main logo
5649

Cum a ajuns borșul acru moldovenesc să cucerească Uniunea Europeană

Un producător de borș acru din R. Moldova povestește cum a cucerit piața din Uniunea Europeană prin produsele sale unice. Istoria afacerii pornește din anul 1993, iar până azi, compania a reușit să se transforme într-un business modern și competitiv, care exportă peste 80% din producția sa pe piața Uniunii Europene.

Cum a ajuns borșul acru moldovenesc să cucerească Uniunea EuropeanăFoto: MDED

„În 1993 am deschis primul nostru magazin de cartier, iar câțiva ani mai târziu am trecut de la comerț la producție. Am cumpărat o afacere în România și așa am devenit unicul producător de borș acru din România. Iar toată producția era la Chișinău”, își amintește Simion Ursu, administratorul companiei, transmite Știri.md.

De la borș acru la popcorn pentru microunde

Dacă la început compania era cunoscută pentru tradiționalul borș acru, astăzi portofoliul de produse este mai divers. Sadro-Ursu exportă borș acru, popcorn pentru microunde, cipsuri și ambalaje de carton, cu un volum total al exporturilor de peste 46,7 milioane de lei în ultimul an.

„Popcornul pentru microunde este unul dintre produsele noastre de bază și este prezent în foarte multe țări din Europa. De fapt, ar fi mai simplu să enumerăm unde NU îl exportăm”, explică Alina Munteanu, directoarea comercială a companiei.

Principalele piețe de export sunt: România (50%), Franța (30%), Lituania (10%) și Italia (10%).

Calitate, inovație și adaptare la standardele europene

Succesul afaceri în Uniunea Europeană se bazează pe investiții constante în calitate, ambalaj și inovație.

„Ca să te extinzi peste hotare, este nevoie de calitate și de un preț adecvat. Piața europeană are o concurență sănătoasă, dar și foarte exigentă”, subliniază Simion Ursu.

„Am lucrat foarte mult asupra ambalajului și asupra standardelor, pentru a ne alinia pe piața europeană. Am reușit și acum avem un succes bun și un nume în UE”, adaugă Alina Munteanu. 

Astăzi, compania dispune de o suprafață de producție de 6.000 m², utilaje moderne și zeci de angajați. Produsele sunt recunoscute pe rafturile europene pentru gust și calitate, iar brandul moldovenesc devine din ce în ce mai apreciat de consumatori.

O piață stabilă și competitivă

Potrivit antreprenorilor, Uniunea Europeană este principalul partener comercial al Republicii Moldova. Trei din patru produse moldovenești ajung deja pe piața UE, acolo unde sunt apreciate pentru calitate și primesc un preț pe măsură. Spre deosebire de alte piețe, cea europeană oferă stabilitate și perspective pe termen lung, ceea ce îi motivează pe antreprenorii moldoveni să investească în modernizare și competitivitate.

Sprijin pentru dezvoltare și modernizare

Dezvoltarea Sadro-Ursu a fost susținută și de oportunitățile create de Guvernul Republicii Moldova și Uniunea Europeană, prin granturi și credite avantajoase pentru producători.

„Beneficiem de granturi și creditări mai ieftine, ceea ce ne permite să ne modernizăm în permanență și să creștem competitivitatea”, afirmă Alina Munteanu.

„Această campanie arată prin exemple reale că exportul în Uniunea Europeană crește tot mai mult și aduce beneficii mari pentru companii, comunități și economia națională. Într-un context în care două treimi dintre exporturile Moldovei merg deja pe piața UE, vrem să consolidăm încrederea mediului de afaceri și să încurajăm mai mulți antreprenori să facă acest pas”, a declarat viceprim-ministra Doina Nistor, ministra Dezvoltării Economice și Digitalizării.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării