main logo
1712

Consumatorii au primit facturile la gaz cu erori. Cum se explică

Peste două mii de cazuri de neconcordanță în facturile de plată pentru consumul de gaze au fost înregistrate de către Moldovagaz. De cealaltă parte, Ministerul Muncii și Protecției Sociale a declarat pentru Radio Moldova că se lucrează asupra eliminării acestor discrepanțe.

Consumatorii au primit facturile la gaz cu erori. Cum se explică

Furnizorul Moldovagaz a recepționat în ultimele săptămâni mai multe solicitări de la consumatorii casnici de gaze naturale în legătură cu facturile primite pentru perioada noiembrie - decembrie 2022. De cele mai multe ori, aceștia indică o discrepanță între nivelul de vulnerabilitate indicat în factură față de nivelul atribuit în contul personal al consumatorului, dar și alte neconcordanțe. Moldovagaz informează că atribuirea nivelului de vulnerabilitate este competența Ministerului Muncii și Protecției Sociale, transmite Știri.md cu referire la radiomoldova.md.

Contactată telefonic de Radio Moldova, responsabila pentru comunicare a Ministerului Muncii și Protecției Sociale, Diana Blanaru, a declarat pentru Radio Moldova că se lucrează asupra eliminării acestor discrepanțe, iar datele privind schimbarea gradului de vulnerabilitate, precum și alte neclarități sunt în gestiunea dezvoltatorilor programului, iar în scurt timp vor fi ajustate și direcționate către cetățeni.

„Au fost mai multe situații când nu era indicat de exemplu locul de consum sau persoanele nu aveau istorii de consum sau au greșit venitul. Am avut multe situații în care oamenii au pus venitul pe șase luni cumulat, adică el trebuia să fie venitul mediu lunar, dar ei au pus pe toate șase luni. Atunci s-a redeschis cererea și ei au corectat datele ce țin de venit și deja și categoria s-a schimbat. În plus, a fost decizia CSE ca să crească pragul de trecere și, respectiv, persoanele care erau în categorie scăzută au trecut în medie, care erau în vulnerabil în scăzut, adică a fost o prevedere în Dispoziția CSE ca mai multe persoane să fie incluse și iarăși s-a schimbat categoria”, a menționat Diana Blanaru.

Precizăm că pentru remedierea acestor situații consumatorul urmează să apeleze Linia verde 0 8000 5000 sau să trimită un mesaj pe adresa de e-mail a Guvernului: suport@compensatii.gov.md.

Spune-ne opinia ta

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării