main logo
2890

Construcția primului pod rutier peste Prut este în toi: Nu sunt întârzieri

Este în toi construcția primului pod rutier peste Prut în regim de autostradă, numit simbolic „Podul de Flori”. Ieri, un grup de oficiali din Republica Moldova și România a vizitat șantierul pentru a urmări stadiul lucrărilor. Specialiștii spun că nu sunt întârzieri, iar lucrările avansează conform graficului stabilit.

Construcția primului pod rutier peste Prut e în toi: Nu sunt întârzieriFoto: tvrmoldova.md

„Construcția obiectivului denumit simbolic „Podul de flori” de la Zagarancea a început în luna aprilie și muncitorii lucrează acum pe ambele maluri ale Prutului. Podul va avea patru benzi de circulație, câte două pe sens, și trotuare pentru pietoni. Potrivit autorităților, traficul rutier pe acest obiectiv ar putea fi deschis, provizoriu, în toamna anului 2026”, relatează jurnalista Irina Mihailici, transmite Știri.md cu referire la tvrmoldova.md.

Actualmente se lucrează la fundațiile podului și la structurile care susțin capetele lui. Responsabilii fac lunar vizite pe șantier pentru a se asigura de bunul mers al lucrărilor.

„Este cel mai important șantier pe care îl avem între România și Republica Moldova. După cum vedeți se lucrează și pe malul românesc și pe malul de partea Republicii Moldova, și la partea de culee și la partea de pile. Chiar dacă avem probleme la nivel bugetar pentru stabilizarea financiară a României, lucrările pe șantierele care le avem în România și la acest șantier sunt cu plățile la zi, nu este nici o factură astăzi care să fie în afara termenului de plată, deci nu avem datorii care au trecut de termenul de scadență. Oricum această lucrare este finanțată din fonduri europene nerabursabile”, a menționat secretarul de stat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din România, Irinel Ionel Scrioșteanu.

„Primul segment de autostradă care va fi construit în Republica Moldova va fi construit în continuarea acestui capăt de pot de pe malul nostru, până în sensul giratoriu care duce la Ungheni. Aceștia vor fi următorii 320 de km care în total leagă Iașiul, Chișinăul, și Odesa. Până în 2026 în luna februarie conform programelor noastre care le avem trebuie să fie finalizat procesul de elaborare a procesului de prefizabilitate”, a declarat ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale din Republica Moldova, Vladimir Bolea.

„Podul de Flori” de peste Prut de la Ungheni face parte din proiectul Autostrăzii Unirii A8, un proiect estimat pentru finalizare în perioada 2029-2030. Investiția este acoperită din fonduri europene, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei. Valoarea proiectului depășește 30 de milioane de euro. Potrivit autorităților, până în 2032 urmează să fie construite patru poduri noi peste Prut, iar cele vechi vor fi reabilitate.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării