main logo
604

Şoferii români de TIR, obligați să se cazeze la hoteluri în Franţa şi Belgia

Autoritățile din Franța și Belgia cer conducătorilor auto de TIR-uri din România să facă dovada faptului că au dormit la hotel, deși legea acestor țări nu cere așa ceva.

Şoferii de TIR, obigați să se cazeze la hoteluri în Franţa şi BelgiaŞoferii de TIR, obigați să se cazeze la hoteluri în Franţa şi Belgia

Este încă un episod din războiul deschis de aceste țări prin care încearcă și își apere propriile firme de concurența mai ieftină venită din estul Europei, scrie Digi24.ro.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), în calitate de asociaţie profesională şi patronală reprezentând companiile româneşti de transport rutier, solicită intervenţia Guvernului României şi a Comisiei Europene pentru a opri practicile de control abuzive ale autorităţilor franceze şi belgiene cu privire la interzicerea efectuării de către şoferii profesionişti a perioadei de repaus săptămânal normal în cabina vehiculelor.

Trebuie menționat că șoferii trebuie să respecte timpi obligatorii de conducere și odihnă pentru a nu fi surmenați. Regula perioadei de odihnă săptămânale obligă că în fiecare săptămână conducatorul auto trebuie să se odihnească în total minim 45 ore consecutive.

"Un număr în creştere de transportatori români se plâng că şoferii lor au fost controlaţi în Franţa şi în Belgia, fiind obligaţi să dovedească faptul că nu au petrecut în cabină perioada anterioară de repaus săptămânal normal, deşi la acel moment şoferii se aflau în alte ţări decât Franţa sau Belgia. Mai mult, ofiţerii de control francezi şi belgieni au solicitat şoferilor români documente care să dovedească faptul că au petrecut la hotel perioadele anterioare de repaus săptămânal normal, neacceptând declaraţiile şoferilor (chiar şi fotografii prezentate de şoferii români) pentru a dovedi că au petrecut repausul săptămânal normal la rude sau în alte locaţii în afara cabinei", se precizează într-un comunicat al UNTRR, potrivit Agerpres.

În consecinţă, mulţi transportatori rutieri români au primit amenzi foarte mari în Franţa şi în Belgia, între 1.000 şi 2.250 euro, pentru că nu aveau documente care să demonstreze că şoferii lor nu au petrecut perioada de repaus săptămânal normal în afara cabinei atunci când se aflau în alte ţări decât Franţa şi Belgia.

Începând cu 2014, Franţa şi Belgia au introdus legi naţionale care interzic şoferilor profesionişti să petreacă repausul săptămânal normal în cabină, contrar cadrului general UE şi practicilor de atâţia ani, din majoritatea statelor europene.

Cu toate acestea, trebuie precizat că atât legea belgiană, cât şi cea franceză privind interzicerea repausului săptămânal normal în cabină, stipulează că şoferul trebuie să fie controlat la faţa locului, nu că trebuie să dovedească ulterior unde a petrecut perioada de repaus săptămânal normal.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării