main logo
1005

Moldova riscă să piardă o altă asistenţă de 100 de milioane de euro

Guvernul Filip a aprobat în şedinţa din 18 iulie, decizia de inițiere a negocierilor și aprobarea semnării Amendamentului nr. 1 la Contractul de finanțare dintre Republica Moldova şi Banca Europeană de Investiții (BEI), pentru realizarea Proiectului de reabilitare a drumurilor din Republica Moldova, până la 25 iunie 2022.

Moldova riscă să piardă o altă asistenţă de 100 de milioane de euro

Extinderea datei finale de disponibilitate a mijloacelor financiare este dictată de tergiversarea lucrărilor de reabilitare a unor drumuri naționale și a sumei restante neasimilate din proiectele finanţate de BEI, de aproximativ 100 milioane de euro, transmite Ştiri.md cu referire la Mold-Street.

„Extinderea are drept scop facilitarea disponibilității mijloacelor financiare necesare pentru a finanța lucrările de reabilitare, serviciile de consultanță în supervizarea lucrărilor și implementarea proiectului. Acest lucru se va realiza, în mod special, pentru reabilitarea drumurilor R16 Bălți – Fălești – Sculeni - Ungheni și M3 Chișinău – Comrat – Giurgiulești – frontiera cu România, sectorul Porumbrei - Cimișlia și drumul de ocolire al orașului Comrat”, a explicat Ministrul Economiei și Infrastructurii, Chiril Gaburici.

Gropi și nici urmă de șosea europeană

De notat că au trecut deja cinci ani de la semnarea la Luxembourg pe 25 iunie 2013 a contractului de finanțare dintre Republica Moldova şi BEI, pentru reabilitarea drumurilor din Republica Moldova, dar nici unul nu a fost dus până la capăt.

Aşa că autorităţile vor trebui să depună eforturi considerabile pentru a nu pierde finanţarea din partea BEI, care este în condiţii destul de avantajaose.

De exemplu, lucrările de reabilitare a drumului național R16 Bălți – Fălești – Sculeni, sunt realizate de compania italiană Impresa Pizzarotti & C S.p.A în asociere cu o firmă bulgară şi urmau a fi finalizate un an în urmă, dar până în martie 2018 au înregistrat un progres de doar 25% din total.

Aşa că firma risca să piardă contractul de 50 de milioane de euro. Anterior compania Impresa Pizzarotti & C S.p.A a invocat mai multe probleme în realizarea lucrărilor. De notat că atât autoritățile, cât și companiile preferă să rezolve în culise problemele iscate.

În schimb reabilitarea drumului M3 Chișinău – Comrat – Giurgiulești – frontiera cu România a început încă în anul 2012, dar aşa şi nu a fost finalizată. Anul trecut Administraţia de Stat a Drumurilor a fost nevoită să rezilieze contractul cu firma SC Pa&Co International SRL, controlată de miliardarul român Costel Cășuneanu, unul din "regii asfaltului" din România.

O situaţie similară şi în cazul drumului de ocolire al orașului Comrat, care de cinci ani se construieşte pe hârtie.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării