4 ianuarie, 00:21
0
624

Surse: Viitorul Opel Insignia va fi un SUV de dimensiuni mari

4 ianuarie, 00:21
0
624

Potrivit publicației britanice AutoExpress, viitorul Opel Insignia se va transforma într-un SUV de dimensiuni mari. Acesta ar putea fi oferit chiar și într-o versiune pur electrică.

Surse: Viitorul Opel Insignia va fi un SUV de dimensiuni mariFoto: automarket.ro

A doua generație Opel Insignia a debutat în 2017 și, în urmă cu doi ani, a primit un facelift, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Asta înseamnă că o nouă iterație Insignia ar putea fi prezentată în 2024, iar britanicii de la AutoExpress susțin că vom face cunoștință cu o mașină complet nouă.

Mai exact, Opel Insignia va fi transformat într-un SUV de dimensiuni mari.

Spațiul din habitaclu va fi extins, garda la sol va fi mai ridicată, iar portbagajul va avea un volum de încărcare generos, susține aceeași sursă.

Noul Insignia ar putea fi dezvoltat pe arhitectura eVMP, adică o versiune îmbunătățită a actualei EMP2. În consecință, ar urma să fie oferit chiar și într-o versiune pur electrică.

Nu vor lipsi motorizările termice care, cu siguranță, vor intra în componența unui sistem plug-in hybrid.

A doua generație Opel Insignia a debutat în 2017 și, în urmă cu doi ani, a primit un facelift, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Asta înseamnă că o nouă iterație Insignia ar putea fi prezentată în 2024, iar britanicii de la AutoExpress susțin că vom face cunoștință cu o mașină complet nouă.

Mai exact, Opel Insignia va fi transformat într-un SUV de dimensiuni mari.

Spațiul din habitaclu va fi extins, garda la sol va fi mai ridicată, iar portbagajul va avea un volum de încărcare generos, susține aceeași sursă.

Noul Insignia ar putea fi dezvoltat pe arhitectura eVMP, adică o versiune îmbunătățită a actualei EMP2. În consecință, ar urma să fie oferit chiar și într-o versiune pur electrică.

Nu vor lipsi motorizările termice care, cu siguranță, vor intra în componența unui sistem plug-in hybrid.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate

Loading...

30 dec, 2021 00:21
0
225

Ferrari marchează a 75-a aniversare cu un logo special

30 dec, 2021 00:21
0
225

Constructorul italian de automobile celebrează a 75-a aniversare cu un logo special. În 2022, producătorul de la Maranello urmează să lanseze primul SUV din istoria sa.

Ferrari marchează a 75-a aniversare cu un logo specialFoto: captură video

În 1947, marele Enzo Ferrari înființa la Maranello uzina auto care îi poartă numele și în ziua de azi, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

În același an, apărea 125 S, primul model care a purtat celebra emblemă a Căluțului Cabrat.

În 2022, Ferrari împlinește 75 de ani și marchează momentul cu un logo aniversar.

Anul care urmează este foarte important pentru constructorul de la Maranello: este așteptat să lanseze pe piață primul SUV din istoria sa (Purosangue), dar și o versiune decapotabilă pentru actualul 296 GTB.

Desigur, vor urma și alte modele speciale din familia Icona.

În 1947, marele Enzo Ferrari înființa la Maranello uzina auto care îi poartă numele și în ziua de azi, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

În același an, apărea 125 S, primul model care a purtat celebra emblemă a Căluțului Cabrat.

În 2022, Ferrari împlinește 75 de ani și marchează momentul cu un logo aniversar.

Anul care urmează este foarte important pentru constructorul de la Maranello: este așteptat să lanseze pe piață primul SUV din istoria sa (Purosangue), dar și o versiune decapotabilă pentru actualul 296 GTB.

Desigur, vor urma și alte modele speciale din familia Icona.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
6 ianuarie, 23:14
0
448

Cadillac prezintă conceptul autonom InnerSpace

6 ianuarie, 23:14
0
448

Constructorul american de mașini premium a prezentat, în cadrul evenimentului CES din Las Vegas, conceptul InnerSpace. Mașina este complet autonomă, iar interiorul a fost proiectat special pentru a oferi senzația de relaxare într-un mediu luxos.

Cadillac prezintă conceptul autonom InnerSpaceFoto: automarket.ro

Cadillac a dezvăluit, în cadrul târgului de tehnologie anual CES, conceptul InnerSpace, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Mașina a fost prezentată în mod virtual, după ce General Motors, grupul din care face parte și Cadillac, a anunțat că nu va participa fizic la acest eveniment din cauza situației pandemice.

Noul Cadillac InnerSpace este al treilea concept din seria de mașini „Space”, după ce, anul trecut, marca americană a dezvăluit conceptele PersonalSpace și SocialSpace.

Noul InnerSpace este un concept complet autonom, iar habitaclul premium a fost desenat pentru a oferi senzația de relaxare și de spațiu mare, similar unui salon de lux.

În locul comenzilor tradiționale (volan, levier al transmisiei, pedale) este amplasat un ecran panoramic LED, care permite ocupanților să acceseze diferitele funcții ale lui InnerSpace.

Printre dotările incluse se numără un sistem de realitate augmentată, un sistem multimedia pentru vizionarea filmelor sau accesarea unor jocuri video.

Habitaclul este înconjurat de geamuri mari în părțile laterale, precum și pe acoperiș, mașina având, în mare parte, o suprafață din sticlă.

Cadillac InnerSpace dispune de mai multe module de baterii Ultium, amplasate în diferite locuri, față de tradiționalul mod de a avea un acumulator amplasat central.

Astfel, spațiul la interior este foarte mare, iar garda la sol este mică, ceea ce îi oferă lui InnerSpace o dinamică și o siluetă sportivă.

Întrebat despre acest concept, Bryan Nesbitt, directorul executiv General Motors, a declarat că „electrificarea și conducerea autonomă vor schimba fundamental rolul vehiculelor și experiențele de care au parte clienții”. Conceptul InnerSpace reprezintă un experiment capabil să ofere un nivel înalt de confort pasagerilor.

Cadillac a dezvăluit, în cadrul târgului de tehnologie anual CES, conceptul InnerSpace, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Mașina a fost prezentată în mod virtual, după ce General Motors, grupul din care face parte și Cadillac, a anunțat că nu va participa fizic la acest eveniment din cauza situației pandemice.

Noul Cadillac InnerSpace este al treilea concept din seria de mașini „Space”, după ce, anul trecut, marca americană a dezvăluit conceptele PersonalSpace și SocialSpace.

Noul InnerSpace este un concept complet autonom, iar habitaclul premium a fost desenat pentru a oferi senzația de relaxare și de spațiu mare, similar unui salon de lux.

În locul comenzilor tradiționale (volan, levier al transmisiei, pedale) este amplasat un ecran panoramic LED, care permite ocupanților să acceseze diferitele funcții ale lui InnerSpace.

Printre dotările incluse se numără un sistem de realitate augmentată, un sistem multimedia pentru vizionarea filmelor sau accesarea unor jocuri video.

Habitaclul este înconjurat de geamuri mari în părțile laterale, precum și pe acoperiș, mașina având, în mare parte, o suprafață din sticlă.

Cadillac InnerSpace dispune de mai multe module de baterii Ultium, amplasate în diferite locuri, față de tradiționalul mod de a avea un acumulator amplasat central.

Astfel, spațiul la interior este foarte mare, iar garda la sol este mică, ceea ce îi oferă lui InnerSpace o dinamică și o siluetă sportivă.

Întrebat despre acest concept, Bryan Nesbitt, directorul executiv General Motors, a declarat că „electrificarea și conducerea autonomă vor schimba fundamental rolul vehiculelor și experiențele de care au parte clienții”. Conceptul InnerSpace reprezintă un experiment capabil să ofere un nivel înalt de confort pasagerilor.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
28 dec, 2021 00:14
0
318

Primul Rolls-Royce electric va ajunge pe piață în 2023

28 dec, 2021 00:14
0
318

Prototipul viitorului Rolls-Royce Spectre, primul model cu zero emisii al mărcii britanice, a fost surprins, în premieră, în teste. Versiunea de serie va ajunge pe piață în trimestrul al patrulea din 2023.

Primul Rolls-Royce electric va ajunge pe piață în 2023Foto: automarket.ro

Până în 2030, Rolls-Royce va deveni marcă pur electrică, iar primul model cu zero emisii al britanicilor va fi denumit Spectre, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Acesta va debuta pe piață în al patrulea trimestru din 2023, iar primele imagini teaser au fost publicate în luna septembrie.

Acum, prototipul viitorului Spectre a fost surprins, pentru prima oară, în teste.

Mașina va fi dezvoltată pe o platformă proprie Rolls-Royce (numită Architecture of Luxury), una pe care o împarte cu Ghost, Phantom și Cullinan.

Deși e acoperit de camuflaj, se poate observa că prototipul seamănă izbitor cu Wraith. Există, desigur, câteva diferențe, spre exemplu profilul lateral.

Rolls-Royce a anunțat, în urmă cu câteva luni, că, până în momentul debutului, prototipurile vor parcurge 2.5 milioane de kilometri, echivalentul a 400 de ani de utilizare.

Până în 2030, Rolls-Royce va deveni marcă pur electrică, iar primul model cu zero emisii al britanicilor va fi denumit Spectre, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Acesta va debuta pe piață în al patrulea trimestru din 2023, iar primele imagini teaser au fost publicate în luna septembrie.

Acum, prototipul viitorului Spectre a fost surprins, pentru prima oară, în teste.

Mașina va fi dezvoltată pe o platformă proprie Rolls-Royce (numită Architecture of Luxury), una pe care o împarte cu Ghost, Phantom și Cullinan.

Deși e acoperit de camuflaj, se poate observa că prototipul seamănă izbitor cu Wraith. Există, desigur, câteva diferențe, spre exemplu profilul lateral.

Rolls-Royce a anunțat, în urmă cu câteva luni, că, până în momentul debutului, prototipurile vor parcurge 2.5 milioane de kilometri, echivalentul a 400 de ani de utilizare.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
4 ianuarie, 17:58
0
801

Mercedes anunţă revoluţia în domeniul maşinilor electrice

4 ianuarie, 17:58
0
801

Distanţa care a depăşit cu mult media industriei de aproximativ 300 de kilometri a fost calculată folosind simulări digitale interne ale condiţiilor de trafic din viaţa reală.

Mercedes anunţă revoluţia în domeniul maşinilor electriceFoto: captură video

Cu toate acestea, o versiune oficială a lui Vision EQXX, care va fi prezentată în primăvară, va fi capabilă să parcurgă aproape o distanţă dublă faţă de un Tesla Model S complet încărcat, a spus producătorul german, scrie Financial Times, transmite Știri.md cu referire la Mediafax.

Vehiculul va fi disponibil din 2024 sau 2025, dar probabil că nu va avea întreaga distanţă a prototipului.

În schimb va folosi densitatea bateriei din EQXX pentru a face o maşină mai eficientă şi mai uşoară.

"Toate elementele pe care le vedem în această maşină vor intra în producţia de serie", a anunţat Markus Scäfer, directorul tehnologic al Mercedes.

"Probabil că nu avem nevoie de această gamă într-o maşină compactă, dar acum putem reduce dimensiunea bateriei, putem avea chiar şi o baterie mult mai mică decât vedem aici în EQXX. Asta înseamnă costuri mai mici ale automobilului", a adăugat Markus Scäfer.

Anul trecut, Mercedes a lansat o versiune electrică, EQS, care este capabilă să parcurgă mai mult de 650 de kilometri cu o singură încărcare.

Pachetul de baterii din Vision EQXX are cu 50% mai puţin volum şi este cu 30% mai uşor.

O maşină bio

Produsele sunt realizate din materiale bio, pe bază de mătase. Compania a folosit materiale în parteneriat cu o firmă germană care produce mătase vegană biotehnologică.

Mercedes-Benz a dezvăluit ieri noul vehicul şi au promis că vor oferi eficienţă la un nivel nou.

“Mişcaţi de ideea de impact zero asupra planetei noastre şi de o utilizare extrem de responsabilă a energiei verzi, i-am inspirat pe inginerii noştrii să îşi depăşească limitele şi mai mult”, a explicat compania într-un comunicat.

Materialele durabile utilizate sunt cele care reduc amprenta de carbon a maşinii, iar mătasea vegană este 100% biodegradabilă, reciclabilă şi cu zero deşeuri.

Potrivit companiei, fabricarea de materiale vegane pentru maşinile moderne a crescut semnificativ. Se pare că nu este pentru prima dată când compania foloseşte materiale eco. 

Mercedes s-a angajat să devină o marcă exclusiv electrică până în anul 2030. Compania a fost criticată pentru deţinerea unei echipe de Formula 1, ale cărei maşini funcţionează cu combustibili fosili.

Cu toate acestea, modelul electric a fost dezvoltat cu ajutorul echipelor campioane de Formula 1 şi Formula E ale Mercedes-Benz.

Cu toate acestea, o versiune oficială a lui Vision EQXX, care va fi prezentată în primăvară, va fi capabilă să parcurgă aproape o distanţă dublă faţă de un Tesla Model S complet încărcat, a spus producătorul german, scrie Financial Times, transmite Știri.md cu referire la Mediafax.

Vehiculul va fi disponibil din 2024 sau 2025, dar probabil că nu va avea întreaga distanţă a prototipului.

În schimb va folosi densitatea bateriei din EQXX pentru a face o maşină mai eficientă şi mai uşoară.

"Toate elementele pe care le vedem în această maşină vor intra în producţia de serie", a anunţat Markus Scäfer, directorul tehnologic al Mercedes.

"Probabil că nu avem nevoie de această gamă într-o maşină compactă, dar acum putem reduce dimensiunea bateriei, putem avea chiar şi o baterie mult mai mică decât vedem aici în EQXX. Asta înseamnă costuri mai mici ale automobilului", a adăugat Markus Scäfer.

Anul trecut, Mercedes a lansat o versiune electrică, EQS, care este capabilă să parcurgă mai mult de 650 de kilometri cu o singură încărcare.

Pachetul de baterii din Vision EQXX are cu 50% mai puţin volum şi este cu 30% mai uşor.

O maşină bio

Produsele sunt realizate din materiale bio, pe bază de mătase. Compania a folosit materiale în parteneriat cu o firmă germană care produce mătase vegană biotehnologică.

Mercedes-Benz a dezvăluit ieri noul vehicul şi au promis că vor oferi eficienţă la un nivel nou.

“Mişcaţi de ideea de impact zero asupra planetei noastre şi de o utilizare extrem de responsabilă a energiei verzi, i-am inspirat pe inginerii noştrii să îşi depăşească limitele şi mai mult”, a explicat compania într-un comunicat.

Materialele durabile utilizate sunt cele care reduc amprenta de carbon a maşinii, iar mătasea vegană este 100% biodegradabilă, reciclabilă şi cu zero deşeuri.

Potrivit companiei, fabricarea de materiale vegane pentru maşinile moderne a crescut semnificativ. Se pare că nu este pentru prima dată când compania foloseşte materiale eco. 

Mercedes s-a angajat să devină o marcă exclusiv electrică până în anul 2030. Compania a fost criticată pentru deţinerea unei echipe de Formula 1, ale cărei maşini funcţionează cu combustibili fosili.

Cu toate acestea, modelul electric a fost dezvoltat cu ajutorul echipelor campioane de Formula 1 şi Formula E ale Mercedes-Benz.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
4 ianuarie, 23:14
0
534

Oficial: Hyundai nu oprește dezvoltarea motoarelor termice

4 ianuarie, 23:14
0
534

Hyundai a confirmat că nu oprește dezvoltarea motoarelor termice. Acest anunț vine după ce în presa din Coreea de Sud au apărut informații potrivit cărora, marca asiatică și-ar fi închis departamentul de dezvoltare a motoarelor cu combustie internă.

Oficial: Hyundai nu oprește dezvoltarea motoarelor termiceFoto: automarket.ro

În urmă cu câteva zile, două publicații din Coreea de Sud anunțau că Hyundai și-ar fi închis departamentul de dezvoltare a motoarelor termice din cadrul Institutului de Cercetare Namyang, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Acum, un reprezentant al companiei a infirmat aceste zvonuri.

"Hyundai Motor Group poate confirma, în urma speculațiilor apărute recent în presă, că nu oprește dezvoltarea motoarelor termice.

Grupul este dedicat în a oferi un portofoliu puternic de motorizări clienților din întreaga lume, care include atât motoare termice cu un grad mare de eficiență, cât și unități electrice cu zero emisii", a transmis Michael Stewart, Senior Group Manager în cadrul Hyundai Motor America, publicației Motor1.

Până în 2035, Hyundai vrea să devină un brand pur electric în Europa. Această strategie va fi extinsă la majoritatea piețelor importante pentru marcă din întreaga lume.

Tot în urma apariției unor speculații în presă, Hyundai a infirmat recent oprirea dezvoltării motoarelor alimentate cu hidrogen.

În urmă cu câteva zile, două publicații din Coreea de Sud anunțau că Hyundai și-ar fi închis departamentul de dezvoltare a motoarelor termice din cadrul Institutului de Cercetare Namyang, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Acum, un reprezentant al companiei a infirmat aceste zvonuri.

"Hyundai Motor Group poate confirma, în urma speculațiilor apărute recent în presă, că nu oprește dezvoltarea motoarelor termice.

Grupul este dedicat în a oferi un portofoliu puternic de motorizări clienților din întreaga lume, care include atât motoare termice cu un grad mare de eficiență, cât și unități electrice cu zero emisii", a transmis Michael Stewart, Senior Group Manager în cadrul Hyundai Motor America, publicației Motor1.

Până în 2035, Hyundai vrea să devină un brand pur electric în Europa. Această strategie va fi extinsă la majoritatea piețelor importante pentru marcă din întreaga lume.

Tot în urma apariției unor speculații în presă, Hyundai a infirmat recent oprirea dezvoltării motoarelor alimentate cu hidrogen.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
31 dec, 2021 23:16
0
685

Audi sparge gheața în Dakar cu o mașină electrică

31 dec, 2021 23:16
0
685

Audi este un simbol al versatilității, atunci când vine vorba de motorsport. Nicio altă marcă din lume nu a cunoscut o serie de succese în atâtea discipline din lumea sporturilor cu motor.

Audi sparge gheața în Dakar cu o mașină electricăFoto: automarket.ro

Audi a câștigat cam tot ce se putea la acest capitol, de la Campionatul Mondial de Raliuri (WRC), Pikes Peak, DTM, Formula E și, bineînțeles, Le Mans, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Acum, constructorul german din Ingolstadt este gata pentru, probabil, cea mai dificilă provocare în acest domeniu: Raliul Dakar.

Grație Audi, vom avea, în premieră, o mașină cu propulsie electrică în această competiție.

Atunci când vorbim despre motorsport, ne ducem cu gândul la cele mai renumite mărci din acest domeniu.

Nume precum Ferrari, Mercedes-Benz, Porsche, BMW, Renault, Mitsubishi, Toyota, Ford sau Lancia simbolizează motorsportul în sine.

Toate aceste nume au avut parte de succes în mai multe discipline ale sporturilor cu motor, fie că este vorba de curse cu monoposturi, curse de anduranță sau chiar raliuri.

Fiecare marcă are propria poveste fascinantă.

O MARCĂ CU PEDIGREE ÎN MOTORSPORT

Pe lângă numele enumerate mai sus, există și Audi, un brand care își leagă rădăcinile performanței de sporturile cu motor. Constructorul german are o lungă istorie în domeniu.

De la cursele Grand Prix din anii ‘30 (unde mașinile sale concurau sub numele Auto Union), la Campionatul Mondial de Raliuri din anii ‘80, la cursele de DTM (din anii ‘90 și până în prezent) și până la Formula E și la Campionatul Mondial de Anduranță (inclusiv celebra cursă de 24 de ore de la Le Mans), Audi a câștigat curse și campionate în fiecare disciplină la care a luat parte.

Puțini sunt cei care se pot lăuda cu un astfel de palmares.

Însă, Audi nu stă cu mâinile în sân. Duce ștacheta și mai departe. Audi a decis să ia parte la cea mai mare provocare a motorsportului modern: Raliul Dakar.

PRIMUL CONCURENT ELECTRIC ÎN DAKAR

Așa cum este și motto-ul Audi, Vorsprung durch Technik (progres prin tehnologie), constructorul german va aduce o premieră în Raliul Dakar. Mașina se numește RS Q e-Tron și va fi primul automobil 100% electric, gata să concureze în această competiție. Da, ați citit bine: o mașină electrică în mijlocul deșertului.

Obiectivul mărcii din Ingolstadt este acela de a fi primul producător care folosește un sistem de propulsie electric, în combinație cu un convertor de energie eficient într-un duel inegal încă de la start: toți rivalii săi sunt concurenți care utilizează mașini cu motoare termice. Și, să nu uităm, vorbim despre cel mai dur raliu din lume.

DE LA PROIECT LA REALITATE ÎN NUMAI 365 DE ZILE

Dezvoltarea lui Audi RS Q e-Tron a început în ultima parte a lui 2020. Și, chiar dacă Audi este recunoscut pentru dezvoltarea în timp record a mașinilor sale de competiție, proiectarea lui RS Q e-Tron a reprezentat o provocare în acest sens.

Nemții, în colaborare cu Q Motorsport, s-au angajat, de la bun început, să ia startul în competiție în 2022.

Asta înseamnă că timpul pentru proiectarea mașinii de la stadiul unui concept pe hârtie, până la un vehicul funcțional a fost foarte limitat.

De regulă, marii producători reușesc să facă față acestor termeni.

Dar, pandemia de COVID-19 a fost un factor important la acest capitol, mai ales atunci când un număr redus al personalului putea să lucreze la acest proiect.

Așadar, este remarcabil modul în care Audi a reușit să dea naștere unei mașini, ba chiar să proiecteze un sistem de propulsie electric înainte ca regulamentul tehnic să fie finalizat.

O MAȘINĂ ELECTRICĂ PENTRU DEȘERTUL ARABIEI

Așa cum am spus, Audi va fi prima echipă din istoria Raliului Dakar ce va alinia la start o mașină electrică.

În mod normal, o mașină electrică, de curse sau de serie nu dispune și de un motor termic.

Însă, având în vedere că mașina va concura în deșerturile Arabiei Saudite, cu probe speciale pe distanțe mari, de peste 800 de kilometri, lipsa stațiilor de încărcare necesită puțină creativitate din partea inginerilor.

Astfel, mașina dispune de două motoare electrice, unul pe fiecare punte. Aceste motoare electrice sunt preluate de pe monopostul de Formula E și adaptate pentru a face față condițiilor dure din deșert.

Bateria litiu-ion are o capacitate de 52 de kWh și cântărește, cu tot cu sistemul de răcire, 370 de kilograme.

Audi RS Q e-Tron va avea și un diferențial central electronic cu distribuție variabilă a cuplului.

Ansamblul oferă peste 400 de cai putere și o viteză maximă limitată electronic la 170 km/h. În timpul perioadei de dezvoltare, ansamblul electric a putut oferi până la 671 de cai putere.

Însă, așa cum prevede regulamentul, puterea va fi limitată la numai 400 de cai putere. Bateria va fi răcită cu ajutorul unui lichid special, numit Novec.

Acest lichid este ideal, deoarece nu conduce curent electric, astfel încât bateria va fi răcită în siguranță. Și motoarele electrice au propriul lor sistem de răcire, iar căldura excesivă este eliminată cu ajutorul radiatoarelor.

Pentru a menține bateria încărcată, Audi RS Q e-Tron dispune de un motor termic, de 2.0 litri, preluat de pe Audi RS5 DTM. Motorul servește ca o sursă de reîncărcare a bateriei și va avea un regim de funcționare cuprins între 4500 și 6000 rpm.

Pe lângă motorul termic, RS Q e-Tron mai dispune și de un al treilea motor electric, care are rolul de a fi utilizat în fazele de recuperare a energiei.

Folosind un sistem brake-by-wire și un sistem IBS (Intelligent Brake System), energia pierdută va putea fi recuperată atunci când pilotul frânează.

EXTERIOR PROIECTAT PENTRU PROVOCĂRILE DEȘERTULUI

Evident, Audi RS Q e-Tron a fost construit pentru a putea traversa deșerturile din Arabia Saudită. În asemenea condiții de concurs extrem, mașina trebuie să aibă o caroserie care să ofere un nivel ridicat de siguranță ocupanților și componentelor și, mai mult, să fie ușoară pentru a îmbunătăți performanțele.

În acest sens, caroseria este confecționată dintr-o combinație de polimer, ranforsat cu fibre de carbon, combinată cu plăci din aluminiu și spumă.

Structurile de protecție în caz de accident sunt realizate dintr-un compus de zylon și carbon, iar șasiul este amplasat pe un cadru de oțel.

Caroseria este dominată de mai multe prize de aer pentru răcirea sistemului de propulsie electric. După cum se poate observa, există una generoasă chiar și pe acoperiș.

În părțile laterale au fost inventate două spații pentru două roți de rezervă. Profilul lui RS Q e-Tron este inspirat și de SUV-ul de serie e-Tron Sportback.

Și mai împărtășește ceva cu un model de serie. Mai exact, parbrizul încălzit, preluat de pe Audi A4.

UN INTERIOR AVANSAT TEHNOLOGIC

Așa cum era de așteptat în cazul unei mașini de curse, există multe tehnologii inovatoare. Cockpit-ul lui RS Q e-Tron dispune de mai multe ecrane care transmit informațiile necesare, atât pilotului, cât mai ales copilotului.

La precedenta ediție a Raliului Dakar, din 2021, a fost introdusă harta electronică, iar noua mașină este dotată cu două tablete pentru acest scop.

Harta va putea fi descărcată numai cu 15 minute înainte de startul unei probe, așa cum prevede regulamentul.

Atât pilotul cât și copilotul vor avea la dispoziție mai multe butoane care să îndeplinească și alte funcții ale mașinii, precum activarea limitării electronice a vitezei, stocarea în memorie a unor anomalii, funcții de bază pentru lumini sau ștergătoare.

Cu ajutorul ecranelor amplasate ergonomic, pilotul și coechipierul se vor putea orienta prin deșertul vast de pe probele speciale, având la îndemână informații GPS și un compas electronic.

PETERHANSEL, SAINZ, EKSTROM: COMBINAȚIA DE VIS PENTRU DAKAR

Ultima și, cu siguranță, cea mai importantă piesă este linia de piloți. Audi va avea trei echipaje în Raliul Dakar din 2022. Este, ceea ce putem numi, un Dream Team.

Primul membru al echipei de vis este însuși Monsieur Dakar, Stephane Peterhansel. Francezul este numit astfel, deoarece deține recordul pentru cele mai multe victorii absolute în această competiție: 14 la număr. El a debutat pe două roți, în 1988.

Alături de Yamaha, el a înregistrat 6 victorii la categoria motocicletelor, fiind învingător în 1991, 1992, 1993, 1995, 1997 și 1998.

În anul următor, francezul a făcut trecerea la patru roți și a obținut 8 victorii alături de echipe precum Mitsubishi, Mini și Peugeot. El a câștigat inclusiv ediția Raliului Dakar din 2021, alături de Mini. La această victorie se mai adaugă și succesele din 2004, 2005, 2007, 2012, 2013, 2016 și 2017. Francezul îl va avea copilot pe Edouard Boulanger.

Carlos Sainz Senior, tatăl pilotului de Formula 1 cu același nume, este și el un veteran al raliurilor. A câștigat două titluri WRC, în 1990 și 1992 alături de Toyota și unul dintre cei mai de succes piloți din campionat.

Spaniolul a debutat în Dakar în 2006 și a obținut trei victorii: în 2010 a câștigat cu Volkswagen, a doua victorie a venit cu Peugeot în 2018, iar cel mai recent triumf l-a cunoscut în 2020 alături de Mini. El Matador, așa cum este poreclit, îl va avea copilot pe Lucas Cruz.

Al treilea pilot din echipă este Mattias Ekstrom, care a cunoscut succese cu Audi în DTM și în Campionatul Mondial de Rallycross. Pilotul suedez a câștigat două titluri DTM în 2004 și 2007, precum și un titlu în Rallycross-ul Mondial în 2016. Mai mult, el a câștigat și titlul de campion în seria nou înființată Pure ETCR și concurează și în campionatul Extreme E, alături de ABT Cupra.

Pentru Audi, obiectivul principal este acela de a ajunge cu bine la final. Curajoasă propunere, având în vedere că vorbim despre o autonomie care te limitează.

Raliul Dakar va avea loc în Arabia Saudită și va începe în 1 ianuarie 2022. Concursul va dura 14 zile și vor fi parcurși un total de peste 8000 de kilometri. Aproximativ 4000 de kilometri vor fi în regim de probă specială.

Audi a câștigat cam tot ce se putea la acest capitol, de la Campionatul Mondial de Raliuri (WRC), Pikes Peak, DTM, Formula E și, bineînțeles, Le Mans, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Acum, constructorul german din Ingolstadt este gata pentru, probabil, cea mai dificilă provocare în acest domeniu: Raliul Dakar.

Grație Audi, vom avea, în premieră, o mașină cu propulsie electrică în această competiție.

Atunci când vorbim despre motorsport, ne ducem cu gândul la cele mai renumite mărci din acest domeniu.

Nume precum Ferrari, Mercedes-Benz, Porsche, BMW, Renault, Mitsubishi, Toyota, Ford sau Lancia simbolizează motorsportul în sine.

Toate aceste nume au avut parte de succes în mai multe discipline ale sporturilor cu motor, fie că este vorba de curse cu monoposturi, curse de anduranță sau chiar raliuri.

Fiecare marcă are propria poveste fascinantă.

O MARCĂ CU PEDIGREE ÎN MOTORSPORT

Pe lângă numele enumerate mai sus, există și Audi, un brand care își leagă rădăcinile performanței de sporturile cu motor. Constructorul german are o lungă istorie în domeniu.

De la cursele Grand Prix din anii ‘30 (unde mașinile sale concurau sub numele Auto Union), la Campionatul Mondial de Raliuri din anii ‘80, la cursele de DTM (din anii ‘90 și până în prezent) și până la Formula E și la Campionatul Mondial de Anduranță (inclusiv celebra cursă de 24 de ore de la Le Mans), Audi a câștigat curse și campionate în fiecare disciplină la care a luat parte.

Puțini sunt cei care se pot lăuda cu un astfel de palmares.

Însă, Audi nu stă cu mâinile în sân. Duce ștacheta și mai departe. Audi a decis să ia parte la cea mai mare provocare a motorsportului modern: Raliul Dakar.

PRIMUL CONCURENT ELECTRIC ÎN DAKAR

Așa cum este și motto-ul Audi, Vorsprung durch Technik (progres prin tehnologie), constructorul german va aduce o premieră în Raliul Dakar. Mașina se numește RS Q e-Tron și va fi primul automobil 100% electric, gata să concureze în această competiție. Da, ați citit bine: o mașină electrică în mijlocul deșertului.

Obiectivul mărcii din Ingolstadt este acela de a fi primul producător care folosește un sistem de propulsie electric, în combinație cu un convertor de energie eficient într-un duel inegal încă de la start: toți rivalii săi sunt concurenți care utilizează mașini cu motoare termice. Și, să nu uităm, vorbim despre cel mai dur raliu din lume.

DE LA PROIECT LA REALITATE ÎN NUMAI 365 DE ZILE

Dezvoltarea lui Audi RS Q e-Tron a început în ultima parte a lui 2020. Și, chiar dacă Audi este recunoscut pentru dezvoltarea în timp record a mașinilor sale de competiție, proiectarea lui RS Q e-Tron a reprezentat o provocare în acest sens.

Nemții, în colaborare cu Q Motorsport, s-au angajat, de la bun început, să ia startul în competiție în 2022.

Asta înseamnă că timpul pentru proiectarea mașinii de la stadiul unui concept pe hârtie, până la un vehicul funcțional a fost foarte limitat.

De regulă, marii producători reușesc să facă față acestor termeni.

Dar, pandemia de COVID-19 a fost un factor important la acest capitol, mai ales atunci când un număr redus al personalului putea să lucreze la acest proiect.

Așadar, este remarcabil modul în care Audi a reușit să dea naștere unei mașini, ba chiar să proiecteze un sistem de propulsie electric înainte ca regulamentul tehnic să fie finalizat.

O MAȘINĂ ELECTRICĂ PENTRU DEȘERTUL ARABIEI

Așa cum am spus, Audi va fi prima echipă din istoria Raliului Dakar ce va alinia la start o mașină electrică.

În mod normal, o mașină electrică, de curse sau de serie nu dispune și de un motor termic.

Însă, având în vedere că mașina va concura în deșerturile Arabiei Saudite, cu probe speciale pe distanțe mari, de peste 800 de kilometri, lipsa stațiilor de încărcare necesită puțină creativitate din partea inginerilor.

Astfel, mașina dispune de două motoare electrice, unul pe fiecare punte. Aceste motoare electrice sunt preluate de pe monopostul de Formula E și adaptate pentru a face față condițiilor dure din deșert.

Bateria litiu-ion are o capacitate de 52 de kWh și cântărește, cu tot cu sistemul de răcire, 370 de kilograme.

Audi RS Q e-Tron va avea și un diferențial central electronic cu distribuție variabilă a cuplului.

Ansamblul oferă peste 400 de cai putere și o viteză maximă limitată electronic la 170 km/h. În timpul perioadei de dezvoltare, ansamblul electric a putut oferi până la 671 de cai putere.

Însă, așa cum prevede regulamentul, puterea va fi limitată la numai 400 de cai putere. Bateria va fi răcită cu ajutorul unui lichid special, numit Novec.

Acest lichid este ideal, deoarece nu conduce curent electric, astfel încât bateria va fi răcită în siguranță. Și motoarele electrice au propriul lor sistem de răcire, iar căldura excesivă este eliminată cu ajutorul radiatoarelor.

Pentru a menține bateria încărcată, Audi RS Q e-Tron dispune de un motor termic, de 2.0 litri, preluat de pe Audi RS5 DTM. Motorul servește ca o sursă de reîncărcare a bateriei și va avea un regim de funcționare cuprins între 4500 și 6000 rpm.

Pe lângă motorul termic, RS Q e-Tron mai dispune și de un al treilea motor electric, care are rolul de a fi utilizat în fazele de recuperare a energiei.

Folosind un sistem brake-by-wire și un sistem IBS (Intelligent Brake System), energia pierdută va putea fi recuperată atunci când pilotul frânează.

EXTERIOR PROIECTAT PENTRU PROVOCĂRILE DEȘERTULUI

Evident, Audi RS Q e-Tron a fost construit pentru a putea traversa deșerturile din Arabia Saudită. În asemenea condiții de concurs extrem, mașina trebuie să aibă o caroserie care să ofere un nivel ridicat de siguranță ocupanților și componentelor și, mai mult, să fie ușoară pentru a îmbunătăți performanțele.

În acest sens, caroseria este confecționată dintr-o combinație de polimer, ranforsat cu fibre de carbon, combinată cu plăci din aluminiu și spumă.

Structurile de protecție în caz de accident sunt realizate dintr-un compus de zylon și carbon, iar șasiul este amplasat pe un cadru de oțel.

Caroseria este dominată de mai multe prize de aer pentru răcirea sistemului de propulsie electric. După cum se poate observa, există una generoasă chiar și pe acoperiș.

În părțile laterale au fost inventate două spații pentru două roți de rezervă. Profilul lui RS Q e-Tron este inspirat și de SUV-ul de serie e-Tron Sportback.

Și mai împărtășește ceva cu un model de serie. Mai exact, parbrizul încălzit, preluat de pe Audi A4.

UN INTERIOR AVANSAT TEHNOLOGIC

Așa cum era de așteptat în cazul unei mașini de curse, există multe tehnologii inovatoare. Cockpit-ul lui RS Q e-Tron dispune de mai multe ecrane care transmit informațiile necesare, atât pilotului, cât mai ales copilotului.

La precedenta ediție a Raliului Dakar, din 2021, a fost introdusă harta electronică, iar noua mașină este dotată cu două tablete pentru acest scop.

Harta va putea fi descărcată numai cu 15 minute înainte de startul unei probe, așa cum prevede regulamentul.

Atât pilotul cât și copilotul vor avea la dispoziție mai multe butoane care să îndeplinească și alte funcții ale mașinii, precum activarea limitării electronice a vitezei, stocarea în memorie a unor anomalii, funcții de bază pentru lumini sau ștergătoare.

Cu ajutorul ecranelor amplasate ergonomic, pilotul și coechipierul se vor putea orienta prin deșertul vast de pe probele speciale, având la îndemână informații GPS și un compas electronic.

PETERHANSEL, SAINZ, EKSTROM: COMBINAȚIA DE VIS PENTRU DAKAR

Ultima și, cu siguranță, cea mai importantă piesă este linia de piloți. Audi va avea trei echipaje în Raliul Dakar din 2022. Este, ceea ce putem numi, un Dream Team.

Primul membru al echipei de vis este însuși Monsieur Dakar, Stephane Peterhansel. Francezul este numit astfel, deoarece deține recordul pentru cele mai multe victorii absolute în această competiție: 14 la număr. El a debutat pe două roți, în 1988.

Alături de Yamaha, el a înregistrat 6 victorii la categoria motocicletelor, fiind învingător în 1991, 1992, 1993, 1995, 1997 și 1998.

În anul următor, francezul a făcut trecerea la patru roți și a obținut 8 victorii alături de echipe precum Mitsubishi, Mini și Peugeot. El a câștigat inclusiv ediția Raliului Dakar din 2021, alături de Mini. La această victorie se mai adaugă și succesele din 2004, 2005, 2007, 2012, 2013, 2016 și 2017. Francezul îl va avea copilot pe Edouard Boulanger.

Carlos Sainz Senior, tatăl pilotului de Formula 1 cu același nume, este și el un veteran al raliurilor. A câștigat două titluri WRC, în 1990 și 1992 alături de Toyota și unul dintre cei mai de succes piloți din campionat.

Spaniolul a debutat în Dakar în 2006 și a obținut trei victorii: în 2010 a câștigat cu Volkswagen, a doua victorie a venit cu Peugeot în 2018, iar cel mai recent triumf l-a cunoscut în 2020 alături de Mini. El Matador, așa cum este poreclit, îl va avea copilot pe Lucas Cruz.

Al treilea pilot din echipă este Mattias Ekstrom, care a cunoscut succese cu Audi în DTM și în Campionatul Mondial de Rallycross. Pilotul suedez a câștigat două titluri DTM în 2004 și 2007, precum și un titlu în Rallycross-ul Mondial în 2016. Mai mult, el a câștigat și titlul de campion în seria nou înființată Pure ETCR și concurează și în campionatul Extreme E, alături de ABT Cupra.

Pentru Audi, obiectivul principal este acela de a ajunge cu bine la final. Curajoasă propunere, având în vedere că vorbim despre o autonomie care te limitează.

Raliul Dakar va avea loc în Arabia Saudită și va începe în 1 ianuarie 2022. Concursul va dura 14 zile și vor fi parcurși un total de peste 8000 de kilometri. Aproximativ 4000 de kilometri vor fi în regim de probă specială.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
25 ianuarie, 23:14
0
331

Porsche îmbunătățește sistemul multimedia pe mai multe modele

25 ianuarie, 23:14
0
331

Constructorul german de automobile anunță o serie de noutăți software pentru sistemul multimedia Porsche Communication Management 6.0, regăsit pe modele precum 911, Taycan, Cayenne și Panamera.

Porsche îmbunătățește sistemul multimedia pe mai multe modeleFoto: automarket.ro

Clienții Porsche au venit cu idei despre cum poate fi îmbunătățit sistemul multimedia oferit pe 911, Taycan, Cayenne și Panamera, iar constructorul din Stuttgart le-a analizat și mai apoi le-a implementat pe cele mai inspirate, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Ajuns la a șasea generație, sistemul multimedia Porsche Communication Management va avea de acum înainte pictograme colorate diferit, un meniu mai eficient, iar asistentul virtual (Voice Pilot) a fost, de asemenea, îmbunătățit.

Anumite funcții, cum ar fi știrile sau manualul de utilizare a mașinii, sunt mai ușor de accesat.

Germanii au integrat serviciul Spotify direct în sistemul multimedia, astfel că utilizatorii vor avea acces la contul lor prin intermediul Porsche ID.

A fost integrată chiar și funcția "Like", iar playlist-urile pot fi accesate, de asemenea, direct din această aplicație.

Totodată, sistemul Porsche Communication Management 6.0 va permite, de acum înainte, conectarea fără fir a telefoanelor mobile cu sistem de operare Android.

Pentru cei care dețin un Taycan, Porsche a modificat aplicația Charging Planner.

Aceasta folosește algoritmi noi, prioritizează stațiile cu încărcare rapidă și calculează mai eficient timpul unei călătorii lungi.

Atunci când vor folosi navigația, utilizatorii vor observa că funcția "zoom" a fost îmbunătățită și că oferă informații despre toate stațiile de încărcare dintr-o zonă, inclusiv dacă sunt sau nu utilizate în momentul respectiv.

Modificările software vor fi implementate în săptămânile următoare, anunță reprezentanții Porsche.

Clienții Porsche au venit cu idei despre cum poate fi îmbunătățit sistemul multimedia oferit pe 911, Taycan, Cayenne și Panamera, iar constructorul din Stuttgart le-a analizat și mai apoi le-a implementat pe cele mai inspirate, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Ajuns la a șasea generație, sistemul multimedia Porsche Communication Management va avea de acum înainte pictograme colorate diferit, un meniu mai eficient, iar asistentul virtual (Voice Pilot) a fost, de asemenea, îmbunătățit.

Anumite funcții, cum ar fi știrile sau manualul de utilizare a mașinii, sunt mai ușor de accesat.

Germanii au integrat serviciul Spotify direct în sistemul multimedia, astfel că utilizatorii vor avea acces la contul lor prin intermediul Porsche ID.

A fost integrată chiar și funcția "Like", iar playlist-urile pot fi accesate, de asemenea, direct din această aplicație.

Totodată, sistemul Porsche Communication Management 6.0 va permite, de acum înainte, conectarea fără fir a telefoanelor mobile cu sistem de operare Android.

Pentru cei care dețin un Taycan, Porsche a modificat aplicația Charging Planner.

Aceasta folosește algoritmi noi, prioritizează stațiile cu încărcare rapidă și calculează mai eficient timpul unei călătorii lungi.

Atunci când vor folosi navigația, utilizatorii vor observa că funcția "zoom" a fost îmbunătățită și că oferă informații despre toate stațiile de încărcare dintr-o zonă, inclusiv dacă sunt sau nu utilizate în momentul respectiv.

Modificările software vor fi implementate în săptămânile următoare, anunță reprezentanții Porsche.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
8 ianuarie, 04:27
0
1 629

Kilometraj record pentru o Tesla Model S: 1,5 milioane de kilometri

8 ianuarie, 04:27
0
1 629

O Tesla Model S P85 din Germania, folosită ca taxi, a ajuns la o performanță impresionantă: în 6 ianuarie 2022, kilometrajul a arătat 1.5 milioane de kilometri parcurși.

Kilometraj record pentru o Tesla Model S: 1,5 milioane de kilometriFoto: automarket.ro

Germanul Hansjorg von Gemmingen - Hornberg este deja celebru în rândul pasionaților de mașini electrice și, mai ales, în rândul fanilor Tesla, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Acesta și-a făcut un obicei din a stabili recorduri de kilometri la volanul modelelor producătorului american.

Așadar, după ce a parcurs mai bine de 620.000 de kilometri cu o Tesla Roadster, germanul și-a achiziționat un Model S P8 pe care îl folosește și în ziua de azi ca taxi.

În iulie 2019, kilometrajul sedanului electric indica 900.000 de kilometri parcurși, iar în luna noiembrie, a aceluiași an, a fost atins milionul de kilometri.

În octombrie 2020, neamțul făcuse 1.2 milioane de kilometri cu acel Model S P85. Anul acesta, în 6 ianuarie, a mai stabilit un record: 1.5 milioane de kilometri.

De-a lungul anilor, mașina a avut câteva intrări în service. Spre exemplu, după 290.000 de kilometri, bateria originală a fost înlocuită pe garanție.

Inițial, în service a fost montată o baterie "folosită" (care a fost utilizată 150.000 de kilometri), iar mai apoi a fost instalată o baterie nouă.

Totodată, germanul a înlocuit trei motoare până la 680.000 de kilometri, iar cel de-al patrulea era încă în parametri la 1.000.000 de kilometri.

Germanul Hansjorg von Gemmingen - Hornberg este deja celebru în rândul pasionaților de mașini electrice și, mai ales, în rândul fanilor Tesla, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Acesta și-a făcut un obicei din a stabili recorduri de kilometri la volanul modelelor producătorului american.

Așadar, după ce a parcurs mai bine de 620.000 de kilometri cu o Tesla Roadster, germanul și-a achiziționat un Model S P8 pe care îl folosește și în ziua de azi ca taxi.

În iulie 2019, kilometrajul sedanului electric indica 900.000 de kilometri parcurși, iar în luna noiembrie, a aceluiași an, a fost atins milionul de kilometri.

În octombrie 2020, neamțul făcuse 1.2 milioane de kilometri cu acel Model S P85. Anul acesta, în 6 ianuarie, a mai stabilit un record: 1.5 milioane de kilometri.

De-a lungul anilor, mașina a avut câteva intrări în service. Spre exemplu, după 290.000 de kilometri, bateria originală a fost înlocuită pe garanție.

Inițial, în service a fost montată o baterie "folosită" (care a fost utilizată 150.000 de kilometri), iar mai apoi a fost instalată o baterie nouă.

Totodată, germanul a înlocuit trei motoare până la 680.000 de kilometri, iar cel de-al patrulea era încă în parametri la 1.000.000 de kilometri.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
31 dec, 2021 00:21
1
617

Noi teasere cu viitorul concept Mercedes-Benz Vision EQXX: Când debutează

31 dec, 2021 00:21
1
617

Constructorul german de automobile a publicat noi teasere video cu viitorul concept Vision EQXX. Acesta ar urma să aibă o autonomie de până la 1.000 de kilometri, iar debutul este programat pentru data de 3 ianuarie.

Noi teasere cu viitorul concept Mercedes-Benz Vision EQXX: Când debuteazăFoto: diez.md

Mercedes-Benz a început campania de promovare a viitorului concept electric Vision EQXX în vara acestui an, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Cum data debutului, adică 3 ianuarie 2022, se apropie cu pași rapizi, constructorul din Stuttgart a publicat acum alte două teasere video din care mai aflăm câteva detalii interesante.

Spre exemplu, nemții ar urma să echipeze noul concept Vision EQXX cu panouri solare, lucru care l-ar ajuta să atingă autonomia de 1.000 de kilometri menționată anterior de producător.

Apoi aflăm că pentru a-l dezvolta, Mercedes-Benz a folosit o tehnologie (Software in the Loop) care îi permite să simuleze absolut tot ceea ce ține de mașină, inclusiv să fie condusă în spațiul virtual.

Nu în ultimul rând, un inginer vorbește despre elementele aerodinamice active ale conceptului.

Mercedes-Benz a început campania de promovare a viitorului concept electric Vision EQXX în vara acestui an, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Cum data debutului, adică 3 ianuarie 2022, se apropie cu pași rapizi, constructorul din Stuttgart a publicat acum alte două teasere video din care mai aflăm câteva detalii interesante.

Spre exemplu, nemții ar urma să echipeze noul concept Vision EQXX cu panouri solare, lucru care l-ar ajuta să atingă autonomia de 1.000 de kilometri menționată anterior de producător.

Apoi aflăm că pentru a-l dezvolta, Mercedes-Benz a folosit o tehnologie (Software in the Loop) care îi permite să simuleze absolut tot ceea ce ține de mașină, inclusiv să fie condusă în spațiul virtual.

Nu în ultimul rând, un inginer vorbește despre elementele aerodinamice active ale conceptului.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
15 ianuarie, 00:13
0
486

O nouă schiță de design cu Volkswagen Amarok: Debutează în vara lui 2022

15 ianuarie, 00:13
0
486

Divizia Volkswagen Vehicule Comerciale a publicat o nouă schiță de design cu viitorul Amarok. Acesta împarte platforma cu Ford Ranger și va fi produs în Africa de Sud.

O nouă schiță de design cu Volkswagen Amarok: Debutează în vara lui 2022Foto: automarket.ro

Volkswagen continuă campania de promovare a noii generații Amarok, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Din 2010 și până acum, constructorul german de automobile a comercializat peste 815.000 de exemplare la nivel global, iar în vara acestui an urmează să facem cunoștință cu noua iterație a acestui model.

Până atunci, însă, divizia Volkswagen Vehicule Comerciale a publicat o nouă schiță de design cu viitorul Amarok.

Acesta va împărți arhitectura cu noul Ford Ranger și este dezvoltat de echipe din Australia și Europa.

Pick-up-ul producătorului din Wolfsburg va fi disponibil cu motor V6 diesel.

Reprezentanții companiei nu au oferit prea multe detalii, dar au precizat că noul Amarok va fi cu 10 centimetri mai lung și cu 4 centimetri mai lat decât modelul actual.

În plus, lista cu sisteme de asistență a fost extinsă.

Noua generație Volkswagen Amarok va fi produsă la uzina din Africa de Sud.

Volkswagen continuă campania de promovare a noii generații Amarok, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Din 2010 și până acum, constructorul german de automobile a comercializat peste 815.000 de exemplare la nivel global, iar în vara acestui an urmează să facem cunoștință cu noua iterație a acestui model.

Până atunci, însă, divizia Volkswagen Vehicule Comerciale a publicat o nouă schiță de design cu viitorul Amarok.

Acesta va împărți arhitectura cu noul Ford Ranger și este dezvoltat de echipe din Australia și Europa.

Pick-up-ul producătorului din Wolfsburg va fi disponibil cu motor V6 diesel.

Reprezentanții companiei nu au oferit prea multe detalii, dar au precizat că noul Amarok va fi cu 10 centimetri mai lung și cu 4 centimetri mai lat decât modelul actual.

În plus, lista cu sisteme de asistență a fost extinsă.

Noua generație Volkswagen Amarok va fi produsă la uzina din Africa de Sud.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter

Loading...