26 iulie, 16:41
0
704

O problemă frecventă a mașinilor second-hand: Explicația unui specialist

26 iulie, 16:41
0
704

Mulți dintre români nu sunt dispuși să facă investiții foarte mari, motiv pentru care optează pentru mașini second-hand în detrimentul celor noi.

O problemă frecventă a mașinilor second-hand: Explicația unui specialistFoto: playtech.ro

Cu toate acestea, mașinile second-hand prezintă anumite probleme comune, iar cele mai multe dintre ele apar la autoturismele cu motor diesel, după cum explică Liviu Nae, managerul unui parc auto, transmite Știri.md cu referire la playtech.ro.

„În general, acestea nu au fost gândite pentru drumuri scurte sau pentru oraș. Din contră, ele sunt destinate drumurilor lungi, în afara orașului”, atrage atenția acesta.

Multe mașini Euro 4 şi Euro 5 au filtrul de particule aproape înfundat sau deja anulat. În cazul unei mașini diesel exploatate corect acest filtru poate ține până la maximum 250.000 km.

„Filtrul de particule care se înfundă din cauza mersului în oraș și subturat (în oraș se merge bară la bară), se înfundă din cauza noxelor”, explică Liviu Nae.

Pe lângă filtrul de particule, mai sunt și alte disfuncționalități care apar la nivelul turbinei, la nivelul injectoarelor și a sistemului EGR.

„Sistemul EGR, care aparține tot de evacuare și de recircularea gazelor, se mai înfundă pentru că se acumulează foarte multe depuneri care duc la blocarea sistemului și la probleme ale motorului, din cauza drumurilor scurte și a aglomerației. Problemele ar fi mai mult pe mașinile diesel și pe partea de evacuare – filtrul de particule, EGR, injectoare, sau turbo”, explică managerul parcului auto.

Mașinile pe benzină, recomandate pentru oraș

Multe dintre aceste probleme decurg din faptul că mașinile nu circulă în mod corespunzător, șoferii alegând mașini care au un consum mai mic. Experții auto estimează că o mare parte dintre mașinile second-hand aduse din alte țări şi scoase apoi la vânzare în România au kilometri dați înapoi.

„Mașinile pe benzină sunt mult mai potrivite pentru oraș și recomandate pentru drumurile scurte, însă nu sunt folosite cu aceeași frecvență pentru că au un consum mai mare. Kilometri dați înapoi reprezintă o practică care se face de ceva timp la noi, în România. În momentul de față nu cred că se mai face atât de mult pentru că s-a modificat legea și datele pot fi verificate pe RAR și pe site-uri de specialitate. Nimeni nu poate garanta datele de acolo, dar se poate verifica”, explică Liviu Nae, managerul parcului auto pentru sursa citată.

Pentru a evita aceste probleme, inspectarea vizuală a componentelor este esențială. Specialistul auto recomandă ca înainte să achiziționăm o mașină second-hand să ne asigurăm că aceasta are o revizie completă.

„Nu putem spune că există o anumită problemă la mașinile second-hand pentru că depinde foarte mult de modul în care au fost întreținute. Unele probleme care pot apărea la aceste mașini sunt pe partea electrică, există mărci care sunt renumite pentru aceste probleme.”

Există mașini de 500.000 de km care rulează foarte bine, sau mașini de 100-150 de mii de km care necesită înlocuire de motor sau niște reparații capitale. Totul pleacă de la întreținerea mașinii și, de cele mai multe ori, mașinile aduse de afară sunt mult mai bine întreținute decât cele rulate în România, atrage atenția specialistul.

Cu toate acestea, mașinile second-hand prezintă anumite probleme comune, iar cele mai multe dintre ele apar la autoturismele cu motor diesel, după cum explică Liviu Nae, managerul unui parc auto, transmite Știri.md cu referire la playtech.ro.

„În general, acestea nu au fost gândite pentru drumuri scurte sau pentru oraș. Din contră, ele sunt destinate drumurilor lungi, în afara orașului”, atrage atenția acesta.

Multe mașini Euro 4 şi Euro 5 au filtrul de particule aproape înfundat sau deja anulat. În cazul unei mașini diesel exploatate corect acest filtru poate ține până la maximum 250.000 km.

„Filtrul de particule care se înfundă din cauza mersului în oraș și subturat (în oraș se merge bară la bară), se înfundă din cauza noxelor”, explică Liviu Nae.

Pe lângă filtrul de particule, mai sunt și alte disfuncționalități care apar la nivelul turbinei, la nivelul injectoarelor și a sistemului EGR.

„Sistemul EGR, care aparține tot de evacuare și de recircularea gazelor, se mai înfundă pentru că se acumulează foarte multe depuneri care duc la blocarea sistemului și la probleme ale motorului, din cauza drumurilor scurte și a aglomerației. Problemele ar fi mai mult pe mașinile diesel și pe partea de evacuare – filtrul de particule, EGR, injectoare, sau turbo”, explică managerul parcului auto.

Mașinile pe benzină, recomandate pentru oraș

Multe dintre aceste probleme decurg din faptul că mașinile nu circulă în mod corespunzător, șoferii alegând mașini care au un consum mai mic. Experții auto estimează că o mare parte dintre mașinile second-hand aduse din alte țări şi scoase apoi la vânzare în România au kilometri dați înapoi.

„Mașinile pe benzină sunt mult mai potrivite pentru oraș și recomandate pentru drumurile scurte, însă nu sunt folosite cu aceeași frecvență pentru că au un consum mai mare. Kilometri dați înapoi reprezintă o practică care se face de ceva timp la noi, în România. În momentul de față nu cred că se mai face atât de mult pentru că s-a modificat legea și datele pot fi verificate pe RAR și pe site-uri de specialitate. Nimeni nu poate garanta datele de acolo, dar se poate verifica”, explică Liviu Nae, managerul parcului auto pentru sursa citată.

Pentru a evita aceste probleme, inspectarea vizuală a componentelor este esențială. Specialistul auto recomandă ca înainte să achiziționăm o mașină second-hand să ne asigurăm că aceasta are o revizie completă.

„Nu putem spune că există o anumită problemă la mașinile second-hand pentru că depinde foarte mult de modul în care au fost întreținute. Unele probleme care pot apărea la aceste mașini sunt pe partea electrică, există mărci care sunt renumite pentru aceste probleme.”

Există mașini de 500.000 de km care rulează foarte bine, sau mașini de 100-150 de mii de km care necesită înlocuire de motor sau niște reparații capitale. Totul pleacă de la întreținerea mașinii și, de cele mai multe ori, mașinile aduse de afară sunt mult mai bine întreținute decât cele rulate în România, atrage atenția specialistul.

Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter

Loading...

Loading...