Șeful Volkswagen: Trecerea la mașini electrice e o problemă de supraviețuire
11 noiembrie, 11:09
253
0
Șeful Volkswagen: Trecerea la mașini electrice e o problemă de supraviețuire
11 noiembrie, 11:09
253
0

Herbert Diess, directorul executiv al grupului german Volkswagen (VW), susține că schimbările climatice reprezintă “cea mai mare provocare prin care trece umanitatea” și anunță că producătorul auto se va adapta și va investi masiv în automobile electrice, scrie Bloomberg.

Foto: EPA

Șeful Volkswagen a declarat că grupul va investi puternic în tranziția către mașini electrice, chiar dacă pandemia de coronavirus afectează pe termen scurt compania, afirmând că aceasta este o problemă de supraviețuire, transmite Știri.md cu referire la Libertatea.ro.

Volkswagen, care se luptă cu Toyota și alianța Renault-Nissan pentru titlul de cel mai mare producător din lume, are comenzi “sănătoase”. 

Însă Herbert Diess a spus că dezvoltarea va ține de modul în care marile economii ale lumii vor putea controla pandemia în viitoarele luni, astfel încât să evite restricțiile, deoarece acestea afectează cererea și producția. 

“Dacă nu ești destul de rapid, nu vei supraviețui” 

Diess a precizat că Volkswagen va continua cu investițiile agresive în noi tehnologii pentru a evita să rămână în urmă în privința schimbărilor masive prin care trece sectorul auto. “Dacă nu ești destul de rapid, nu vei supraviețui”, a spus Diess la un eveniment derulat de Bloomberg. 

“Pe termen lung, schimbările climatice vor fi cea mai mare provocare cu care se confruntă umanitatea”, a completat el. 

Totuși, șeful Volkswagen a avertizat că un nou lockdown va fi “dificil de manageriat”. 

Grupul său a demonstrat însă că poate trece fără probleme prin astfel de situații, după ce a revenit pe profit în cel de-al treilea trimestru. 

Rezultatele financiare au fost robuste, similare cu cele al constructorilor Daimler, Tesla sau Ford, datorită cererii mari din China. 

Totuși, un nou val de infecții, faptul că alegerile din SUA sunt disputate, la care se adaugă ieșirea dezordonată a Marii Britanii din Uniunea Europeană, fără un acord comercial, încep să aibă efecte asupra industriei auto. 

Înmatriculările auto au scăzut în cele mai mari patru piețe europene luna trecută, după o creștere-surpriză în luna septembrie. 

Pariul pe softuri 

Diess poziționează însă VW pentru viitor. Compania, care deține și mărcile Audi, Porsche, Lamborghini, Bentley sau motocicletele Ducati și camioanele MAN și Scania, a scos maximumul posibil din motoarele cu combustie. Acum vrea să controleze și softurile pentru noua generație de vehicule. 

“Aceasta este cea mai importantă cursă și punctul decisiv pentru industria noastră în următorii 5-10 ani”, a spus executivul de 62 de ani. 

Acesta a completat că nu va periclita foaia de parcurs a grupului, chiar dacă acum coronavirusul afectează vânzările. 

Lupta cu Tesla și cu sindicatele 

Volkswagen încearcă să recupereze terenul pe care îl are avans Tesla, însă are de înfruntat diviziunile din consiliul său de supraveghere și puternicele sale sindicate, care deja au atacat public BMW în acest an. Următoarele luni vor fi critice pentru șeful VW, pe măsură ce compania lansează noi modele electrice. 

După ce lansarea modelului electric ID.3 hatchback a fost amânată din cauza unor probleme de software, Volkswagen vrea să lanseze la nivel mondial un model crossover, numit ID.4. Acesta va fi produs în China și vândut în țara asiatică și, eventual, în Statele Unite. 

Pentru viitorul său electric, Volkswagen plănuiește creșterea investițiilor în tehnologie, mărind capacitatea de producere a bateriilor și transformând întregi fabrici astfel încât să producă automobile electrice. Brandul Bentley va deveni total electric în 4-5 ani. 

Planul de investiții va fi revizuit 

Consiliul de Supraveghere al Volkswagen se va reuni în această săptămână pentru verificarea anuală a planurilor de investiții. Bugetele sunt așteptate să scadă din cauza perspectivelor economice aduse de pandemie, în vreme ce analiștii sunt îngrijorați de eforturile lui Diess de a reduce costurile. 

Din cauza coronavirusului “lipsesc câteva milioane de mașini din planificare, astfel că trebuie să ne adaptăm”, a spus el. 

Această declarație îl pune pe Diess pe un curs direct de coliziune cu sindicatele germane. 

Ducati și Bugatti, pe făraș 

Șeful VW vrea să facă structura grupului mai simplă, urmând să se concentreze pe mărcile Volkswagen, Audi și Porsche. 

În ultimii patru ani, grupul a tot analizat ce poate face cu mărcile care nu sunt centrale pentru strategia sa, precum producătorul de motociclete Ducati și mașinile supersport Bugatti. Volkswagen țintește dublarea vehiculelor electrice în 2021, compania încercând să atingă reglementările tot mai stringente privind emisiile. 

În timp ce grupuri mari precum Volkswagen sau Toyota încearcă să își restructureze operațiunile, Tesla a devenit cel mai mare producător mondial în funcție de capitalizarea bursieră, deși veniturile sau profiturile sale sunt mult mai mici. Tesla valorează acum pe bursă 407 miliarde de dolari, în vreme ce Volkswagen are o capitalizare de 74,5 miliarde de euro, adică 88,9 miliarde de dolari. 

Miza este însuși viitorul 

Din această cauză, acționarii Volkswagen au pus presiune pe companie să crească ritmul dezvoltării tehnologice. Miza este chiar rolul pe care Volkswagen îl va avea în viitor. “Suntem capabili să convertim acest dispozitiv prețios, excitant, într-un dispozitiv conectat la internet în mod real? Suntem convinși, dar mai sunt multe de făcut”, a punctat Diess.

Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter