Peste 200 de petiții de la utilizatorii de comunicații electronice, către ANRCETI
Pe parcursul anului trecut, utilizatorii de comunicații electronice și servicii poștale au adresat Agenției Naționale pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației, 229 de petiții, în scădere cu 5,8% față de anul 2017.
Din totalul petițiilor examinate de către specialiștii ANRCETI, 90,4% (209 petiții) au vizat serviciile de comunicații electronice, iar 9,6% (20 de petiții) au constituit petițiile legate de condițiile de furnizare a serviciilor poștale, transmite Știri.md.
Principala nemulțumire a utilizatorilor finali a fost relația contractuală cu furnizorii de servicii de comunicații electronice.
Aceștia au semnalat, în special, aspecte legate de sumele expuse spre facturare sau datoriile acumulate (75 de petiții). De asemenea, este vorba despre condițiile contractuale (47 de petiții), condițiile de furnizare a serviciilor de comunicații electronice în roaming (43 de petiții), modalitatea de tarifare a serviciilor (33 de petiții), condițiile de furnizare a serviciilor poștale (14 petiții) etc.
Cele mai multe petiții au vizat activitatea SA „Moldtelecom” (122 de petiții), SA „Orange Moldova” (24 de petiții), SA „Moldcell” (22 de petiții), ÎS „Poșta Moldovei (20 de petiții), SRL „Sun Communications” (11 petiții) și SRL „StarNet Soluții” (10 petiții).
Petițiile întemeiate (34) au fost rezolvate în favoarea consumatorilor, în celelalte cazuri specialiștii ANRCETI le-au propus petiționarilor soluții de alternativă pentru problemele semnalate, soluții care i-au ajutat să rezolve aceste probleme.
ANRCETI întocmește rapoarte privind petițiile examinate de ea începând cu anul 2001.