31 dec, 2021 00:21
1
624

Noi teasere cu viitorul concept Mercedes-Benz Vision EQXX: Când debutează

31 dec, 2021 00:21
1
624

Constructorul german de automobile a publicat noi teasere video cu viitorul concept Vision EQXX. Acesta ar urma să aibă o autonomie de până la 1.000 de kilometri, iar debutul este programat pentru data de 3 ianuarie.

Noi teasere cu viitorul concept Mercedes-Benz Vision EQXX: Când debuteazăFoto: diez.md

Mercedes-Benz a început campania de promovare a viitorului concept electric Vision EQXX în vara acestui an, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Cum data debutului, adică 3 ianuarie 2022, se apropie cu pași rapizi, constructorul din Stuttgart a publicat acum alte două teasere video din care mai aflăm câteva detalii interesante.

Spre exemplu, nemții ar urma să echipeze noul concept Vision EQXX cu panouri solare, lucru care l-ar ajuta să atingă autonomia de 1.000 de kilometri menționată anterior de producător.

Apoi aflăm că pentru a-l dezvolta, Mercedes-Benz a folosit o tehnologie (Software in the Loop) care îi permite să simuleze absolut tot ceea ce ține de mașină, inclusiv să fie condusă în spațiul virtual.

Nu în ultimul rând, un inginer vorbește despre elementele aerodinamice active ale conceptului.

Mercedes-Benz a început campania de promovare a viitorului concept electric Vision EQXX în vara acestui an, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Cum data debutului, adică 3 ianuarie 2022, se apropie cu pași rapizi, constructorul din Stuttgart a publicat acum alte două teasere video din care mai aflăm câteva detalii interesante.

Spre exemplu, nemții ar urma să echipeze noul concept Vision EQXX cu panouri solare, lucru care l-ar ajuta să atingă autonomia de 1.000 de kilometri menționată anterior de producător.

Apoi aflăm că pentru a-l dezvolta, Mercedes-Benz a folosit o tehnologie (Software in the Loop) care îi permite să simuleze absolut tot ceea ce ține de mașină, inclusiv să fie condusă în spațiul virtual.

Nu în ultimul rând, un inginer vorbește despre elementele aerodinamice active ale conceptului.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate

Loading...

4 ianuarie, 00:21
0
623

Surse: Viitorul Opel Insignia va fi un SUV de dimensiuni mari

4 ianuarie, 00:21
0
623

Potrivit publicației britanice AutoExpress, viitorul Opel Insignia se va transforma într-un SUV de dimensiuni mari. Acesta ar putea fi oferit chiar și într-o versiune pur electrică.

Surse: Viitorul Opel Insignia va fi un SUV de dimensiuni mariFoto: automarket.ro

A doua generație Opel Insignia a debutat în 2017 și, în urmă cu doi ani, a primit un facelift, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Asta înseamnă că o nouă iterație Insignia ar putea fi prezentată în 2024, iar britanicii de la AutoExpress susțin că vom face cunoștință cu o mașină complet nouă.

Mai exact, Opel Insignia va fi transformat într-un SUV de dimensiuni mari.

Spațiul din habitaclu va fi extins, garda la sol va fi mai ridicată, iar portbagajul va avea un volum de încărcare generos, susține aceeași sursă.

Noul Insignia ar putea fi dezvoltat pe arhitectura eVMP, adică o versiune îmbunătățită a actualei EMP2. În consecință, ar urma să fie oferit chiar și într-o versiune pur electrică.

Nu vor lipsi motorizările termice care, cu siguranță, vor intra în componența unui sistem plug-in hybrid.

A doua generație Opel Insignia a debutat în 2017 și, în urmă cu doi ani, a primit un facelift, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Asta înseamnă că o nouă iterație Insignia ar putea fi prezentată în 2024, iar britanicii de la AutoExpress susțin că vom face cunoștință cu o mașină complet nouă.

Mai exact, Opel Insignia va fi transformat într-un SUV de dimensiuni mari.

Spațiul din habitaclu va fi extins, garda la sol va fi mai ridicată, iar portbagajul va avea un volum de încărcare generos, susține aceeași sursă.

Noul Insignia ar putea fi dezvoltat pe arhitectura eVMP, adică o versiune îmbunătățită a actualei EMP2. În consecință, ar urma să fie oferit chiar și într-o versiune pur electrică.

Nu vor lipsi motorizările termice care, cu siguranță, vor intra în componența unui sistem plug-in hybrid.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
13 ianuarie, 18:44
0
188

Renault vrea ca până în 2030 să vândă în Europa doar vehicule electrice

13 ianuarie, 18:44
0
188

Brandul Renault vrea ca până în 2030 să vândă în Europa doar vehicule electrice, faţă de obiectivul precedent de 90%, a anunţat joi directorul general, Luca de Meo.

Renault vrea ca până în 2030 să vândă în Europa doar vehicule electriceFoto: g4media.ro

El a adăugat că „va urma Dacia, iar electrificarea ei va fi realizată astfel încât nu vom majora preţurile”, informează Agerpres, care citează AFP, transmite Știri.md cu referire la g4media.ro.

Renault a decis să producă în China modelul electric Dacia Spring.

„Pregătim condiţiile pentru ca Renault să fie un brand 100% electric până în 2030”, le-a spus jurnaliştilor Luca de Meo la un eveniment al companiei.

Brandul Renault va lansa anul acesta un model compact electric, Megane, şi în curând o versiune modernizată a automobilului mic Renault 5, ambele produse în Franţa.

„Compania a reuşit să-şi reducă costurile fixe cu două miliarde de euro pe an, mai repede decât am prevăzut”, a explicat şeful Renault.

În primele 10 luni din 2021, modelul Renault Zoe a fost al treilea cel mai bine vândut vehicul complet electric din Europa, după Model 3 de la Tesla şi ID.3 de la Volkswagen.

De asemenea, 15.000 de comenzi pentru Dacia Spring, un model produs în China, au fost făcute în primul semestru din 2021.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

El a adăugat că „va urma Dacia, iar electrificarea ei va fi realizată astfel încât nu vom majora preţurile”, informează Agerpres, care citează AFP, transmite Știri.md cu referire la g4media.ro.

Renault a decis să producă în China modelul electric Dacia Spring.

„Pregătim condiţiile pentru ca Renault să fie un brand 100% electric până în 2030”, le-a spus jurnaliştilor Luca de Meo la un eveniment al companiei.

Brandul Renault va lansa anul acesta un model compact electric, Megane, şi în curând o versiune modernizată a automobilului mic Renault 5, ambele produse în Franţa.

„Compania a reuşit să-şi reducă costurile fixe cu două miliarde de euro pe an, mai repede decât am prevăzut”, a explicat şeful Renault.

În primele 10 luni din 2021, modelul Renault Zoe a fost al treilea cel mai bine vândut vehicul complet electric din Europa, după Model 3 de la Tesla şi ID.3 de la Volkswagen.

De asemenea, 15.000 de comenzi pentru Dacia Spring, un model produs în China, au fost făcute în primul semestru din 2021.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
12 ianuarie, 00:14
0
450

Subaru Forester facelift, disponibil doar cu sistem de propulsie hibrid

12 ianuarie, 00:14
0
450

Versiunea europeană a lui Subaru Forester facelift a debutat oficial. Aceasta poate fi comandată numai în versiune e-boxer, altfel spus, cu sistem de propulsie full-hybrid.

Subaru Forester facelift, disponibil doar cu sistem de propulsie hibridFoto: automarket.ro

Subaru a lansat, în Japonia, noul Forester facelift în vara anului trecut, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Acum a venit momentul să facem cunoștință și cu versiunea dedicată publicului european.

Pe această piață, în ultimii 25 de ani, au fost comercializate peste 357.000 de exemplare.

Dezvoltat pe arhitectura Subaru Global Platform (SGP), noul Forester facelift vine cu un design exterior revizuit, mai multă tehnologie, iar producătorul nipon susține că direcția și ținuta de drum au fost mult îmbunătățite.

În plus, suspensia a fost recalibrată pentru un plus de confort.

În Europa, noul Subaru Forester facelift este disponibil doar în versiune e-boxer.

Asta înseamnă că sistemul de propulsie full-hybrid este format dintr-o unitate boxer de 2.0 litri cu 150 CP și un motor electric de 17 CP și 66 Nm.

Tracțiunea integrală S-AWD completează pachetul.

Pornirea de pe loc se face 100% electric și, în funcție de starea bateriei, mașina poate parcurge până la 1.6 kilometri în acest mod.

Și până la viteze de 40 km/h.

În off-road, Subaru Forester facelift se bazează (pe lângă tracțiunea integrală permanentă) pe garda la sol de 220 de milimetri și pe sistemul X-Mode îmbunătățit.

Capacitatea de tractare este de 1.870 de kilograme.

Cu scaunele din spate în poziție normală, portbagajul are un volum de încărcare de 509 litri. Cu ele rabatate, volumul crește la 1.779 de litri.

Pasagerii vor găsi la interior, printre altele, un display central de 8 inch și un sistem multimedia compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto.

Noile nuanțe Verde Cascade Silica, Brilliant Bronze Metallic și Verde Autumn Metallic au fost adăugate în paleta de culori exterioare a acestui model.

În ceea ce privește sistemele de siguranță, Subaru Forester facelift este echipat cu pachetul EyeSight, ajuns la a patra generație. Printre altele, acesta include funcții precum Automatic Emergency Steering, Adaptive Cruise Control și Lane Departure Prevention.

Subaru a lansat, în Japonia, noul Forester facelift în vara anului trecut, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Acum a venit momentul să facem cunoștință și cu versiunea dedicată publicului european.

Pe această piață, în ultimii 25 de ani, au fost comercializate peste 357.000 de exemplare.

Dezvoltat pe arhitectura Subaru Global Platform (SGP), noul Forester facelift vine cu un design exterior revizuit, mai multă tehnologie, iar producătorul nipon susține că direcția și ținuta de drum au fost mult îmbunătățite.

În plus, suspensia a fost recalibrată pentru un plus de confort.

În Europa, noul Subaru Forester facelift este disponibil doar în versiune e-boxer.

Asta înseamnă că sistemul de propulsie full-hybrid este format dintr-o unitate boxer de 2.0 litri cu 150 CP și un motor electric de 17 CP și 66 Nm.

Tracțiunea integrală S-AWD completează pachetul.

Pornirea de pe loc se face 100% electric și, în funcție de starea bateriei, mașina poate parcurge până la 1.6 kilometri în acest mod.

Și până la viteze de 40 km/h.

În off-road, Subaru Forester facelift se bazează (pe lângă tracțiunea integrală permanentă) pe garda la sol de 220 de milimetri și pe sistemul X-Mode îmbunătățit.

Capacitatea de tractare este de 1.870 de kilograme.

Cu scaunele din spate în poziție normală, portbagajul are un volum de încărcare de 509 litri. Cu ele rabatate, volumul crește la 1.779 de litri.

Pasagerii vor găsi la interior, printre altele, un display central de 8 inch și un sistem multimedia compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto.

Noile nuanțe Verde Cascade Silica, Brilliant Bronze Metallic și Verde Autumn Metallic au fost adăugate în paleta de culori exterioare a acestui model.

În ceea ce privește sistemele de siguranță, Subaru Forester facelift este echipat cu pachetul EyeSight, ajuns la a patra generație. Printre altele, acesta include funcții precum Automatic Emergency Steering, Adaptive Cruise Control și Lane Departure Prevention.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
21 ianuarie, 23:14
0
435

Cadillac: Primul exemplar Lyriq de preserie a fost finalizat

21 ianuarie, 23:14
0
435

Președintele General Motors a anunțat că primul exemplar Cadillac Lyriq, de preserie, a părăsit linia de asamblare a uzinei din Spring Hill, Tennessee. Livrările vor debuta în câteva luni, a mai anunțat oficialul.

Cadillac: Primul exemplar Lyriq de preserie a fost finalizatFoto: automarket.ro

Cadillac este unul dintre producătorii care au mizat puternic pe modelele cu zero emisii, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Primul astfel de vehicul al constructorului american, dezvoltat pe arhitectura Ultium, a fost denumit Lyriq și va fi produs la uzina din Spring Hill, Tennessee.

Acum, președintele General Motors, Mark Reuss, a anunțat prin intermediul unei postări că primul exemplar de preserie a fost finalizat.

Totodată, oficialul susține că primele unități vor fi livrate clienților în câteva luni.

Inițial, Cadillac Lyriq va fi oferit alături de un singur motor electric, capabil de 345 CP și 440 Nm, și o baterie de 100 kWh. 

Marca americană estimează o autonomie de până la 482 de kilometri cu o singură încărcare.

Rezervările au fost deschise, în SUA, în luna septembrie 2021, iar ediția de lansare a fost sold-out în 10 minute.

Cadillac este unul dintre producătorii care au mizat puternic pe modelele cu zero emisii, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Primul astfel de vehicul al constructorului american, dezvoltat pe arhitectura Ultium, a fost denumit Lyriq și va fi produs la uzina din Spring Hill, Tennessee.

Acum, președintele General Motors, Mark Reuss, a anunțat prin intermediul unei postări că primul exemplar de preserie a fost finalizat.

Totodată, oficialul susține că primele unități vor fi livrate clienților în câteva luni.

Inițial, Cadillac Lyriq va fi oferit alături de un singur motor electric, capabil de 345 CP și 440 Nm, și o baterie de 100 kWh. 

Marca americană estimează o autonomie de până la 482 de kilometri cu o singură încărcare.

Rezervările au fost deschise, în SUA, în luna septembrie 2021, iar ediția de lansare a fost sold-out în 10 minute.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
31 dec, 2021 23:16
0
685

Audi sparge gheața în Dakar cu o mașină electrică

31 dec, 2021 23:16
0
685

Audi este un simbol al versatilității, atunci când vine vorba de motorsport. Nicio altă marcă din lume nu a cunoscut o serie de succese în atâtea discipline din lumea sporturilor cu motor.

Audi sparge gheața în Dakar cu o mașină electricăFoto: automarket.ro

Audi a câștigat cam tot ce se putea la acest capitol, de la Campionatul Mondial de Raliuri (WRC), Pikes Peak, DTM, Formula E și, bineînțeles, Le Mans, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Acum, constructorul german din Ingolstadt este gata pentru, probabil, cea mai dificilă provocare în acest domeniu: Raliul Dakar.

Grație Audi, vom avea, în premieră, o mașină cu propulsie electrică în această competiție.

Atunci când vorbim despre motorsport, ne ducem cu gândul la cele mai renumite mărci din acest domeniu.

Nume precum Ferrari, Mercedes-Benz, Porsche, BMW, Renault, Mitsubishi, Toyota, Ford sau Lancia simbolizează motorsportul în sine.

Toate aceste nume au avut parte de succes în mai multe discipline ale sporturilor cu motor, fie că este vorba de curse cu monoposturi, curse de anduranță sau chiar raliuri.

Fiecare marcă are propria poveste fascinantă.

O MARCĂ CU PEDIGREE ÎN MOTORSPORT

Pe lângă numele enumerate mai sus, există și Audi, un brand care își leagă rădăcinile performanței de sporturile cu motor. Constructorul german are o lungă istorie în domeniu.

De la cursele Grand Prix din anii ‘30 (unde mașinile sale concurau sub numele Auto Union), la Campionatul Mondial de Raliuri din anii ‘80, la cursele de DTM (din anii ‘90 și până în prezent) și până la Formula E și la Campionatul Mondial de Anduranță (inclusiv celebra cursă de 24 de ore de la Le Mans), Audi a câștigat curse și campionate în fiecare disciplină la care a luat parte.

Puțini sunt cei care se pot lăuda cu un astfel de palmares.

Însă, Audi nu stă cu mâinile în sân. Duce ștacheta și mai departe. Audi a decis să ia parte la cea mai mare provocare a motorsportului modern: Raliul Dakar.

PRIMUL CONCURENT ELECTRIC ÎN DAKAR

Așa cum este și motto-ul Audi, Vorsprung durch Technik (progres prin tehnologie), constructorul german va aduce o premieră în Raliul Dakar. Mașina se numește RS Q e-Tron și va fi primul automobil 100% electric, gata să concureze în această competiție. Da, ați citit bine: o mașină electrică în mijlocul deșertului.

Obiectivul mărcii din Ingolstadt este acela de a fi primul producător care folosește un sistem de propulsie electric, în combinație cu un convertor de energie eficient într-un duel inegal încă de la start: toți rivalii săi sunt concurenți care utilizează mașini cu motoare termice. Și, să nu uităm, vorbim despre cel mai dur raliu din lume.

DE LA PROIECT LA REALITATE ÎN NUMAI 365 DE ZILE

Dezvoltarea lui Audi RS Q e-Tron a început în ultima parte a lui 2020. Și, chiar dacă Audi este recunoscut pentru dezvoltarea în timp record a mașinilor sale de competiție, proiectarea lui RS Q e-Tron a reprezentat o provocare în acest sens.

Nemții, în colaborare cu Q Motorsport, s-au angajat, de la bun început, să ia startul în competiție în 2022.

Asta înseamnă că timpul pentru proiectarea mașinii de la stadiul unui concept pe hârtie, până la un vehicul funcțional a fost foarte limitat.

De regulă, marii producători reușesc să facă față acestor termeni.

Dar, pandemia de COVID-19 a fost un factor important la acest capitol, mai ales atunci când un număr redus al personalului putea să lucreze la acest proiect.

Așadar, este remarcabil modul în care Audi a reușit să dea naștere unei mașini, ba chiar să proiecteze un sistem de propulsie electric înainte ca regulamentul tehnic să fie finalizat.

O MAȘINĂ ELECTRICĂ PENTRU DEȘERTUL ARABIEI

Așa cum am spus, Audi va fi prima echipă din istoria Raliului Dakar ce va alinia la start o mașină electrică.

În mod normal, o mașină electrică, de curse sau de serie nu dispune și de un motor termic.

Însă, având în vedere că mașina va concura în deșerturile Arabiei Saudite, cu probe speciale pe distanțe mari, de peste 800 de kilometri, lipsa stațiilor de încărcare necesită puțină creativitate din partea inginerilor.

Astfel, mașina dispune de două motoare electrice, unul pe fiecare punte. Aceste motoare electrice sunt preluate de pe monopostul de Formula E și adaptate pentru a face față condițiilor dure din deșert.

Bateria litiu-ion are o capacitate de 52 de kWh și cântărește, cu tot cu sistemul de răcire, 370 de kilograme.

Audi RS Q e-Tron va avea și un diferențial central electronic cu distribuție variabilă a cuplului.

Ansamblul oferă peste 400 de cai putere și o viteză maximă limitată electronic la 170 km/h. În timpul perioadei de dezvoltare, ansamblul electric a putut oferi până la 671 de cai putere.

Însă, așa cum prevede regulamentul, puterea va fi limitată la numai 400 de cai putere. Bateria va fi răcită cu ajutorul unui lichid special, numit Novec.

Acest lichid este ideal, deoarece nu conduce curent electric, astfel încât bateria va fi răcită în siguranță. Și motoarele electrice au propriul lor sistem de răcire, iar căldura excesivă este eliminată cu ajutorul radiatoarelor.

Pentru a menține bateria încărcată, Audi RS Q e-Tron dispune de un motor termic, de 2.0 litri, preluat de pe Audi RS5 DTM. Motorul servește ca o sursă de reîncărcare a bateriei și va avea un regim de funcționare cuprins între 4500 și 6000 rpm.

Pe lângă motorul termic, RS Q e-Tron mai dispune și de un al treilea motor electric, care are rolul de a fi utilizat în fazele de recuperare a energiei.

Folosind un sistem brake-by-wire și un sistem IBS (Intelligent Brake System), energia pierdută va putea fi recuperată atunci când pilotul frânează.

EXTERIOR PROIECTAT PENTRU PROVOCĂRILE DEȘERTULUI

Evident, Audi RS Q e-Tron a fost construit pentru a putea traversa deșerturile din Arabia Saudită. În asemenea condiții de concurs extrem, mașina trebuie să aibă o caroserie care să ofere un nivel ridicat de siguranță ocupanților și componentelor și, mai mult, să fie ușoară pentru a îmbunătăți performanțele.

În acest sens, caroseria este confecționată dintr-o combinație de polimer, ranforsat cu fibre de carbon, combinată cu plăci din aluminiu și spumă.

Structurile de protecție în caz de accident sunt realizate dintr-un compus de zylon și carbon, iar șasiul este amplasat pe un cadru de oțel.

Caroseria este dominată de mai multe prize de aer pentru răcirea sistemului de propulsie electric. După cum se poate observa, există una generoasă chiar și pe acoperiș.

În părțile laterale au fost inventate două spații pentru două roți de rezervă. Profilul lui RS Q e-Tron este inspirat și de SUV-ul de serie e-Tron Sportback.

Și mai împărtășește ceva cu un model de serie. Mai exact, parbrizul încălzit, preluat de pe Audi A4.

UN INTERIOR AVANSAT TEHNOLOGIC

Așa cum era de așteptat în cazul unei mașini de curse, există multe tehnologii inovatoare. Cockpit-ul lui RS Q e-Tron dispune de mai multe ecrane care transmit informațiile necesare, atât pilotului, cât mai ales copilotului.

La precedenta ediție a Raliului Dakar, din 2021, a fost introdusă harta electronică, iar noua mașină este dotată cu două tablete pentru acest scop.

Harta va putea fi descărcată numai cu 15 minute înainte de startul unei probe, așa cum prevede regulamentul.

Atât pilotul cât și copilotul vor avea la dispoziție mai multe butoane care să îndeplinească și alte funcții ale mașinii, precum activarea limitării electronice a vitezei, stocarea în memorie a unor anomalii, funcții de bază pentru lumini sau ștergătoare.

Cu ajutorul ecranelor amplasate ergonomic, pilotul și coechipierul se vor putea orienta prin deșertul vast de pe probele speciale, având la îndemână informații GPS și un compas electronic.

PETERHANSEL, SAINZ, EKSTROM: COMBINAȚIA DE VIS PENTRU DAKAR

Ultima și, cu siguranță, cea mai importantă piesă este linia de piloți. Audi va avea trei echipaje în Raliul Dakar din 2022. Este, ceea ce putem numi, un Dream Team.

Primul membru al echipei de vis este însuși Monsieur Dakar, Stephane Peterhansel. Francezul este numit astfel, deoarece deține recordul pentru cele mai multe victorii absolute în această competiție: 14 la număr. El a debutat pe două roți, în 1988.

Alături de Yamaha, el a înregistrat 6 victorii la categoria motocicletelor, fiind învingător în 1991, 1992, 1993, 1995, 1997 și 1998.

În anul următor, francezul a făcut trecerea la patru roți și a obținut 8 victorii alături de echipe precum Mitsubishi, Mini și Peugeot. El a câștigat inclusiv ediția Raliului Dakar din 2021, alături de Mini. La această victorie se mai adaugă și succesele din 2004, 2005, 2007, 2012, 2013, 2016 și 2017. Francezul îl va avea copilot pe Edouard Boulanger.

Carlos Sainz Senior, tatăl pilotului de Formula 1 cu același nume, este și el un veteran al raliurilor. A câștigat două titluri WRC, în 1990 și 1992 alături de Toyota și unul dintre cei mai de succes piloți din campionat.

Spaniolul a debutat în Dakar în 2006 și a obținut trei victorii: în 2010 a câștigat cu Volkswagen, a doua victorie a venit cu Peugeot în 2018, iar cel mai recent triumf l-a cunoscut în 2020 alături de Mini. El Matador, așa cum este poreclit, îl va avea copilot pe Lucas Cruz.

Al treilea pilot din echipă este Mattias Ekstrom, care a cunoscut succese cu Audi în DTM și în Campionatul Mondial de Rallycross. Pilotul suedez a câștigat două titluri DTM în 2004 și 2007, precum și un titlu în Rallycross-ul Mondial în 2016. Mai mult, el a câștigat și titlul de campion în seria nou înființată Pure ETCR și concurează și în campionatul Extreme E, alături de ABT Cupra.

Pentru Audi, obiectivul principal este acela de a ajunge cu bine la final. Curajoasă propunere, având în vedere că vorbim despre o autonomie care te limitează.

Raliul Dakar va avea loc în Arabia Saudită și va începe în 1 ianuarie 2022. Concursul va dura 14 zile și vor fi parcurși un total de peste 8000 de kilometri. Aproximativ 4000 de kilometri vor fi în regim de probă specială.

Audi a câștigat cam tot ce se putea la acest capitol, de la Campionatul Mondial de Raliuri (WRC), Pikes Peak, DTM, Formula E și, bineînțeles, Le Mans, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Acum, constructorul german din Ingolstadt este gata pentru, probabil, cea mai dificilă provocare în acest domeniu: Raliul Dakar.

Grație Audi, vom avea, în premieră, o mașină cu propulsie electrică în această competiție.

Atunci când vorbim despre motorsport, ne ducem cu gândul la cele mai renumite mărci din acest domeniu.

Nume precum Ferrari, Mercedes-Benz, Porsche, BMW, Renault, Mitsubishi, Toyota, Ford sau Lancia simbolizează motorsportul în sine.

Toate aceste nume au avut parte de succes în mai multe discipline ale sporturilor cu motor, fie că este vorba de curse cu monoposturi, curse de anduranță sau chiar raliuri.

Fiecare marcă are propria poveste fascinantă.

O MARCĂ CU PEDIGREE ÎN MOTORSPORT

Pe lângă numele enumerate mai sus, există și Audi, un brand care își leagă rădăcinile performanței de sporturile cu motor. Constructorul german are o lungă istorie în domeniu.

De la cursele Grand Prix din anii ‘30 (unde mașinile sale concurau sub numele Auto Union), la Campionatul Mondial de Raliuri din anii ‘80, la cursele de DTM (din anii ‘90 și până în prezent) și până la Formula E și la Campionatul Mondial de Anduranță (inclusiv celebra cursă de 24 de ore de la Le Mans), Audi a câștigat curse și campionate în fiecare disciplină la care a luat parte.

Puțini sunt cei care se pot lăuda cu un astfel de palmares.

Însă, Audi nu stă cu mâinile în sân. Duce ștacheta și mai departe. Audi a decis să ia parte la cea mai mare provocare a motorsportului modern: Raliul Dakar.

PRIMUL CONCURENT ELECTRIC ÎN DAKAR

Așa cum este și motto-ul Audi, Vorsprung durch Technik (progres prin tehnologie), constructorul german va aduce o premieră în Raliul Dakar. Mașina se numește RS Q e-Tron și va fi primul automobil 100% electric, gata să concureze în această competiție. Da, ați citit bine: o mașină electrică în mijlocul deșertului.

Obiectivul mărcii din Ingolstadt este acela de a fi primul producător care folosește un sistem de propulsie electric, în combinație cu un convertor de energie eficient într-un duel inegal încă de la start: toți rivalii săi sunt concurenți care utilizează mașini cu motoare termice. Și, să nu uităm, vorbim despre cel mai dur raliu din lume.

DE LA PROIECT LA REALITATE ÎN NUMAI 365 DE ZILE

Dezvoltarea lui Audi RS Q e-Tron a început în ultima parte a lui 2020. Și, chiar dacă Audi este recunoscut pentru dezvoltarea în timp record a mașinilor sale de competiție, proiectarea lui RS Q e-Tron a reprezentat o provocare în acest sens.

Nemții, în colaborare cu Q Motorsport, s-au angajat, de la bun început, să ia startul în competiție în 2022.

Asta înseamnă că timpul pentru proiectarea mașinii de la stadiul unui concept pe hârtie, până la un vehicul funcțional a fost foarte limitat.

De regulă, marii producători reușesc să facă față acestor termeni.

Dar, pandemia de COVID-19 a fost un factor important la acest capitol, mai ales atunci când un număr redus al personalului putea să lucreze la acest proiect.

Așadar, este remarcabil modul în care Audi a reușit să dea naștere unei mașini, ba chiar să proiecteze un sistem de propulsie electric înainte ca regulamentul tehnic să fie finalizat.

O MAȘINĂ ELECTRICĂ PENTRU DEȘERTUL ARABIEI

Așa cum am spus, Audi va fi prima echipă din istoria Raliului Dakar ce va alinia la start o mașină electrică.

În mod normal, o mașină electrică, de curse sau de serie nu dispune și de un motor termic.

Însă, având în vedere că mașina va concura în deșerturile Arabiei Saudite, cu probe speciale pe distanțe mari, de peste 800 de kilometri, lipsa stațiilor de încărcare necesită puțină creativitate din partea inginerilor.

Astfel, mașina dispune de două motoare electrice, unul pe fiecare punte. Aceste motoare electrice sunt preluate de pe monopostul de Formula E și adaptate pentru a face față condițiilor dure din deșert.

Bateria litiu-ion are o capacitate de 52 de kWh și cântărește, cu tot cu sistemul de răcire, 370 de kilograme.

Audi RS Q e-Tron va avea și un diferențial central electronic cu distribuție variabilă a cuplului.

Ansamblul oferă peste 400 de cai putere și o viteză maximă limitată electronic la 170 km/h. În timpul perioadei de dezvoltare, ansamblul electric a putut oferi până la 671 de cai putere.

Însă, așa cum prevede regulamentul, puterea va fi limitată la numai 400 de cai putere. Bateria va fi răcită cu ajutorul unui lichid special, numit Novec.

Acest lichid este ideal, deoarece nu conduce curent electric, astfel încât bateria va fi răcită în siguranță. Și motoarele electrice au propriul lor sistem de răcire, iar căldura excesivă este eliminată cu ajutorul radiatoarelor.

Pentru a menține bateria încărcată, Audi RS Q e-Tron dispune de un motor termic, de 2.0 litri, preluat de pe Audi RS5 DTM. Motorul servește ca o sursă de reîncărcare a bateriei și va avea un regim de funcționare cuprins între 4500 și 6000 rpm.

Pe lângă motorul termic, RS Q e-Tron mai dispune și de un al treilea motor electric, care are rolul de a fi utilizat în fazele de recuperare a energiei.

Folosind un sistem brake-by-wire și un sistem IBS (Intelligent Brake System), energia pierdută va putea fi recuperată atunci când pilotul frânează.

EXTERIOR PROIECTAT PENTRU PROVOCĂRILE DEȘERTULUI

Evident, Audi RS Q e-Tron a fost construit pentru a putea traversa deșerturile din Arabia Saudită. În asemenea condiții de concurs extrem, mașina trebuie să aibă o caroserie care să ofere un nivel ridicat de siguranță ocupanților și componentelor și, mai mult, să fie ușoară pentru a îmbunătăți performanțele.

În acest sens, caroseria este confecționată dintr-o combinație de polimer, ranforsat cu fibre de carbon, combinată cu plăci din aluminiu și spumă.

Structurile de protecție în caz de accident sunt realizate dintr-un compus de zylon și carbon, iar șasiul este amplasat pe un cadru de oțel.

Caroseria este dominată de mai multe prize de aer pentru răcirea sistemului de propulsie electric. După cum se poate observa, există una generoasă chiar și pe acoperiș.

În părțile laterale au fost inventate două spații pentru două roți de rezervă. Profilul lui RS Q e-Tron este inspirat și de SUV-ul de serie e-Tron Sportback.

Și mai împărtășește ceva cu un model de serie. Mai exact, parbrizul încălzit, preluat de pe Audi A4.

UN INTERIOR AVANSAT TEHNOLOGIC

Așa cum era de așteptat în cazul unei mașini de curse, există multe tehnologii inovatoare. Cockpit-ul lui RS Q e-Tron dispune de mai multe ecrane care transmit informațiile necesare, atât pilotului, cât mai ales copilotului.

La precedenta ediție a Raliului Dakar, din 2021, a fost introdusă harta electronică, iar noua mașină este dotată cu două tablete pentru acest scop.

Harta va putea fi descărcată numai cu 15 minute înainte de startul unei probe, așa cum prevede regulamentul.

Atât pilotul cât și copilotul vor avea la dispoziție mai multe butoane care să îndeplinească și alte funcții ale mașinii, precum activarea limitării electronice a vitezei, stocarea în memorie a unor anomalii, funcții de bază pentru lumini sau ștergătoare.

Cu ajutorul ecranelor amplasate ergonomic, pilotul și coechipierul se vor putea orienta prin deșertul vast de pe probele speciale, având la îndemână informații GPS și un compas electronic.

PETERHANSEL, SAINZ, EKSTROM: COMBINAȚIA DE VIS PENTRU DAKAR

Ultima și, cu siguranță, cea mai importantă piesă este linia de piloți. Audi va avea trei echipaje în Raliul Dakar din 2022. Este, ceea ce putem numi, un Dream Team.

Primul membru al echipei de vis este însuși Monsieur Dakar, Stephane Peterhansel. Francezul este numit astfel, deoarece deține recordul pentru cele mai multe victorii absolute în această competiție: 14 la număr. El a debutat pe două roți, în 1988.

Alături de Yamaha, el a înregistrat 6 victorii la categoria motocicletelor, fiind învingător în 1991, 1992, 1993, 1995, 1997 și 1998.

În anul următor, francezul a făcut trecerea la patru roți și a obținut 8 victorii alături de echipe precum Mitsubishi, Mini și Peugeot. El a câștigat inclusiv ediția Raliului Dakar din 2021, alături de Mini. La această victorie se mai adaugă și succesele din 2004, 2005, 2007, 2012, 2013, 2016 și 2017. Francezul îl va avea copilot pe Edouard Boulanger.

Carlos Sainz Senior, tatăl pilotului de Formula 1 cu același nume, este și el un veteran al raliurilor. A câștigat două titluri WRC, în 1990 și 1992 alături de Toyota și unul dintre cei mai de succes piloți din campionat.

Spaniolul a debutat în Dakar în 2006 și a obținut trei victorii: în 2010 a câștigat cu Volkswagen, a doua victorie a venit cu Peugeot în 2018, iar cel mai recent triumf l-a cunoscut în 2020 alături de Mini. El Matador, așa cum este poreclit, îl va avea copilot pe Lucas Cruz.

Al treilea pilot din echipă este Mattias Ekstrom, care a cunoscut succese cu Audi în DTM și în Campionatul Mondial de Rallycross. Pilotul suedez a câștigat două titluri DTM în 2004 și 2007, precum și un titlu în Rallycross-ul Mondial în 2016. Mai mult, el a câștigat și titlul de campion în seria nou înființată Pure ETCR și concurează și în campionatul Extreme E, alături de ABT Cupra.

Pentru Audi, obiectivul principal este acela de a ajunge cu bine la final. Curajoasă propunere, având în vedere că vorbim despre o autonomie care te limitează.

Raliul Dakar va avea loc în Arabia Saudită și va începe în 1 ianuarie 2022. Concursul va dura 14 zile și vor fi parcurși un total de peste 8000 de kilometri. Aproximativ 4000 de kilometri vor fi în regim de probă specială.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
11 ianuarie, 00:13
0
334

Tesla pregătește un Model 3 break, disponibil doar pe piața din Europa

11 ianuarie, 00:13
0
334

Constructorul american de automobile electrice se pregătește să lanseze un model nou, destinat exclusiv pieței auto din Europa. Din primele informații, noua mașină se va numi Model Q și va fi o variantă break a lui Model 3.

Tesla pregătește un Model 3 break, disponibil doar pe piața din EuropaFoto: automarket.ro

Tesla va lansa, în viitorul apropiat, o mașină care va fi disponibilă numai în Europa, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Aceasta se va numi Model Q și va fi o variantă break a lui Model 3, care este comercializat la nivel global.

Deși nu există imagini oficiale sau un teaser cu viitorul Model Q (sunt disponibile numai imagini prelucrate digital de un artist), se pare că noua mașină va avea o caroserie de tipul shooting brake și va dispune, evident, de 5 uși.

Mai mult, pentru a crea un spațiu de încărcare mai mare, este foarte probabil ca noul Model Q să aibă un ampatament mai lung și mai lat decât Model 3.

Pe baza primelor informații, noul Model Q va împărtăși aceleași propulsoare electrice cu Model 3.

Asta înseamnă că va putea fi echipat cu propulsorul de 351 de cai putere (nivelul numit Standard) sau cu versiunea Performance, de 462 de cai putere.

Nu este exclus, însă, ca Model Q să primească și propulsoare de la Model Y, adică versiunea în Standard 441 de cai putere și în versiunea Performance 513 cai putere.

Deocamdată, nu există informații cu privire la autonomie, capacitatea acumulatorului și prețuri.

Tesla va lansa, în viitorul apropiat, o mașină care va fi disponibilă numai în Europa, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Aceasta se va numi Model Q și va fi o variantă break a lui Model 3, care este comercializat la nivel global.

Deși nu există imagini oficiale sau un teaser cu viitorul Model Q (sunt disponibile numai imagini prelucrate digital de un artist), se pare că noua mașină va avea o caroserie de tipul shooting brake și va dispune, evident, de 5 uși.

Mai mult, pentru a crea un spațiu de încărcare mai mare, este foarte probabil ca noul Model Q să aibă un ampatament mai lung și mai lat decât Model 3.

Pe baza primelor informații, noul Model Q va împărtăși aceleași propulsoare electrice cu Model 3.

Asta înseamnă că va putea fi echipat cu propulsorul de 351 de cai putere (nivelul numit Standard) sau cu versiunea Performance, de 462 de cai putere.

Nu este exclus, însă, ca Model Q să primească și propulsoare de la Model Y, adică versiunea în Standard 441 de cai putere și în versiunea Performance 513 cai putere.

Deocamdată, nu există informații cu privire la autonomie, capacitatea acumulatorului și prețuri.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
15 ianuarie, 00:13
0
485

O nouă schiță de design cu Volkswagen Amarok: Debutează în vara lui 2022

15 ianuarie, 00:13
0
485

Divizia Volkswagen Vehicule Comerciale a publicat o nouă schiță de design cu viitorul Amarok. Acesta împarte platforma cu Ford Ranger și va fi produs în Africa de Sud.

O nouă schiță de design cu Volkswagen Amarok: Debutează în vara lui 2022Foto: automarket.ro

Volkswagen continuă campania de promovare a noii generații Amarok, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Din 2010 și până acum, constructorul german de automobile a comercializat peste 815.000 de exemplare la nivel global, iar în vara acestui an urmează să facem cunoștință cu noua iterație a acestui model.

Până atunci, însă, divizia Volkswagen Vehicule Comerciale a publicat o nouă schiță de design cu viitorul Amarok.

Acesta va împărți arhitectura cu noul Ford Ranger și este dezvoltat de echipe din Australia și Europa.

Pick-up-ul producătorului din Wolfsburg va fi disponibil cu motor V6 diesel.

Reprezentanții companiei nu au oferit prea multe detalii, dar au precizat că noul Amarok va fi cu 10 centimetri mai lung și cu 4 centimetri mai lat decât modelul actual.

În plus, lista cu sisteme de asistență a fost extinsă.

Noua generație Volkswagen Amarok va fi produsă la uzina din Africa de Sud.

Volkswagen continuă campania de promovare a noii generații Amarok, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Din 2010 și până acum, constructorul german de automobile a comercializat peste 815.000 de exemplare la nivel global, iar în vara acestui an urmează să facem cunoștință cu noua iterație a acestui model.

Până atunci, însă, divizia Volkswagen Vehicule Comerciale a publicat o nouă schiță de design cu viitorul Amarok.

Acesta va împărți arhitectura cu noul Ford Ranger și este dezvoltat de echipe din Australia și Europa.

Pick-up-ul producătorului din Wolfsburg va fi disponibil cu motor V6 diesel.

Reprezentanții companiei nu au oferit prea multe detalii, dar au precizat că noul Amarok va fi cu 10 centimetri mai lung și cu 4 centimetri mai lat decât modelul actual.

În plus, lista cu sisteme de asistență a fost extinsă.

Noua generație Volkswagen Amarok va fi produsă la uzina din Africa de Sud.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
18 ianuarie, 00:13
0
401

Dacia, al treilea cel mai vândut brand către persoane fizice în Europa

18 ianuarie, 00:13
0
401

În 2021, Dacia a comercializat 537.095 de unități la nivel global și a reușit, în premieră, să fie al treilea cel mai vândut brand către clienții particulari din Europa. Sandero și Duster au contribuit la succesul producătorului de la Mioveni.

Dacia, al treilea cel mai vândut brand către persoane fizice în EuropaFoto: automarket.ro

Chiar dacă industria auto a fost, și în 2021, afectată de pandemia de coronavirus și, mai ales, de criza mondială de semiconductori, Dacia a reușit câteva performanțe notabile, în ceea ce privește vânzările modelelor din portofoliu, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Anul trecut, producătorul de la Mioveni a comercializat 537.095 de vehicule, cu 3.1% mai multe față de 2020.

Mai mult, Dacia a înregistrat o creștere a cotei sale de piață cu 0.1%, până la 3.5%.

În 2021, Dacia a atins în Europa o cotă de piață de 6.2%, în segmentul vânzărilor către persoanele fizice.

Astfel, în premieră, Dacia a fost al treilea cel mai vândut brand în rândurile acestei categorii de public.

Așa cum era de așteptat, Sandero și Duster au contribuit la acest succes. Pentru al cincilea an consecutiv, Sandero a fost cel mai vândut model din Europa către clienții persoane fizice.

În total, anul trecut, Dacia a vândut 226.805 exemplare, din care 90% au fost reprezentante de cea de-a treia generație a modelului.

La rândul său, Duster a fost din nou cel mai vândut SUV din Europa către clienții particulari.

Marca românească, deținută de gigantul francez Renault, a comercializat (anul trecut) 186.001 exemplare Duster pe toate piețele, astfel că acest model a depășit 2 milioane de unități vândute de la lansarea sa în 2010.

Și Dacia Spring a reușit să se facă remarcată pe piața vehiculelor 100% electrice.

În 2021 au fost vândute 27.876 de exemplare și au fost înregistrate peste 46.000 de comenzi până la finalul anului.

Chiar dacă industria auto a fost, și în 2021, afectată de pandemia de coronavirus și, mai ales, de criza mondială de semiconductori, Dacia a reușit câteva performanțe notabile, în ceea ce privește vânzările modelelor din portofoliu, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Anul trecut, producătorul de la Mioveni a comercializat 537.095 de vehicule, cu 3.1% mai multe față de 2020.

Mai mult, Dacia a înregistrat o creștere a cotei sale de piață cu 0.1%, până la 3.5%.

În 2021, Dacia a atins în Europa o cotă de piață de 6.2%, în segmentul vânzărilor către persoanele fizice.

Astfel, în premieră, Dacia a fost al treilea cel mai vândut brand în rândurile acestei categorii de public.

Așa cum era de așteptat, Sandero și Duster au contribuit la acest succes. Pentru al cincilea an consecutiv, Sandero a fost cel mai vândut model din Europa către clienții persoane fizice.

În total, anul trecut, Dacia a vândut 226.805 exemplare, din care 90% au fost reprezentante de cea de-a treia generație a modelului.

La rândul său, Duster a fost din nou cel mai vândut SUV din Europa către clienții particulari.

Marca românească, deținută de gigantul francez Renault, a comercializat (anul trecut) 186.001 exemplare Duster pe toate piețele, astfel că acest model a depășit 2 milioane de unități vândute de la lansarea sa în 2010.

Și Dacia Spring a reușit să se facă remarcată pe piața vehiculelor 100% electrice.

În 2021 au fost vândute 27.876 de exemplare și au fost înregistrate peste 46.000 de comenzi până la finalul anului.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
30 dec, 2021 00:21
0
225

Ferrari marchează a 75-a aniversare cu un logo special

30 dec, 2021 00:21
0
225

Constructorul italian de automobile celebrează a 75-a aniversare cu un logo special. În 2022, producătorul de la Maranello urmează să lanseze primul SUV din istoria sa.

Ferrari marchează a 75-a aniversare cu un logo specialFoto: captură video

În 1947, marele Enzo Ferrari înființa la Maranello uzina auto care îi poartă numele și în ziua de azi, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

În același an, apărea 125 S, primul model care a purtat celebra emblemă a Căluțului Cabrat.

În 2022, Ferrari împlinește 75 de ani și marchează momentul cu un logo aniversar.

Anul care urmează este foarte important pentru constructorul de la Maranello: este așteptat să lanseze pe piață primul SUV din istoria sa (Purosangue), dar și o versiune decapotabilă pentru actualul 296 GTB.

Desigur, vor urma și alte modele speciale din familia Icona.

În 1947, marele Enzo Ferrari înființa la Maranello uzina auto care îi poartă numele și în ziua de azi, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

În același an, apărea 125 S, primul model care a purtat celebra emblemă a Căluțului Cabrat.

În 2022, Ferrari împlinește 75 de ani și marchează momentul cu un logo aniversar.

Anul care urmează este foarte important pentru constructorul de la Maranello: este așteptat să lanseze pe piață primul SUV din istoria sa (Purosangue), dar și o versiune decapotabilă pentru actualul 296 GTB.

Desigur, vor urma și alte modele speciale din familia Icona.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
28 dec, 2021 00:14
0
318

Primul Rolls-Royce electric va ajunge pe piață în 2023

28 dec, 2021 00:14
0
318

Prototipul viitorului Rolls-Royce Spectre, primul model cu zero emisii al mărcii britanice, a fost surprins, în premieră, în teste. Versiunea de serie va ajunge pe piață în trimestrul al patrulea din 2023.

Primul Rolls-Royce electric va ajunge pe piață în 2023Foto: automarket.ro

Până în 2030, Rolls-Royce va deveni marcă pur electrică, iar primul model cu zero emisii al britanicilor va fi denumit Spectre, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Acesta va debuta pe piață în al patrulea trimestru din 2023, iar primele imagini teaser au fost publicate în luna septembrie.

Acum, prototipul viitorului Spectre a fost surprins, pentru prima oară, în teste.

Mașina va fi dezvoltată pe o platformă proprie Rolls-Royce (numită Architecture of Luxury), una pe care o împarte cu Ghost, Phantom și Cullinan.

Deși e acoperit de camuflaj, se poate observa că prototipul seamănă izbitor cu Wraith. Există, desigur, câteva diferențe, spre exemplu profilul lateral.

Rolls-Royce a anunțat, în urmă cu câteva luni, că, până în momentul debutului, prototipurile vor parcurge 2.5 milioane de kilometri, echivalentul a 400 de ani de utilizare.

Până în 2030, Rolls-Royce va deveni marcă pur electrică, iar primul model cu zero emisii al britanicilor va fi denumit Spectre, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Acesta va debuta pe piață în al patrulea trimestru din 2023, iar primele imagini teaser au fost publicate în luna septembrie.

Acum, prototipul viitorului Spectre a fost surprins, pentru prima oară, în teste.

Mașina va fi dezvoltată pe o platformă proprie Rolls-Royce (numită Architecture of Luxury), una pe care o împarte cu Ghost, Phantom și Cullinan.

Deși e acoperit de camuflaj, se poate observa că prototipul seamănă izbitor cu Wraith. Există, desigur, câteva diferențe, spre exemplu profilul lateral.

Rolls-Royce a anunțat, în urmă cu câteva luni, că, până în momentul debutului, prototipurile vor parcurge 2.5 milioane de kilometri, echivalentul a 400 de ani de utilizare.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter

Loading...