13 ianuarie, 06:00
2
212

Vânzările Volkswagen au ajuns la cel mai scăzut nivel din ultimii 10 ani în 2021

13 ianuarie, 06:00
2
212

Volkswagen Group a înregistrat, în 2021, cele mai scăzute cifre de vânzări din ultimii 10 ani, cu 8,9 milioane de livrări.

Vânzările Volkswagen au ajuns la cel mai scăzut nivel din ultimii 10 ani în 2021Foto: mediafax.ro

Despre aceasta a anunţat miercuri producătorul auto, care a precizat că se aşteaptă ca condiţiile lanţului de aprovizionare să rămână volatile în prima jumătate a acestui an, scrie Reuters, transmite Știri.md cu referire la Mediafax.

În schimb producătorul de automobile de lux BMW a înregistrat livrări record de 2,21 milioane de vehicule ale mărcii BMW, un succes atribuit în parte capacităţii sale de a se adapta la problemele lanţului de aprovizionare.

Marca Volkswagen a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 8,1%, la puţin sub 4,9 milioane de unităţi, cea mai mare reducere fiind înregistrată în China, de 14,8%, deşi vânzările de vehicule electrice pe baterii în această ţară s-au cvadruplat.

"În circumstanţe neobişnuit de dificile, Volkswagen a obţinut un rezultat satisfăcător în ceea ce priveşte vânzările", a declarat şeful departamentului de vânzări şi marketing, Klaus Zellmer.

"Cu toate acestea, efectele uriaşe ale crizei cipurilor asupra producţiei nu au putut fi compensate pe deplin".

Daimler, rivalul BMW, a raportat vinerea trecută că vânzările Mercedes-Benz au scăzut cu 5% în 2021, pierzând pentru prima dată în ultimii cinci ani coroana în faţa BMW ca producător auto premium cu cele mai multe vehicule vândute la nivel mondial.

Performanţele constructorilor auto premium au fost cele mai slabe în Europa, mărcile BMW şi Mini înregistrând o creştere de doar 3,9%, iar Mercedes-Benz o scădere de 11,2%.

America de Nord a fost o piaţă puternică pentru toţi cei trei constructori auto. Mercedes-Benz a înregistrat o creştere de 0,4% în Statele Unite, iar BMW de 19,5%. Volkswagen a înregistrat o creştere de 13% în regiune.

Vânzările de vehicule hibride sau complet electrice au crescut în întreaga industrie, în special în Europa, unde au constituit între o cincime şi un sfert din livrări – dar au rămas o proporţie mică în totalul vânzărilor globale.

La Grupul Volkswagen, de exemplu, vehiculele electrice pe baterii au reprezentat 5,1% din livrări - dublu faţă de anul trecut, dar o mică parte din obiectivul constructorului auto pentru 2030, de 50%.

Despre aceasta a anunţat miercuri producătorul auto, care a precizat că se aşteaptă ca condiţiile lanţului de aprovizionare să rămână volatile în prima jumătate a acestui an, scrie Reuters, transmite Știri.md cu referire la Mediafax.

În schimb producătorul de automobile de lux BMW a înregistrat livrări record de 2,21 milioane de vehicule ale mărcii BMW, un succes atribuit în parte capacităţii sale de a se adapta la problemele lanţului de aprovizionare.

Marca Volkswagen a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 8,1%, la puţin sub 4,9 milioane de unităţi, cea mai mare reducere fiind înregistrată în China, de 14,8%, deşi vânzările de vehicule electrice pe baterii în această ţară s-au cvadruplat.

"În circumstanţe neobişnuit de dificile, Volkswagen a obţinut un rezultat satisfăcător în ceea ce priveşte vânzările", a declarat şeful departamentului de vânzări şi marketing, Klaus Zellmer.

"Cu toate acestea, efectele uriaşe ale crizei cipurilor asupra producţiei nu au putut fi compensate pe deplin".

Daimler, rivalul BMW, a raportat vinerea trecută că vânzările Mercedes-Benz au scăzut cu 5% în 2021, pierzând pentru prima dată în ultimii cinci ani coroana în faţa BMW ca producător auto premium cu cele mai multe vehicule vândute la nivel mondial.

Performanţele constructorilor auto premium au fost cele mai slabe în Europa, mărcile BMW şi Mini înregistrând o creştere de doar 3,9%, iar Mercedes-Benz o scădere de 11,2%.

America de Nord a fost o piaţă puternică pentru toţi cei trei constructori auto. Mercedes-Benz a înregistrat o creştere de 0,4% în Statele Unite, iar BMW de 19,5%. Volkswagen a înregistrat o creştere de 13% în regiune.

Vânzările de vehicule hibride sau complet electrice au crescut în întreaga industrie, în special în Europa, unde au constituit între o cincime şi un sfert din livrări – dar au rămas o proporţie mică în totalul vânzărilor globale.

La Grupul Volkswagen, de exemplu, vehiculele electrice pe baterii au reprezentat 5,1% din livrări - dublu faţă de anul trecut, dar o mică parte din obiectivul constructorului auto pentru 2030, de 50%.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate

Loading...

26 ianuarie, 23:14
0
29

Bentley: Primul model pur electric al companiei va intra în producție în 2025

26 ianuarie, 23:14
0
29

Constructorul britanic anunță că primul model cu zero emisii al companiei va intra în producție în 2025. Până la finalul deceniului, Bentley intenționează să devină o marcă pur electrică.

Bentley: Primul model pur electric al companiei va intra în producție în 2025Foto: automarket.ro

La fel ca mulți alți producători din industria auto, Bentley intenționează să aibă un portofoliu format numai din modele electrice, până în 2030, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Tot până atunci, constructorul din Regat vrea să fie neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon.

Pentru a atinge aceste obiective, Bentley a anunțat investiții de circa 3 miliarde de euro în următorii 10 ani.

Până atunci, însă, reprezentanții mărcii britanice au confirmat acum intrarea în producție a primului model electric Bentley în 2025. Acesta va fi dezvoltat și produs în Marea Britanie.

Potrivit zvonurilor, primul model cu zero emisii al mărcii britanice ar putea fi construit pe arhitectura Artemis a gigantului Volkswagen.

La fel ca mulți alți producători din industria auto, Bentley intenționează să aibă un portofoliu format numai din modele electrice, până în 2030, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Tot până atunci, constructorul din Regat vrea să fie neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon.

Pentru a atinge aceste obiective, Bentley a anunțat investiții de circa 3 miliarde de euro în următorii 10 ani.

Până atunci, însă, reprezentanții mărcii britanice au confirmat acum intrarea în producție a primului model electric Bentley în 2025. Acesta va fi dezvoltat și produs în Marea Britanie.

Potrivit zvonurilor, primul model cu zero emisii al mărcii britanice ar putea fi construit pe arhitectura Artemis a gigantului Volkswagen.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
25 ianuarie, 23:14
0
331

Porsche îmbunătățește sistemul multimedia pe mai multe modele

25 ianuarie, 23:14
0
331

Constructorul german de automobile anunță o serie de noutăți software pentru sistemul multimedia Porsche Communication Management 6.0, regăsit pe modele precum 911, Taycan, Cayenne și Panamera.

Porsche îmbunătățește sistemul multimedia pe mai multe modeleFoto: automarket.ro

Clienții Porsche au venit cu idei despre cum poate fi îmbunătățit sistemul multimedia oferit pe 911, Taycan, Cayenne și Panamera, iar constructorul din Stuttgart le-a analizat și mai apoi le-a implementat pe cele mai inspirate, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Ajuns la a șasea generație, sistemul multimedia Porsche Communication Management va avea de acum înainte pictograme colorate diferit, un meniu mai eficient, iar asistentul virtual (Voice Pilot) a fost, de asemenea, îmbunătățit.

Anumite funcții, cum ar fi știrile sau manualul de utilizare a mașinii, sunt mai ușor de accesat.

Germanii au integrat serviciul Spotify direct în sistemul multimedia, astfel că utilizatorii vor avea acces la contul lor prin intermediul Porsche ID.

A fost integrată chiar și funcția "Like", iar playlist-urile pot fi accesate, de asemenea, direct din această aplicație.

Totodată, sistemul Porsche Communication Management 6.0 va permite, de acum înainte, conectarea fără fir a telefoanelor mobile cu sistem de operare Android.

Pentru cei care dețin un Taycan, Porsche a modificat aplicația Charging Planner.

Aceasta folosește algoritmi noi, prioritizează stațiile cu încărcare rapidă și calculează mai eficient timpul unei călătorii lungi.

Atunci când vor folosi navigația, utilizatorii vor observa că funcția "zoom" a fost îmbunătățită și că oferă informații despre toate stațiile de încărcare dintr-o zonă, inclusiv dacă sunt sau nu utilizate în momentul respectiv.

Modificările software vor fi implementate în săptămânile următoare, anunță reprezentanții Porsche.

Clienții Porsche au venit cu idei despre cum poate fi îmbunătățit sistemul multimedia oferit pe 911, Taycan, Cayenne și Panamera, iar constructorul din Stuttgart le-a analizat și mai apoi le-a implementat pe cele mai inspirate, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Ajuns la a șasea generație, sistemul multimedia Porsche Communication Management va avea de acum înainte pictograme colorate diferit, un meniu mai eficient, iar asistentul virtual (Voice Pilot) a fost, de asemenea, îmbunătățit.

Anumite funcții, cum ar fi știrile sau manualul de utilizare a mașinii, sunt mai ușor de accesat.

Germanii au integrat serviciul Spotify direct în sistemul multimedia, astfel că utilizatorii vor avea acces la contul lor prin intermediul Porsche ID.

A fost integrată chiar și funcția "Like", iar playlist-urile pot fi accesate, de asemenea, direct din această aplicație.

Totodată, sistemul Porsche Communication Management 6.0 va permite, de acum înainte, conectarea fără fir a telefoanelor mobile cu sistem de operare Android.

Pentru cei care dețin un Taycan, Porsche a modificat aplicația Charging Planner.

Aceasta folosește algoritmi noi, prioritizează stațiile cu încărcare rapidă și calculează mai eficient timpul unei călătorii lungi.

Atunci când vor folosi navigația, utilizatorii vor observa că funcția "zoom" a fost îmbunătățită și că oferă informații despre toate stațiile de încărcare dintr-o zonă, inclusiv dacă sunt sau nu utilizate în momentul respectiv.

Modificările software vor fi implementate în săptămânile următoare, anunță reprezentanții Porsche.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
25 ianuarie, 17:57
8
8 405

Un Mercedes personalizat cu numele Constantin Țuțu, scos la vânzare

25 ianuarie, 17:57
8
8 405

Un Mercedes CL63 AMG Coupe personalizat cu numele Constantin Țuțu a fost scos la vânzare zilele acestea.

Un Mercedes personalizat cu numele Constantin Țuțu, scos la vânzareFoto: replicamedia.md

Potrivit anunțului postat pe un site specializat la data de 23 ianuarie, pentru acest autoturism din 2009 se cere suma de circa 60 de mii de euro, transmite Știri.md cu referire la replicamedia.md.

Deocamdată nu se cunoaște dacă bolidul aparține sau a aparținut fostului sportiv și deputat PDM.

Am încercat să aflăm direct de la el, însă nu a răspuns la întrebările adresate. Reprezentanții companiei care vinde autoturismul ne-au declarat la telefon că mașina aparține unei alte persoane și nu cunosc dacă în trecut aceasta i-a aparținut sau nu fostului deputat.

Cert este că autoturismul are un interior personalizat cu inserturi care imită pielea de crocodil, are un interior din piele, iar pe planșeta din față stă scris „Constantin Țuțu”.

Potrivit anunțului, autoturismul de culoare neagră este de vânzare cu 59.900 de euro și poate fi cumpărat la preț întreg, în rate, leasing sau credit. Este din 2009, un motor benzină de 6.208 cm3, cutie automată, toate opțiunile posibile și un parcurs de 61 de mii de kilometri. Are un consum de 9,5-11,4 litri la 100 km extraurban și 15,7-18,5 litri la 100 km urban.

Din declarațiile de avere și interese personale făcute de-a lungul timpului la ANI, Constantin Țuțu nu a declarat niciodată un astfel de autoturism.

Anterior, indicase un Mercedes S63AMG pe care fostul deputat declara că l-a achiziționat în 2017 cu 80 de mii de euro. Acel autoturism era din 2014.

În ultima declarație de avere, pe care a depus-o la 26 iunie 2019, odată cu încetarea mandatului său de deputat, Constantin Țuțu declara că ar fi vândut mașina cumpărată în 2017 cu 4,5 milioane de lei (peste 220 de mii de euro la cursul din iunie 2019) unei persoane fizice. O afacere foarte bună, dacă e să calculăm diferența și care i-ar fi adus un profit uriaș de 140 de mii de euro.

Cel mai probabil, acel Mercedes S63 AMG declarat este cel cu care Țuțu a fost surprins de Ziarul de Gardă pe 2 iunie 2019 la sărbătoarea tineretului democrat, una dintre ultimele acțiuni de masă ale fostului PD, condus de Vladimir Plahotniuc, unde Țuțu era unul dintre liderii formațiunii.

Autoturismul scos astăzi la vânzare tot este un AMG, dar dintr-o altă clasă și este mai vechi.

Potrivit anunțului postat pe un site specializat la data de 23 ianuarie, pentru acest autoturism din 2009 se cere suma de circa 60 de mii de euro, transmite Știri.md cu referire la replicamedia.md.

Deocamdată nu se cunoaște dacă bolidul aparține sau a aparținut fostului sportiv și deputat PDM.

Am încercat să aflăm direct de la el, însă nu a răspuns la întrebările adresate. Reprezentanții companiei care vinde autoturismul ne-au declarat la telefon că mașina aparține unei alte persoane și nu cunosc dacă în trecut aceasta i-a aparținut sau nu fostului deputat.

Cert este că autoturismul are un interior personalizat cu inserturi care imită pielea de crocodil, are un interior din piele, iar pe planșeta din față stă scris „Constantin Țuțu”.

Potrivit anunțului, autoturismul de culoare neagră este de vânzare cu 59.900 de euro și poate fi cumpărat la preț întreg, în rate, leasing sau credit. Este din 2009, un motor benzină de 6.208 cm3, cutie automată, toate opțiunile posibile și un parcurs de 61 de mii de kilometri. Are un consum de 9,5-11,4 litri la 100 km extraurban și 15,7-18,5 litri la 100 km urban.

Din declarațiile de avere și interese personale făcute de-a lungul timpului la ANI, Constantin Țuțu nu a declarat niciodată un astfel de autoturism.

Anterior, indicase un Mercedes S63AMG pe care fostul deputat declara că l-a achiziționat în 2017 cu 80 de mii de euro. Acel autoturism era din 2014.

În ultima declarație de avere, pe care a depus-o la 26 iunie 2019, odată cu încetarea mandatului său de deputat, Constantin Țuțu declara că ar fi vândut mașina cumpărată în 2017 cu 4,5 milioane de lei (peste 220 de mii de euro la cursul din iunie 2019) unei persoane fizice. O afacere foarte bună, dacă e să calculăm diferența și care i-ar fi adus un profit uriaș de 140 de mii de euro.

Cel mai probabil, acel Mercedes S63 AMG declarat este cel cu care Țuțu a fost surprins de Ziarul de Gardă pe 2 iunie 2019 la sărbătoarea tineretului democrat, una dintre ultimele acțiuni de masă ale fostului PD, condus de Vladimir Plahotniuc, unde Țuțu era unul dintre liderii formațiunii.

Autoturismul scos astăzi la vânzare tot este un AMG, dar dintr-o altă clasă și este mai vechi.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
24 ianuarie, 23:13
0
251

Citroen a sfidat criza semiconductorilor în 2021: Creșteri de 7%

24 ianuarie, 23:13
0
251

Producătorul francez care face parte din Grupul Stellantis a înregistrat, în 2021, creșteri de 7% la nivel mondial. Citroen a reușit să vândă, în total, peste 796.000 de mașini anul trecut.

Citroen a sfidat criza semiconductorilor în 2021: Creșteri de 7%Foto: automarket.ro

Deși criza mondială de semiconductori a afectat semnificativ producătorii de mașini, Citroen este printre puținii care au înregistrat vânzări în creștere, la nivel mondial, în 2021, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Astfel, marca franțuzească a vândut 796.868 de mașini la nivel mondial, ceea ce înseamnă o creștere de 7% față de nivelul din 2020.

Cele mai multe exemplare au fost comercializate în Europa, cu 624.140 de unități înmatriculate pe continentul nostru. Asta se traduce printr-o creștere de 1.2% față de 2020.

Citroen a înregistrat cele mai mari creșteri în America de Sud, cu un plus de 39%. În Africa și în Orientul Mijlociu au fost înregistrate creșteri de 12%, iar în India și Asia-Pacific, vânzările au crescut cu 14%.

Creșteri au fost înregistrate și în Franța, acolo unde au fost vândute 228.479 de mașini. Ca număr de vehicule vândute, piața din Franța este urmată de cele din Italia, Spania și Marea Britanie.

Tot în 2021, Citroen s-a impus și pe piața din China, unde numărul de vânzări s-a dublat față de nivelul din 2020, cu 41.391 de exemplare înmatriculate.

Cel mai bine vândut model la nivel mondial a fost C3, cu aproape 200.000 de exemplare vândute.

Acest lucru se traduce printr-o creștere de 10% față de nivelul înregistrat în 2020.

Deși criza mondială de semiconductori a afectat semnificativ producătorii de mașini, Citroen este printre puținii care au înregistrat vânzări în creștere, la nivel mondial, în 2021, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Astfel, marca franțuzească a vândut 796.868 de mașini la nivel mondial, ceea ce înseamnă o creștere de 7% față de nivelul din 2020.

Cele mai multe exemplare au fost comercializate în Europa, cu 624.140 de unități înmatriculate pe continentul nostru. Asta se traduce printr-o creștere de 1.2% față de 2020.

Citroen a înregistrat cele mai mari creșteri în America de Sud, cu un plus de 39%. În Africa și în Orientul Mijlociu au fost înregistrate creșteri de 12%, iar în India și Asia-Pacific, vânzările au crescut cu 14%.

Creșteri au fost înregistrate și în Franța, acolo unde au fost vândute 228.479 de mașini. Ca număr de vehicule vândute, piața din Franța este urmată de cele din Italia, Spania și Marea Britanie.

Tot în 2021, Citroen s-a impus și pe piața din China, unde numărul de vânzări s-a dublat față de nivelul din 2020, cu 41.391 de exemplare înmatriculate.

Cel mai bine vândut model la nivel mondial a fost C3, cu aproape 200.000 de exemplare vândute.

Acest lucru se traduce printr-o creștere de 10% față de nivelul înregistrat în 2020.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
21 ianuarie, 23:14
0
436

Cadillac: Primul exemplar Lyriq de preserie a fost finalizat

21 ianuarie, 23:14
0
436

Președintele General Motors a anunțat că primul exemplar Cadillac Lyriq, de preserie, a părăsit linia de asamblare a uzinei din Spring Hill, Tennessee. Livrările vor debuta în câteva luni, a mai anunțat oficialul.

Cadillac: Primul exemplar Lyriq de preserie a fost finalizatFoto: automarket.ro

Cadillac este unul dintre producătorii care au mizat puternic pe modelele cu zero emisii, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Primul astfel de vehicul al constructorului american, dezvoltat pe arhitectura Ultium, a fost denumit Lyriq și va fi produs la uzina din Spring Hill, Tennessee.

Acum, președintele General Motors, Mark Reuss, a anunțat prin intermediul unei postări că primul exemplar de preserie a fost finalizat.

Totodată, oficialul susține că primele unități vor fi livrate clienților în câteva luni.

Inițial, Cadillac Lyriq va fi oferit alături de un singur motor electric, capabil de 345 CP și 440 Nm, și o baterie de 100 kWh. 

Marca americană estimează o autonomie de până la 482 de kilometri cu o singură încărcare.

Rezervările au fost deschise, în SUA, în luna septembrie 2021, iar ediția de lansare a fost sold-out în 10 minute.

Cadillac este unul dintre producătorii care au mizat puternic pe modelele cu zero emisii, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Primul astfel de vehicul al constructorului american, dezvoltat pe arhitectura Ultium, a fost denumit Lyriq și va fi produs la uzina din Spring Hill, Tennessee.

Acum, președintele General Motors, Mark Reuss, a anunțat prin intermediul unei postări că primul exemplar de preserie a fost finalizat.

Totodată, oficialul susține că primele unități vor fi livrate clienților în câteva luni.

Inițial, Cadillac Lyriq va fi oferit alături de un singur motor electric, capabil de 345 CP și 440 Nm, și o baterie de 100 kWh. 

Marca americană estimează o autonomie de până la 482 de kilometri cu o singură încărcare.

Rezervările au fost deschise, în SUA, în luna septembrie 2021, iar ediția de lansare a fost sold-out în 10 minute.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
20 ianuarie, 23:13
0
1 695

Șoferul care a atins 417 km/h pe Autobahn cu un Bugatti Chiron

20 ianuarie, 23:13
0
1 695

Ministerul Transporturilor din Germania a reacționat la clipurile video postate de un milionar ceh, care a atins nu mai puțin de 417 km/h pe o porțiune fără limită de viteză de pe celebra Autobahn. Conducea, desigur, un Bugatti Chiron.

Șoferul care a atins 417 km/h pe Autobahn cu un Bugatti ChironFoto: captură video

Radim Passer este un milionar din Cehia care, printre altele, deține un Bugatti Chiron, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Hypercar-ul producătorului din Molsheim este capabil să atingă viteze amețitoare, de peste 400 km/h, iar Passer s-a gândit să facă asta pe drumurile publice.

Mai exact, pe o porțiune fără limită de viteză de pe celebra Autobahn. A postat clipurile pe Internet, inclusiv unul în care a atins 417 km/h.

În descriere, Passer a scris că viteza a fost atinsă pe o porțiune de drum drept, cu o lungime de 10 kilometri, unde existau trei benzi pe sens și vizibilitate maximă.

Pe lângă multe comentarii pozitive, clipurile sale au atras și foarte multe critici. Inclusiv de la reprezentanții Ministerului Transporturilor din Germania.

Într-un comunicat, preluat de Associated Press, oficialii germani au declarat că toți participanții la trafic trebuie să respecte regulile de circulație și chiar dacă sunt anumite porțiuni pe Autobahn fără limită de viteză, nu înseamnă că șoferii pot călca pedala de accelerație la podea.

Totodată, reprezentanții Ministerului mai fac trimitere la un text de lege care interzice condusul periculos pe Autobahn.

"Orice participant la trafic trebuie să se comporte astfel încât nicio altă persoană să nu fie rănită, pusă în pericol, obstrucționată sau deranjată mai mult decât este inevitabil în anumite circumstanțe", se arată în acest text.

În ultimul timp s-a tot adus în discuție impunerea unei limite de viteză pe Autobahn, în special de către membrii Partidului Verde. Nu a fost luată o decizie concretă în acest sens.

Radim Passer este un milionar din Cehia care, printre altele, deține un Bugatti Chiron, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Hypercar-ul producătorului din Molsheim este capabil să atingă viteze amețitoare, de peste 400 km/h, iar Passer s-a gândit să facă asta pe drumurile publice.

Mai exact, pe o porțiune fără limită de viteză de pe celebra Autobahn. A postat clipurile pe Internet, inclusiv unul în care a atins 417 km/h.

În descriere, Passer a scris că viteza a fost atinsă pe o porțiune de drum drept, cu o lungime de 10 kilometri, unde existau trei benzi pe sens și vizibilitate maximă.

Pe lângă multe comentarii pozitive, clipurile sale au atras și foarte multe critici. Inclusiv de la reprezentanții Ministerului Transporturilor din Germania.

Într-un comunicat, preluat de Associated Press, oficialii germani au declarat că toți participanții la trafic trebuie să respecte regulile de circulație și chiar dacă sunt anumite porțiuni pe Autobahn fără limită de viteză, nu înseamnă că șoferii pot călca pedala de accelerație la podea.

Totodată, reprezentanții Ministerului mai fac trimitere la un text de lege care interzice condusul periculos pe Autobahn.

"Orice participant la trafic trebuie să se comporte astfel încât nicio altă persoană să nu fie rănită, pusă în pericol, obstrucționată sau deranjată mai mult decât este inevitabil în anumite circumstanțe", se arată în acest text.

În ultimul timp s-a tot adus în discuție impunerea unei limite de viteză pe Autobahn, în special de către membrii Partidului Verde. Nu a fost luată o decizie concretă în acest sens.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
19 ianuarie, 23:12
0
553

BMW își ia rămas-bun de la motorul V12 cu o ediție specială Seria 7

19 ianuarie, 23:12
0
553

Constructorul german va lansa o ediție specială a modelului Seria 7, numită M760i Final V12. Mașina va fi produsă în numai 12 exemplare pentru piața din SUA și va fi ultimul BMW cu motor V12.

BMW își ia rămas-bun de la motorul V12 cu o ediție specială Seria 7Foto: automarket.ro

BMW va lansa, în vara acestui an, o serie limitată a modelului de lux Seria 7. Mașina se va numi M760i Final V12 și, așa cum reiese din nume, va fi ultimul model al mărcii bavareze oferit cu un propulsor V12, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Chiar dacă BMW a anunțat că nu va renunța la motoarele termice, propulsorul V12 va intra în paginile de istorie la finalul lui 2022, după o poveste de 35 de ani.

Ediția limitată M760i Final V12 se bazează pe modelul M760i xDrive și va fi o mașină extrem de rară, deoarece numai 12 exemplare vor fi construite.

Mai mult, mașina va fi disponibilă numai în Statele Unite ale Americii.

Motorul V12 de 6.6 litri este supraalimentat cu două turbocompresoare, care dispun de tehnologie mono-scroll și dezvoltă 601 cai putere.

Cuplată la o cutie de viteze automată în 8 trepte și cu ajutorul transmisiei integrale, mașina accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3.6 secunde.

La exterior vor fi prezente sigle cu inscripția V12 în partea din spate, precum și jante speciale care măsoară 20 de inch.

Acestea pot fi vopsite în culorile Window Grey sau Jet Black, iar etrierele frânelor vor putea fi vopsite în negru sau albastru. Inscripția „THE FINAL V12” se regăsește pe pragul ușilor și pe capacul motorului.

Bordul este finisat într-o culoare neagră denumită Individual Piano Black Finish. Pe consola centrală este montată o plăcuță care vorbește despre exclusivitate, cu inscripția „1 OF 12”.

Fiind o ediție specială, mașina va fi echipată cu toate dotările disponibile pe un Seria 7.

Printre acestea se numără: pachetul BMW Driving Assistance Professional, pachetul Luxury Rear Seating pentru locurile din spate, plafon panoramic cu iluminare LED, faruri LED adaptive cu tehnologia Laserlight și un sistem audio Bowers & Wilkins. 

Clienții vor putea alege până la 8 culori pentru tapițeria din habitaclu.

Pe lângă mașină, clienții acestei ediții limitate vor primi și un trofeu pe care vor fi inscripționate culoarea, tapițeria și numărul de identificare al mașinii.

Producția lui M760i Final V12 va începe în iunie 2022. BMW se așteaptă ca livrările ultimului model cu motor V12 să înceapă în iulie.

BMW va lansa, în vara acestui an, o serie limitată a modelului de lux Seria 7. Mașina se va numi M760i Final V12 și, așa cum reiese din nume, va fi ultimul model al mărcii bavareze oferit cu un propulsor V12, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Chiar dacă BMW a anunțat că nu va renunța la motoarele termice, propulsorul V12 va intra în paginile de istorie la finalul lui 2022, după o poveste de 35 de ani.

Ediția limitată M760i Final V12 se bazează pe modelul M760i xDrive și va fi o mașină extrem de rară, deoarece numai 12 exemplare vor fi construite.

Mai mult, mașina va fi disponibilă numai în Statele Unite ale Americii.

Motorul V12 de 6.6 litri este supraalimentat cu două turbocompresoare, care dispun de tehnologie mono-scroll și dezvoltă 601 cai putere.

Cuplată la o cutie de viteze automată în 8 trepte și cu ajutorul transmisiei integrale, mașina accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3.6 secunde.

La exterior vor fi prezente sigle cu inscripția V12 în partea din spate, precum și jante speciale care măsoară 20 de inch.

Acestea pot fi vopsite în culorile Window Grey sau Jet Black, iar etrierele frânelor vor putea fi vopsite în negru sau albastru. Inscripția „THE FINAL V12” se regăsește pe pragul ușilor și pe capacul motorului.

Bordul este finisat într-o culoare neagră denumită Individual Piano Black Finish. Pe consola centrală este montată o plăcuță care vorbește despre exclusivitate, cu inscripția „1 OF 12”.

Fiind o ediție specială, mașina va fi echipată cu toate dotările disponibile pe un Seria 7.

Printre acestea se numără: pachetul BMW Driving Assistance Professional, pachetul Luxury Rear Seating pentru locurile din spate, plafon panoramic cu iluminare LED, faruri LED adaptive cu tehnologia Laserlight și un sistem audio Bowers & Wilkins. 

Clienții vor putea alege până la 8 culori pentru tapițeria din habitaclu.

Pe lângă mașină, clienții acestei ediții limitate vor primi și un trofeu pe care vor fi inscripționate culoarea, tapițeria și numărul de identificare al mașinii.

Producția lui M760i Final V12 va începe în iunie 2022. BMW se așteaptă ca livrările ultimului model cu motor V12 să înceapă în iulie.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
19 ianuarie, 12:30
0
295

Accident matinal lângă Merenești: Un Volkswagen a ajuns într-un șanț

19 ianuarie, 12:30
0
295

Accident matinal în apropiere de localitatea Merenești. Un automobil Volkswagen a ajuns într-un șanț de pe marginea drumului.

Accident matinal lângă Merenești: Un Volkswagen a ajuns într-un șanțFoto: mvdpmr.org

Potrivit oamenilor legii, mașina a intrat mai întâi pe contrasens, iar apoi a derapat în șanț. Șoferul a sunat la numărul de urgență, transmite Știri.md.

La fața locului, pompierii din Tighina au reușit să scoată mașina.

Șoferul nu a avut de suferit, iar mașina s-a ales doar cu câteva zgârieturi. Bărbatul și-a putut continua drumul.

Potrivit oamenilor legii, mașina a intrat mai întâi pe contrasens, iar apoi a derapat în șanț. Șoferul a sunat la numărul de urgență, transmite Știri.md.

La fața locului, pompierii din Tighina au reușit să scoată mașina.

Șoferul nu a avut de suferit, iar mașina s-a ales doar cu câteva zgârieturi. Bărbatul și-a putut continua drumul.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
19 ianuarie, 00:13
0
526

Aston Martin va lansa cel mai puternic SUV de lux în 1 februarie

19 ianuarie, 00:13
0
526

Constructorul britanic de automobile a publicat un teaser video cu o versiune mai puternică a SUV-ului DBX. Aceasta ar putea fi denumită DBX S și va debuta în 1 februarie.

Aston Martin va lansa cel mai puternic SUV de lux în 1 februarieFoto: automarket.ro

Aston Martin a lansat SUV-ul DBX în urmă cu doi ani, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Acesta a debutat alături de un motor V8 twin-turbo, furnizat de Mercedes-AMG, iar ulterior a primit și o versiune echipată cu propulsor de 3.0 litri, cu șase cilindri, micro-hibrid, disponibilă doar în China.

Constructorul britanic lucrează de ceva timp la un DBX mai puternic decât cel V8, iar prototipurile au fost surprinse de mai multe ori în teste.

Acum, Aston Martin a publicat un teaser video cu această nouă versiune și a anunțat că va debuta oficial în data de 1 februarie.

Aceasta ar putea fi denumită DBX S și, potrivit zvonurilor, ar putea ascunde sub capotă agregatul V12 de pe modelele DB11 și DBS.

Unii spun că noua versiune ar păstra actualul V8 twin-turbo. Oricum ar fi, marca britanică descrie acest nou model ca fiind "cel mai puternic SUV de lux, din lume."

Asta înseamnă că va avea rivali de temut, precum Lamborghini Urus (650 CP), Bentley Bentayga Speed (635 CP), BMW X5 M Competition (625 CP), Porsche Cayenne Turbo GT.

Aston Martin a lansat SUV-ul DBX în urmă cu doi ani, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Acesta a debutat alături de un motor V8 twin-turbo, furnizat de Mercedes-AMG, iar ulterior a primit și o versiune echipată cu propulsor de 3.0 litri, cu șase cilindri, micro-hibrid, disponibilă doar în China.

Constructorul britanic lucrează de ceva timp la un DBX mai puternic decât cel V8, iar prototipurile au fost surprinse de mai multe ori în teste.

Acum, Aston Martin a publicat un teaser video cu această nouă versiune și a anunțat că va debuta oficial în data de 1 februarie.

Aceasta ar putea fi denumită DBX S și, potrivit zvonurilor, ar putea ascunde sub capotă agregatul V12 de pe modelele DB11 și DBS.

Unii spun că noua versiune ar păstra actualul V8 twin-turbo. Oricum ar fi, marca britanică descrie acest nou model ca fiind "cel mai puternic SUV de lux, din lume."

Asta înseamnă că va avea rivali de temut, precum Lamborghini Urus (650 CP), Bentley Bentayga Speed (635 CP), BMW X5 M Competition (625 CP), Porsche Cayenne Turbo GT.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
18 ianuarie, 23:10
0
373

Teaser cu o nouă versiune de performanță Volkswagen Golf

18 ianuarie, 23:10
0
373

Constructorul german a dezvăluit o imagine teaser cu o nouă versiune de performanță Volkswagen Golf. Prezentarea noului hot hatch va avea loc în luna februarie.

Teaser cu o nouă versiune de performanță Volkswagen GolfFoto: automarket.ro

Volkswagen pregătește o nouă versiune de performanță a modelului compact Golf. Compania a distribuit un teaser pe rețelele de socializare cu silueta actualei generații Volkswagen Golf și cu un eleron spate, ceea ce duce cu gândul la o nouă versiune hot hatch a emblematicului model, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

În prezent, Volkswagen Golf este oferit în mai multe versiuni de performanță. Cele mai cunoscute dintre ele sunt modelul GTI și derivatele sale: GTD, cu motor diesel și GTE, cu propulsie hibridă.

De asemenea, există și modelul GTI Clubsport 45, un model special creat pentru circuite și pentru competiții. Gama de versiuni de performanță Golf este completată de modelul cu tracțiune integrală Golf R.

Versiunea cea mai populară este GTI și are un motor care dezvoltă 241 de cai putere. Modelul R este cel mai puternic dintre toate, cu un propulsor care dezvoltă 315 cai putere.

Marca din Wolfsburg nu a oferit detalii suplimentare cu privire la noua mașină. Însă, așteptarea nu va fi foarte lungă, deoarece noua versiune de performanță Golf va fi dezvăluită în luna februarie.

Volkswagen pregătește o nouă versiune de performanță a modelului compact Golf. Compania a distribuit un teaser pe rețelele de socializare cu silueta actualei generații Volkswagen Golf și cu un eleron spate, ceea ce duce cu gândul la o nouă versiune hot hatch a emblematicului model, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

În prezent, Volkswagen Golf este oferit în mai multe versiuni de performanță. Cele mai cunoscute dintre ele sunt modelul GTI și derivatele sale: GTD, cu motor diesel și GTE, cu propulsie hibridă.

De asemenea, există și modelul GTI Clubsport 45, un model special creat pentru circuite și pentru competiții. Gama de versiuni de performanță Golf este completată de modelul cu tracțiune integrală Golf R.

Versiunea cea mai populară este GTI și are un motor care dezvoltă 241 de cai putere. Modelul R este cel mai puternic dintre toate, cu un propulsor care dezvoltă 315 cai putere.

Marca din Wolfsburg nu a oferit detalii suplimentare cu privire la noua mașină. Însă, așteptarea nu va fi foarte lungă, deoarece noua versiune de performanță Golf va fi dezvăluită în luna februarie.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter

Loading...