Consiliului Concurenței rapoarte semestriale privind îndeplinirea obligațiilor, fiecare raport urmând să fie prezentat în termen de 30 de zile de la încheierea perioadei de raportare.

Consiliul Concurenței va monitoriza constant respectarea acestor angajamente/obligații, pentru a se asigura că operațiunea nu afectează concurența, drepturile consumatorilor și accesul furnizorilor la piață.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării