11 octombrie, 16:34
748
0
Mercedes-Benz-ul sublim care e vândut chiar de muzeul mărcii germane
11 octombrie, 16:34
748
0

Mulţi ar putea spune că, probabil cel mai sublim automobil de colecţie ţi l-ar putea vinde însăşi producătorul lui, care, odată ce-şi pune reputaţia la bătaie pentru un exemplar, n-ar putea nicidecum să-ţi vândă altceva decât perfecţiunea.

Şi, la drept vorbind, cei de la muzeul Mercedes-Benz cam asta fac cu maşinile pe care le scot la vânzare, transmite Știri.md cu referire la piataauto.md.

Nu scot multe, ba chiar sunt surprinzător de puţine. Dar când ajung să decare că vând un exemplar, atunci acesta cu siguranţă te va lăsa cu gura căscată de condiţia lui. E şi cazul acestui Mercededes-Benz 280 SE 3.5 Cabriolet din 1971!

Îl poţi privi îndelung fără a şti orice alte detalii despre el şi n-ai cum să nu zici un „wow!” lung de admiraţie.

Pentru că arată de parcă ar fi fost produs cu două luni în urmă, iar azi e anul 1971 şi el e expus pe undeva prin vreun showroom din Monaco sau Geneva.

E un Mercedes-Benz cu numele de cod W111, şi în această caroserie au existat sedanuri, coupe-uri şi cabriolet-uri, iar ca să înţelegem mai bine logica ierarhică, acesta e un soi de strămoş al actualului S-Class Cabriolet.

Sedanurile W111 s-au produs doar până în 1968, însă coupe-urile şi cabriolet-urile, precum acesta, au fost asamblate până în 1971, ceea ce înseamnă că acest exemplar e unul din ultimele produse.

Mai mult ca atât, dacă toate formele de caroserie au totalizat cam 370 mii exemplare produse de-a lungul istoriei, atunci decapotabilele au totalizat doar 6,305 exemplare.

Motorizarea de top era 280 SE 3.5, iar exemplare decapotabile 280 SE 3.5 Cabriolet au fost produse doar în număr de 1,232 de unităţi!

Aţi înţeles, deci, cât e de special acest Mercedes-Benz verde, pe care-l vedeţi în imagini. Şi acum hai să vă spunem şi cât de savuros era condusul lui! Imaginaţi-vă că-n anul 1971, motorul de sub capota sa era un V8 aspirat natural, cu numele de cod M116, de 3.5 litri, care livra 200 CP şi 280 Nm.

Motorul e cuplat la o cutie automată cu 4 trepte, iar decapotabila asta putea accelera de la 0 la 100 km/h în 9.4 secunde, atingând o viteză maximă de 205 km/h!

Dar, fireşte, marea plăcere ţi-o oferea mormăitul dulce al motorului şi defilarea agale cu ea pe străzile unui oraş luxos de coastă...

Şi apoi, culoarea asta verde, cu numele de cod DB834, e una din cele mai rare disponibile în acea vreme la Mercedes-Benz, iar cel care l-a comandat în anul 1971 cu siguranţă avea bun gust, întrucât a combinat-o cu un interior cognac (cod 250), care arată pe măsura exteriorului.

Iar la interior maşina îşi alintă ocupanţii cu un sistem de aer condiţionat şi o ambianţă pe măsură să-i poarte în confort desăvârşit.

Desigur, nu uităm nici de faptul că avem de-a face cu o maşină decapotabilă, iar plafonul textil poate fi pliat, lăsându-te să fii văzut mai bine la bordul acestei bijuterii.

Pentru că altfel decât bijuterie, diamant de 24 de karate, n-avem cum să-i spunem la starea în care a această maşină!

Ea era deja într-o condiţie superbă, dar a fost cizelată până în cel mai mic detaliu chiar de către muzeul Mercedes-Benz, aşa că nu vei găsi nimic să-i reproşezi!

Ea a avut doi proprietari în toată istoria sa, ambii la fel de buni păstrători ca şi muzeul.

Şi azi, după 49 de ani de când a fost produsă, maşina asta are pe bord doar 41,400 km parcurşi, iar autenticitatea acestui parcurs e, din nou, confirmată documental de însăşi cei de la Mercedes-Benz.

Iar dacă vorbim în termenii de calitate şi overengineering în care erau proiectate aceste maşini, raportând totul şi la starea actuală a acestui exemplar, se poate spune că avem de-a face cu o bijuterie de Mercedes-Benz în condiţie de nou, practic, chiar dacă are 49 de ani de când a fost produsă!

Şi dacă tot am spus că e un adevărat diamant rar, păi diamantele costă scump. Mercedesul ăsta sublim are un preţ usturător de jumătate de milion de euro, inclusiv TVA deductibil în cazul în care o cumpără cineva din afara Germaniei.

Iar dacă tot am spus că muzeul Mercedes-Benz o vinde, e firesc că maşina se află chiar în Stuttgart, la sediul muzeului, şi-şi aşteaptă proprietarul colecţionar care se va bucura de un asemenea exemplar, probabil absolut unic în lume!

  • 1/12
  • 2/12
  • 3/12
  • 4/12
  • 5/12
  • 6/12
  • 7/12
  • 8/12
  • 9/12
  • 10/12
  • 11/12
  • 12/12
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter