25 noiembrie, 08:38
1
586

BEI ar putea oferi 150 milioane euro pentru proiectul Moldova drumuri IV

25 noiembrie, 08:38
1
586

Cabinetul de miniștri a aprobat ieri proiectul hotărârii privind inițierea negocierilor asupra proiectului Contractului de finanțare dintre Republica Moldova și Banca Europeană de Investiții (BEI) pentru realizarea Proiectului „Moldova drumuri IV” și împuternicirea delegației oficiale pentru negocierea acestuia.

BEI ar putea oferi 150 milioane euro pentru proiectul Moldova drumuri IVFoto: telegraph.md

Proiectul Contractului de finanțare a fost elaborat de către BEI, la solicitarea Guvernului Republicii Moldova, pentru a asigura continuarea Proiectului de reabilitare a drumurilor din Republica Moldova, transmite Știri.md.

Guvernul menționează că documentul are drept scop contractarea unui împrumut în valoare totală de 150 milioane de euro, ceea ce reprezintă o cofinanțare a Proiectului în cuantum de 50%. A doua parte a sumei va fi negociată cu Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare.

De asemenea, Contractul de finanțare presupune o alocare în formă de grant în valoare de 10 milioane euro din sursele acordate de UE prin instrumentele dedicate țărilor parte a parteneriatului estic. 

Totodată, Contractul include norme privind condițiile de finanțare, suma creditului și procedura de debursare, moneda rambursării, rata dobânzii, data disponibilității mijloacelor financiare, responsabilitatea părților, precum și condițiile de intrare în vigoare și de modificare a acestuia.

Prin intermediul proiectului „Moldova drumuri IV” este prevăzută lansarea lucrărilor de reabilitare, modernizare și extindere a următoarelor sectoare de drumuri:

- Drumul M5 Frontiera cu Ucraina–Criva–Bălți–Chișinău– Tiraspol–frontiera cu Ucraina, pe sectorul Criva – Bălți, cu o lungime de 133 km (reabilitare), cost estimativ 129 milioane de euro;

- Drumul M2, centura orașului Chișinău, pe sectoarele 2 și 3, cu o lungime de 17,35 km (extindere la 4 benzi de circulație și intersecții denivelate), cost estimativ 52 milioane de euro;

- Drumul M3 Chișinău – Comrat – Giurgiulești – frontieră cu România, sectorul de ocolire a orașului Cimișlia, km 0+000 – km 7+200 (construcție nouă) cost estimativ 9 milioane de euro.

Pentru sectoarele respective au fost elaborate studii de fezabilitate și documentația de proiect, astfel procedurile de achiziționare a lucrărilor vor fi lansate imediat după aprobarea finanțării acestora.

Mai mult, pentru dezvoltarea și continuarea Programelor cu finanțare externă, proiectul prevede elaborarea studiilor de fezabilitate și a documentației de proiect pentru alte sectoare de drumuri prioritare.

După ce a fost aprobat de Guvern, vor fi inițiate negocierile asupra Contractului de finanțare pentru a definitiva conținutul acestuia, ca ulterior contractul să fie semnat și aprobat/ratificat.

Proiectul Contractului de finanțare a fost elaborat de către BEI, la solicitarea Guvernului Republicii Moldova, pentru a asigura continuarea Proiectului de reabilitare a drumurilor din Republica Moldova, transmite Știri.md.

Guvernul menționează că documentul are drept scop contractarea unui împrumut în valoare totală de 150 milioane de euro, ceea ce reprezintă o cofinanțare a Proiectului în cuantum de 50%. A doua parte a sumei va fi negociată cu Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare.

De asemenea, Contractul de finanțare presupune o alocare în formă de grant în valoare de 10 milioane euro din sursele acordate de UE prin instrumentele dedicate țărilor parte a parteneriatului estic. 

Totodată, Contractul include norme privind condițiile de finanțare, suma creditului și procedura de debursare, moneda rambursării, rata dobânzii, data disponibilității mijloacelor financiare, responsabilitatea părților, precum și condițiile de intrare în vigoare și de modificare a acestuia.

Prin intermediul proiectului „Moldova drumuri IV” este prevăzută lansarea lucrărilor de reabilitare, modernizare și extindere a următoarelor sectoare de drumuri:

- Drumul M5 Frontiera cu Ucraina–Criva–Bălți–Chișinău– Tiraspol–frontiera cu Ucraina, pe sectorul Criva – Bălți, cu o lungime de 133 km (reabilitare), cost estimativ 129 milioane de euro;

- Drumul M2, centura orașului Chișinău, pe sectoarele 2 și 3, cu o lungime de 17,35 km (extindere la 4 benzi de circulație și intersecții denivelate), cost estimativ 52 milioane de euro;

- Drumul M3 Chișinău – Comrat – Giurgiulești – frontieră cu România, sectorul de ocolire a orașului Cimișlia, km 0+000 – km 7+200 (construcție nouă) cost estimativ 9 milioane de euro.

Pentru sectoarele respective au fost elaborate studii de fezabilitate și documentația de proiect, astfel procedurile de achiziționare a lucrărilor vor fi lansate imediat după aprobarea finanțării acestora.

Mai mult, pentru dezvoltarea și continuarea Programelor cu finanțare externă, proiectul prevede elaborarea studiilor de fezabilitate și a documentației de proiect pentru alte sectoare de drumuri prioritare.

După ce a fost aprobat de Guvern, vor fi inițiate negocierile asupra Contractului de finanțare pentru a definitiva conținutul acestuia, ca ulterior contractul să fie semnat și aprobat/ratificat.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate

Loading...

Loading...