412
0
Un Porsche din perioada Germaniei naziste nu s-a mai vândut. Motivul
412
0

O maşină proiectată de Ferdinand Porsche în Germania nazistă, care în opţiunea experţilor trebuia să fie vândută la licitaţie pentru 20 de milioane de dolari, nu şi-a găsit cumpărător din cauza confuziei create de comisarul de la Sotheby’s.

Neobişnuitul automobil Porsche Type 64 a fost construit în 1939, când Porsche era designer pentru Volkswagen. El trebuia să câştige cursa Berlin – Roma, plănuită pentru a sărbători „Pactul de Oţel” dintre Germania nazistă şi Italia fascist, transmite Știri.md cu referire la protv.ro.

Sâmbătă, în timpul licitaţiei RM Sotheby’s din California, maşina trebuia să fie vândută pentru mai mult de 20 de milioane de dolari. Potrivit Bloomberg News, comisarul de licitaţie a început cererea de ofertă de la 30 de milioane de dolari şi a ajuns la 70 de milioane de dolari.

Spre final, comisarul a spus că a vrut să spună de fapt 13 milioane de dolari, apoi 17 milioane de dolari. În urma confuziei, vânzarea nu a mai avut loc.

„Ce glumă. Au pierdut mult în ceea ce priveşte credibilitatea. Tata ar fi putut cumpăra maşina asta pentru 5 milioane de dolari, în urmă cu ani. A fost dată dintr-o parte în alta mult timp şi nimeni nu o vrea”, a spus Johnny Shaughnessy, colecţionar din sudul Californiei.

Un purtător de cuvânt al Sotheby’s a declarat pentru Bloomberg: „În ciuda interesului arătat de colecţionari, nu am reuşit să ajungem la un numitor comun între vânzător şi cumpărător. Creşterea (preţului, n.r.) a fost auzită greşit şi afişată pe ecran, cauzând o regretabilă confuzie în sală. Maşina a atins suma de 17 milioane de dolari”.

Ferdinand Porsche a realizat el însuşi maşina, însă Type 64 nu este, tehnic, o Porsche, fiind creată în mare parte din componente Volkswagen.

Războiul a început înainte de cursa Berlin - Roma, aşa că aceasta nu a mai avut loc. Porsche, membru al partidului Nazist şi al SS, care a fost apoi condamnat la închisoare, a folosit Type 64 ca mijloc de transport zilnic.

Iniţial vopsită negru, maşina a fost apoi turcoaz, iar acum este argintie.

„Dacă domnul Porsche a considerat că este suficient de bună pentru a purta eticheta Porsche, atunci, da, o numesc Porsche”, a spus Alexander Weaver, specialist în automobile pentru Sotheby’s.

Citește și
article image
Cel mai puternic Porsche Cayenne este un hibrid plug-in
0
186
article image
Porsche Taycan nu are nicio șansă în fața lui Tesla Model...
0
368
article image
Porsche Taycan trece prin testul care te lasă cel puțin...
0
389
article image
Vopseaua lui Porsche Carrera GT costă cât un Superb nou
0
203