main logo
20320

Date eronate în factura unui moldovean: Vă aștept să-mi tăiați lumina

Un bărbat din R. Moldova acuză furnizorul de energie electrică Premier Energy că i-ar fi introdus date eronate în factura la curent.

Date eronate în factura unui moldovean: Vă aștept să-mi tăiați luminaColaj: Știri.md

Bărbatul a explicat situația într-un video publicat pe Facebook, transmite Știri.md.

Potrivit bărbatului, în factură i s-au inclus 9 kWh cu prețul de 3,15 lei/kWh și 9 kWh cu prețul de 4.77 lei/kWh. Respectiv, suma spre plată este de 71,28, pentru perioada 21 octombrie - 18 noiembrie.

Bărbatul a făcut calculul său, din care a reieșit că el a consumat mai mult. Acesta a scăzut din ultimele indicații din factură indicațiile de la data de 24 noiembrie, iar rezultatul a fost 123 kWh, folosiți în perioada 18-24 noiembrie.

Astfel, bărbatul a ajuns la concluzia că datele de la contor au fost luate eronat. Acesta a încercat să rezolve situația și spune că reprezentanții furnizorului i-au cerut datele de la contor, pentru care, potrivit lui, urma să achite cei 123 kWh cu prețul majorat, de 4,77 lei/kWh.

Cetățeanul mai spune că persoanele ce preiau datele de la contoare nu merg prin localități, din motiv că nu sunt plătite. 

„Doamne ferește să veniți să spuneți că ”Tăiem lumina!”. Cum o să ne lămurim - nu știu, dar problema e a voastră. Trebuia de făcut un calcul, nu cum vreți voi, și atunci o să plătim, dacă nu eu vă aștept să-mi tăiați lumina”, a adăugat bărbatul.

Solicitat de Știri.md, purtătorul de cuvânt al „Premier Energy”, Vasile Gribincea, ne-a comunicat că întreprinderea examinează întrebările și neclaritățile acestui consumator, care vor fi soluționate în conformitate cu reglementările stabilite.

Gribincea a venit și cu un șir de precizări în legătură cu asemenea cazuri. 

Potrivit lui, în momentul în care orice om primește o factură și dacă constată niște diferențe, erori, el are posibilitatea să conteste această factură și să ceară furnizorului de energie anularea ei. 

Există o serie de pași pe care consumatorul trebuie să-i urmeze. Acesta poate corecta situația dacă este o eroare constatată sau dacă se verifică și se constată că el interpretează greșit niște date din factură. Mai există și câmpul juridic al relațiilor dintre furnizor și consumator.

„Dacă consumatorul nu urmează intenționat acești pași și merge intenționat spre deconectarea lui la rețeaua de furnizare, probabil își asumă aceste consecințe. Întreprinderea respectă întru totul cadrul legal stabilit pentru deservirea clienților”, mai precizează Gribincea.

Consumatorul are toate posibilitățile începând cu contactul direct la oficiu sau contactul telefonic să rezolve o situație și cu ajutorul operatorului poate să verifice corectitudinea datelor din factură, poate să beneficieze de consultații sau comentarii din partea operatorului cum să soluționeze o problemă care derivă din datele din factură, poate să afle modalitățile de soluționare a situației constatate, de exemplu plata sau refacturarea.

Potrivit lui Gribincea, asemenea situații nu sunt motive de antagonizare a relațiilor cu furnizorul de energie electrică, acestea trebuie doar clarificate pentru a afla răspunsuri exacte. 

Spune-ne opinia ta

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării