10 noiembrie, 19:19
22
10 583

O Ladă 2101 din Moldova cu 19.000 km la bord va pleca în Germania

10 noiembrie, 19:19
22
10 583

Acum 3 ani, un pasionat de maşini clasice a descoperit această Lada 2101 în ţara noastră. E fabricată în 1978 şi era într-o condiţie foarte bună, având doar 19.000 km la bord.

O Ladă 2101 din Moldova cu 19.000 km la bord va pleca în Germania

Imediat a şi cumpărat această maşină, iar de atunci şi până azi ea a fost supusă restaurării minuţioase, transmite Știri.md cu referire la piataauto.md.

De ce să restaurezi o maşină care şi aşa arăta bine? S-ar putea întreba mulţi. Pentru a-i asigura longevitatea şi mai departe, e răspunsul în acest caz.

Caroseria a fost analizată în detaliu şi, cu excepţia câtorva puncte vulnerabile, ea era în stare impecabilă, cu vopseaua originală perfectă pe ea.

Aşa că a fost luată decizia de a nu revopsi maşina din nou, ci de a supune prelucrării doar acele locuri vulnerabile, tratând ulterior cu vopsea originală doar acele zone, fără a înlătura vopseaua originală de pe restul caroseriei.

S-a decis apoi şi acoperirea cu un strat de „glazură” ceramică, pentru o protecţie şi mai avansată.

Sarcina era cât se poate de clară: să se păstreze cât mai mult din originalitate, iar tot ce se face trebuie făcut absolut autentic, aşa cum era de la uzină.

Maşina a ajuns pentru restaurare în mâinile moldoveanului Ion Pavalachi - un tânăr în ochii căruia licăreşte pasiunea pentru maşini clasice, sovietice şi occidentale.

El e tânărul care şi-a restaurat sie şi un Renault 5, despre care vorbeam în vară, şi tot el mai are alte câteva maşini sovietice recondiţionate cu propriile mâini.

Această Lada 2101, însă, se pregătea pentru un prieten de-al său, care o va lua acum în Germania, acolo unde e stabilit.

La această Lada s-a muncit nu doar la caroserie, ci şi la interior, şi partea mecanică. Motorul de sub capotă e unul de 1.2 litri, fiind cel original.

N-a avut nevoie de reparaţii, ci doar de reanimarea lui, cu garnituri noi şi tot ceea ce-şi poate pierde calităţile etanşe în timp.

Habitaclul e într-o condiţie formidabilă, părând a aparţine unei maşini noi. Planşa de bord, inserţiile, toate elementele par absolut neatinse de vreme. Şi, mai ales, toate sunt autentice şi originale.

De fapt, maşina asta pare cumva incredibil de lipsită de stridenţă, tocmai pentru că nu s-a exagerat cu aspectul său estetic, ci s-a păstrat nuanţa sa originală, nemetalizată.

Însă la o privire mai atentă, observi toate elementele din crom într-o condiţie impecabilă şi îţi dai seama că, de fapt, asta e marea valoare a acestei maşini - autenticitatea pe care rar o mai găseşti în zilele noastre la asemenea exemplare Lada clasice.

Iar autenticitatea costă deja mult mai mult la asemenea maşini de colecţie.

Aşadar, acum această Lada 2101 din Moldova pleacă spre Germania, la un conaţional de-al nostru stabilit acolo, care o aşteaptă cu nerăbdare şi care o va savura din când în când pe drumurile din această țară, în celelalte zile bucurându-se că are în garaj o bijuterie dragă sufletului.

Imediat a şi cumpărat această maşină, iar de atunci şi până azi ea a fost supusă restaurării minuţioase, transmite Știri.md cu referire la piataauto.md.

De ce să restaurezi o maşină care şi aşa arăta bine? S-ar putea întreba mulţi. Pentru a-i asigura longevitatea şi mai departe, e răspunsul în acest caz.

Caroseria a fost analizată în detaliu şi, cu excepţia câtorva puncte vulnerabile, ea era în stare impecabilă, cu vopseaua originală perfectă pe ea.

Aşa că a fost luată decizia de a nu revopsi maşina din nou, ci de a supune prelucrării doar acele locuri vulnerabile, tratând ulterior cu vopsea originală doar acele zone, fără a înlătura vopseaua originală de pe restul caroseriei.

S-a decis apoi şi acoperirea cu un strat de „glazură” ceramică, pentru o protecţie şi mai avansată.

Sarcina era cât se poate de clară: să se păstreze cât mai mult din originalitate, iar tot ce se face trebuie făcut absolut autentic, aşa cum era de la uzină.

Maşina a ajuns pentru restaurare în mâinile moldoveanului Ion Pavalachi - un tânăr în ochii căruia licăreşte pasiunea pentru maşini clasice, sovietice şi occidentale.

El e tânărul care şi-a restaurat sie şi un Renault 5, despre care vorbeam în vară, şi tot el mai are alte câteva maşini sovietice recondiţionate cu propriile mâini.

Această Lada 2101, însă, se pregătea pentru un prieten de-al său, care o va lua acum în Germania, acolo unde e stabilit.

La această Lada s-a muncit nu doar la caroserie, ci şi la interior, şi partea mecanică. Motorul de sub capotă e unul de 1.2 litri, fiind cel original.

N-a avut nevoie de reparaţii, ci doar de reanimarea lui, cu garnituri noi şi tot ceea ce-şi poate pierde calităţile etanşe în timp.

Habitaclul e într-o condiţie formidabilă, părând a aparţine unei maşini noi. Planşa de bord, inserţiile, toate elementele par absolut neatinse de vreme. Şi, mai ales, toate sunt autentice şi originale.

De fapt, maşina asta pare cumva incredibil de lipsită de stridenţă, tocmai pentru că nu s-a exagerat cu aspectul său estetic, ci s-a păstrat nuanţa sa originală, nemetalizată.

Însă la o privire mai atentă, observi toate elementele din crom într-o condiţie impecabilă şi îţi dai seama că, de fapt, asta e marea valoare a acestei maşini - autenticitatea pe care rar o mai găseşti în zilele noastre la asemenea exemplare Lada clasice.

Iar autenticitatea costă deja mult mai mult la asemenea maşini de colecţie.

Aşadar, acum această Lada 2101 din Moldova pleacă spre Germania, la un conaţional de-al nostru stabilit acolo, care o aşteaptă cu nerăbdare şi care o va savura din când în când pe drumurile din această țară, în celelalte zile bucurându-se că are în garaj o bijuterie dragă sufletului.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate

Loading...

Loading...