main logo
1291

Jaful de la MAIB: Păgubașii își vor primi banii promiși timp de o zi

Începând cu 11 iulie, clienții Moldova Agroindbank, care au avut de suferit de pe urma furtului din una dintre sucursalele băncii, vor putea depune cereri pentru transferul compensaţiilor.

Jaful de la MAIB: Păgubașii își vor primi banii promiși timp de o ziColaj: Știri.md

Suma acestora se ridică la 500.000 de lei, transmite Știri.md cu referire la tv8.md

Victoria Koroli, șefă Departamentul PR și comunicare al MAIB: La 8 iulie, Consiliul MAIB s-a întrunit de urgență și a luat decizia de a compensa fiecare client cu o sumă de până la 500 de mii de lei. Este o decizie fără precedent atât la nivel național, cât și la nivel regional.

Conform informației de ultima oră, plasată pe site-ul băncii, clienţii vor primi compensaţiile în timp de o zi de la depunerea cererii. Acțiunile și deciziile prompte, adoptate de conducerea băncii, au fost analizate și apreciate inclusiv de experții economici independenți.

Veaceslav Ioniță, expert IDIS „Viitorul”: Banca a acționat, să zicem așa, excesiv de corect. Banca, pur și simplu pentru a-și păstra fidelitatea clienților și pentru a garanta tuturor în viitor, a făcut un lucru care nu era obligat să-l facă. În mod normal asta trebuia să o facă, să fie asigurat toți și să facă companiile de asigurări. Banca a avut niște costuri, după mine, totuși, esențiale, dar eu sper foarte mult că aceste costuri se vor compensa înzecit prin faptul că cetățenii vor spune că: «Băi, este o bancă la care a meritat de mers».

Ţinând cont de impactul furtului, banca a luat măsuri suplimentare pentru a contribui la desfăşurarea investigaţiei.

Victoria Koroli, șefă Departamentul PR și comunicare al MAIB: Banca a decis să creeze un fond de recompensă în sumă totală de un milion de lei pentru persoanele care vor furniza informații ce vor contribui la identificarea infractorilor și la recuperarea bunurilor. Deși această situație este extrem de regretabilă pentru întreaga echipă MAIB, ea nu a afectat nici activitatea operaţională, nici stabilitatea băncii. Clienții, așa cum am zis, rămân prioritatea numărul unu a Moldovei Agroindbank.

Şi experţii confirmă că incidentul din 6 iulie nu a afectat stabilitatea băncii, datorită bazei sale temeinice.

Veaceslav Ioniță, expert IDIS „Viitorul”: „Mai mult de jumătate din toată creșterea, înviorarea procesului de creditare în sectorul bancar a fost asigurat de o singură bancă. Ea și-a mărit și cota ei de piață. Acum este de 35 %, următoarea bancă este de două ori mai micuță”.

La 6 iulie MAIB s-a confruntat cu o situaţie fără precedent, hoţii, pătrunzând forţat în una dintre sucursale. Viteza şi modalitatea cu care a reacţionat instituţia este una exemplară, demonstrând o atitudine loială faţă de clienţii săi.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării