28 dec, 2021 00:14
0
314

Primul Rolls-Royce electric va ajunge pe piață în 2023

28 dec, 2021 00:14
0
314

Prototipul viitorului Rolls-Royce Spectre, primul model cu zero emisii al mărcii britanice, a fost surprins, în premieră, în teste. Versiunea de serie va ajunge pe piață în trimestrul al patrulea din 2023.

Primul Rolls-Royce electric va ajunge pe piață în 2023Foto: automarket.ro

Până în 2030, Rolls-Royce va deveni marcă pur electrică, iar primul model cu zero emisii al britanicilor va fi denumit Spectre, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Acesta va debuta pe piață în al patrulea trimestru din 2023, iar primele imagini teaser au fost publicate în luna septembrie.

Acum, prototipul viitorului Spectre a fost surprins, pentru prima oară, în teste.

Mașina va fi dezvoltată pe o platformă proprie Rolls-Royce (numită Architecture of Luxury), una pe care o împarte cu Ghost, Phantom și Cullinan.

Deși e acoperit de camuflaj, se poate observa că prototipul seamănă izbitor cu Wraith. Există, desigur, câteva diferențe, spre exemplu profilul lateral.

Rolls-Royce a anunțat, în urmă cu câteva luni, că, până în momentul debutului, prototipurile vor parcurge 2.5 milioane de kilometri, echivalentul a 400 de ani de utilizare.

Până în 2030, Rolls-Royce va deveni marcă pur electrică, iar primul model cu zero emisii al britanicilor va fi denumit Spectre, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Acesta va debuta pe piață în al patrulea trimestru din 2023, iar primele imagini teaser au fost publicate în luna septembrie.

Acum, prototipul viitorului Spectre a fost surprins, pentru prima oară, în teste.

Mașina va fi dezvoltată pe o platformă proprie Rolls-Royce (numită Architecture of Luxury), una pe care o împarte cu Ghost, Phantom și Cullinan.

Deși e acoperit de camuflaj, se poate observa că prototipul seamănă izbitor cu Wraith. Există, desigur, câteva diferențe, spre exemplu profilul lateral.

Rolls-Royce a anunțat, în urmă cu câteva luni, că, până în momentul debutului, prototipurile vor parcurge 2.5 milioane de kilometri, echivalentul a 400 de ani de utilizare.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate

Loading...

13 ianuarie, 18:44
0
172

Renault vrea ca până în 2030 să vândă în Europa doar vehicule electrice

13 ianuarie, 18:44
0
172

Brandul Renault vrea ca până în 2030 să vândă în Europa doar vehicule electrice, faţă de obiectivul precedent de 90%, a anunţat joi directorul general, Luca de Meo.

Renault vrea ca până în 2030 să vândă în Europa doar vehicule electriceFoto: g4media.ro

El a adăugat că „va urma Dacia, iar electrificarea ei va fi realizată astfel încât nu vom majora preţurile”, informează Agerpres, care citează AFP, transmite Știri.md cu referire la g4media.ro.

Renault a decis să producă în China modelul electric Dacia Spring.

„Pregătim condiţiile pentru ca Renault să fie un brand 100% electric până în 2030”, le-a spus jurnaliştilor Luca de Meo la un eveniment al companiei.

Brandul Renault va lansa anul acesta un model compact electric, Megane, şi în curând o versiune modernizată a automobilului mic Renault 5, ambele produse în Franţa.

„Compania a reuşit să-şi reducă costurile fixe cu două miliarde de euro pe an, mai repede decât am prevăzut”, a explicat şeful Renault.

În primele 10 luni din 2021, modelul Renault Zoe a fost al treilea cel mai bine vândut vehicul complet electric din Europa, după Model 3 de la Tesla şi ID.3 de la Volkswagen.

De asemenea, 15.000 de comenzi pentru Dacia Spring, un model produs în China, au fost făcute în primul semestru din 2021.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

El a adăugat că „va urma Dacia, iar electrificarea ei va fi realizată astfel încât nu vom majora preţurile”, informează Agerpres, care citează AFP, transmite Știri.md cu referire la g4media.ro.

Renault a decis să producă în China modelul electric Dacia Spring.

„Pregătim condiţiile pentru ca Renault să fie un brand 100% electric până în 2030”, le-a spus jurnaliştilor Luca de Meo la un eveniment al companiei.

Brandul Renault va lansa anul acesta un model compact electric, Megane, şi în curând o versiune modernizată a automobilului mic Renault 5, ambele produse în Franţa.

„Compania a reuşit să-şi reducă costurile fixe cu două miliarde de euro pe an, mai repede decât am prevăzut”, a explicat şeful Renault.

În primele 10 luni din 2021, modelul Renault Zoe a fost al treilea cel mai bine vândut vehicul complet electric din Europa, după Model 3 de la Tesla şi ID.3 de la Volkswagen.

De asemenea, 15.000 de comenzi pentru Dacia Spring, un model produs în China, au fost făcute în primul semestru din 2021.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
24 dec, 2021 03:09
0
311

Camioneta electrică Ford F-150 Lightning va putea încărca și alte mașini

24 dec, 2021 03:09
0
311

Camioneta electrică de la Ford va intra în fabricație în 2022. Cu ajutorul sistemului Pro Power Onboard, de care dispune mașina, F-150 Lightning va putea fi folosit pentru alimentarea cu energie electrică a altor mașini electrice care au bateriile descărcate.

Camioneta electrică Ford F-150 Lightning va putea încărca și alte mașiniFoto: automarket.ro

Noul Ford F-150 Lightning, un adversar pentru Tesla Cybertruck, va intra în producție în 2022, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Până acum, au fost plasate peste 200.000 de comenzi pentru această mașină.

O dotare importantă inclusă în echipamentul camionetei electrice americane este sistemul Pro Power Onboard.

Sistemul, disponibil și pe modelul F-150 Power Hybrid, oferă posibilitatea de a alimenta alte mașini electrice care au nevoie de energie.

Sistemul este compatibil atât cu mașinile electrice Ford, precum și cu alte automobile de la alte mărci, cu condiția ca vehiculele să aibă un port de încărcare de tipul J1772.

Prin folosirea prizei de 240 de volți a lui F-150 Lightning, încărcătorul (numit Power Cord Charger) poate oferi o autonomie de 32 de kilometri la fiecare oră de încărcare unui Mustang Mach-E cu bateria descărcată.

Un F-150 Lightning poate primi până la 21 de kilometri autonomie pentru fiecare oră. Iar un E-Transit primește până la 16 kilometri autonomie după o oră de conectare la F-150 Lightning.

Așadar, sistemul le poate oferi celorlalte electrice aflate în impas un nivel de autonomie suficient pentru a putea conduce până acasă sau până la cea mai apropiată stație de încărcare.

Noul Ford F-150 Lightning, un adversar pentru Tesla Cybertruck, va intra în producție în 2022, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Până acum, au fost plasate peste 200.000 de comenzi pentru această mașină.

O dotare importantă inclusă în echipamentul camionetei electrice americane este sistemul Pro Power Onboard.

Sistemul, disponibil și pe modelul F-150 Power Hybrid, oferă posibilitatea de a alimenta alte mașini electrice care au nevoie de energie.

Sistemul este compatibil atât cu mașinile electrice Ford, precum și cu alte automobile de la alte mărci, cu condiția ca vehiculele să aibă un port de încărcare de tipul J1772.

Prin folosirea prizei de 240 de volți a lui F-150 Lightning, încărcătorul (numit Power Cord Charger) poate oferi o autonomie de 32 de kilometri la fiecare oră de încărcare unui Mustang Mach-E cu bateria descărcată.

Un F-150 Lightning poate primi până la 21 de kilometri autonomie pentru fiecare oră. Iar un E-Transit primește până la 16 kilometri autonomie după o oră de conectare la F-150 Lightning.

Așadar, sistemul le poate oferi celorlalte electrice aflate în impas un nivel de autonomie suficient pentru a putea conduce până acasă sau până la cea mai apropiată stație de încărcare.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
31 dec, 2021 23:16
0
675

Audi sparge gheața în Dakar cu o mașină electrică

31 dec, 2021 23:16
0
675

Audi este un simbol al versatilității, atunci când vine vorba de motorsport. Nicio altă marcă din lume nu a cunoscut o serie de succese în atâtea discipline din lumea sporturilor cu motor.

Audi sparge gheața în Dakar cu o mașină electricăFoto: automarket.ro

Audi a câștigat cam tot ce se putea la acest capitol, de la Campionatul Mondial de Raliuri (WRC), Pikes Peak, DTM, Formula E și, bineînțeles, Le Mans, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Acum, constructorul german din Ingolstadt este gata pentru, probabil, cea mai dificilă provocare în acest domeniu: Raliul Dakar.

Grație Audi, vom avea, în premieră, o mașină cu propulsie electrică în această competiție.

Atunci când vorbim despre motorsport, ne ducem cu gândul la cele mai renumite mărci din acest domeniu.

Nume precum Ferrari, Mercedes-Benz, Porsche, BMW, Renault, Mitsubishi, Toyota, Ford sau Lancia simbolizează motorsportul în sine.

Toate aceste nume au avut parte de succes în mai multe discipline ale sporturilor cu motor, fie că este vorba de curse cu monoposturi, curse de anduranță sau chiar raliuri.

Fiecare marcă are propria poveste fascinantă.

O MARCĂ CU PEDIGREE ÎN MOTORSPORT

Pe lângă numele enumerate mai sus, există și Audi, un brand care își leagă rădăcinile performanței de sporturile cu motor. Constructorul german are o lungă istorie în domeniu.

De la cursele Grand Prix din anii ‘30 (unde mașinile sale concurau sub numele Auto Union), la Campionatul Mondial de Raliuri din anii ‘80, la cursele de DTM (din anii ‘90 și până în prezent) și până la Formula E și la Campionatul Mondial de Anduranță (inclusiv celebra cursă de 24 de ore de la Le Mans), Audi a câștigat curse și campionate în fiecare disciplină la care a luat parte.

Puțini sunt cei care se pot lăuda cu un astfel de palmares.

Însă, Audi nu stă cu mâinile în sân. Duce ștacheta și mai departe. Audi a decis să ia parte la cea mai mare provocare a motorsportului modern: Raliul Dakar.

PRIMUL CONCURENT ELECTRIC ÎN DAKAR

Așa cum este și motto-ul Audi, Vorsprung durch Technik (progres prin tehnologie), constructorul german va aduce o premieră în Raliul Dakar. Mașina se numește RS Q e-Tron și va fi primul automobil 100% electric, gata să concureze în această competiție. Da, ați citit bine: o mașină electrică în mijlocul deșertului.

Obiectivul mărcii din Ingolstadt este acela de a fi primul producător care folosește un sistem de propulsie electric, în combinație cu un convertor de energie eficient într-un duel inegal încă de la start: toți rivalii săi sunt concurenți care utilizează mașini cu motoare termice. Și, să nu uităm, vorbim despre cel mai dur raliu din lume.

DE LA PROIECT LA REALITATE ÎN NUMAI 365 DE ZILE

Dezvoltarea lui Audi RS Q e-Tron a început în ultima parte a lui 2020. Și, chiar dacă Audi este recunoscut pentru dezvoltarea în timp record a mașinilor sale de competiție, proiectarea lui RS Q e-Tron a reprezentat o provocare în acest sens.

Nemții, în colaborare cu Q Motorsport, s-au angajat, de la bun început, să ia startul în competiție în 2022.

Asta înseamnă că timpul pentru proiectarea mașinii de la stadiul unui concept pe hârtie, până la un vehicul funcțional a fost foarte limitat.

De regulă, marii producători reușesc să facă față acestor termeni.

Dar, pandemia de COVID-19 a fost un factor important la acest capitol, mai ales atunci când un număr redus al personalului putea să lucreze la acest proiect.

Așadar, este remarcabil modul în care Audi a reușit să dea naștere unei mașini, ba chiar să proiecteze un sistem de propulsie electric înainte ca regulamentul tehnic să fie finalizat.

O MAȘINĂ ELECTRICĂ PENTRU DEȘERTUL ARABIEI

Așa cum am spus, Audi va fi prima echipă din istoria Raliului Dakar ce va alinia la start o mașină electrică.

În mod normal, o mașină electrică, de curse sau de serie nu dispune și de un motor termic.

Însă, având în vedere că mașina va concura în deșerturile Arabiei Saudite, cu probe speciale pe distanțe mari, de peste 800 de kilometri, lipsa stațiilor de încărcare necesită puțină creativitate din partea inginerilor.

Astfel, mașina dispune de două motoare electrice, unul pe fiecare punte. Aceste motoare electrice sunt preluate de pe monopostul de Formula E și adaptate pentru a face față condițiilor dure din deșert.

Bateria litiu-ion are o capacitate de 52 de kWh și cântărește, cu tot cu sistemul de răcire, 370 de kilograme.

Audi RS Q e-Tron va avea și un diferențial central electronic cu distribuție variabilă a cuplului.

Ansamblul oferă peste 400 de cai putere și o viteză maximă limitată electronic la 170 km/h. În timpul perioadei de dezvoltare, ansamblul electric a putut oferi până la 671 de cai putere.

Însă, așa cum prevede regulamentul, puterea va fi limitată la numai 400 de cai putere. Bateria va fi răcită cu ajutorul unui lichid special, numit Novec.

Acest lichid este ideal, deoarece nu conduce curent electric, astfel încât bateria va fi răcită în siguranță. Și motoarele electrice au propriul lor sistem de răcire, iar căldura excesivă este eliminată cu ajutorul radiatoarelor.

Pentru a menține bateria încărcată, Audi RS Q e-Tron dispune de un motor termic, de 2.0 litri, preluat de pe Audi RS5 DTM. Motorul servește ca o sursă de reîncărcare a bateriei și va avea un regim de funcționare cuprins între 4500 și 6000 rpm.

Pe lângă motorul termic, RS Q e-Tron mai dispune și de un al treilea motor electric, care are rolul de a fi utilizat în fazele de recuperare a energiei.

Folosind un sistem brake-by-wire și un sistem IBS (Intelligent Brake System), energia pierdută va putea fi recuperată atunci când pilotul frânează.

EXTERIOR PROIECTAT PENTRU PROVOCĂRILE DEȘERTULUI

Evident, Audi RS Q e-Tron a fost construit pentru a putea traversa deșerturile din Arabia Saudită. În asemenea condiții de concurs extrem, mașina trebuie să aibă o caroserie care să ofere un nivel ridicat de siguranță ocupanților și componentelor și, mai mult, să fie ușoară pentru a îmbunătăți performanțele.

În acest sens, caroseria este confecționată dintr-o combinație de polimer, ranforsat cu fibre de carbon, combinată cu plăci din aluminiu și spumă.

Structurile de protecție în caz de accident sunt realizate dintr-un compus de zylon și carbon, iar șasiul este amplasat pe un cadru de oțel.

Caroseria este dominată de mai multe prize de aer pentru răcirea sistemului de propulsie electric. După cum se poate observa, există una generoasă chiar și pe acoperiș.

În părțile laterale au fost inventate două spații pentru două roți de rezervă. Profilul lui RS Q e-Tron este inspirat și de SUV-ul de serie e-Tron Sportback.

Și mai împărtășește ceva cu un model de serie. Mai exact, parbrizul încălzit, preluat de pe Audi A4.

UN INTERIOR AVANSAT TEHNOLOGIC

Așa cum era de așteptat în cazul unei mașini de curse, există multe tehnologii inovatoare. Cockpit-ul lui RS Q e-Tron dispune de mai multe ecrane care transmit informațiile necesare, atât pilotului, cât mai ales copilotului.

La precedenta ediție a Raliului Dakar, din 2021, a fost introdusă harta electronică, iar noua mașină este dotată cu două tablete pentru acest scop.

Harta va putea fi descărcată numai cu 15 minute înainte de startul unei probe, așa cum prevede regulamentul.

Atât pilotul cât și copilotul vor avea la dispoziție mai multe butoane care să îndeplinească și alte funcții ale mașinii, precum activarea limitării electronice a vitezei, stocarea în memorie a unor anomalii, funcții de bază pentru lumini sau ștergătoare.

Cu ajutorul ecranelor amplasate ergonomic, pilotul și coechipierul se vor putea orienta prin deșertul vast de pe probele speciale, având la îndemână informații GPS și un compas electronic.

PETERHANSEL, SAINZ, EKSTROM: COMBINAȚIA DE VIS PENTRU DAKAR

Ultima și, cu siguranță, cea mai importantă piesă este linia de piloți. Audi va avea trei echipaje în Raliul Dakar din 2022. Este, ceea ce putem numi, un Dream Team.

Primul membru al echipei de vis este însuși Monsieur Dakar, Stephane Peterhansel. Francezul este numit astfel, deoarece deține recordul pentru cele mai multe victorii absolute în această competiție: 14 la număr. El a debutat pe două roți, în 1988.

Alături de Yamaha, el a înregistrat 6 victorii la categoria motocicletelor, fiind învingător în 1991, 1992, 1993, 1995, 1997 și 1998.

În anul următor, francezul a făcut trecerea la patru roți și a obținut 8 victorii alături de echipe precum Mitsubishi, Mini și Peugeot. El a câștigat inclusiv ediția Raliului Dakar din 2021, alături de Mini. La această victorie se mai adaugă și succesele din 2004, 2005, 2007, 2012, 2013, 2016 și 2017. Francezul îl va avea copilot pe Edouard Boulanger.

Carlos Sainz Senior, tatăl pilotului de Formula 1 cu același nume, este și el un veteran al raliurilor. A câștigat două titluri WRC, în 1990 și 1992 alături de Toyota și unul dintre cei mai de succes piloți din campionat.

Spaniolul a debutat în Dakar în 2006 și a obținut trei victorii: în 2010 a câștigat cu Volkswagen, a doua victorie a venit cu Peugeot în 2018, iar cel mai recent triumf l-a cunoscut în 2020 alături de Mini. El Matador, așa cum este poreclit, îl va avea copilot pe Lucas Cruz.

Al treilea pilot din echipă este Mattias Ekstrom, care a cunoscut succese cu Audi în DTM și în Campionatul Mondial de Rallycross. Pilotul suedez a câștigat două titluri DTM în 2004 și 2007, precum și un titlu în Rallycross-ul Mondial în 2016. Mai mult, el a câștigat și titlul de campion în seria nou înființată Pure ETCR și concurează și în campionatul Extreme E, alături de ABT Cupra.

Pentru Audi, obiectivul principal este acela de a ajunge cu bine la final. Curajoasă propunere, având în vedere că vorbim despre o autonomie care te limitează.

Raliul Dakar va avea loc în Arabia Saudită și va începe în 1 ianuarie 2022. Concursul va dura 14 zile și vor fi parcurși un total de peste 8000 de kilometri. Aproximativ 4000 de kilometri vor fi în regim de probă specială.

Audi a câștigat cam tot ce se putea la acest capitol, de la Campionatul Mondial de Raliuri (WRC), Pikes Peak, DTM, Formula E și, bineînțeles, Le Mans, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Acum, constructorul german din Ingolstadt este gata pentru, probabil, cea mai dificilă provocare în acest domeniu: Raliul Dakar.

Grație Audi, vom avea, în premieră, o mașină cu propulsie electrică în această competiție.

Atunci când vorbim despre motorsport, ne ducem cu gândul la cele mai renumite mărci din acest domeniu.

Nume precum Ferrari, Mercedes-Benz, Porsche, BMW, Renault, Mitsubishi, Toyota, Ford sau Lancia simbolizează motorsportul în sine.

Toate aceste nume au avut parte de succes în mai multe discipline ale sporturilor cu motor, fie că este vorba de curse cu monoposturi, curse de anduranță sau chiar raliuri.

Fiecare marcă are propria poveste fascinantă.

O MARCĂ CU PEDIGREE ÎN MOTORSPORT

Pe lângă numele enumerate mai sus, există și Audi, un brand care își leagă rădăcinile performanței de sporturile cu motor. Constructorul german are o lungă istorie în domeniu.

De la cursele Grand Prix din anii ‘30 (unde mașinile sale concurau sub numele Auto Union), la Campionatul Mondial de Raliuri din anii ‘80, la cursele de DTM (din anii ‘90 și până în prezent) și până la Formula E și la Campionatul Mondial de Anduranță (inclusiv celebra cursă de 24 de ore de la Le Mans), Audi a câștigat curse și campionate în fiecare disciplină la care a luat parte.

Puțini sunt cei care se pot lăuda cu un astfel de palmares.

Însă, Audi nu stă cu mâinile în sân. Duce ștacheta și mai departe. Audi a decis să ia parte la cea mai mare provocare a motorsportului modern: Raliul Dakar.

PRIMUL CONCURENT ELECTRIC ÎN DAKAR

Așa cum este și motto-ul Audi, Vorsprung durch Technik (progres prin tehnologie), constructorul german va aduce o premieră în Raliul Dakar. Mașina se numește RS Q e-Tron și va fi primul automobil 100% electric, gata să concureze în această competiție. Da, ați citit bine: o mașină electrică în mijlocul deșertului.

Obiectivul mărcii din Ingolstadt este acela de a fi primul producător care folosește un sistem de propulsie electric, în combinație cu un convertor de energie eficient într-un duel inegal încă de la start: toți rivalii săi sunt concurenți care utilizează mașini cu motoare termice. Și, să nu uităm, vorbim despre cel mai dur raliu din lume.

DE LA PROIECT LA REALITATE ÎN NUMAI 365 DE ZILE

Dezvoltarea lui Audi RS Q e-Tron a început în ultima parte a lui 2020. Și, chiar dacă Audi este recunoscut pentru dezvoltarea în timp record a mașinilor sale de competiție, proiectarea lui RS Q e-Tron a reprezentat o provocare în acest sens.

Nemții, în colaborare cu Q Motorsport, s-au angajat, de la bun început, să ia startul în competiție în 2022.

Asta înseamnă că timpul pentru proiectarea mașinii de la stadiul unui concept pe hârtie, până la un vehicul funcțional a fost foarte limitat.

De regulă, marii producători reușesc să facă față acestor termeni.

Dar, pandemia de COVID-19 a fost un factor important la acest capitol, mai ales atunci când un număr redus al personalului putea să lucreze la acest proiect.

Așadar, este remarcabil modul în care Audi a reușit să dea naștere unei mașini, ba chiar să proiecteze un sistem de propulsie electric înainte ca regulamentul tehnic să fie finalizat.

O MAȘINĂ ELECTRICĂ PENTRU DEȘERTUL ARABIEI

Așa cum am spus, Audi va fi prima echipă din istoria Raliului Dakar ce va alinia la start o mașină electrică.

În mod normal, o mașină electrică, de curse sau de serie nu dispune și de un motor termic.

Însă, având în vedere că mașina va concura în deșerturile Arabiei Saudite, cu probe speciale pe distanțe mari, de peste 800 de kilometri, lipsa stațiilor de încărcare necesită puțină creativitate din partea inginerilor.

Astfel, mașina dispune de două motoare electrice, unul pe fiecare punte. Aceste motoare electrice sunt preluate de pe monopostul de Formula E și adaptate pentru a face față condițiilor dure din deșert.

Bateria litiu-ion are o capacitate de 52 de kWh și cântărește, cu tot cu sistemul de răcire, 370 de kilograme.

Audi RS Q e-Tron va avea și un diferențial central electronic cu distribuție variabilă a cuplului.

Ansamblul oferă peste 400 de cai putere și o viteză maximă limitată electronic la 170 km/h. În timpul perioadei de dezvoltare, ansamblul electric a putut oferi până la 671 de cai putere.

Însă, așa cum prevede regulamentul, puterea va fi limitată la numai 400 de cai putere. Bateria va fi răcită cu ajutorul unui lichid special, numit Novec.

Acest lichid este ideal, deoarece nu conduce curent electric, astfel încât bateria va fi răcită în siguranță. Și motoarele electrice au propriul lor sistem de răcire, iar căldura excesivă este eliminată cu ajutorul radiatoarelor.

Pentru a menține bateria încărcată, Audi RS Q e-Tron dispune de un motor termic, de 2.0 litri, preluat de pe Audi RS5 DTM. Motorul servește ca o sursă de reîncărcare a bateriei și va avea un regim de funcționare cuprins între 4500 și 6000 rpm.

Pe lângă motorul termic, RS Q e-Tron mai dispune și de un al treilea motor electric, care are rolul de a fi utilizat în fazele de recuperare a energiei.

Folosind un sistem brake-by-wire și un sistem IBS (Intelligent Brake System), energia pierdută va putea fi recuperată atunci când pilotul frânează.

EXTERIOR PROIECTAT PENTRU PROVOCĂRILE DEȘERTULUI

Evident, Audi RS Q e-Tron a fost construit pentru a putea traversa deșerturile din Arabia Saudită. În asemenea condiții de concurs extrem, mașina trebuie să aibă o caroserie care să ofere un nivel ridicat de siguranță ocupanților și componentelor și, mai mult, să fie ușoară pentru a îmbunătăți performanțele.

În acest sens, caroseria este confecționată dintr-o combinație de polimer, ranforsat cu fibre de carbon, combinată cu plăci din aluminiu și spumă.

Structurile de protecție în caz de accident sunt realizate dintr-un compus de zylon și carbon, iar șasiul este amplasat pe un cadru de oțel.

Caroseria este dominată de mai multe prize de aer pentru răcirea sistemului de propulsie electric. După cum se poate observa, există una generoasă chiar și pe acoperiș.

În părțile laterale au fost inventate două spații pentru două roți de rezervă. Profilul lui RS Q e-Tron este inspirat și de SUV-ul de serie e-Tron Sportback.

Și mai împărtășește ceva cu un model de serie. Mai exact, parbrizul încălzit, preluat de pe Audi A4.

UN INTERIOR AVANSAT TEHNOLOGIC

Așa cum era de așteptat în cazul unei mașini de curse, există multe tehnologii inovatoare. Cockpit-ul lui RS Q e-Tron dispune de mai multe ecrane care transmit informațiile necesare, atât pilotului, cât mai ales copilotului.

La precedenta ediție a Raliului Dakar, din 2021, a fost introdusă harta electronică, iar noua mașină este dotată cu două tablete pentru acest scop.

Harta va putea fi descărcată numai cu 15 minute înainte de startul unei probe, așa cum prevede regulamentul.

Atât pilotul cât și copilotul vor avea la dispoziție mai multe butoane care să îndeplinească și alte funcții ale mașinii, precum activarea limitării electronice a vitezei, stocarea în memorie a unor anomalii, funcții de bază pentru lumini sau ștergătoare.

Cu ajutorul ecranelor amplasate ergonomic, pilotul și coechipierul se vor putea orienta prin deșertul vast de pe probele speciale, având la îndemână informații GPS și un compas electronic.

PETERHANSEL, SAINZ, EKSTROM: COMBINAȚIA DE VIS PENTRU DAKAR

Ultima și, cu siguranță, cea mai importantă piesă este linia de piloți. Audi va avea trei echipaje în Raliul Dakar din 2022. Este, ceea ce putem numi, un Dream Team.

Primul membru al echipei de vis este însuși Monsieur Dakar, Stephane Peterhansel. Francezul este numit astfel, deoarece deține recordul pentru cele mai multe victorii absolute în această competiție: 14 la număr. El a debutat pe două roți, în 1988.

Alături de Yamaha, el a înregistrat 6 victorii la categoria motocicletelor, fiind învingător în 1991, 1992, 1993, 1995, 1997 și 1998.

În anul următor, francezul a făcut trecerea la patru roți și a obținut 8 victorii alături de echipe precum Mitsubishi, Mini și Peugeot. El a câștigat inclusiv ediția Raliului Dakar din 2021, alături de Mini. La această victorie se mai adaugă și succesele din 2004, 2005, 2007, 2012, 2013, 2016 și 2017. Francezul îl va avea copilot pe Edouard Boulanger.

Carlos Sainz Senior, tatăl pilotului de Formula 1 cu același nume, este și el un veteran al raliurilor. A câștigat două titluri WRC, în 1990 și 1992 alături de Toyota și unul dintre cei mai de succes piloți din campionat.

Spaniolul a debutat în Dakar în 2006 și a obținut trei victorii: în 2010 a câștigat cu Volkswagen, a doua victorie a venit cu Peugeot în 2018, iar cel mai recent triumf l-a cunoscut în 2020 alături de Mini. El Matador, așa cum este poreclit, îl va avea copilot pe Lucas Cruz.

Al treilea pilot din echipă este Mattias Ekstrom, care a cunoscut succese cu Audi în DTM și în Campionatul Mondial de Rallycross. Pilotul suedez a câștigat două titluri DTM în 2004 și 2007, precum și un titlu în Rallycross-ul Mondial în 2016. Mai mult, el a câștigat și titlul de campion în seria nou înființată Pure ETCR și concurează și în campionatul Extreme E, alături de ABT Cupra.

Pentru Audi, obiectivul principal este acela de a ajunge cu bine la final. Curajoasă propunere, având în vedere că vorbim despre o autonomie care te limitează.

Raliul Dakar va avea loc în Arabia Saudită și va începe în 1 ianuarie 2022. Concursul va dura 14 zile și vor fi parcurși un total de peste 8000 de kilometri. Aproximativ 4000 de kilometri vor fi în regim de probă specială.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
31 dec, 2021 00:21
1
603

Noi teasere cu viitorul concept Mercedes-Benz Vision EQXX: Când debutează

31 dec, 2021 00:21
1
603

Constructorul german de automobile a publicat noi teasere video cu viitorul concept Vision EQXX. Acesta ar urma să aibă o autonomie de până la 1.000 de kilometri, iar debutul este programat pentru data de 3 ianuarie.

Noi teasere cu viitorul concept Mercedes-Benz Vision EQXX: Când debuteazăFoto: diez.md

Mercedes-Benz a început campania de promovare a viitorului concept electric Vision EQXX în vara acestui an, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Cum data debutului, adică 3 ianuarie 2022, se apropie cu pași rapizi, constructorul din Stuttgart a publicat acum alte două teasere video din care mai aflăm câteva detalii interesante.

Spre exemplu, nemții ar urma să echipeze noul concept Vision EQXX cu panouri solare, lucru care l-ar ajuta să atingă autonomia de 1.000 de kilometri menționată anterior de producător.

Apoi aflăm că pentru a-l dezvolta, Mercedes-Benz a folosit o tehnologie (Software in the Loop) care îi permite să simuleze absolut tot ceea ce ține de mașină, inclusiv să fie condusă în spațiul virtual.

Nu în ultimul rând, un inginer vorbește despre elementele aerodinamice active ale conceptului.

Mercedes-Benz a început campania de promovare a viitorului concept electric Vision EQXX în vara acestui an, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Cum data debutului, adică 3 ianuarie 2022, se apropie cu pași rapizi, constructorul din Stuttgart a publicat acum alte două teasere video din care mai aflăm câteva detalii interesante.

Spre exemplu, nemții ar urma să echipeze noul concept Vision EQXX cu panouri solare, lucru care l-ar ajuta să atingă autonomia de 1.000 de kilometri menționată anterior de producător.

Apoi aflăm că pentru a-l dezvolta, Mercedes-Benz a folosit o tehnologie (Software in the Loop) care îi permite să simuleze absolut tot ceea ce ține de mașină, inclusiv să fie condusă în spațiul virtual.

Nu în ultimul rând, un inginer vorbește despre elementele aerodinamice active ale conceptului.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
25 dec, 2021 23:24
0
604

Imagini cu viitorul concept electric Subaru STI E-RA: Debutează la Tokyo

25 dec, 2021 23:24
0
604

Constructorul nipon de automobile își anunță prezența la Salonul Auto de la Tokyo cu o serie de concepte interesante, inclusiv unul pur electric denumit Subaru STI E-RA Concept.

Imagini cu viitorul concept electric Subaru STI E-RA: Debutează la TokyoFoto: automarket.ro

Ediția din 2022 a Salonului Auto de la Tokyo își deschide porțile la mijlocul lunii ianuarie, transmite Știri.md cu referire automarket.ro.

Printre constructorii de automobile care vor fi prezenți în capitala Japoniei se numără și Subaru.

Standul mărcii nipone va găzdui, printre altele, o serie de concepte care vor purta emblema STI.

Primul dintre ele, și poate cel mai important, este denumit Subaru STI E-RA Concept și este "un studiu de design al unui vehicul de competiție pentru era neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon", după cum îl descriu reprezentanții companiei.

Cu alte cuvinte, nu va evolua într-un model de serie.

Cel puțin nu în totalitate. Unele elemente de design vor fi, însă, adaptate și se vor regăsi pe viitoarele modele Subaru. Farurile LED sub forma literei C, capota cu prize de aer încorporate și spoilerul față sunt numai câteva exemple.

Tot la Tokyo, Subaru va prezenta trei concepte "STI Performance" bazate pe modele deja existente.

Unul dintre ele este bazat pe WRX S4 STI Sport R și propune elemente aerodinamice vopsite în roz, eleron din carbon și o bară față redesenată.

Ediția din 2022 a Salonului Auto de la Tokyo își deschide porțile la mijlocul lunii ianuarie, transmite Știri.md cu referire automarket.ro.

Printre constructorii de automobile care vor fi prezenți în capitala Japoniei se numără și Subaru.

Standul mărcii nipone va găzdui, printre altele, o serie de concepte care vor purta emblema STI.

Primul dintre ele, și poate cel mai important, este denumit Subaru STI E-RA Concept și este "un studiu de design al unui vehicul de competiție pentru era neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon", după cum îl descriu reprezentanții companiei.

Cu alte cuvinte, nu va evolua într-un model de serie.

Cel puțin nu în totalitate. Unele elemente de design vor fi, însă, adaptate și se vor regăsi pe viitoarele modele Subaru. Farurile LED sub forma literei C, capota cu prize de aer încorporate și spoilerul față sunt numai câteva exemple.

Tot la Tokyo, Subaru va prezenta trei concepte "STI Performance" bazate pe modele deja existente.

Unul dintre ele este bazat pe WRX S4 STI Sport R și propune elemente aerodinamice vopsite în roz, eleron din carbon și o bară față redesenată.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
4 ianuarie, 23:14
0
519

Oficial: Hyundai nu oprește dezvoltarea motoarelor termice

4 ianuarie, 23:14
0
519

Hyundai a confirmat că nu oprește dezvoltarea motoarelor termice. Acest anunț vine după ce în presa din Coreea de Sud au apărut informații potrivit cărora, marca asiatică și-ar fi închis departamentul de dezvoltare a motoarelor cu combustie internă.

Oficial: Hyundai nu oprește dezvoltarea motoarelor termiceFoto: automarket.ro

În urmă cu câteva zile, două publicații din Coreea de Sud anunțau că Hyundai și-ar fi închis departamentul de dezvoltare a motoarelor termice din cadrul Institutului de Cercetare Namyang, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Acum, un reprezentant al companiei a infirmat aceste zvonuri.

"Hyundai Motor Group poate confirma, în urma speculațiilor apărute recent în presă, că nu oprește dezvoltarea motoarelor termice.

Grupul este dedicat în a oferi un portofoliu puternic de motorizări clienților din întreaga lume, care include atât motoare termice cu un grad mare de eficiență, cât și unități electrice cu zero emisii", a transmis Michael Stewart, Senior Group Manager în cadrul Hyundai Motor America, publicației Motor1.

Până în 2035, Hyundai vrea să devină un brand pur electric în Europa. Această strategie va fi extinsă la majoritatea piețelor importante pentru marcă din întreaga lume.

Tot în urma apariției unor speculații în presă, Hyundai a infirmat recent oprirea dezvoltării motoarelor alimentate cu hidrogen.

În urmă cu câteva zile, două publicații din Coreea de Sud anunțau că Hyundai și-ar fi închis departamentul de dezvoltare a motoarelor termice din cadrul Institutului de Cercetare Namyang, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Acum, un reprezentant al companiei a infirmat aceste zvonuri.

"Hyundai Motor Group poate confirma, în urma speculațiilor apărute recent în presă, că nu oprește dezvoltarea motoarelor termice.

Grupul este dedicat în a oferi un portofoliu puternic de motorizări clienților din întreaga lume, care include atât motoare termice cu un grad mare de eficiență, cât și unități electrice cu zero emisii", a transmis Michael Stewart, Senior Group Manager în cadrul Hyundai Motor America, publicației Motor1.

Până în 2035, Hyundai vrea să devină un brand pur electric în Europa. Această strategie va fi extinsă la majoritatea piețelor importante pentru marcă din întreaga lume.

Tot în urma apariției unor speculații în presă, Hyundai a infirmat recent oprirea dezvoltării motoarelor alimentate cu hidrogen.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
25 dec, 2021 00:13
1
791

BMW 502 din 1960 cu un parcurs de 30 km, scos la vânzare la Moscova

25 dec, 2021 00:13
1
791

În Moscova a fost scos la vânzare un exemplar al modelului BMW 502 produs în 1960.

BMW 502 din 1960 cu un parcurs de 30 km, scos la vânzare la Moscova

Vehiculul istoric a fost restaurat de specialiștii din Germania pe parcursul a patru ani, transmite Știri.md cu referire la auto-expert.md.

În timpul lucrărilor au fost restaurate caroseria, interiorul și componentele tehnice ale mașinii. 

BMW 502 a debutat în 1954 cu ocazia Salonului Auto de la Geneva.

Modelul de lux a fost comercializat de bavarezi până în 1964.

Datorită designului neobișnuit cu aripi frontale lungi, care integrează farurile rotunde, modelul a fost poreclit drept “Baroque Angel” (Îngerul Baroc).

Exemplarul despre care vă povestim a avut parte de o restaurare substanțială care a durat patru ani, timp în care caroseria, șasiul și motorul mașinii au fost complet restaurate.

În plus, inginerii atelierului german au înlocuit toate inserțiile din lemn de la interior cu altele noi.

Sub capota limuzinei se regăsește un motor pe benzină de 3.2 litri volum, capabil să dezvolte 140 de cai putere.

Unitatea este cuplată la o transmisie manuală, care asigură o viteză maximă de 160 km/h.

Actualul proprietar declară că este gata să-și ia rămas-bun de la vechiul BMW care se prezintă cu un parcurs de numai 30 de kilometri, contra sumei de 22.200.000 de ruble, echivalentul a circa 270.000 de euro.

Vehiculul istoric a fost restaurat de specialiștii din Germania pe parcursul a patru ani, transmite Știri.md cu referire la auto-expert.md.

În timpul lucrărilor au fost restaurate caroseria, interiorul și componentele tehnice ale mașinii. 

BMW 502 a debutat în 1954 cu ocazia Salonului Auto de la Geneva.

Modelul de lux a fost comercializat de bavarezi până în 1964.

Datorită designului neobișnuit cu aripi frontale lungi, care integrează farurile rotunde, modelul a fost poreclit drept “Baroque Angel” (Îngerul Baroc).

Exemplarul despre care vă povestim a avut parte de o restaurare substanțială care a durat patru ani, timp în care caroseria, șasiul și motorul mașinii au fost complet restaurate.

În plus, inginerii atelierului german au înlocuit toate inserțiile din lemn de la interior cu altele noi.

Sub capota limuzinei se regăsește un motor pe benzină de 3.2 litri volum, capabil să dezvolte 140 de cai putere.

Unitatea este cuplată la o transmisie manuală, care asigură o viteză maximă de 160 km/h.

Actualul proprietar declară că este gata să-și ia rămas-bun de la vechiul BMW care se prezintă cu un parcurs de numai 30 de kilometri, contra sumei de 22.200.000 de ruble, echivalentul a circa 270.000 de euro.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
13 ianuarie, 00:13
0
384

Ford pregătește un înlocuitor pentru Mondeo: Un SUV de clasă medie

13 ianuarie, 00:13
0
384

Constructorul american a anunțat, încă de anul trecut, că producția lui Mondeo pe piața din Europa va înceta în 2022. Cu toate acestea, Ford pregătește un înlocuitor pentru berlina de clasă medie, numit Fusion.

Ford pregătește un înlocuitor pentru Mondeo: Un SUV de clasă medieFoto: automarket.ro

Acesta este un SUV și este de așteptat să debuteze în 2023, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Anul acesta, producția lui Ford Mondeo pentru piața Europeană va lua sfârșit.

Deși Ford a confirmat, inițial, că nu are în plan să înlocuiască emblematicul model de clasă medie, au apărut zvonuri potrivit cărora marca americană pregătește un succesor sub forma unui SUV de clasă medie.

Din primele informații, viitorul model va reactiva numele Fusion pe Bătrânul Continent.

El va fi destinat piețelor din Europa și din America de Nord. Noul model va prelua platforma de pe actuala generație Kuga și va înlocui și modelul Edge în momentul în care va fi lansat.

Deși Ford nu a oferit informații cu privire la dezvăluirea lui Fusion, este de așteptat ca acesta să debuteze în 2023.

Din punct de vedere estetic, Fusion va fi asemănător cu modelul Equator, vândut exclusiv în China. Va exista și o linie de echipare Active, cu capacități superioare pentru deplasările off-road.

Nu se știe, deocamdată, nimic despre motorizări, însă noul Fusion ar putea fi disponibil cu trei propulsoare hibride: mild hybrid, hibrid convențional și plug-in hybrid.

Dacă zvonurile se dovedesc a fi adevărate, asta ar însemna că numele Fusion va reveni în Europa.

Acest nume a fost utilizat pe un model de clasă compactă, construit între 2002 și 2012 și comercializat numai pe continentul european.

Acesta este un SUV și este de așteptat să debuteze în 2023, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Anul acesta, producția lui Ford Mondeo pentru piața Europeană va lua sfârșit.

Deși Ford a confirmat, inițial, că nu are în plan să înlocuiască emblematicul model de clasă medie, au apărut zvonuri potrivit cărora marca americană pregătește un succesor sub forma unui SUV de clasă medie.

Din primele informații, viitorul model va reactiva numele Fusion pe Bătrânul Continent.

El va fi destinat piețelor din Europa și din America de Nord. Noul model va prelua platforma de pe actuala generație Kuga și va înlocui și modelul Edge în momentul în care va fi lansat.

Deși Ford nu a oferit informații cu privire la dezvăluirea lui Fusion, este de așteptat ca acesta să debuteze în 2023.

Din punct de vedere estetic, Fusion va fi asemănător cu modelul Equator, vândut exclusiv în China. Va exista și o linie de echipare Active, cu capacități superioare pentru deplasările off-road.

Nu se știe, deocamdată, nimic despre motorizări, însă noul Fusion ar putea fi disponibil cu trei propulsoare hibride: mild hybrid, hibrid convențional și plug-in hybrid.

Dacă zvonurile se dovedesc a fi adevărate, asta ar însemna că numele Fusion va reveni în Europa.

Acest nume a fost utilizat pe un model de clasă compactă, construit între 2002 și 2012 și comercializat numai pe continentul european.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
15 ianuarie, 06:36
0
284

Conceptul electric Subaru STI E-RA a debutat cu 1.088 CP

15 ianuarie, 06:36
0
284

Constructorul nipon de automobile a prezentat conceptul electric STI E-RA în cadrul Salonului Auto de la Tokyo. Acesta este propulsat de patru motoare și este echipat cu o baterie de 60 kWh.

Conceptul electric Subaru STI E-RA a debutat cu 1.088 CPFoto: automarket.ro

Salonul Auto de la Tokyo și-a deschis porțile, iar producătorii de automobile, mai ales cei locali, se înghesuie să prezinte lumii întregi cele mai noi modele și concepte, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Subaru este prezentat la eveniment. Cu această ocazie, constructorul nipon a lansat conceptul STI E-RA, dezvoltat împreună cu celebra divizie Subaru Tecnica International.

Numele, adică Electric Record Attempt, spune totul despre acest concept.

După ce va fi testat îndelung pe circuitele din Japonia, Subaru îl va duce pe legendarul Nurburgring Nordschleife.

În 2023, conceptul E-RA va încerca să parcurgă cei 20.8 kilometri ai circuitului german în mai puțin de 6 minute și 40 de secunde.

Conceptul prezentat la Tokyo este echipat cu patru motoare electrice care dezvoltă împreună 1.088 de cai putere.

O baterie cu capacitatea de 60 kWh completează pachetul, alături de o tehnologie complexă de vectorizare a cuplului.

Salonul Auto de la Tokyo și-a deschis porțile, iar producătorii de automobile, mai ales cei locali, se înghesuie să prezinte lumii întregi cele mai noi modele și concepte, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Subaru este prezentat la eveniment. Cu această ocazie, constructorul nipon a lansat conceptul STI E-RA, dezvoltat împreună cu celebra divizie Subaru Tecnica International.

Numele, adică Electric Record Attempt, spune totul despre acest concept.

După ce va fi testat îndelung pe circuitele din Japonia, Subaru îl va duce pe legendarul Nurburgring Nordschleife.

În 2023, conceptul E-RA va încerca să parcurgă cei 20.8 kilometri ai circuitului german în mai puțin de 6 minute și 40 de secunde.

Conceptul prezentat la Tokyo este echipat cu patru motoare electrice care dezvoltă împreună 1.088 de cai putere.

O baterie cu capacitatea de 60 kWh completează pachetul, alături de o tehnologie complexă de vectorizare a cuplului.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
8 ianuarie, 04:27
0
1 607

Kilometraj record pentru o Tesla Model S: 1,5 milioane de kilometri

8 ianuarie, 04:27
0
1 607

O Tesla Model S P85 din Germania, folosită ca taxi, a ajuns la o performanță impresionantă: în 6 ianuarie 2022, kilometrajul a arătat 1.5 milioane de kilometri parcurși.

Kilometraj record pentru o Tesla Model S: 1,5 milioane de kilometriFoto: automarket.ro

Germanul Hansjorg von Gemmingen - Hornberg este deja celebru în rândul pasionaților de mașini electrice și, mai ales, în rândul fanilor Tesla, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Acesta și-a făcut un obicei din a stabili recorduri de kilometri la volanul modelelor producătorului american.

Așadar, după ce a parcurs mai bine de 620.000 de kilometri cu o Tesla Roadster, germanul și-a achiziționat un Model S P8 pe care îl folosește și în ziua de azi ca taxi.

În iulie 2019, kilometrajul sedanului electric indica 900.000 de kilometri parcurși, iar în luna noiembrie, a aceluiași an, a fost atins milionul de kilometri.

În octombrie 2020, neamțul făcuse 1.2 milioane de kilometri cu acel Model S P85. Anul acesta, în 6 ianuarie, a mai stabilit un record: 1.5 milioane de kilometri.

De-a lungul anilor, mașina a avut câteva intrări în service. Spre exemplu, după 290.000 de kilometri, bateria originală a fost înlocuită pe garanție.

Inițial, în service a fost montată o baterie "folosită" (care a fost utilizată 150.000 de kilometri), iar mai apoi a fost instalată o baterie nouă.

Totodată, germanul a înlocuit trei motoare până la 680.000 de kilometri, iar cel de-al patrulea era încă în parametri la 1.000.000 de kilometri.

Germanul Hansjorg von Gemmingen - Hornberg este deja celebru în rândul pasionaților de mașini electrice și, mai ales, în rândul fanilor Tesla, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Acesta și-a făcut un obicei din a stabili recorduri de kilometri la volanul modelelor producătorului american.

Așadar, după ce a parcurs mai bine de 620.000 de kilometri cu o Tesla Roadster, germanul și-a achiziționat un Model S P8 pe care îl folosește și în ziua de azi ca taxi.

În iulie 2019, kilometrajul sedanului electric indica 900.000 de kilometri parcurși, iar în luna noiembrie, a aceluiași an, a fost atins milionul de kilometri.

În octombrie 2020, neamțul făcuse 1.2 milioane de kilometri cu acel Model S P85. Anul acesta, în 6 ianuarie, a mai stabilit un record: 1.5 milioane de kilometri.

De-a lungul anilor, mașina a avut câteva intrări în service. Spre exemplu, după 290.000 de kilometri, bateria originală a fost înlocuită pe garanție.

Inițial, în service a fost montată o baterie "folosită" (care a fost utilizată 150.000 de kilometri), iar mai apoi a fost instalată o baterie nouă.

Totodată, germanul a înlocuit trei motoare până la 680.000 de kilometri, iar cel de-al patrulea era încă în parametri la 1.000.000 de kilometri.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter

Loading...