14 iulie, 13:4456
17 957

Criză de carburanți. Avertizare: Limită la pompă și stocuri epuizate

14 iulie, 13:4456
17 957

Criză de carburanți pe piața petrolieră din Republica Moldova. Mai mulți șoferi s-au pomenit în situația în care nu pot procura combustibili din benzinării.

Criză de carburanți. Avertizare: Limită la pompă și stocuri epuizateFoto: știri.md

Astfel, o rețea din țară a impus, începând de astăzi, limită la procurarea motorinei și benzinei: maximum 10 litri la o alimentare. Doar GPL-ul e destul în stoc, deocamdată. 

Contactați de Știri.md, reprezentații rețelei au refuzat să ofere detalii și au declarat că nu știu cât va dura limitarea.

Situația e asemănătoare la mai multe rețele PECO din țară, unde s-au epuizat parțial sau total stocurile de benzină, motorină sau gaz.

Totodată, a devenit aproape o normalitate ca la majoritatea staţiilor din Chişinău şi din ţară să lipsească benzina cu cifră octanică 98 şi dieselul aditivat de top.

Pe de altă parte, sunt și rețele de benzinării care, solicitate telefonic, ne dau asigurări că nu au nicio criză și dispun de stocuri suficiente de combustibil.

Știri.md amintește că în Moldova au început a se face simţite primele simptome ale problemelor cu stocurile de carburanţi de top după intrarea în vigoare a noii metodologii ANRE privind plafonarea preţului la carburanţi încă de săptămâna trecută.

Presa scria despre faptul că benzinăriile din țară se confruntă cu lipsa posibilității de import sau cumpărare angro a benzinei A98 și motorinei, iar unele companii nu mai vând motorină angro producătorilor agricoli.

Mold-street scrie că problemele apărute s-ar datora noilor prevederi ale Legii cu privire la piața produselor petroliere, votate în grabă de Parlament, și ale Metodologiei de calcul și aplicare a prețurilor la produsele petroliere, elaborate şi aplicate de ANRE.

Specialiştii avertizau că valorile indicative stabilite de ANRE în baza Metodologiei controversate, elaborate în baza unei legi proaste, ar putea avea ca efect apariţia unui deficit de carburanţi pe piaţă, ca urmare a faptului că firmele nu vor fi interesate să vândă carburanţi în pierdere.

Or, costurile stabilite de ANRE nu acoperă cheltuielile reale. Efectul ar putea fi distrugerea micilor afaceri de pe piaţă, respectiv - monopolizarea ei.

Menţionăm că, în primul trimestru al acestui an, importurile de produse petroliere au scăzut cu circa 8,5%, de vină fiind scăderea cu circa 12,8% a importului de motorină.

Abonează-te la Știri.md pe Telegram pentru a afla rapid noutățile: https://t.me/stirimd

Astfel, o rețea din țară a impus, începând de astăzi, limită la procurarea motorinei și benzinei: maximum 10 litri la o alimentare. Doar GPL-ul e destul în stoc, deocamdată. 

Contactați de Știri.md, reprezentații rețelei au refuzat să ofere detalii și au declarat că nu știu cât va dura limitarea.

Situația e asemănătoare la mai multe rețele PECO din țară, unde s-au epuizat parțial sau total stocurile de benzină, motorină sau gaz.

Totodată, a devenit aproape o normalitate ca la majoritatea staţiilor din Chişinău şi din ţară să lipsească benzina cu cifră octanică 98 şi dieselul aditivat de top.

Pe de altă parte, sunt și rețele de benzinării care, solicitate telefonic, ne dau asigurări că nu au nicio criză și dispun de stocuri suficiente de combustibil.

Știri.md amintește că în Moldova au început a se face simţite primele simptome ale problemelor cu stocurile de carburanţi de top după intrarea în vigoare a noii metodologii ANRE privind plafonarea preţului la carburanţi încă de săptămâna trecută.

Presa scria despre faptul că benzinăriile din țară se confruntă cu lipsa posibilității de import sau cumpărare angro a benzinei A98 și motorinei, iar unele companii nu mai vând motorină angro producătorilor agricoli.

Mold-street scrie că problemele apărute s-ar datora noilor prevederi ale Legii cu privire la piața produselor petroliere, votate în grabă de Parlament, și ale Metodologiei de calcul și aplicare a prețurilor la produsele petroliere, elaborate şi aplicate de ANRE.

Specialiştii avertizau că valorile indicative stabilite de ANRE în baza Metodologiei controversate, elaborate în baza unei legi proaste, ar putea avea ca efect apariţia unui deficit de carburanţi pe piaţă, ca urmare a faptului că firmele nu vor fi interesate să vândă carburanţi în pierdere.

Or, costurile stabilite de ANRE nu acoperă cheltuielile reale. Efectul ar putea fi distrugerea micilor afaceri de pe piaţă, respectiv - monopolizarea ei.

Menţionăm că, în primul trimestru al acestui an, importurile de produse petroliere au scăzut cu circa 8,5%, de vină fiind scăderea cu circa 12,8% a importului de motorină.

Abonează-te la Știri.md pe Telegram pentru a afla rapid noutățile: https://t.me/stirimd

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate

Loading...

Loading...