9 iunie, 11:530
335

Motivul pentru care Renault a fost pusă sub acuzare în Franța

9 iunie, 11:530
335

Renault a fost pusă sub acuzare în Franța în scandalul fraudei cunoscute sub numele Dieselgate, relansând în Hexagon o temă care a fost discutată ani de zile și viza și companii precum Peugeot-Citroën, Volkswagen și Fiat-Chrysler. Renault a negat că ar fi comis vreo ilegalitate.

Motivul pentru care Renault a fost pusă sub acuzare în FranțaFoto: hotnews.ro

Renault fusese acuzată că a instalat un software pe mașinile diesel pentru a păcăli testele de emisii, iar motoarele vizate sunt Euro 5 (anii 2009-2011) și Euro 6B (anii 2013-2017), transmite Știri.md cu referire la Hotnews.ro.

Autoritățile antifraudă spuneau la final de 2016 că la unele modele Renault diferența dintre emisiile din timpul testelor de omologare și cele din traficul normal erau și de peste 300%, iar unii salariați au declarat că astfel de practici au debutat chiar și în anii 90. 

Date ulterioare din ancheta lansată în 2017 au arătat că au fost și cazuri în care emisiile mașinilor în condiții de ”laborator” au fost și de 10 ori mai mici decât în condiții normale de condus.

"Renault neagă că ar fi comis vreo ilegalitate şi reiterează că vehiculele sale nu sunt echipate cu sisteme care ar permite să înşele testele de emisii. Toate vehiculele Renault au fost aprobate întotdeauna în conformitate cu legile şi reglementările în vigoare", a anunţat grupul într-un comunicat.

Renault trebuie să depună o cauțiune de 20 milioane euro pentru plata în viitor a unor eventuale despăgubiri și va trebui să depună și o garanție bancară de 60 milioane euro pentru cazul în care va fi nevoită să acopere prejudiciile.

Reamintim că Volkswagen a recunoscut în 2015 că a trucat software-ul motoarelor pentru a înşela testele de emisii ale motoarelor diesel în SUA, un scandal care a costat grupul mai mult de 30 de miliarde de euro.

Renault fusese acuzată că a instalat un software pe mașinile diesel pentru a păcăli testele de emisii, iar motoarele vizate sunt Euro 5 (anii 2009-2011) și Euro 6B (anii 2013-2017), transmite Știri.md cu referire la Hotnews.ro.

Autoritățile antifraudă spuneau la final de 2016 că la unele modele Renault diferența dintre emisiile din timpul testelor de omologare și cele din traficul normal erau și de peste 300%, iar unii salariați au declarat că astfel de practici au debutat chiar și în anii 90. 

Date ulterioare din ancheta lansată în 2017 au arătat că au fost și cazuri în care emisiile mașinilor în condiții de ”laborator” au fost și de 10 ori mai mici decât în condiții normale de condus.

"Renault neagă că ar fi comis vreo ilegalitate şi reiterează că vehiculele sale nu sunt echipate cu sisteme care ar permite să înşele testele de emisii. Toate vehiculele Renault au fost aprobate întotdeauna în conformitate cu legile şi reglementările în vigoare", a anunţat grupul într-un comunicat.

Renault trebuie să depună o cauțiune de 20 milioane euro pentru plata în viitor a unor eventuale despăgubiri și va trebui să depună și o garanție bancară de 60 milioane euro pentru cazul în care va fi nevoită să acopere prejudiciile.

Reamintim că Volkswagen a recunoscut în 2015 că a trucat software-ul motoarelor pentru a înşela testele de emisii ale motoarelor diesel în SUA, un scandal care a costat grupul mai mult de 30 de miliarde de euro.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate

Loading...

Loading...