main logo
1917

Podul peste Bâc, mai scump: Proiectul de construcție a fost ajustat

Lucrările de construcție a podului peste Bâc și a pasajului peste calea ferată de pe șoseaua Balcani vor costa mai mult cu 10 milioane de lei. Astfel, bugetul total al proiectului ajunge la 184 de milioane de lei. Ajustarea a fost necesară din cauza unor lucrări suplimentare cum ar fi amenajarea albiei râului și extinderea rețelei rutiere. Responsabilii de șantier afirmă că lucrările sunt pe ultima sută de metri, iar șoferii așteaptă să scape de ambuteiajele din zonă.

Podul peste Bâc, mai scump: Proiectul de construcție a fost ajustatFoto: moldova1.md

Lucrările la podul de pe Șoseaua Balcani sunt finalizate în proporție de aproape 80% atât pe sectorul de drum, cât și pe segmentul care vizează podul și pasajul rutier. Responsabilii de șantier susțin că au mai rămas de executat lucrări de betonare a albiei râului Bâc, de amenajat șanțul de evacuare a apelor pluviale, precum și lucrări auxiliare, transmite Știri.md cu referire la moldova1.md.

Șoferii spun că sunt nevoiți să stea în ambuteiaje și speră ca lucrările de construcție vor fi încheiate în termenii anunțați.

„Se circulă destul de dificil din cauza lucrărilor. - Сam cât timp stați în ambuteiaj? - Depinde de unde vii. Din cauza la pod se creează ambuteiaje și pe Petricani și Șoseaua Balcani până la Grătiești.”

„Încă este de lucru mult aici și așa trebuie drumul de lărgit.”

„- E greu, sunt ambuteiaje, mai ales la deal. - Sunteți nevoit să înconjurați? - Așteptăm rândul.”

„Cam greu, da ce să facem. Noi așteptăm, parcă se termină lucrările.”

Responsabilii de șantier susțin că lucrările sunt destul de complexe, ținând cont de existența rețelelor de comunicații dar și a traficului zilnic din zonă. Până în prezent, au fost executate lucrări în valoare de peste 138 milioane de lei.

„Pe parcursul lucrărilor, noi am avut suplimentar relocrări de înaltă tensiune, ajustări ale suprafeței de asfalt. O lucrare mai complexă a fost în regiunea podului, ca de exemplu la pasajul de la Calea Ferată. Inițial s-a crezut că fundația existentă este pe piloți. Au mai fost și lucrări de defrișări, la canalizarea care o vedeți. A fost nevoie de schimbat soluția de proiect”, a menționat dirigintele de șantier, Ion Procopenco.

Amintim că proiectul de construcție a podului peste râul Bâc și a pasajului include și lucrări rutiere și de amenajare a albiei: construirea unui drum de acces spre strada Pietrăriei, regularizarea și consolidarea albiei râului Bâc pe 500 de metri, amenajarea intersecției cu strada Calea Ghidighici, inclusiv trotuare și parapete pietonale și reparația sectorului de 800 de metri al drumului M1, cu trotuare.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării