O rețea de marketuri ajunsă în insolvență, preluată de concurenți
Rețeaua de magazine Fourchette din Ucraina a ajuns în procedură de insolvență, iar o parte din active au fost preluate deja de concurenți.

În Republica Moldova rețeaua include 14 magazine, deținute de o companie din Cipru, transmite Știri.md cu referire la mold-street.com.
La finele lunii ianuarie 2021, o instanță din Dnipropetrovsk a inițiat la cererea creditorilor procedura de insolvență contra grupului Riteyl Tsentr, ce deține rețeaua de magazine Fourchette.
Totodată furnizorii au primit scrisori de avertizare că în legătură cu procedura de insolvență, se introduce un moratoriu la plăți. Altfel spus, cât are loc procesul, furnizorii de mărfuri și servicii vor trebui să aștepte până primesc banii.
La începutul lunii ianuarie 2021, din rețeaua de magazine, deținută de milionarul ucrainean Ihor Balenko, mai făceau parte 39 de unități comerciale, în timp ce 10 ani în urmă – 108.
Peste o lună, mai exact pe 18 februarie, Comitetul Antconcurență din Ucraina a anunțat că își dă acordul pentru preluarea de către Silpo-Food LLC, a rețelei Fourchette.
Potrivit presei din Ucraina, Silpo-Food nu a fost de acord să preia toată rețeaua, ci doar o bună parte din cele 39 de magazine din Ucraina.
Silpo-Food LLC deține rețeaua de supermarkete alimentare Silpo și face parte din Fozzy Group, controlată de oamenii de afaceri Vladimir Kostelman, Roman Chigiri și Oleg Sotnikov.
În prezent aceasta este a doua ca mărime rețea de magazine din Ucraina cu 277 de puncte comerciale. Lider este ATB cu 1.201 magazine.
În Republica Moldova, Fourchette include o rețea de 14 magazine, din care unul la Tiraspol care temporar nu funcționează.
Rețeaua din Moldova este deținută de compania Fourchette-M SRL, care până în vara anului 2019, era controlată de milionarul ucrainean Ihor Balenko, prin offshorul Plimsoll Investments Limited din Insulele Virgine Britanice.
Acum unic asociat este firma Pastrycia Limited din Cipru.
Cine este beneficiar final al acesteia nu este clar.
În 2019 compania a înregistrat venituri din vânzări de 623,1 milioane lei și pierderi de 1,8 milioane lei, în timp ce în 2018 a raportat venituri din vânzări 663,8 milioane lei și și pierderi de 5,8 milioane lei.