main logo
491

Guvernul nu susține sancționarea pentru utilizarea farurilor anticeață

Guvernul nu susține inițiativa legislativă privind interzicea utilizării farurilor anticeață atunci când nu este ceață.

Guvernul nu susține sancționarea pentru utilizarea farurilor anticeață

Proiectul de lege prevede completarea Codului contravențional astfel încât folosirea farurilor anticeață, în alte condiții decât pe timp de ceață, se va sancționa cu amendă de la 12 la 15 unități convenționale (de la 600 până la 750 de lei), cu aplicarea a trei puncte de penalizare, transmite Știri.md cu referire la bizlaw.md.

Avizul Cabinetului de miniștri urmează să fie examinat în ședința de miercuri.

Astfel, în aviz se menționează că însăși conceptual normele propuse contravin prevederilor normative și legislative existente. Or, conform punctului 34 subpunctul (5) din Regulamentul circulației rutiere este permisă folosirea farurilor anticeață în alte condiții decât pe timp de ceață, mai exact:

  • în condiţii de vizibilitate redusă − separat, precum şi simultan cu lumina de întâlnire sau de drum a farurilor;
  • pe timp de noapte pe sectoarele de drum neiluminate – simultan cu lumina de întâlnire sau de drum a farurilor;
  • pentru atenţionarea altor participanţi la trafic şi pentru semnalizarea vehiculelor în cazul deplasării pe timp de zi − în locul luminii de întâlnire a farurilor.

Prin urmare, este legea permite utilizarea farurilor anticeață și în alte condiţii de vizibilitate redusă pentru a facilita conducerea mijloacelor de transport în condiții meteo nefavorabile. De asemenea, norma legală stabilește că folosirea farurilor anticeață în alte condiții decât cele prevăzute expres de lege condiționează atragerea la răspundere contravențională, în conformitate cu art.240 alin.(1) din Codul contravențional. În acest caz, sancțiunea aplicată este identică cu cea propusă în proiectul de modificare a legii.

Totodată, în document se spune că elaborarea unui act normativ trebuie să fie precedată de o analiză științifică privind necesitățile intervenirii cu modificări. În nota informativă a proiectului propus, autorul motivează necesitatea elaborării modificărilor prin creșterea numărului accidentelor rutiere care au urmări grave, inclusiv decesuri cauzate de folosirea farurilor anticeață în alte condiții decât pe timp de ceață, fără să prezinte, însă, anumite date statistice și legătura cauzală dintre aceste elemente.

Inițiativa legislativă a primit aviz negativ și din partea Centrului Național Anticorupție. Experții CNA au spus că proiectul trebuie să fie revizuit deoarece conține norme care nu sunt clare și pot genera acte de corupție.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării