main logo
792

Cum poţi face 6.000 de dolari pe zi pe Instagram

Poate părea greu de imaginat, dar americanca Laura Belgray este dovada clară că se pot face 950 de dolari pe oră din scris.

Cum poţi face 6.000 de dolari pe zi pe Instagram

Ceea ce înseamnă că, uneori ajunge şi la 6.000 de dolari pe zi, după cum recunoaşte într-un articol publicat în Time, relatează Știri.md cu referire la adevărul.ro.

„Chiar şi pe Instagram, cuvintele contează”, mărturiseşte Laura Belgray. Prin businessul său de copywriting, Talking Shrimp, ea a reuşit să câştige mai mult decât s-ar fi aşteptat din scris podcasturi sau texte pentru websiteurile unor afaceri care vând de pildă îngeri de ciocolată.   

Belgray recunoaşte că a avut dintotdeauna o afinitate pentru a scrie „lucruri” surte. Şi, dincolo de toată munca pe care o depune pentru clienţi, cel mai mult îi place să scrie „vorbe de duh” originale pe care să le posteze pe Instagram. Un serviciu pe care, recunoaşte că nu l-a promovat niciodată, însă odată ce a lucrat la rebranding-ul unui website de coaching, clienta sa s-a lăsat fascinată de postările pe care le avea Laura Belgray pe Instagram.

„Îţi pot cumpăra timpul pentru a-mi face şi mie astfel de postări?”, a întrebat-o atunci. „Când s-a arătat încântată să plătească 950 de dolari pe oră, ceea ce uneori înseamnă că am câştiguri de 6.000 de dolari pe zi, am fost mulţumite amândouă”, spune Belgray.   

Probabil te-ai ciocnit şi tu de aceleaşi citate inspiraţionale obosite pe Instagram. Laura Belgray crede în originalitate. „Nu te poţi impune vreodată ca brand dacă postezi imagini cu citate din Oprah sau Rumi. Mi se pare chiar ironic cum toată lumea postează vorbele lui Oscar Wilde la nesfârşit care nu zic altceva în afară de: Fii tu însuţi. Toţi ceilalţi sunt luaţi”, explică tânăra.

Cum a ajuns să fie plătită să scrie postări scurte pe reţelele de socializare şi cum poţi face şi tu acelaşi lucru 

Mai întâi,  clientul vine cu o listă de idei legate de ceea ce vrea să transmită prin brandul său pe reţelele de socializare. „Uite aici ceea ce vreau să spun, dat într-o notă mai deşteaptă şi care să aibă impact instant”, povesteşte copywriterul.   

Clienţii sunt de regulă inteligenţi şi foarte creativi, adaugă Laura Belgray, însă având în spate diferite backgrounduri ajung de multe ori să se piardă în cuvinte complicate când vine vorba de a comunica în numele businessului lor.

„Odată ce avem această listă de idei, o introducem într-un document Google, îi dau acces clientului în timp real, astfel încât să mă vadă tastând în cazul în care lucrăm împreună şi începe procesul de brainstorming”, recunoaşte fondatoarea Talking Shrimp.   

Iată câteva exemple:

Clientul: Ori de câte ori bucuria ta depinde de altcineva, vei fi dezamăgit. Varianta Laurei Belgray: Dacă depinzi de cineva pentru a fi fericit, depinzi să te dezamăgească. 

Clientul: Ghici unde NU îţi vei găsi pasiunea…introspetând la nesfârşit. Varianta Laurei Belgray: Să încerci să îţi găseşti pasiunea gândind, este ca şi cum ai coace prăjituri în congelator.   

Clientul: Anul acestea câte dorinţe ţi-ai transformat în scopuri reale? Varianta Laurei Belgray: Dorinţele sunt pentru suflat în lumânări. Adulţii îşi stabilesc ţeluri.

„Oricine se pricepe la cuvinte poate face acest lucru. Şi nu văd de ce nu le-ar vinde. Tot mai multe businessuri apar pe Instagram şi alte reţele de socializare. Este nevoie de cuvinte şi nu toată lumea se pricepe să le mânuiască. Majoritatea oamenilor vor plăti pentru texte”, punctează ea. 


„Nu aştepta să primeşti acordul cuiva. Unul dintre cele mai mari atuuri ale mediului online este că dacă poţi scrie, o poţi face într-un mod profesionist fără să fie nevoie să îţi dea cineva undă verde”.   

„Sunt nenumărate moduri gratuite prin care îţi poţi evidenţia talentul în materie de scris. De exemplu, poţi publica materiale pe Medium. Sau îţi poţi construi propriul website pe care să îl umpli de cuvinte deştepte. De asemenea, postează-ţi propriile „vorbe de duh” pe Instagram, Twitter şi Facebook. Chiar dacă nu este acesta serviciul pe care vrei să îl oferi, postările originale sunt un mod grozav de a îţi alege audienţa”

„Postează-ţi citatele pe Twitter şi apoi fă-le o captură de ecran pentru a-I da, ulterior, share pe Instagram. Nu va arăta ca o semnătură, dar acest mod de a posta citate este la îndemâna tuturor”.   

„ Anunţă oamenii că eşti disponibil. Dacă vrei să fii angajat ca scriitor, fă clar faptul că eşti uşor de contactat.

• Pe websiteul tău adaugă o pagină „Angajează-mă” cu un formular de contact prin care oamenii te pot contacta pentru mai multe informaţii. 

• Oferă-ţi serviciile (chiar dacă nimeni nu a plăti t pentru ele încă) pe un website de freelancing precum Upwork.  

• Dacă vrei să scrii citate pentru Instagram, foloseşte-ţi capturile pentru a-I lăsa pe oameni să ştie acest lucru. Capturile pot include o propoziţie precum: „Vă place acest citat? Vă pot ajuta să vă scrieţi propriile postări originale, contactaţi-mă pentru mai multe detalii”.   

„Stabileşte un preţ. Acum, nu sugerez că vei câştiga 6.000 de dolari pe zi scriind postări pentru Instagram de la început. Creşterile mele salariale sunt fructul a două decade de construit cariera de copywriter. Dar cu cât tot mai mulţi oameni îşi lansează propriile businessuri online, cu atât va fi mai mare cererea de oameni care ştiu să scrie bine pentru a promova aceste businessuri în schimbul unei plăţi”.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării