main logo
467

Antreprenorii moldoveni, încurajaţi să exporte în Bulgaria

Bulgaria nu este doar o destinație de vacanță, ci este atractivă şi pentru export, care oferă multiple avantaje antreprenorilor moldoveni, potențate de lipsa barierelor lingvistice, mentalitatea asemănătoare și un trecut istoric comun.

Antreprenorii moldoveni, încurajaţi să exporte în BulgariaFoto: moldpres.md

Aceasta este una dintre concluziile celei de-a treia sesiuni a Programului „Export Morning”, care s-a desfășurat în această săptămână, la Chișinău, transmite Știri.md cu referire la Moldpres

În cadrul evenimentului, agenții economici interesați să exporte în regiunea balcanică a Europei au aflat istoriile de succes ale exportatorilor moldoveni care au cucerit deja piața Bulgariei, precum și informații despre specificul consumatorului bulgar și potențialul pe care îl prezintă această țară din Europa de Sud-Est ca importator de mărfuri din Republica Moldova.

„Pentru businessul mic și mijlociu este foarte importantă susținerea statului și mă bucur că antreprenorii din Moldova beneficiază de un astfel de suport, materializat în acest program extrem de util. La rândul meu, vreau să vă asigur că Ambasada Republicii Bulgare va face tot posibilul ca să vă ajute să vă dezvoltați afacerile în Bulgaria. Între țările noastre întotdeauna au existat relații prietenoase, iar nouă, bulgarilor, ne place poporul moldovenesc, de aceea vă invit cu mare drag în Bulgaria”, a relevat Evgueni Stefanov Stoytchev, ambasadorul Bulgariei în Republica Moldova.

„Credem că Export Morning constituie un instrument practic, util care oferă răspunsuri concrete antreprenorilor autohtoni, astfel încurajându-i să beneficieze mai pe larg de facilitățile care le oferă acordurile de schimb economic pe care le are semnate Republica Moldova cu alte state. Bulgaria este unul dintre principalii parteneri comerciali ai țării noastre, iar în contextul în care volumul total de importuri și exporturi a fost în scădere în 2018, acest eveniment este și mai justificat”, a subliniat, la rândul său, Rodica Verbeniuc, director general al Agenției de Investiții.

Programul „Export Morning” presupune 12 sesiuni lunare care se desfășoară la inițiativa Agenției de Investiții, în parteneriat cu proiectul Uniunii Europene „Vizibilitate și comunicare pentru Acordul de Asociere/Zona de Liber Schimb Aprofundat și Cuprinzător (AA/DCFTA)”. Scopul proiectului este de a oferi antreprenorilor moldoveni suport complex – informativ și practic – în vederea extinderii competențelor și creșterii nivelului de competitivitate pe piețele externe. Ediția dedicată Bulgariei a fost precedată de sesiunile axate pe potențialul de export în România și Polonia.

Prima rundă de sesiuni „Export Morning” este dedicată țărilor din Uniunea Europeană – principalul partener comercial al țării noastre, în contextul în care cca 70% din exporturile Republicii Moldova sunt astăzi orientate către UE. Următoarele sesiuni vor fi despre Franța și Germania.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării