10 ianuarie, 18:05
0
222

Rolls-Royce raportează cele mai bune vânzări din istoria sa

10 ianuarie, 18:05
0
222

Rolls-Royce a vândut cele mai multe maşini din istoria sa în 2021, sporind volumele cu 49% de la an la an şi raportând vânzări record pe majoritatea pieţelor.

Rolls-Royce raportează cele mai bune vânzări din istoria saFoto: Mediafax

Marca de lux a vândut anul trecut 5.586 de maşini la nivel global, cu 1.836 mai multe decât în 2020, când pandemia de coronavirus a avut un impact aproape universal asupra producătorilor de maşini şi cu 461 mai multe decât recordul anterior stabilit în 2019 înainte de pandemie, transmite Știri.md cu referire la Mediafax.

Este cel mai mare volum înregistrat de firma Goodwood de când a fost fondată ca Rolls-Royce Limited în 1906, pe care îl atribuie „vânzărilor record din toate timpurile în majoritatea regiunilor” şi cererii mari pentru fiecare dintre cele cinci modele actuale ale sale, potrivit Autocar.

Rolls-Royce a spus că volumele de vânzări realizate în 2021 o fac „liderul incontestabil în segmentul de +-250.000 de euro”.

Firma raportează, de asemenea, vânzări constante ale Phantom-ului mai mare şi al lui Cullinan SUV-ul fratelui său şi are comenzi „începând” cu al treilea trimestru al anului 2022. 

Fabrica sa Goodwood funcţionează la capacitate maximă, pe un model în două schimburi, pentru a onora aceste comenzi. Perioadele actuale de livrare sunt estimate la aproximativ un an.

Datele provenite de la Autocar dezvăluie că, Cullinan a fost cel mai popular model din Marea Britanie, cu 128 de unităţi vândute, în timp ce firma a vândut 88 Ghosts, 41 Wraiths, 33 Dawns şi 23 Phantoms pe piaţa sa de origine, pentru un total de 313 vânzări.

Vânzările de modele Rolls-Royce second-hand sub bannerul Provenance au atins, de asemenea, un nivel ridicat, în timp ce comenzile pentru comisioane la comandă în stilul Phantom Oribe şi Phantom Tempus „rămân la niveluri record”. Rolls-Royce a dezvăluit ciudatul Boat Tail de 20 de milioane de lire sterline în 2021 ca o declaraţie de intenţie pentru divizia sa dedicată Coachbuild, care se aşteaptă să producă un model nou extrem de exclusivist şi complet personalizat la fiecare doi ani.

Tot în 2021, Rolls-Royce a oferit primele detalii despre apariţia Spectre coupé, care va avea loc spre sfârşitul anului 2023. Testele de dezvoltare rutieră au început recent, dezvăluind designul final general al coupe-ului complet electric. Până la momentul dezvăluirii sale, Spectre va fi supus la mai mult de 1,5 milioane de mile de testare, echivalentul a 400 de ani de utilizare, spune Rolls-Royce.

CEO-ul Torsten Müller-Ötvös a calificat cifrele de vânzări din 2021 „foarte încurajatoare în timp ce ne pregătim pentru lansarea istorică a Spectre”.

Marca de lux a vândut anul trecut 5.586 de maşini la nivel global, cu 1.836 mai multe decât în 2020, când pandemia de coronavirus a avut un impact aproape universal asupra producătorilor de maşini şi cu 461 mai multe decât recordul anterior stabilit în 2019 înainte de pandemie, transmite Știri.md cu referire la Mediafax.

Este cel mai mare volum înregistrat de firma Goodwood de când a fost fondată ca Rolls-Royce Limited în 1906, pe care îl atribuie „vânzărilor record din toate timpurile în majoritatea regiunilor” şi cererii mari pentru fiecare dintre cele cinci modele actuale ale sale, potrivit Autocar.

Rolls-Royce a spus că volumele de vânzări realizate în 2021 o fac „liderul incontestabil în segmentul de +-250.000 de euro”.

Firma raportează, de asemenea, vânzări constante ale Phantom-ului mai mare şi al lui Cullinan SUV-ul fratelui său şi are comenzi „începând” cu al treilea trimestru al anului 2022. 

Fabrica sa Goodwood funcţionează la capacitate maximă, pe un model în două schimburi, pentru a onora aceste comenzi. Perioadele actuale de livrare sunt estimate la aproximativ un an.

Datele provenite de la Autocar dezvăluie că, Cullinan a fost cel mai popular model din Marea Britanie, cu 128 de unităţi vândute, în timp ce firma a vândut 88 Ghosts, 41 Wraiths, 33 Dawns şi 23 Phantoms pe piaţa sa de origine, pentru un total de 313 vânzări.

Vânzările de modele Rolls-Royce second-hand sub bannerul Provenance au atins, de asemenea, un nivel ridicat, în timp ce comenzile pentru comisioane la comandă în stilul Phantom Oribe şi Phantom Tempus „rămân la niveluri record”. Rolls-Royce a dezvăluit ciudatul Boat Tail de 20 de milioane de lire sterline în 2021 ca o declaraţie de intenţie pentru divizia sa dedicată Coachbuild, care se aşteaptă să producă un model nou extrem de exclusivist şi complet personalizat la fiecare doi ani.

Tot în 2021, Rolls-Royce a oferit primele detalii despre apariţia Spectre coupé, care va avea loc spre sfârşitul anului 2023. Testele de dezvoltare rutieră au început recent, dezvăluind designul final general al coupe-ului complet electric. Până la momentul dezvăluirii sale, Spectre va fi supus la mai mult de 1,5 milioane de mile de testare, echivalentul a 400 de ani de utilizare, spune Rolls-Royce.

CEO-ul Torsten Müller-Ötvös a calificat cifrele de vânzări din 2021 „foarte încurajatoare în timp ce ne pregătim pentru lansarea istorică a Spectre”.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate

Loading...

31 dec, 2021 12:07
0
316

Lumea se întoarce la discurile de vinil: Record de vânzări în 2021

31 dec, 2021 12:07
0
316

Vânzările de discuri de vinil au atins în 2021 un record neatins de peste 3 decenii. Peste un milion de discuri au fost vândute doar în Marea Britanie, în mare parte datorită albumului lansat pe vinil de trupa ABBA.

Lumea se întoarce la discurile de vinil: Record de vânzări în 2021Foto: Turnul Sfatului

Cvartetul suedez a vândut aproape 30 de mii de copii doar în prima săptămână de la lansare, devenind cel mai vândut vinil din acest mileniu, transmite Știri.md cu referire la publika.md.

Pe locul doi este 30, noul album al interpretei Adele.

Este al 14-lea an consecutiv de creștere a vânzărilor de viniluri, care devin tot mai populare nu doar în rândul adulților, dar și al tinerilor. 

Potrivit surselor din industrie, s-a ajuns în situația în care cererea de tipărire venită de la companiile discografice e de 2 ori mai mare decât capacitatea de producție.

Și vânzarea de casete audio, un alt suport audio ce părea pe cale de dispariție, a continuat să crească. 

Pe de altă parte, vânzările de CD-uri scad constant, ajungând la valorile din 1988, anul în care a început expansiunea explozivă a acestui format digital.

Cvartetul suedez a vândut aproape 30 de mii de copii doar în prima săptămână de la lansare, devenind cel mai vândut vinil din acest mileniu, transmite Știri.md cu referire la publika.md.

Pe locul doi este 30, noul album al interpretei Adele.

Este al 14-lea an consecutiv de creștere a vânzărilor de viniluri, care devin tot mai populare nu doar în rândul adulților, dar și al tinerilor. 

Potrivit surselor din industrie, s-a ajuns în situația în care cererea de tipărire venită de la companiile discografice e de 2 ori mai mare decât capacitatea de producție.

Și vânzarea de casete audio, un alt suport audio ce părea pe cale de dispariție, a continuat să crească. 

Pe de altă parte, vânzările de CD-uri scad constant, ajungând la valorile din 1988, anul în care a început expansiunea explozivă a acestui format digital.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
26 noi, 2021 10:42
0
919

Dosarul vânzărilor fictive de mașini: 18 persoane, plasate în arest

26 noi, 2021 10:42
0
919

18 persoane învinuite de implicare în escrocheriile cu "vânzarea fictivă a mașinilor din Europa" au fost plasate în arest. Decizia a fost luată de Judecătoria Chișinău, sediul Ciocana, la solicitarea procurorilor PCCOCS.

Dosarul vânzărilor fictive de mașini: 18 persoane, plasate în arestFoto: agora.md

Dintre acestea, în privința a două femei, magistrații au dispus aplicarea măsurii preventive arestul la domiciliu, din motive de sănătate și familiale (a doua învinuită fiind mamă a mai mulți copii), transmite Știri.md.

În ceea ce privește cei 19 deținuți implicați, acestora urmează să le fie prezentată învinuirea în cadrul aceleiași scheme infracționale.

Cea mai mare parte din învinuiți colaborează cu oamenii legii și fac declarații prin care relatează amănunte și alte împrejurări privind comiterea faptei infracționale.

"Recent, urmare a publicării comunicatului de presă la acest subiect, autoritățile de drept au primit și alte plângeri despre fapte infracționale similare. Acum, procurorii PCCOCS urmează să verifice conexiunea acestora cu faptele infracționale investigate.

Procurorii PCCOCS îndeamnă cetățenii să manifeste vigilență la încheierea tranzacțiilor comerciale, atât la încheierea contractelor, cât și la consultarea istoricului companiilor și persoanelor implicate", menționează PCCOCS.

Reamintim că, reținerile și învinuirile înaintate pe dosar au urmat celor 60 de percheziții de marți, în peste 5 penitenciare, 14 raioane și municipiul Chișinău, într-o schemă infracțională soldată cu prejudicii de circa 2 milioane de lei.

Dintre acestea, în privința a două femei, magistrații au dispus aplicarea măsurii preventive arestul la domiciliu, din motive de sănătate și familiale (a doua învinuită fiind mamă a mai mulți copii), transmite Știri.md.

În ceea ce privește cei 19 deținuți implicați, acestora urmează să le fie prezentată învinuirea în cadrul aceleiași scheme infracționale.

Cea mai mare parte din învinuiți colaborează cu oamenii legii și fac declarații prin care relatează amănunte și alte împrejurări privind comiterea faptei infracționale.

"Recent, urmare a publicării comunicatului de presă la acest subiect, autoritățile de drept au primit și alte plângeri despre fapte infracționale similare. Acum, procurorii PCCOCS urmează să verifice conexiunea acestora cu faptele infracționale investigate.

Procurorii PCCOCS îndeamnă cetățenii să manifeste vigilență la încheierea tranzacțiilor comerciale, atât la încheierea contractelor, cât și la consultarea istoricului companiilor și persoanelor implicate", menționează PCCOCS.

Reamintim că, reținerile și învinuirile înaintate pe dosar au urmat celor 60 de percheziții de marți, în peste 5 penitenciare, 14 raioane și municipiul Chișinău, într-o schemă infracțională soldată cu prejudicii de circa 2 milioane de lei.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
15 noi, 2021 12:15
0
639

Topul țărilor UE care cumpără mierea din Moldova: Istoria unui apicultor

15 noi, 2021 12:15
0
639

Uniunea Europeană este principalul partener comercial al apicultorilor din Republica Moldova. Mai mult de 90% din mierea produsă în țară ajunge pe piața comunitară.

Topul țărilor UE care cumpără mierea din Moldova: Istoria unui apicultorFoto: libertatea.ro

Principalele state importatoare sunt Italia, Franța, România, Polonia și Germania. Totodată, UE este și una dintre cele mai importante surse de finanțare pentru acest sector, transmite Știri.md cu referire la radiochișinău.md.

În ultimii doi ani, datorită proiectului Livada Moldovei, susținut de Uniunea Europeană prin intermediul Băncii Europene de Investiții, afacerile apicole au beneficiat de împrumuturi în valoare de 1,2 milioane de euro. 

Este și cazul întreprinderii lui Mihai Curjos, un apicultor în a treia generație din Larga Nouă, raionul Cahul, care a decis să-și modernizeze afacerea de familie.

Lui Mihai Curjos, dragostea pentru apicultură i s-a transmis de la bunel, care prin 1970 și-a instalat câțiva stupi în curte. Ceea ce a început ca o pasiune, a devenit o afacere prosperă, care a reușit să aducă venituri familiei. 

Într-o primă etapă, prisaca s-a extins până la 100 de stupi, iar, pe parcursul anilor, tânărul apicultor a reușit să studieze în detalii comportamentul albinelor.

„Ceea ce uimește este inteligența albinelor, modul în care acționează în diferite situații, dar și grija lor față de generațiile viitoare. E interesant cum se apără și cum reacționează la diferite activități ale omului”, spune Mihai Curjos.

Motivat de vânzările bune din 2019, apicultorul a decis să mai cumpere 100 de stupi, precum și tehnică de extragere a mierii. 

Pentru aceasta, a accesat un împrumut în valoare de 10 mii de euro în cadrul liniei de creditare Livada Moldovei. 

Astfel, apicultorul a putut beneficia de condiții favorabile și de o rată competitivă a dobânzii.

„Nu a fost un proces complicat, am mers mai întâi la o consultație și mi s-a explicat care este procedura. Am perfectat documentele și într-o lună și jumătate am primit banii. 

Cel mai atractiv a fost faptul că am avut posibilitatea de a procura utilajul cu cota zero la TVA, am economisit 20% din costul utilajului. 

De asemenea, am putut combina cu alte proiecte, astfel încât, imediat după achiziționarea utilajului, am aplicat la programul de subvenții si mi-a fost restituită jumătate din suma investită”, spune tânărul apicultor.

După ce a cumpărat 100 de stupi, Mihai Curjos a început să-i populeze cu familii de albine. Totodată, apicultorul a procurat o centrifugă pentru 42 de rame, un descăpăcitor automatizat și un topitor care permite extragerea unui procent mai mare de ceară cu pierderi minime.

„Acum, lucrul merge de cel puțin două ori mai repede și necesită mai puține persoane implicate în acest proces”.

Apicultorul vinde miere, polen și propolis. Cea mai mare parte a mierii este exportată prin intermediul procesatorilor din Republica Moldova.

Deși se confruntă cu multe dificultăți, apicultorul își pune speranțe mari în viitorul afacerii sale.

„Cel mai dificil e că nu putem controla procesele din natură. În 2020 ne-a afectat seceta, în 2021- frigurile și temperaturile instabile. Prețul mierii pe care o vindem angro este foarte mic. 

Totodată, apar dificultăți în comunicarea cu agricultorii care adesea folosesc pesticide și nu ne informează, iar albinele au de suferit. Vrem să continuăm tradiția de familie, sperăm la niște venituri cât de cât stabile, aici, la noi acasă. Asta ne face să nu plecăm peste hotare”, spune Mihai Curjos.

Prin intermediul liniei de creditare Livada Moldovei, în valoare de 120 de milioane de euro, apicultorii din Moldova pot majora numărul de stupi, dezvolta unitățile de procesare și ambalare, explora noi direcții de vânzare.

În anul 2018, în Republica Moldova existau aproximativ 165 de mii de familii de albine, care polenizau circa 350 de mii de hectare de terenuri agricole (dintre care 40% erau terenuri horticole). 

Acest lucru a permis o creștere a recoltei cu 20-30%, tradusă într-o valoare anuală a apiculturii de peste 35 de milioane de euro. În prezent, în Moldova sunt înregistrați peste 7.800 de apicultori. În 2020, au fost produse aproximativ 3.500 de tone de miere, dintre care 3.300 de tone au fost exportate.

Principalele state importatoare sunt Italia, Franța, România, Polonia și Germania. Totodată, UE este și una dintre cele mai importante surse de finanțare pentru acest sector, transmite Știri.md cu referire la radiochișinău.md.

În ultimii doi ani, datorită proiectului Livada Moldovei, susținut de Uniunea Europeană prin intermediul Băncii Europene de Investiții, afacerile apicole au beneficiat de împrumuturi în valoare de 1,2 milioane de euro. 

Este și cazul întreprinderii lui Mihai Curjos, un apicultor în a treia generație din Larga Nouă, raionul Cahul, care a decis să-și modernizeze afacerea de familie.

Lui Mihai Curjos, dragostea pentru apicultură i s-a transmis de la bunel, care prin 1970 și-a instalat câțiva stupi în curte. Ceea ce a început ca o pasiune, a devenit o afacere prosperă, care a reușit să aducă venituri familiei. 

Într-o primă etapă, prisaca s-a extins până la 100 de stupi, iar, pe parcursul anilor, tânărul apicultor a reușit să studieze în detalii comportamentul albinelor.

„Ceea ce uimește este inteligența albinelor, modul în care acționează în diferite situații, dar și grija lor față de generațiile viitoare. E interesant cum se apără și cum reacționează la diferite activități ale omului”, spune Mihai Curjos.

Motivat de vânzările bune din 2019, apicultorul a decis să mai cumpere 100 de stupi, precum și tehnică de extragere a mierii. 

Pentru aceasta, a accesat un împrumut în valoare de 10 mii de euro în cadrul liniei de creditare Livada Moldovei. 

Astfel, apicultorul a putut beneficia de condiții favorabile și de o rată competitivă a dobânzii.

„Nu a fost un proces complicat, am mers mai întâi la o consultație și mi s-a explicat care este procedura. Am perfectat documentele și într-o lună și jumătate am primit banii. 

Cel mai atractiv a fost faptul că am avut posibilitatea de a procura utilajul cu cota zero la TVA, am economisit 20% din costul utilajului. 

De asemenea, am putut combina cu alte proiecte, astfel încât, imediat după achiziționarea utilajului, am aplicat la programul de subvenții si mi-a fost restituită jumătate din suma investită”, spune tânărul apicultor.

După ce a cumpărat 100 de stupi, Mihai Curjos a început să-i populeze cu familii de albine. Totodată, apicultorul a procurat o centrifugă pentru 42 de rame, un descăpăcitor automatizat și un topitor care permite extragerea unui procent mai mare de ceară cu pierderi minime.

„Acum, lucrul merge de cel puțin două ori mai repede și necesită mai puține persoane implicate în acest proces”.

Apicultorul vinde miere, polen și propolis. Cea mai mare parte a mierii este exportată prin intermediul procesatorilor din Republica Moldova.

Deși se confruntă cu multe dificultăți, apicultorul își pune speranțe mari în viitorul afacerii sale.

„Cel mai dificil e că nu putem controla procesele din natură. În 2020 ne-a afectat seceta, în 2021- frigurile și temperaturile instabile. Prețul mierii pe care o vindem angro este foarte mic. 

Totodată, apar dificultăți în comunicarea cu agricultorii care adesea folosesc pesticide și nu ne informează, iar albinele au de suferit. Vrem să continuăm tradiția de familie, sperăm la niște venituri cât de cât stabile, aici, la noi acasă. Asta ne face să nu plecăm peste hotare”, spune Mihai Curjos.

Prin intermediul liniei de creditare Livada Moldovei, în valoare de 120 de milioane de euro, apicultorii din Moldova pot majora numărul de stupi, dezvolta unitățile de procesare și ambalare, explora noi direcții de vânzare.

În anul 2018, în Republica Moldova existau aproximativ 165 de mii de familii de albine, care polenizau circa 350 de mii de hectare de terenuri agricole (dintre care 40% erau terenuri horticole). 

Acest lucru a permis o creștere a recoltei cu 20-30%, tradusă într-o valoare anuală a apiculturii de peste 35 de milioane de euro. În prezent, în Moldova sunt înregistrați peste 7.800 de apicultori. În 2020, au fost produse aproximativ 3.500 de tone de miere, dintre care 3.300 de tone au fost exportate.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
19 oct, 2021 20:05
8
2 440

Rusia se îmbogățește peste noapte: Record de vânzări de gaze pe piețele externe

19 oct, 2021 20:05
8
2 440

Livrările de gaze ale Gazprom către ţările din afara CSI (Comunitatea Statelor Independente) au crescut în perioada 1 ianuarie – 15 octombrie 2021 cu 13,1%, la 152,2 miliarde de metri cubi (bcm), cu 17,6 bcm mai mult decât în perioada similară din 2020, a anunţat luni compania rusă.

Rusia se îmbogățește peste noapte: Record de vânzări de gaze pe piețele externeFoto: realitatea.md

„Gazprom continuă livrările de gaze la un nivel apropiat de un record istoric”, se arată într-un mesaj postat de grupul rus pe Telegram, transmite Știri.md cu referire la Realitatea.md.

De asemenea, producţia de gaze a Gazprom în perioada 1 ianuarie – 15 octombrie 2021 a urcat cu 16,6%, la 399,4 miliarde de metri cubi, în timp ce livrările de gaze pe piaţa internă au crescut cu 16,6%, la 26,1 bcm.

Cotaţiile la gaze naturale au atins luna aceasta noi recorduri istorice pe piaţa de referinţă din Europa, pe măsură ce impactul majorării costurilor la energie s-a răsfrânt asupra pieţelor de acţiuni şi obligaţiuni. La hub-ul TTF (Title Transfer Facility) din Olanda, cotaţiile pentru gazele naturale au crescut luni cu 15%, după ce vineri au încheiat şedinţa cu o scădere de 18%.

Conform analiştilor, Europa începe sezonul de iarnă cu cel mai redus nivel al stocurilor de gaze din mai mult de un deceniu, ceea ce sporeşte temerile privind fiabilitatea furnizărilor pe timp de iarnă.

Rusia, a cărei producţie de gaze şi exporturi spre UE sunt deja aproape de un nivel record, a informat că trebuie să finalizeze umplerea capacităţilor interne de stocare înainte de a majora livrările pe piaţa spot din Europa. Guvernul rus a anunţat că intenţionează să finalizeze umplerea capacităţilor interne de stocare până la finalul acestei luni.

Vicepremierul rus Alexander Novak a reiterat săptămâna trecută că nimeni din Europa nu a cerut Rusiei să trimită o cantitate suplimentară de gaze pentru a calma creşterea preţurilor gazelor pe piaţa spot.

„Gazprom continuă livrările de gaze la un nivel apropiat de un record istoric”, se arată într-un mesaj postat de grupul rus pe Telegram, transmite Știri.md cu referire la Realitatea.md.

De asemenea, producţia de gaze a Gazprom în perioada 1 ianuarie – 15 octombrie 2021 a urcat cu 16,6%, la 399,4 miliarde de metri cubi, în timp ce livrările de gaze pe piaţa internă au crescut cu 16,6%, la 26,1 bcm.

Cotaţiile la gaze naturale au atins luna aceasta noi recorduri istorice pe piaţa de referinţă din Europa, pe măsură ce impactul majorării costurilor la energie s-a răsfrânt asupra pieţelor de acţiuni şi obligaţiuni. La hub-ul TTF (Title Transfer Facility) din Olanda, cotaţiile pentru gazele naturale au crescut luni cu 15%, după ce vineri au încheiat şedinţa cu o scădere de 18%.

Conform analiştilor, Europa începe sezonul de iarnă cu cel mai redus nivel al stocurilor de gaze din mai mult de un deceniu, ceea ce sporeşte temerile privind fiabilitatea furnizărilor pe timp de iarnă.

Rusia, a cărei producţie de gaze şi exporturi spre UE sunt deja aproape de un nivel record, a informat că trebuie să finalizeze umplerea capacităţilor interne de stocare înainte de a majora livrările pe piaţa spot din Europa. Guvernul rus a anunţat că intenţionează să finalizeze umplerea capacităţilor interne de stocare până la finalul acestei luni.

Vicepremierul rus Alexander Novak a reiterat săptămâna trecută că nimeni din Europa nu a cerut Rusiei să trimită o cantitate suplimentară de gaze pentru a calma creşterea preţurilor gazelor pe piaţa spot.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
29 sep, 2021 13:21
0
141

Pandemia a favorizat vânzările Grupului Lego. Cu cât a crescut profitul

29 sep, 2021 13:21
0
141

Grupul Lego a înregistrat o creștere a afacerilor anul acesta, față de 2020. Cifra de afaceri a companiei a atins trei miliarde de euro.

Pandemia a favorizat vânzările Grupului Lego. Cu cât a crescut profitul

Astfel, în primele șase luni ale anului, Grupul Lego a înregistrat o creștere a afacerilor de 46% față de aceeași perioadă din 2020, atingând valoarea de 3 miliarde de euro, transmite Știri.md cu referire la Realitatea.md.

Profitul operațional al Grupului Lego s-a ridicat la un miliard de euro în primul semestru din 2021, o creștere de 104% în comparație cu prima jumătate a anului 2020. Profitul net a crescut cu 140%, la 846 de milioane de euro.

Vânzările grupului au crescut cu 36% în prima jumătate a anului 2021, față de aceeași perioadă a anului trecut.

„Creșterea anuală a fost influențată și de mai puține restricții aduse de pandemia de COVID-19 față de anul precedent, ceea ce a permis operarea fabricilor noastre și, totodată, redeschiderea magazinelor de retail. De asemenea, am putut observa beneficiile investițiilor multianuale în e-commerce, inovarea de produs și rețeaua globală a lanțului de aprovizionare. Această performanță ne va permite să accelerăm investițiile strategice ale Grupului Lego în sustenabilitate și digitalizare. Suntem extrem de recunoscători echipei noastre incredibile. În ciuda tuturor provocărilor și a incertitudinilor din ultimele șase luni, au depus eforturi imense să aducă jocul în casele familiilor din întreaga lume”, a declarat Niels B. Christiansen, CEO Grupul LEGO.

Compania are în vedere accelerarea investițiilor în transformarea digitală multianuală la nivel de grup.

Microscopul făcut din Lego: cum a fost posibil un astfel de gadget

Un profesor al Universității din Göttingen din Germania a reușit să inventeze microscopul făcut din piese Lego. Acesta a spus că oricine poate construi un astfel de dispozitiv științific.

Profesorul Timo Betz este biofizician la Universitatea din Göttingen din Germania, iar numele său se găsește în lucrări de cercetare citate pe scară largă, cu titluri serioase, cum ar fi retracția ramurii neuritei este cauzată de un impact mecanic dependent de prag și de forțele externe care controlează poziționarea fusului mitotic. Profesorul a explicat de ce a hotărât construirea unui microscop din piese Lego și că oricine poate face acest lucru.

Astfel, în primele șase luni ale anului, Grupul Lego a înregistrat o creștere a afacerilor de 46% față de aceeași perioadă din 2020, atingând valoarea de 3 miliarde de euro, transmite Știri.md cu referire la Realitatea.md.

Profitul operațional al Grupului Lego s-a ridicat la un miliard de euro în primul semestru din 2021, o creștere de 104% în comparație cu prima jumătate a anului 2020. Profitul net a crescut cu 140%, la 846 de milioane de euro.

Vânzările grupului au crescut cu 36% în prima jumătate a anului 2021, față de aceeași perioadă a anului trecut.

„Creșterea anuală a fost influențată și de mai puține restricții aduse de pandemia de COVID-19 față de anul precedent, ceea ce a permis operarea fabricilor noastre și, totodată, redeschiderea magazinelor de retail. De asemenea, am putut observa beneficiile investițiilor multianuale în e-commerce, inovarea de produs și rețeaua globală a lanțului de aprovizionare. Această performanță ne va permite să accelerăm investițiile strategice ale Grupului Lego în sustenabilitate și digitalizare. Suntem extrem de recunoscători echipei noastre incredibile. În ciuda tuturor provocărilor și a incertitudinilor din ultimele șase luni, au depus eforturi imense să aducă jocul în casele familiilor din întreaga lume”, a declarat Niels B. Christiansen, CEO Grupul LEGO.

Compania are în vedere accelerarea investițiilor în transformarea digitală multianuală la nivel de grup.

Microscopul făcut din Lego: cum a fost posibil un astfel de gadget

Un profesor al Universității din Göttingen din Germania a reușit să inventeze microscopul făcut din piese Lego. Acesta a spus că oricine poate construi un astfel de dispozitiv științific.

Profesorul Timo Betz este biofizician la Universitatea din Göttingen din Germania, iar numele său se găsește în lucrări de cercetare citate pe scară largă, cu titluri serioase, cum ar fi retracția ramurii neuritei este cauzată de un impact mecanic dependent de prag și de forțele externe care controlează poziționarea fusului mitotic. Profesorul a explicat de ce a hotărât construirea unui microscop din piese Lego și că oricine poate face acest lucru.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
8 aug, 2021 16:33
0
703

Canicula a dus la creșterea vânzărilor aparatelor de aer condiționat

8 aug, 2021 16:33
0
703

Temperaturile caniculare duc la creşterea vânzărilor aparatelor de aer condiţionat chiar şi de trei ori. Importatorii spun că în această perioadă fac faţă cu greu tuturor comenzilor, iar clienţii pot aştepta livrarea şi instalarea climatizoarelor chiar şi câteva săptămâni.

Canicula a dus la creșterea vânzărilor aparatelor de aer condiționatFoto: optima-climat.ru

Aşa că specialiştii le recomandă oamenilor să cumpere aparate de aer condiţionat până la venirea verii, transmite Știri.md cu referire la tvrmoldova.md.

Această companie importă aparate de aer condiţionat, pe care le vinde zilnic clienţilor din diferite regiuni ale Republicii Moldova. Reprezentanţii companiei spun că fac faţă cu greu fluxului de comenzi al căror număr aproape că s-a triplat în această vară.

Victor Curte, director de vânzări: „În ultimii ani, cumpărătorii se orientează la o gamă de produse cu preţ mediu. Nici ceva de lux, care sunt foarte scumpe, dar nici aparate ieftine. Dacă anii trecuţi erau populare condiţionerele cu ON/OF, acum invertoarele sunt tot mai populare, o tehnologie care îi permite clientului să economisească la lumină. Utilajul îşi modulează capacitatea lui de putere, în funcţie de necesarul din interior”.

Reprezentanţii companiilor importatoare spun că în fiecare an, basarabenii fac aceeaşi greşeală - decid să-şi instaleze climatizoare vara, când vremea devine caniculară. 

Specialiştii spun că aparatele de aer condiţionat trebuie cumpărate primăvara, când preţurile sunt mai mici, iar instalatorii mai puţin ocupaţi. În caz contrar, în plin sezon estival, cumpărătorii sunt nevoiţi să aştepte chiar şi o lună de zile livrarea şi instalarea climatizorului.

Ion Calmațui, manager vânzări: „Condiţionerele în perioada dată sunt foarte solicitate. Mulţi se pregătesc de caniculă chiar în perioada verii şi nu iau în considerare că sunt multe solicitări şi durează mult instalarea. 

Noi în fiecare an avem promoţie înaintea verii, instalare gratuită, dar mulţi nu se folosesc de promoţia dată, aşteptă să vină vara, poate vor fi reduceri de preţ. Preţurile nu sunt mai mici, în schimb apare plata şi pentru instalare”.

Specialiştii îndeamnă oamenii să apeleze la instalatori autorizaţi şi subliniază că aparatele de aer condiţionat trebuie curăţate cel puţin o dată pe an. În timpul zilei, când nu e nimeni acasă, trebuie activată funcţia Auto şi setată o temperatură de 28 de grade. 

Când ne aflăm acasă, temperatura trebuie redusă până la 25-26 de grade. În birouri, unde sunt mai mulţi oameni şi uşile se deschid des, temperatura recomandată este de 23 de grade.

Victor Curte, director de vânzări: „Greșeala pe care o fac oamenii este că nu-şi adaptează climatizorul la spaţiu. Cumpără un climatizor pentru 70 de mp şi-l pun într-o camera de 20. Respectiv, în acea camera e foarte rece, iar în restul, nu au confortul pe care şi-l doresc”.

Agenţia pentru Eficienţă Energetică a lansat în aceste zile un spot care ilustrează cele mai importante reguli de utilizare a climatizoarelor.

Potrivit distribuitorilor, aparate de aer condiţionat cumpără în special oamenii de la oraşe.

Medicii avertizează că folosirea incorectă a aparatelor de aer condiţionat poate cauza serioase probleme de sănătate. Aşa că specialiştii recomandă ca diferenţa dintre temperatura din casă şi cea de afară să nu fie mai mare de 5 grade Celsius.

Aşa că specialiştii le recomandă oamenilor să cumpere aparate de aer condiţionat până la venirea verii, transmite Știri.md cu referire la tvrmoldova.md.

Această companie importă aparate de aer condiţionat, pe care le vinde zilnic clienţilor din diferite regiuni ale Republicii Moldova. Reprezentanţii companiei spun că fac faţă cu greu fluxului de comenzi al căror număr aproape că s-a triplat în această vară.

Victor Curte, director de vânzări: „În ultimii ani, cumpărătorii se orientează la o gamă de produse cu preţ mediu. Nici ceva de lux, care sunt foarte scumpe, dar nici aparate ieftine. Dacă anii trecuţi erau populare condiţionerele cu ON/OF, acum invertoarele sunt tot mai populare, o tehnologie care îi permite clientului să economisească la lumină. Utilajul îşi modulează capacitatea lui de putere, în funcţie de necesarul din interior”.

Reprezentanţii companiilor importatoare spun că în fiecare an, basarabenii fac aceeaşi greşeală - decid să-şi instaleze climatizoare vara, când vremea devine caniculară. 

Specialiştii spun că aparatele de aer condiţionat trebuie cumpărate primăvara, când preţurile sunt mai mici, iar instalatorii mai puţin ocupaţi. În caz contrar, în plin sezon estival, cumpărătorii sunt nevoiţi să aştepte chiar şi o lună de zile livrarea şi instalarea climatizorului.

Ion Calmațui, manager vânzări: „Condiţionerele în perioada dată sunt foarte solicitate. Mulţi se pregătesc de caniculă chiar în perioada verii şi nu iau în considerare că sunt multe solicitări şi durează mult instalarea. 

Noi în fiecare an avem promoţie înaintea verii, instalare gratuită, dar mulţi nu se folosesc de promoţia dată, aşteptă să vină vara, poate vor fi reduceri de preţ. Preţurile nu sunt mai mici, în schimb apare plata şi pentru instalare”.

Specialiştii îndeamnă oamenii să apeleze la instalatori autorizaţi şi subliniază că aparatele de aer condiţionat trebuie curăţate cel puţin o dată pe an. În timpul zilei, când nu e nimeni acasă, trebuie activată funcţia Auto şi setată o temperatură de 28 de grade. 

Când ne aflăm acasă, temperatura trebuie redusă până la 25-26 de grade. În birouri, unde sunt mai mulţi oameni şi uşile se deschid des, temperatura recomandată este de 23 de grade.

Victor Curte, director de vânzări: „Greșeala pe care o fac oamenii este că nu-şi adaptează climatizorul la spaţiu. Cumpără un climatizor pentru 70 de mp şi-l pun într-o camera de 20. Respectiv, în acea camera e foarte rece, iar în restul, nu au confortul pe care şi-l doresc”.

Agenţia pentru Eficienţă Energetică a lansat în aceste zile un spot care ilustrează cele mai importante reguli de utilizare a climatizoarelor.

Potrivit distribuitorilor, aparate de aer condiţionat cumpără în special oamenii de la oraşe.

Medicii avertizează că folosirea incorectă a aparatelor de aer condiţionat poate cauza serioase probleme de sănătate. Aşa că specialiştii recomandă ca diferenţa dintre temperatura din casă şi cea de afară să nu fie mai mare de 5 grade Celsius.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
4 aug, 2021 12:19
0
584

Top 10 automobile electrice cu cele mai mari vânzări pe piața europeană

4 aug, 2021 12:19
0
584

Tot mai mulți oameni sunt interesați de automobilele electrice, iar vânzările înregistrate în Uniunea Europeană în prima jumătate a anului confirmă acest lucru. Majoritatea modelelor EV cunoscute au înregistrat creșteri substanțiale ale livrărilor.

Top 10 automobile electrice cu cele mai mari vânzări pe piața europeanăFoto:go4it.ro

Un model de la Tesla a redevenit liderul pieței în perioada ianuarie – iunie, după ce a consemnat o creștere a vânzărilor de 108%, transmite Știri.md cu referire la go4it.ro.

În perioada analizată, compania americană a vândut 66.010 unități Tesla Model 3 în UE, potrivit Car Industry Analysis. De altfel, Model 3 este cel mai popular vehicul electric din lume.

Pe locul doi s-a situat Renault Zoe, cu 30.382 de unități vândute. Acesta este singurul model care a înregistrat un declin al livrărilor, de minus 17%. Scăderea a fost provocată, cel mai probabil, de apariția pe piață a Volkswagen ID.3, ocupantul locului trei. Compania germană a vândut, în prima jumătate a anului, 30.329 de unități. Cele două mașini au prețuri similare.

Cel mai bine clasat SUV în top 10 este, pe locul patru, Volkswagen ID.4, cu 23.973 de unități vândute în 2021. Marca germană mai are un model în top 10, micul Volkswagen Up, pe poziția a noua, cu 17.985 de unități vândute.

De altfel, constructorul auto din Wolfsburg este singurul care are mai mult de un model în clasamentul celor mai populare automobile electrice în UE.

Un model de la Tesla a redevenit liderul pieței în perioada ianuarie – iunie, după ce a consemnat o creștere a vânzărilor de 108%, transmite Știri.md cu referire la go4it.ro.

În perioada analizată, compania americană a vândut 66.010 unități Tesla Model 3 în UE, potrivit Car Industry Analysis. De altfel, Model 3 este cel mai popular vehicul electric din lume.

Pe locul doi s-a situat Renault Zoe, cu 30.382 de unități vândute. Acesta este singurul model care a înregistrat un declin al livrărilor, de minus 17%. Scăderea a fost provocată, cel mai probabil, de apariția pe piață a Volkswagen ID.3, ocupantul locului trei. Compania germană a vândut, în prima jumătate a anului, 30.329 de unități. Cele două mașini au prețuri similare.

Cel mai bine clasat SUV în top 10 este, pe locul patru, Volkswagen ID.4, cu 23.973 de unități vândute în 2021. Marca germană mai are un model în top 10, micul Volkswagen Up, pe poziția a noua, cu 17.985 de unități vândute.

De altfel, constructorul auto din Wolfsburg este singurul care are mai mult de un model în clasamentul celor mai populare automobile electrice în UE.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
4 aug, 2021 10:20
0
365

Cum a reușit Xiaomi să depășească Samsung la numărul de vânzări

4 aug, 2021 10:20
0
365

Xiaomi a depăşit Samsung în al doilea trimestru al anului şi a ajuns producătorul care vinde cele mai multe smartphone-uri în Europa.

Cum a reușit Xiaomi să depășească Samsung la numărul de vânzăriFoto: Shutterstock

Atât la nivel global, cât mai ales în Europa, Xiaomi a fost producătorul care a reuşit să umple cel mai eficient golul lăsat de căderea Huawei, cădere cauzată de embargoul impus de Statele Unite, transmite Știri.md cu referire la news.ro.

În al doilea trimestru al anului, Xiaomi a livrat 12,7 milioane de unităţi în Europa, crescând cu 67,1% de la an la an, conform Strategy Analytics.

Compania chineză a profitat şi de stângăciile Samsung, care a scăzut cu 7% de la an la an după ce a livrat doar 12 milioane de unităţi. Pe locul trei se menţine Apple, care a crescut cu 15,7%, livrând 9,6 milioane de telefoane.

Locurile 4 şi în 5 în topul producătorilor de smartphone-uri sunt ocupate de Oppo şi Realme, ambele cu o creştere anuală de 180%, după ce au livrat 2,8 și, respectiv, 1,9 milioane de unităţi.

Xiaomi deţine acum 25,3% din piaţa europeană de smartphone-uri, în vreme ce Samsung mai are 24%. Apple deţine 19,2%, iar ceilalţi producători au de la 5 procente în jos.

Per ansamblu, se consideră că piaţa europeană şi-a revenit după pandemie. În al doilea trimestru al anului, creşterea faţă de 2020 a fost de 14%, după ce au fost livrate 50,1 milioane de unităţi.

Atât la nivel global, cât mai ales în Europa, Xiaomi a fost producătorul care a reuşit să umple cel mai eficient golul lăsat de căderea Huawei, cădere cauzată de embargoul impus de Statele Unite, transmite Știri.md cu referire la news.ro.

În al doilea trimestru al anului, Xiaomi a livrat 12,7 milioane de unităţi în Europa, crescând cu 67,1% de la an la an, conform Strategy Analytics.

Compania chineză a profitat şi de stângăciile Samsung, care a scăzut cu 7% de la an la an după ce a livrat doar 12 milioane de unităţi. Pe locul trei se menţine Apple, care a crescut cu 15,7%, livrând 9,6 milioane de telefoane.

Locurile 4 şi în 5 în topul producătorilor de smartphone-uri sunt ocupate de Oppo şi Realme, ambele cu o creştere anuală de 180%, după ce au livrat 2,8 și, respectiv, 1,9 milioane de unităţi.

Xiaomi deţine acum 25,3% din piaţa europeană de smartphone-uri, în vreme ce Samsung mai are 24%. Apple deţine 19,2%, iar ceilalţi producători au de la 5 procente în jos.

Per ansamblu, se consideră că piaţa europeană şi-a revenit după pandemie. În al doilea trimestru al anului, creşterea faţă de 2020 a fost de 14%, după ce au fost livrate 50,1 milioane de unităţi.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
4 aug, 2021 08:16
2
537

Vânzările Trans-Oil doboară un nou record și ajung la 1,36 miliarde de dolari

4 aug, 2021 08:16
2
537

Grupul Trans-Oil (Aragvi Holding International Ltd.), cea mai mare exploatație agro-industrială din Republica Moldova, a înregistrat venituri de 1,36 miliarde de dolari în anul fiscal 2021, finalizat pe 30 iunie 2021 (semestrul II din 2020 și semestrul I din 2021).

Vânzările Trans-Oil doboară un nou record și ajung la 1,36 miliarde de dolariFoto: mold-street.com

Potrivit unui raport al grupului, vânzările au înregistrat o creștere de 68,3% anual, ca urmare a noului program de inițiere și marketing început în anul fiscal 2020, transmite Știri.md cu referire la mold-street.com.

Creștere fără precedent a prețurilor mărfurilor pe piețele internaționale

"Noul program de marketing implică crearea și comercializarea mărfurilor convenționale cu care Grupul operează, în America Latină, Australia, Statele Unite, regiunea Mării Negre, Mediterana de Est și Orientul Mijlociu", explică compania.

Din documentul publicat rezultă că segmentul de producere și marketing a atins 3,37 milioane de tone metrice, în creştere cu 37,4% sau cu 919.000 de tone pe an. Cel mai mult au crescut vânzările de făină de soia - de circa 3 ori, cele de orz - de 2 ori, iar cele de porumb - cu circa 70%.

Compania raportează că veniturile în segmentul de producere și marketing au crescut cu 86,2% şi aceasta se datorează în mare parte creșterii fără precedent a prețurilor mărfurilor pe piețele internaționale.

În aceeaşi perioadă, volumele de procesare și rafinare pe tot anul au scăzut cu 49,4%, din cauza unei cantități reduse de semințe de floarea-soarelui, ca urmare a secetei severe din regiunea Mării Negre.

Cu toate acestea, veniturile din segmentul Procesare și Rafinare au rămas practic la acelaşi nivel, ajungând la 163 de milioane de dolari, ceea ce semnifică un avans de doar 2% anual.

Volumele de transbordare ale terminalelor de export au ajuns la 700.000 de tone în perioada de raportare, în scădere cu 60% anual, ca urmare a prăbuşirii semnificative a recoltei principalelor mărfuri agricole (grâu, orz, semințe de floarea-soarelui și porumb) din cauza secetei severe din Moldova și regiune din ultimul sezon agricol.

Active de sute de milioane de dolari

De notat că Vaja Jhashi deține grupul Trans-Oil, ce include peste 20 de companii și care are o cotă de 95% pe piața procesării de semințe de floarea-soarelui și producerii de ulei și circa 50% la exportul de cereale și oleaginoase din Moldova.

Valoarea activelor era estimată anterior la peste 240 de milioane de dolari, din care circa 220 de milioane de dolari este cota lui Vaja Jhashi. Grosul acestor active se află în Republica Moldova și doar câteva în Ucraina, România, Serbia și Elveția.

Grupul deține cea mai mare rețea de elevatoare, dar și două fabrici de procesare a semințelor de floarea-soarelui și terminale de transbordare a cerealelor și uleiului la Giurgiulești.

Potrivit unui raport al grupului, vânzările au înregistrat o creștere de 68,3% anual, ca urmare a noului program de inițiere și marketing început în anul fiscal 2020, transmite Știri.md cu referire la mold-street.com.

Creștere fără precedent a prețurilor mărfurilor pe piețele internaționale

"Noul program de marketing implică crearea și comercializarea mărfurilor convenționale cu care Grupul operează, în America Latină, Australia, Statele Unite, regiunea Mării Negre, Mediterana de Est și Orientul Mijlociu", explică compania.

Din documentul publicat rezultă că segmentul de producere și marketing a atins 3,37 milioane de tone metrice, în creştere cu 37,4% sau cu 919.000 de tone pe an. Cel mai mult au crescut vânzările de făină de soia - de circa 3 ori, cele de orz - de 2 ori, iar cele de porumb - cu circa 70%.

Compania raportează că veniturile în segmentul de producere și marketing au crescut cu 86,2% şi aceasta se datorează în mare parte creșterii fără precedent a prețurilor mărfurilor pe piețele internaționale.

În aceeaşi perioadă, volumele de procesare și rafinare pe tot anul au scăzut cu 49,4%, din cauza unei cantități reduse de semințe de floarea-soarelui, ca urmare a secetei severe din regiunea Mării Negre.

Cu toate acestea, veniturile din segmentul Procesare și Rafinare au rămas practic la acelaşi nivel, ajungând la 163 de milioane de dolari, ceea ce semnifică un avans de doar 2% anual.

Volumele de transbordare ale terminalelor de export au ajuns la 700.000 de tone în perioada de raportare, în scădere cu 60% anual, ca urmare a prăbuşirii semnificative a recoltei principalelor mărfuri agricole (grâu, orz, semințe de floarea-soarelui și porumb) din cauza secetei severe din Moldova și regiune din ultimul sezon agricol.

Active de sute de milioane de dolari

De notat că Vaja Jhashi deține grupul Trans-Oil, ce include peste 20 de companii și care are o cotă de 95% pe piața procesării de semințe de floarea-soarelui și producerii de ulei și circa 50% la exportul de cereale și oleaginoase din Moldova.

Valoarea activelor era estimată anterior la peste 240 de milioane de dolari, din care circa 220 de milioane de dolari este cota lui Vaja Jhashi. Grosul acestor active se află în Republica Moldova și doar câteva în Ucraina, România, Serbia și Elveția.

Grupul deține cea mai mare rețea de elevatoare, dar și două fabrici de procesare a semințelor de floarea-soarelui și terminale de transbordare a cerealelor și uleiului la Giurgiulești.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
3 aug, 2021 13:55
3
617

Un Rolls-Royce a rămas fără benzină într-un sens giratoriu din România

3 aug, 2021 13:55
3
617

Situație neobișnuită pe bulevardul Mamaia.

Un Rolls-Royce a rămas fără benzină într-un sens giratoriu din RomâniaFoto: captura video

Un Rolls-Royce a rămas fără benzină chiar la intrarea într-un sens giratoriu, transmite Știri.md cu referire la Digi24.ro.

În imagini se vede cum mașina rămâne blocată și chiar îngreunează circulația rutieră. 

Norocul șoferului a fost că o altă persoană i-a venit în ajutor cu... un bidon de benzină.

Un Rolls-Royce a rămas fără benzină chiar la intrarea într-un sens giratoriu, transmite Știri.md cu referire la Digi24.ro.

În imagini se vede cum mașina rămâne blocată și chiar îngreunează circulația rutieră. 

Norocul șoferului a fost că o altă persoană i-a venit în ajutor cu... un bidon de benzină.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter

Loading...