2 octombrie, 00:13
0
403

Lamborghini a recreat conceptul din care s-a născut Countach

2 octombrie, 00:13
0
403

În anul 1971, Lamborghini a creat conceptul LP500 Countach, care anunța lansarea supercarului cu același nume.

Lamborghini a recreat conceptul din care s-a născut Countach

Azi, după o muncă titanică de arhivă, Lamborghini a renăscut acel concept pentru un client unic. Prețul nu a fost dezvăluit, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Deși a luat o pauză în 2020, din cauza pandemiei, Concursul de Eleganță Villa d'Este revine anul acesta cu forțe proaspete și cu premiere notabile.

Capul de afiș pare să fie Lamborghini Countach LP500, o renaștere a conceptului care a anunțat lansarea unui Countach de serie.

Este un studiu de design unic, înscris în clasa rezervată prototipurilor și realizat de divizia de restaurare Automobili Lamborghini Polo Storico.

Italienii au lucrat 25.000 de ore pentru a da naștere noului concept, care, de fapt, este rezervat unui client anonim. Acesta îl va primi după expunerea mașinii la Villa d'Este.

POVESTEA CONCEPTULUI

Povestea fascinantă nu se oprește aici. În anul 1971, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, Lamborghini a prezentat un concept botezat LP 500 Countach (fix ca ceea ce vedem azi).

Prototipul de acum 50 de ani a fost vedeta salonului și a anunțat lansarea unui urmaș pentru Miura.

A fost apoi folosit în fazele de dezvoltare ale Countach-ului de serie, pentru ca în final să fie sacrificat într-o serie de teste de siguranță în 1974.

După aceea, conceptului i s-a pierdut urma.

Pentru a da naștere creației de astăzi, pe care o vedeți în imagini, Lamborghini a început o muncă titanică de colectare a informațiilor de arhivă.

După ce au fost găsite cote pentru șasiu și alte componente importante, echipa lui Mitja Borkert, designerul șef Lamborghini, a avut nevoie de 2.000 de ore de muncă pentru a scana șasiul și a determina dimensiunile conceptului original.

Atenția la detalii nu s-a oprit aici. Specialiștii din Sant'Agata Bolognese au folosit aceleași metode de construcție artizanală a caroseriei.

Au fost căutat componente originale, iar acolo unde ele nu au mai existat, au fost create unele noi, respectând indicațiile de atunci.

Mai mult, italienii au apelat la partenerii lor de la Pirelli pentru a obține anvelope similare cu cele din anii '70. Pirelli a rezonat foarte bine cu proiectul și a căutat în arhivele sale amprenta anvelopelor de atunci.

A schimbat însă compoziția cauciucului cu ingrediente moderne.

Designul final a fost similar anvelopei Cinturato CN12, care a echipat conceptul în 1971. Au fost create anvelope față cu dimensiunile 245/60 R14 și anvelope spate cu dimensiunile 265/60 R14.

Nu în ultimul rând, Lamborghini a reușit să regăsească și să recreeze și culoarea originală a conceptului, un galben denumit sugestiv Giallo Fly Speciale.

Azi, după o muncă titanică de arhivă, Lamborghini a renăscut acel concept pentru un client unic. Prețul nu a fost dezvăluit, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Deși a luat o pauză în 2020, din cauza pandemiei, Concursul de Eleganță Villa d'Este revine anul acesta cu forțe proaspete și cu premiere notabile.

Capul de afiș pare să fie Lamborghini Countach LP500, o renaștere a conceptului care a anunțat lansarea unui Countach de serie.

Este un studiu de design unic, înscris în clasa rezervată prototipurilor și realizat de divizia de restaurare Automobili Lamborghini Polo Storico.

Italienii au lucrat 25.000 de ore pentru a da naștere noului concept, care, de fapt, este rezervat unui client anonim. Acesta îl va primi după expunerea mașinii la Villa d'Este.

POVESTEA CONCEPTULUI

Povestea fascinantă nu se oprește aici. În anul 1971, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, Lamborghini a prezentat un concept botezat LP 500 Countach (fix ca ceea ce vedem azi).

Prototipul de acum 50 de ani a fost vedeta salonului și a anunțat lansarea unui urmaș pentru Miura.

A fost apoi folosit în fazele de dezvoltare ale Countach-ului de serie, pentru ca în final să fie sacrificat într-o serie de teste de siguranță în 1974.

După aceea, conceptului i s-a pierdut urma.

Pentru a da naștere creației de astăzi, pe care o vedeți în imagini, Lamborghini a început o muncă titanică de colectare a informațiilor de arhivă.

După ce au fost găsite cote pentru șasiu și alte componente importante, echipa lui Mitja Borkert, designerul șef Lamborghini, a avut nevoie de 2.000 de ore de muncă pentru a scana șasiul și a determina dimensiunile conceptului original.

Atenția la detalii nu s-a oprit aici. Specialiștii din Sant'Agata Bolognese au folosit aceleași metode de construcție artizanală a caroseriei.

Au fost căutat componente originale, iar acolo unde ele nu au mai existat, au fost create unele noi, respectând indicațiile de atunci.

Mai mult, italienii au apelat la partenerii lor de la Pirelli pentru a obține anvelope similare cu cele din anii '70. Pirelli a rezonat foarte bine cu proiectul și a căutat în arhivele sale amprenta anvelopelor de atunci.

A schimbat însă compoziția cauciucului cu ingrediente moderne.

Designul final a fost similar anvelopei Cinturato CN12, care a echipat conceptul în 1971. Au fost create anvelope față cu dimensiunile 245/60 R14 și anvelope spate cu dimensiunile 265/60 R14.

Nu în ultimul rând, Lamborghini a reușit să regăsească și să recreeze și culoarea originală a conceptului, un galben denumit sugestiv Giallo Fly Speciale.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate

Loading...

Loading...