main logo
7082

Cum au cucerit plăcintele moldovenești țările europene

Victor Nistorică este proprietarul unei brutării din R. Moldova care exportă produse în România, Germania, Franța și Irlanda. Astfel, plăcintele moldovenești, cozonacii, ruladele, dar și pasca pot fi găsite astăzi pe rafturile mai multor magazine din UE.

Cum au cucerit plăcintele moldovenești țările europeneImagine simbol

Producătorul spune că a investit mulți ani de muncă pentru a se asigura că produsele brutăriei sale ajung la calitatea pe care a promis-o partenerilor europeni, transmite Știri.md cu referire la moldova1.md.

Victor Nistorică a povestit, pe 20 iunie, în emisiunea „Zi de zi” de la Radio Moldova, că printre cele mai mari dificultăți pe care le-a întâmpinat în acest parcurs s-au numărat logistica necesară exportului de produse congelate, dar și capacitatea de producere necesară.

„Drumul nu a fost ușor, chiar dacă am avut viziune și dorință. A durat doi-trei ani să ne punem la punct capacitatea fizică de producție și să obținem certificări de calitate”, a spus Victor Nistorică.

Producătorul afirmă că, inițial, a fost dificil să găsească un operator logistic, care să poată exporta produsele congelate, dar și să preia volumele necesare în fiecare săptămână.

O altă provocare cu care s-a confruntat a fost atunci când a încercat să exporte plăcintele cu brânză în UE. Din cauza faptului că Republica Moldova nu era acceptată de Uniunea Europeană ca exportator de produse de origine animalieră, proprietarul brutăriei a decis să producă plăcintele la Iași, adică în UE.

România a fost prima țară în care produsele au ajuns cu ușurință, întrucât nu a trebuit să explice consumatorilor ce sunt plăcintele și nu a existat bariera lingvistică, fiind folosite aceleași ambalaje ca și în Republica Moldova.

„În Franța, Germania și Irlanda a trebuit să facem traduceri, a trebuit să umblăm la structura ambalajului”, a comparat el.

Potrivit antreprenorului, produsele alimentare din Republica Moldova sunt destul de apreciate în România. În celelalte țări, precum Germania, Austria, Franța, Irlanda, plăcintele pot fi găsite în magazinele frecventate de diaspora noastră.

Începând cu anul 2025, compania a început să exporte și alte produse pe piața europeană, la sugestia partenerilor de peste hotare.

„Am început cu produse de Paște, de exemplu, am exportat cozonaci, rulade, pască. Dar intenționăm să lărgim gama de produse”, a adăugat Victor Nistorică.

În planurile de viitor ale companiei se regăsește și exportul plăcintelor prăjite și congelate.

Producătorul sfătuiește alți agenți economici care vor să ajungă pe piețele externe să studieze atent preferințele consumatorului, să facă un produs de calitate, nu neapărat ieftin, și să țintească o anumită nișă.

„Noi suntem țară mică. Nu putem să concurăm la volume cu producători din China, Polonia, Ucraina. Și, atunci, trebuie să ne alegem niște nișe pe care le putem accesa doar noi”, a punctat antreprenorul.

Potrivit acestuia, afacerea sa înregistrează o creștere de 30-40% în fiecare an, iar capacitatea de producere este de circa trei-patru tone de produse pe zi. Mai mult de o treime din volumul producției merge spre export.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării