main logo
462

De ce nu au fost anunțate licitațiile pentru reparația drumurilor

Lucrările de reparație la cei 2.600 km de drum, care vor fi reabilitați în cadrul programului național „Drumuri Bune 2”, vor începe în două săptămâni, promite Guvernul.

De ce nu au fost anunțate licitațiile pentru reparația drumurilor

Ultimele pregătiri pentru demararea proiectului au fost examinate la o ședință convocată de prim-ministrul Pavel Filip cu responsabilii din domeniu, potrivit unui comunicat de presă al Executivului, transmite Știri.md cu referire la mold-street.com.

Din comunicat însă nu este clar cum ar putea începe lucrările în condiţiile în care nu a fost aprobat încă programul şi nici sursa de finanţare. Or, doar după aceasta ar urma să fie anunţate licitaţiile pentru efectuarea lucrărilor.

Asta doar dacă câştigătorii licitaţiilor nu sunt deja selectaţi fără licitaţie, aşa cum se vehiculează.

De exemplu pe pagina Administraţiei de Stat a Drumurilor (ASD) cele mai recente licitaţii sunt din octombrie 2018, respectiv lucrările nu vor putea începe în termenii anunţaţi de premier.

Totodată responasbilii ASD susţin că nu ştiu când ar putea fi anunţate aceste licitaţii şi cu atât mai mult când vor începe lucrările.

În 2018, tenderele au fost anunţate în luna martie, iar lucrările au început abia în luna mai.

Programul „Drumuri Bune 2 pentru Moldova” a fost lansat la începutul lunii octombrie 2018, și prevede reparația a circa 2.600 kilometri de drum în toate raioanele țării, în anul 2019.

Termenul impus de prezentare a propunerilor privind sectoarele de drum care urmează a fi incluse în Programul „Drumuri Bune 2 pentru Moldova” în anul 2019 a fost 15 decembrie 2018, dar acestea nu erau gata nici o lună în urmă.

De notat că lucrările de reparație în cadrul programului național „Drumuri Bune pentru Moldova”, lansat în martie 2018 nu au fost finalizate în câteva unități teritoriale. E vorba de municipiul Bălți, raionul Sângerei și Fălești.

Tergiversarea lucrărilor a fost opera unei companii a statului - SA Drumuri-Bălți care deși a câștigat tenderul nu a dus la capăt lucrările, iar la finele anului 2018 a fost privatizată.

Un alt factor a fost deficitul de pietriș, care nu a permis efectuarea rapidă a tuturor lucrărilor de reparație curentă a drumurilor.

Ulterior Ministerul Economiei a anunţat că verifică repetat calitatea lucrărilor în cadrul Programului „Drumuri Bune”, după o serie de sesizări privind calitatea lucrărilor.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării