7 ianuarie, 19:49
8
4 494

De ce Poliția și-a cumpărat Skoda Octavia Combi de ultimă generație

7 ianuarie, 19:49
8
4 494

După ce la mijlocul lunii decembrie din 2021 o astfel de maşină a fost surprinsă la o secţie de înmatriculare din capitală, Inspectoratul General al Poliţiei dezvăluie pentru ce s-a cumpărat şi cum va fi folosit un lot de noi Skoda Octavia Combi.

De ce Poliția și-a cumpărat Skoda Octavia Combi de ultimă generațieFoto: realitatea.md

Aflaţi dar că acestea vor fi utilizate în activităţi de patrulare, însă doar în zona de centru-sud-vest a ţării, scrie Autoblog, transmite Știri.md cu referire la realitatea.md.

Segmentul siguranței rutiere în Republica Moldova se confruntă cu mai multe provocări și acest subiect este o prioritate pentru Poliția Națională.

Pentru a dezvolta și a perfecționa acest segment, astăzi, 6 ianuarie a fost semnat un Acord de cooperare între Inspectoratul Național de Securitate Publică al IGP și Inspectoratul de Poliție al Județului Vaslui.

Documentul a fost semnat în cadrul proiectului „Dezvoltarea unui concept de patrulare comună de poliție a drumurilor din zona de frontieră dintre Republica Moldova și România”.

În cadrul proiectului, INSP este lider de proiect în comun cu Inspectoratul de Poliție al Județului Vaslui.

Aria de desfășurare a proiectului în Republica Moldova sunt localitățile Cahul, Hîncești și Ungheni, iar în România – Vaslui și Huși.

Pe parcursul anului 2022, părțile semnatare vor desfășura un șir de activități comune de patrulare, în special pentru a preveni și combate conducerea cu viteză excesivă și în stare de ebrietate. Aceste activități vin să realizeze un alt obiectiv al proiectului și anume acela de a responsabiliza cetățenii și de a reduce cu 5% numărul de accidente rutiere în zona transfrontalieră.

Patrularea comună a traseelor din zona de frontieră a ambelor state este o abordare nouă în dialogul de cooperare dintre Poliția Republicii Moldova și cea Română și va permite ca polițiștii instituțiilor să acorde suport operațional transfrontalier pe teritoriul ambelor țări.

Un alt obiectiv al proiectului este consolidarea capacităților serviciilor de patrulare în Republica Moldova și România.

În acest sens au fost achiziționate, cu suportul Uniunii Europene, patru mașini de patrulare de model Skoda Octavia Combi, dotate integral cu tehnică modernă, inclusiv radare, dragere, printere, laptopuri, mijloace speciale etc.

Aflaţi dar că acestea vor fi utilizate în activităţi de patrulare, însă doar în zona de centru-sud-vest a ţării, scrie Autoblog, transmite Știri.md cu referire la realitatea.md.

Segmentul siguranței rutiere în Republica Moldova se confruntă cu mai multe provocări și acest subiect este o prioritate pentru Poliția Națională.

Pentru a dezvolta și a perfecționa acest segment, astăzi, 6 ianuarie a fost semnat un Acord de cooperare între Inspectoratul Național de Securitate Publică al IGP și Inspectoratul de Poliție al Județului Vaslui.

Documentul a fost semnat în cadrul proiectului „Dezvoltarea unui concept de patrulare comună de poliție a drumurilor din zona de frontieră dintre Republica Moldova și România”.

În cadrul proiectului, INSP este lider de proiect în comun cu Inspectoratul de Poliție al Județului Vaslui.

Aria de desfășurare a proiectului în Republica Moldova sunt localitățile Cahul, Hîncești și Ungheni, iar în România – Vaslui și Huși.

Pe parcursul anului 2022, părțile semnatare vor desfășura un șir de activități comune de patrulare, în special pentru a preveni și combate conducerea cu viteză excesivă și în stare de ebrietate. Aceste activități vin să realizeze un alt obiectiv al proiectului și anume acela de a responsabiliza cetățenii și de a reduce cu 5% numărul de accidente rutiere în zona transfrontalieră.

Patrularea comună a traseelor din zona de frontieră a ambelor state este o abordare nouă în dialogul de cooperare dintre Poliția Republicii Moldova și cea Română și va permite ca polițiștii instituțiilor să acorde suport operațional transfrontalier pe teritoriul ambelor țări.

Un alt obiectiv al proiectului este consolidarea capacităților serviciilor de patrulare în Republica Moldova și România.

În acest sens au fost achiziționate, cu suportul Uniunii Europene, patru mașini de patrulare de model Skoda Octavia Combi, dotate integral cu tehnică modernă, inclusiv radare, dragere, printere, laptopuri, mijloace speciale etc.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate

Loading...

19 ianuarie, 00:13
0
163

Aston Martin va lansa cel mai puternic SUV de lux în 1 februarie

19 ianuarie, 00:13
0
163

Constructorul britanic de automobile a publicat un teaser video cu o versiune mai puternică a SUV-ului DBX. Aceasta ar putea fi denumită DBX S și va debuta în 1 februarie.

Aston Martin va lansa cel mai puternic SUV de lux în 1 februarieFoto: automarket.ro

Aston Martin a lansat SUV-ul DBX în urmă cu doi ani, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Acesta a debutat alături de un motor V8 twin-turbo, furnizat de Mercedes-AMG, iar ulterior a primit și o versiune echipată cu propulsor de 3.0 litri, cu șase cilindri, micro-hibrid, disponibilă doar în China.

Constructorul britanic lucrează de ceva timp la un DBX mai puternic decât cel V8, iar prototipurile au fost surprinse de mai multe ori în teste.

Acum, Aston Martin a publicat un teaser video cu această nouă versiune și a anunțat că va debuta oficial în data de 1 februarie.

Aceasta ar putea fi denumită DBX S și, potrivit zvonurilor, ar putea ascunde sub capotă agregatul V12 de pe modelele DB11 și DBS.

Unii spun că noua versiune ar păstra actualul V8 twin-turbo. Oricum ar fi, marca britanică descrie acest nou model ca fiind "cel mai puternic SUV de lux, din lume."

Asta înseamnă că va avea rivali de temut, precum Lamborghini Urus (650 CP), Bentley Bentayga Speed (635 CP), BMW X5 M Competition (625 CP), Porsche Cayenne Turbo GT.

Aston Martin a lansat SUV-ul DBX în urmă cu doi ani, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Acesta a debutat alături de un motor V8 twin-turbo, furnizat de Mercedes-AMG, iar ulterior a primit și o versiune echipată cu propulsor de 3.0 litri, cu șase cilindri, micro-hibrid, disponibilă doar în China.

Constructorul britanic lucrează de ceva timp la un DBX mai puternic decât cel V8, iar prototipurile au fost surprinse de mai multe ori în teste.

Acum, Aston Martin a publicat un teaser video cu această nouă versiune și a anunțat că va debuta oficial în data de 1 februarie.

Aceasta ar putea fi denumită DBX S și, potrivit zvonurilor, ar putea ascunde sub capotă agregatul V12 de pe modelele DB11 și DBS.

Unii spun că noua versiune ar păstra actualul V8 twin-turbo. Oricum ar fi, marca britanică descrie acest nou model ca fiind "cel mai puternic SUV de lux, din lume."

Asta înseamnă că va avea rivali de temut, precum Lamborghini Urus (650 CP), Bentley Bentayga Speed (635 CP), BMW X5 M Competition (625 CP), Porsche Cayenne Turbo GT.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
18 ianuarie, 23:10
0
156

Teaser cu o nouă versiune de performanță Volkswagen Golf

18 ianuarie, 23:10
0
156

Constructorul german a dezvăluit o imagine teaser cu o nouă versiune de performanță Volkswagen Golf. Prezentarea noului hot hatch va avea loc în luna februarie.

Teaser cu o nouă versiune de performanță Volkswagen GolfFoto: automarket.ro

Volkswagen pregătește o nouă versiune de performanță a modelului compact Golf. Compania a distribuit un teaser pe rețelele de socializare cu silueta actualei generații Volkswagen Golf și cu un eleron spate, ceea ce duce cu gândul la o nouă versiune hot hatch a emblematicului model, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

În prezent, Volkswagen Golf este oferit în mai multe versiuni de performanță. Cele mai cunoscute dintre ele sunt modelul GTI și derivatele sale: GTD, cu motor diesel și GTE, cu propulsie hibridă.

De asemenea, există și modelul GTI Clubsport 45, un model special creat pentru circuite și pentru competiții. Gama de versiuni de performanță Golf este completată de modelul cu tracțiune integrală Golf R.

Versiunea cea mai populară este GTI și are un motor care dezvoltă 241 de cai putere. Modelul R este cel mai puternic dintre toate, cu un propulsor care dezvoltă 315 cai putere.

Marca din Wolfsburg nu a oferit detalii suplimentare cu privire la noua mașină. Însă, așteptarea nu va fi foarte lungă, deoarece noua versiune de performanță Golf va fi dezvăluită în luna februarie.

Volkswagen pregătește o nouă versiune de performanță a modelului compact Golf. Compania a distribuit un teaser pe rețelele de socializare cu silueta actualei generații Volkswagen Golf și cu un eleron spate, ceea ce duce cu gândul la o nouă versiune hot hatch a emblematicului model, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

În prezent, Volkswagen Golf este oferit în mai multe versiuni de performanță. Cele mai cunoscute dintre ele sunt modelul GTI și derivatele sale: GTD, cu motor diesel și GTE, cu propulsie hibridă.

De asemenea, există și modelul GTI Clubsport 45, un model special creat pentru circuite și pentru competiții. Gama de versiuni de performanță Golf este completată de modelul cu tracțiune integrală Golf R.

Versiunea cea mai populară este GTI și are un motor care dezvoltă 241 de cai putere. Modelul R este cel mai puternic dintre toate, cu un propulsor care dezvoltă 315 cai putere.

Marca din Wolfsburg nu a oferit detalii suplimentare cu privire la noua mașină. Însă, așteptarea nu va fi foarte lungă, deoarece noua versiune de performanță Golf va fi dezvăluită în luna februarie.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
18 ianuarie, 19:29
0
1 756

Metoda de furt care face ravagii: Cu o monedă, hoții iau totul din mașină

18 ianuarie, 19:29
0
1 756

Metoda a apărut şi face ravagii deja în ţările occidentale. Hoţii pun o monedă în zona mânerului portierei şi aşteaptă ca proprietarii să activeze sistemul centralizat de închidere.

Metoda de furt care face ravagii: Cu o monedă, hoții iau totul din mașinăFoto: promotor.ro

Astfel, uşa pe care se află moneda nu se mai închide, iar răufăcătorii pot intra în maşină foarte uşor, după ce proprietarul s-a îndepărtat, transmite Știri.md cu referire la promotor.ro.

Alte metode „consacrate” de furt din autoturisme

Bruiajul telecomenzii sistemului de închidere centralizată. Aceasta este una dintre cele mai cunoscute metode de furt din maşini şi implică folosirea unui dispozitiv de bruiaj comandat de cineva dintr-o maşină din apropiere.

Ce să faci ca să nu cazi în plasă: cel mai important e să verifici de fiecare dată dacă TOATE uşile s-au încuiat după ce ai apăsat pe butonul de pe telecomandă.

Dacă nu s-a întâmplat asta, foloseşte cheia în yala uşii, aşa ca pe vremuri. Dacă nu ai cheie fizică sau nu ai o yală în care să o foloseşti (multe maşini noi nu au), intră înapoi în maşină, încuie uşile din interior şi pleacă de acolo – cine ştie, poate îi vezi pe cei care aşteaptă să te fure, vezi numărul de înmatriculare al maşinii în care stau şi chemi Poliţia.

Metoda cerşetorului

Chiar dacă s-ar putea ca prietenii tăi să-ţi spună că eşti paranoic dacă încui uşile la maşină de fiecare dată când porneşti la drum, să ştii că e foarte sănătos să faci asta, indiferent de ce spun ei.

Atunci când eşti singur la semafor, noaptea, iar în jurul maşinii tale se adună o mare de cerşetori (care de fapt s-ar putea să fie hoţi), iar tu ai lăsat pe bancheta din spate o geantă de care ai uitat, cred că e mai bine să ai uşile încuiate decât să pari bărbat în faţa prietenilor tăi, nu?

Metoda abţibildului

Ştim cum e să fii atât de grăbit dimineaţa încât să nu ai timp să arunci o privire peste toată maşina înainte să porneşti la drum. Şi poţi să fii sigur că şi hoţii ştiu asta.

Dacă vezi un abţibild lipit pe lunetă după ce ai urcat la volan, nu uita să opreşti motorul şi să încui uşile după ce ieşi din maşină ca să vezi despre ce este vorba.

S-ar putea să nu scrie nimic pe el, dar cineva foarte răbdător poate fi prin preajmă, pregătit să intre în maşina ta pornită şi descuiată.

Metoda „am nevoie de ajutor!”

Cu siguranţă ai văzut şi tu cel puţin un astfel de exemplu pe drumurile din România.

Pe scurt, o maşină (de obicei cu numere de înmatriculare străine) este oprită pe marginea şoselei cu capota deschisă, iar lângă ea se află un bărbat sau o femeie care face semne disperate să opreşti ca să dai o mână de ajutor.

Dar, aşa cum probabil ţi-ai imaginat, cel mai bine e să îţi continui drumul liniştit, deşi s-ar putea să vezi în oglinda retrovizoare cum „năpăstuitul” aleargă după maşina ta disperat.

Astfel, uşa pe care se află moneda nu se mai închide, iar răufăcătorii pot intra în maşină foarte uşor, după ce proprietarul s-a îndepărtat, transmite Știri.md cu referire la promotor.ro.

Alte metode „consacrate” de furt din autoturisme

Bruiajul telecomenzii sistemului de închidere centralizată. Aceasta este una dintre cele mai cunoscute metode de furt din maşini şi implică folosirea unui dispozitiv de bruiaj comandat de cineva dintr-o maşină din apropiere.

Ce să faci ca să nu cazi în plasă: cel mai important e să verifici de fiecare dată dacă TOATE uşile s-au încuiat după ce ai apăsat pe butonul de pe telecomandă.

Dacă nu s-a întâmplat asta, foloseşte cheia în yala uşii, aşa ca pe vremuri. Dacă nu ai cheie fizică sau nu ai o yală în care să o foloseşti (multe maşini noi nu au), intră înapoi în maşină, încuie uşile din interior şi pleacă de acolo – cine ştie, poate îi vezi pe cei care aşteaptă să te fure, vezi numărul de înmatriculare al maşinii în care stau şi chemi Poliţia.

Metoda cerşetorului

Chiar dacă s-ar putea ca prietenii tăi să-ţi spună că eşti paranoic dacă încui uşile la maşină de fiecare dată când porneşti la drum, să ştii că e foarte sănătos să faci asta, indiferent de ce spun ei.

Atunci când eşti singur la semafor, noaptea, iar în jurul maşinii tale se adună o mare de cerşetori (care de fapt s-ar putea să fie hoţi), iar tu ai lăsat pe bancheta din spate o geantă de care ai uitat, cred că e mai bine să ai uşile încuiate decât să pari bărbat în faţa prietenilor tăi, nu?

Metoda abţibildului

Ştim cum e să fii atât de grăbit dimineaţa încât să nu ai timp să arunci o privire peste toată maşina înainte să porneşti la drum. Şi poţi să fii sigur că şi hoţii ştiu asta.

Dacă vezi un abţibild lipit pe lunetă după ce ai urcat la volan, nu uita să opreşti motorul şi să încui uşile după ce ieşi din maşină ca să vezi despre ce este vorba.

S-ar putea să nu scrie nimic pe el, dar cineva foarte răbdător poate fi prin preajmă, pregătit să intre în maşina ta pornită şi descuiată.

Metoda „am nevoie de ajutor!”

Cu siguranţă ai văzut şi tu cel puţin un astfel de exemplu pe drumurile din România.

Pe scurt, o maşină (de obicei cu numere de înmatriculare străine) este oprită pe marginea şoselei cu capota deschisă, iar lângă ea se află un bărbat sau o femeie care face semne disperate să opreşti ca să dai o mână de ajutor.

Dar, aşa cum probabil ţi-ai imaginat, cel mai bine e să îţi continui drumul liniştit, deşi s-ar putea să vezi în oglinda retrovizoare cum „năpăstuitul” aleargă după maşina ta disperat.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
18 ianuarie, 00:13
0
363

Dacia, al treilea cel mai vândut brand către persoane fizice în Europa

18 ianuarie, 00:13
0
363

În 2021, Dacia a comercializat 537.095 de unități la nivel global și a reușit, în premieră, să fie al treilea cel mai vândut brand către clienții particulari din Europa. Sandero și Duster au contribuit la succesul producătorului de la Mioveni.

Dacia, al treilea cel mai vândut brand către persoane fizice în EuropaFoto: automarket.ro

Chiar dacă industria auto a fost, și în 2021, afectată de pandemia de coronavirus și, mai ales, de criza mondială de semiconductori, Dacia a reușit câteva performanțe notabile, în ceea ce privește vânzările modelelor din portofoliu, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Anul trecut, producătorul de la Mioveni a comercializat 537.095 de vehicule, cu 3.1% mai multe față de 2020.

Mai mult, Dacia a înregistrat o creștere a cotei sale de piață cu 0.1%, până la 3.5%.

În 2021, Dacia a atins în Europa o cotă de piață de 6.2%, în segmentul vânzărilor către persoanele fizice.

Astfel, în premieră, Dacia a fost al treilea cel mai vândut brand în rândurile acestei categorii de public.

Așa cum era de așteptat, Sandero și Duster au contribuit la acest succes. Pentru al cincilea an consecutiv, Sandero a fost cel mai vândut model din Europa către clienții persoane fizice.

În total, anul trecut, Dacia a vândut 226.805 exemplare, din care 90% au fost reprezentante de cea de-a treia generație a modelului.

La rândul său, Duster a fost din nou cel mai vândut SUV din Europa către clienții particulari.

Marca românească, deținută de gigantul francez Renault, a comercializat (anul trecut) 186.001 exemplare Duster pe toate piețele, astfel că acest model a depășit 2 milioane de unități vândute de la lansarea sa în 2010.

Și Dacia Spring a reușit să se facă remarcată pe piața vehiculelor 100% electrice.

În 2021 au fost vândute 27.876 de exemplare și au fost înregistrate peste 46.000 de comenzi până la finalul anului.

Chiar dacă industria auto a fost, și în 2021, afectată de pandemia de coronavirus și, mai ales, de criza mondială de semiconductori, Dacia a reușit câteva performanțe notabile, în ceea ce privește vânzările modelelor din portofoliu, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Anul trecut, producătorul de la Mioveni a comercializat 537.095 de vehicule, cu 3.1% mai multe față de 2020.

Mai mult, Dacia a înregistrat o creștere a cotei sale de piață cu 0.1%, până la 3.5%.

În 2021, Dacia a atins în Europa o cotă de piață de 6.2%, în segmentul vânzărilor către persoanele fizice.

Astfel, în premieră, Dacia a fost al treilea cel mai vândut brand în rândurile acestei categorii de public.

Așa cum era de așteptat, Sandero și Duster au contribuit la acest succes. Pentru al cincilea an consecutiv, Sandero a fost cel mai vândut model din Europa către clienții persoane fizice.

În total, anul trecut, Dacia a vândut 226.805 exemplare, din care 90% au fost reprezentante de cea de-a treia generație a modelului.

La rândul său, Duster a fost din nou cel mai vândut SUV din Europa către clienții particulari.

Marca românească, deținută de gigantul francez Renault, a comercializat (anul trecut) 186.001 exemplare Duster pe toate piețele, astfel că acest model a depășit 2 milioane de unități vândute de la lansarea sa în 2010.

Și Dacia Spring a reușit să se facă remarcată pe piața vehiculelor 100% electrice.

În 2021 au fost vândute 27.876 de exemplare și au fost înregistrate peste 46.000 de comenzi până la finalul anului.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
15 ianuarie, 06:36
0
286

Conceptul electric Subaru STI E-RA a debutat cu 1.088 CP

15 ianuarie, 06:36
0
286

Constructorul nipon de automobile a prezentat conceptul electric STI E-RA în cadrul Salonului Auto de la Tokyo. Acesta este propulsat de patru motoare și este echipat cu o baterie de 60 kWh.

Conceptul electric Subaru STI E-RA a debutat cu 1.088 CPFoto: automarket.ro

Salonul Auto de la Tokyo și-a deschis porțile, iar producătorii de automobile, mai ales cei locali, se înghesuie să prezinte lumii întregi cele mai noi modele și concepte, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Subaru este prezentat la eveniment. Cu această ocazie, constructorul nipon a lansat conceptul STI E-RA, dezvoltat împreună cu celebra divizie Subaru Tecnica International.

Numele, adică Electric Record Attempt, spune totul despre acest concept.

După ce va fi testat îndelung pe circuitele din Japonia, Subaru îl va duce pe legendarul Nurburgring Nordschleife.

În 2023, conceptul E-RA va încerca să parcurgă cei 20.8 kilometri ai circuitului german în mai puțin de 6 minute și 40 de secunde.

Conceptul prezentat la Tokyo este echipat cu patru motoare electrice care dezvoltă împreună 1.088 de cai putere.

O baterie cu capacitatea de 60 kWh completează pachetul, alături de o tehnologie complexă de vectorizare a cuplului.

Salonul Auto de la Tokyo și-a deschis porțile, iar producătorii de automobile, mai ales cei locali, se înghesuie să prezinte lumii întregi cele mai noi modele și concepte, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Subaru este prezentat la eveniment. Cu această ocazie, constructorul nipon a lansat conceptul STI E-RA, dezvoltat împreună cu celebra divizie Subaru Tecnica International.

Numele, adică Electric Record Attempt, spune totul despre acest concept.

După ce va fi testat îndelung pe circuitele din Japonia, Subaru îl va duce pe legendarul Nurburgring Nordschleife.

În 2023, conceptul E-RA va încerca să parcurgă cei 20.8 kilometri ai circuitului german în mai puțin de 6 minute și 40 de secunde.

Conceptul prezentat la Tokyo este echipat cu patru motoare electrice care dezvoltă împreună 1.088 de cai putere.

O baterie cu capacitatea de 60 kWh completează pachetul, alături de o tehnologie complexă de vectorizare a cuplului.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
15 ianuarie, 00:13
0
466

O nouă schiță de design cu Volkswagen Amarok: Debutează în vara lui 2022

15 ianuarie, 00:13
0
466

Divizia Volkswagen Vehicule Comerciale a publicat o nouă schiță de design cu viitorul Amarok. Acesta împarte platforma cu Ford Ranger și va fi produs în Africa de Sud.

O nouă schiță de design cu Volkswagen Amarok: Debutează în vara lui 2022Foto: automarket.ro

Volkswagen continuă campania de promovare a noii generații Amarok, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Din 2010 și până acum, constructorul german de automobile a comercializat peste 815.000 de exemplare la nivel global, iar în vara acestui an urmează să facem cunoștință cu noua iterație a acestui model.

Până atunci, însă, divizia Volkswagen Vehicule Comerciale a publicat o nouă schiță de design cu viitorul Amarok.

Acesta va împărți arhitectura cu noul Ford Ranger și este dezvoltat de echipe din Australia și Europa.

Pick-up-ul producătorului din Wolfsburg va fi disponibil cu motor V6 diesel.

Reprezentanții companiei nu au oferit prea multe detalii, dar au precizat că noul Amarok va fi cu 10 centimetri mai lung și cu 4 centimetri mai lat decât modelul actual.

În plus, lista cu sisteme de asistență a fost extinsă.

Noua generație Volkswagen Amarok va fi produsă la uzina din Africa de Sud.

Volkswagen continuă campania de promovare a noii generații Amarok, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Din 2010 și până acum, constructorul german de automobile a comercializat peste 815.000 de exemplare la nivel global, iar în vara acestui an urmează să facem cunoștință cu noua iterație a acestui model.

Până atunci, însă, divizia Volkswagen Vehicule Comerciale a publicat o nouă schiță de design cu viitorul Amarok.

Acesta va împărți arhitectura cu noul Ford Ranger și este dezvoltat de echipe din Australia și Europa.

Pick-up-ul producătorului din Wolfsburg va fi disponibil cu motor V6 diesel.

Reprezentanții companiei nu au oferit prea multe detalii, dar au precizat că noul Amarok va fi cu 10 centimetri mai lung și cu 4 centimetri mai lat decât modelul actual.

În plus, lista cu sisteme de asistență a fost extinsă.

Noua generație Volkswagen Amarok va fi produsă la uzina din Africa de Sud.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
14 ianuarie, 00:13
0
196

Maserati revine în motorsport: Va concura în Formula E din 2023

14 ianuarie, 00:13
0
196

Constructorul italian de mașini de lux a anunțat că revine, oficial, în motorsport. Maserati va concura în Formula E începând din sezonul 2023. Astfel, marca italiană va concura, pentru prima dată din 1957, într-o categorie cu monoposturi.

Maserati revine în motorsport: Va concura în Formula E din 2023Foto: automarket.ro

Maserati va concura în Formula E din 2023. Acest lucru marchează revenirea mărcii italiene în competițiile cu monoposturi după o pauză lungă de 65 de ani, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

În 2023, competiția de monoposturi electrice, Formula E, va intra într-o nouă eră odată cu introducerea monoposturilor Gen3.

Constructorul italian va concura în parteneriat cu o echipă existentă din acest campionat.

Nu se știe exact cu cine va face echipă, însă rivalii de la DS, care fac parte din Grupul Stellantis, concurează în parteneriat cu echipa chineză Techeetah.

Maserati va produce un propulsor electric care va dezvolta un total de 350 de kilowați, așa cum prevede viitorul regulament tehnic pentru mașinile Gen3.

CEO-ul companiei, Davide Grasso, a declarat că brand-ul Maserati „revine la originile sale din motorsport” și este mândru de faptul că „Maserati este primul constructor italian care va participa în Campionatul Mondial de Formula E”. El a încheiat spunând că „noul an nu putea să înceapă mai bine”.

Maserati a concurat în Formula 1, ca echipă de uzină, între 1950 și 1957.

Cu ajutorul legendarului monopost 250F, Juan Manuel Fangio a câștigat cel de-al cincilea și ultimul său titlu din Formula 1, stabilind recordul pentru cel mai titrat pilot, care avea să rămână în picioare până în 2003.

Monopostul 250F a fost utilizat și de echipele private până la finalul sezonului 1960.

Pe lângă Formula 1, Maserati a cunoscut un succes major și în campionatul FIA GT, grație lui MC12 GT1.

Mașina, preparată de către echipa Vitaphone, a câștigat titluri consecutive în 2006, 2007, 2008 și în 2009.

Un an mai târziu, campionatul FIA GT și-a schimbat numele în Campionatul Mondial GT1.

În 2010, Maserati a câștigat ultimul său titlu în această categorie, înainte ca marca să se retragă din motorsport la sfârșitul aceluiași an.

Maserati va concura în Formula E din 2023. Acest lucru marchează revenirea mărcii italiene în competițiile cu monoposturi după o pauză lungă de 65 de ani, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

În 2023, competiția de monoposturi electrice, Formula E, va intra într-o nouă eră odată cu introducerea monoposturilor Gen3.

Constructorul italian va concura în parteneriat cu o echipă existentă din acest campionat.

Nu se știe exact cu cine va face echipă, însă rivalii de la DS, care fac parte din Grupul Stellantis, concurează în parteneriat cu echipa chineză Techeetah.

Maserati va produce un propulsor electric care va dezvolta un total de 350 de kilowați, așa cum prevede viitorul regulament tehnic pentru mașinile Gen3.

CEO-ul companiei, Davide Grasso, a declarat că brand-ul Maserati „revine la originile sale din motorsport” și este mândru de faptul că „Maserati este primul constructor italian care va participa în Campionatul Mondial de Formula E”. El a încheiat spunând că „noul an nu putea să înceapă mai bine”.

Maserati a concurat în Formula 1, ca echipă de uzină, între 1950 și 1957.

Cu ajutorul legendarului monopost 250F, Juan Manuel Fangio a câștigat cel de-al cincilea și ultimul său titlu din Formula 1, stabilind recordul pentru cel mai titrat pilot, care avea să rămână în picioare până în 2003.

Monopostul 250F a fost utilizat și de echipele private până la finalul sezonului 1960.

Pe lângă Formula 1, Maserati a cunoscut un succes major și în campionatul FIA GT, grație lui MC12 GT1.

Mașina, preparată de către echipa Vitaphone, a câștigat titluri consecutive în 2006, 2007, 2008 și în 2009.

Un an mai târziu, campionatul FIA GT și-a schimbat numele în Campionatul Mondial GT1.

În 2010, Maserati a câștigat ultimul său titlu în această categorie, înainte ca marca să se retragă din motorsport la sfârșitul aceluiași an.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
13 ianuarie, 18:44
0
172

Renault vrea ca până în 2030 să vândă în Europa doar vehicule electrice

13 ianuarie, 18:44
0
172

Brandul Renault vrea ca până în 2030 să vândă în Europa doar vehicule electrice, faţă de obiectivul precedent de 90%, a anunţat joi directorul general, Luca de Meo.

Renault vrea ca până în 2030 să vândă în Europa doar vehicule electriceFoto: g4media.ro

El a adăugat că „va urma Dacia, iar electrificarea ei va fi realizată astfel încât nu vom majora preţurile”, informează Agerpres, care citează AFP, transmite Știri.md cu referire la g4media.ro.

Renault a decis să producă în China modelul electric Dacia Spring.

„Pregătim condiţiile pentru ca Renault să fie un brand 100% electric până în 2030”, le-a spus jurnaliştilor Luca de Meo la un eveniment al companiei.

Brandul Renault va lansa anul acesta un model compact electric, Megane, şi în curând o versiune modernizată a automobilului mic Renault 5, ambele produse în Franţa.

„Compania a reuşit să-şi reducă costurile fixe cu două miliarde de euro pe an, mai repede decât am prevăzut”, a explicat şeful Renault.

În primele 10 luni din 2021, modelul Renault Zoe a fost al treilea cel mai bine vândut vehicul complet electric din Europa, după Model 3 de la Tesla şi ID.3 de la Volkswagen.

De asemenea, 15.000 de comenzi pentru Dacia Spring, un model produs în China, au fost făcute în primul semestru din 2021.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

El a adăugat că „va urma Dacia, iar electrificarea ei va fi realizată astfel încât nu vom majora preţurile”, informează Agerpres, care citează AFP, transmite Știri.md cu referire la g4media.ro.

Renault a decis să producă în China modelul electric Dacia Spring.

„Pregătim condiţiile pentru ca Renault să fie un brand 100% electric până în 2030”, le-a spus jurnaliştilor Luca de Meo la un eveniment al companiei.

Brandul Renault va lansa anul acesta un model compact electric, Megane, şi în curând o versiune modernizată a automobilului mic Renault 5, ambele produse în Franţa.

„Compania a reuşit să-şi reducă costurile fixe cu două miliarde de euro pe an, mai repede decât am prevăzut”, a explicat şeful Renault.

În primele 10 luni din 2021, modelul Renault Zoe a fost al treilea cel mai bine vândut vehicul complet electric din Europa, după Model 3 de la Tesla şi ID.3 de la Volkswagen.

De asemenea, 15.000 de comenzi pentru Dacia Spring, un model produs în China, au fost făcute în primul semestru din 2021.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
13 ianuarie, 06:00
2
202

Vânzările Volkswagen au ajuns la cel mai scăzut nivel din ultimii 10 ani în 2021

13 ianuarie, 06:00
2
202

Volkswagen Group a înregistrat, în 2021, cele mai scăzute cifre de vânzări din ultimii 10 ani, cu 8,9 milioane de livrări.

Vânzările Volkswagen au ajuns la cel mai scăzut nivel din ultimii 10 ani în 2021Foto: mediafax.ro

Despre aceasta a anunţat miercuri producătorul auto, care a precizat că se aşteaptă ca condiţiile lanţului de aprovizionare să rămână volatile în prima jumătate a acestui an, scrie Reuters, transmite Știri.md cu referire la Mediafax.

În schimb producătorul de automobile de lux BMW a înregistrat livrări record de 2,21 milioane de vehicule ale mărcii BMW, un succes atribuit în parte capacităţii sale de a se adapta la problemele lanţului de aprovizionare.

Marca Volkswagen a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 8,1%, la puţin sub 4,9 milioane de unităţi, cea mai mare reducere fiind înregistrată în China, de 14,8%, deşi vânzările de vehicule electrice pe baterii în această ţară s-au cvadruplat.

"În circumstanţe neobişnuit de dificile, Volkswagen a obţinut un rezultat satisfăcător în ceea ce priveşte vânzările", a declarat şeful departamentului de vânzări şi marketing, Klaus Zellmer.

"Cu toate acestea, efectele uriaşe ale crizei cipurilor asupra producţiei nu au putut fi compensate pe deplin".

Daimler, rivalul BMW, a raportat vinerea trecută că vânzările Mercedes-Benz au scăzut cu 5% în 2021, pierzând pentru prima dată în ultimii cinci ani coroana în faţa BMW ca producător auto premium cu cele mai multe vehicule vândute la nivel mondial.

Performanţele constructorilor auto premium au fost cele mai slabe în Europa, mărcile BMW şi Mini înregistrând o creştere de doar 3,9%, iar Mercedes-Benz o scădere de 11,2%.

America de Nord a fost o piaţă puternică pentru toţi cei trei constructori auto. Mercedes-Benz a înregistrat o creştere de 0,4% în Statele Unite, iar BMW de 19,5%. Volkswagen a înregistrat o creştere de 13% în regiune.

Vânzările de vehicule hibride sau complet electrice au crescut în întreaga industrie, în special în Europa, unde au constituit între o cincime şi un sfert din livrări – dar au rămas o proporţie mică în totalul vânzărilor globale.

La Grupul Volkswagen, de exemplu, vehiculele electrice pe baterii au reprezentat 5,1% din livrări - dublu faţă de anul trecut, dar o mică parte din obiectivul constructorului auto pentru 2030, de 50%.

Despre aceasta a anunţat miercuri producătorul auto, care a precizat că se aşteaptă ca condiţiile lanţului de aprovizionare să rămână volatile în prima jumătate a acestui an, scrie Reuters, transmite Știri.md cu referire la Mediafax.

În schimb producătorul de automobile de lux BMW a înregistrat livrări record de 2,21 milioane de vehicule ale mărcii BMW, un succes atribuit în parte capacităţii sale de a se adapta la problemele lanţului de aprovizionare.

Marca Volkswagen a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 8,1%, la puţin sub 4,9 milioane de unităţi, cea mai mare reducere fiind înregistrată în China, de 14,8%, deşi vânzările de vehicule electrice pe baterii în această ţară s-au cvadruplat.

"În circumstanţe neobişnuit de dificile, Volkswagen a obţinut un rezultat satisfăcător în ceea ce priveşte vânzările", a declarat şeful departamentului de vânzări şi marketing, Klaus Zellmer.

"Cu toate acestea, efectele uriaşe ale crizei cipurilor asupra producţiei nu au putut fi compensate pe deplin".

Daimler, rivalul BMW, a raportat vinerea trecută că vânzările Mercedes-Benz au scăzut cu 5% în 2021, pierzând pentru prima dată în ultimii cinci ani coroana în faţa BMW ca producător auto premium cu cele mai multe vehicule vândute la nivel mondial.

Performanţele constructorilor auto premium au fost cele mai slabe în Europa, mărcile BMW şi Mini înregistrând o creştere de doar 3,9%, iar Mercedes-Benz o scădere de 11,2%.

America de Nord a fost o piaţă puternică pentru toţi cei trei constructori auto. Mercedes-Benz a înregistrat o creştere de 0,4% în Statele Unite, iar BMW de 19,5%. Volkswagen a înregistrat o creştere de 13% în regiune.

Vânzările de vehicule hibride sau complet electrice au crescut în întreaga industrie, în special în Europa, unde au constituit între o cincime şi un sfert din livrări – dar au rămas o proporţie mică în totalul vânzărilor globale.

La Grupul Volkswagen, de exemplu, vehiculele electrice pe baterii au reprezentat 5,1% din livrări - dublu faţă de anul trecut, dar o mică parte din obiectivul constructorului auto pentru 2030, de 50%.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
13 ianuarie, 00:13
0
384

Ford pregătește un înlocuitor pentru Mondeo: Un SUV de clasă medie

13 ianuarie, 00:13
0
384

Constructorul american a anunțat, încă de anul trecut, că producția lui Mondeo pe piața din Europa va înceta în 2022. Cu toate acestea, Ford pregătește un înlocuitor pentru berlina de clasă medie, numit Fusion.

Ford pregătește un înlocuitor pentru Mondeo: Un SUV de clasă medieFoto: automarket.ro

Acesta este un SUV și este de așteptat să debuteze în 2023, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Anul acesta, producția lui Ford Mondeo pentru piața Europeană va lua sfârșit.

Deși Ford a confirmat, inițial, că nu are în plan să înlocuiască emblematicul model de clasă medie, au apărut zvonuri potrivit cărora marca americană pregătește un succesor sub forma unui SUV de clasă medie.

Din primele informații, viitorul model va reactiva numele Fusion pe Bătrânul Continent.

El va fi destinat piețelor din Europa și din America de Nord. Noul model va prelua platforma de pe actuala generație Kuga și va înlocui și modelul Edge în momentul în care va fi lansat.

Deși Ford nu a oferit informații cu privire la dezvăluirea lui Fusion, este de așteptat ca acesta să debuteze în 2023.

Din punct de vedere estetic, Fusion va fi asemănător cu modelul Equator, vândut exclusiv în China. Va exista și o linie de echipare Active, cu capacități superioare pentru deplasările off-road.

Nu se știe, deocamdată, nimic despre motorizări, însă noul Fusion ar putea fi disponibil cu trei propulsoare hibride: mild hybrid, hibrid convențional și plug-in hybrid.

Dacă zvonurile se dovedesc a fi adevărate, asta ar însemna că numele Fusion va reveni în Europa.

Acest nume a fost utilizat pe un model de clasă compactă, construit între 2002 și 2012 și comercializat numai pe continentul european.

Acesta este un SUV și este de așteptat să debuteze în 2023, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Anul acesta, producția lui Ford Mondeo pentru piața Europeană va lua sfârșit.

Deși Ford a confirmat, inițial, că nu are în plan să înlocuiască emblematicul model de clasă medie, au apărut zvonuri potrivit cărora marca americană pregătește un succesor sub forma unui SUV de clasă medie.

Din primele informații, viitorul model va reactiva numele Fusion pe Bătrânul Continent.

El va fi destinat piețelor din Europa și din America de Nord. Noul model va prelua platforma de pe actuala generație Kuga și va înlocui și modelul Edge în momentul în care va fi lansat.

Deși Ford nu a oferit informații cu privire la dezvăluirea lui Fusion, este de așteptat ca acesta să debuteze în 2023.

Din punct de vedere estetic, Fusion va fi asemănător cu modelul Equator, vândut exclusiv în China. Va exista și o linie de echipare Active, cu capacități superioare pentru deplasările off-road.

Nu se știe, deocamdată, nimic despre motorizări, însă noul Fusion ar putea fi disponibil cu trei propulsoare hibride: mild hybrid, hibrid convențional și plug-in hybrid.

Dacă zvonurile se dovedesc a fi adevărate, asta ar însemna că numele Fusion va reveni în Europa.

Acest nume a fost utilizat pe un model de clasă compactă, construit între 2002 și 2012 și comercializat numai pe continentul european.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter

Loading...