401
0
Păcatele agenților de vânzări: 5 mărturii rușinoase din comerț
401
0

Comerțul este una dintre cele mai vechi meserii și, deopotrivă, una dintre cele mai neloiale. Pentru a face față concurenței, produselor mai calitative și a spori gradul de vânzări, unii agenți de vânzări decurg la practici ilegale și incorecte din punct de vedere moral.

Bani.md a provocat mai mulți agenți de vânzări din diferite domenii să spună cele mai rușinoase lucruri. Unele dintre aceste istorioare au fost adunate în timp. Unele dintre acțiunile săvârșite sunt ilegale, motiv pentru care identitatea reală a persoanelor este păstrată în anonimat.

Care sunt aceste practici, aflați în continuare.

Ion, agent de vânzări domeniul HoReCa:

„Una dintre cele mai rușinoase acțiuni pe care le-am realizat în activitatea mea – am folosit agenda unui concurent de al meu, un fel de carte cu toate datele de contact ale clienților, prețurile la care a negociat livrările, date de contact. Am pus mâna pe unul dintre cele mai frumoase „daruri” posibile. Am folosit informația pentru a propune clienților prețuri un pic mai mici. O bună parte dintre ei au acceptat”.

Marian, agent vânzări produse alimentare:

„Cred că este una dintre cele mai rușinoase acțiuni posibile. Mai grav este că a fost pusă în joc și sănătatea consumatorilor...

Cu ace de unică folosință au fost sparte cutiile produselor ambalate ermetic. Nu o să zic acum ce tip de produse au fost în cazul meu. Aflasem despre această „tehnică” de denigrare a concurenților de pe un forum specializat. Cineva povestea că astfel se deteriorează ambalajele băuturilor ambalate în cutii de aluminiu, inclusiv bere. Se schimbă și gustul produsului, și calitatea acestuia. Mai grav este în situația lactatelor și a sucurilor. Acolo apare mucegai într-o perioadă scurtă de timp.

Acum verific de 10 ori dacă produsele cumpărate sunt ermetic ambalate. Ambalajul nu trebuie să joace.”

Iana, agent vânzări imobiliare:

„Domeniul imobiliar este unul specific. Adesea, în cazul imobilelor, se ascund probleme tehnice prin reparații recente. Renovările soluționează problema doar din punct de vedere estetic. Adesea nu se „deschid cărțile” nici în cazul vecinilor problematici, iar asta poate fi o problemă pe o viață. Recomandarea pentru a evita astfel de situații este ca, înainte de realizarea tranzacției, persoanele să mai bată și la ușa vecinilor, pentru a-i cunoaște. O primă impresie este suficient.”

Maria, vânzări la telefon:

„Una dintre marile mele greșeli a fost că am explicat incorect pachetul de servicii propuse la un anumit abonament. Spuneam că oferă mai mult decât includea. Atunci nu știam că toate conversațiile sunt înregistrate pentru a se verifica. Imediat după creșterea de vânzări înregistrată, am primit mustrare și amendă din partea companiei. Am telefonat repetat toți clienții și am actualizat toată informația livrată. Puțini sunt cei care au acceptat să păstreze abonamentele.”

Ivan, vânzări produse alimentare:

„Minciuni și scandaluri în fața consumatorilor – asta e unul dintre cele mai mari păcate ale mele în activitatea profesională. Luam „la lucru” băieți care să cumpere și să se întoarcă în magazine cu produsele achiziționate, făcând scandaluri ca să se audă și la un kilometru. Magazinele reușeau să demonstreze că produsele sunt calitative și să „liniștească” consumatorii nemulțumiți, însă clienții care au asistat la asemenea scandaluri, evitau să mai lase produsele de aceeași marcă în coș. A fost acum trei ani.

Astăzi, astfel de practici sunt adesea întâlnite pe rețelele de socializare. Poate că o mică parte dintre ele sunt adevărate, însă adesea „viermii din ciocolate și mucegaiul” sunt rezultatele muncii concurenței neloiale. Mă bucur că am plecat din domeniu”.

Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter