9 iun, 2020 18:10
0
871

Bateriile maşinilor electrice ce țin 2 milioane de kilometri sau 16 ani

9 iun, 2020 18:10
0
871

Un producător chinez de baterii pentru automobile electrice din lume va creşte durata de viață a bateriilor de peste şase ori cu ajutorul unei noi tehnologii.

Bateriile maşinilor electrice ce țin 2 milioane de kilometri sau 16 aniFoto: youtube.com

Compania chineză Contemporary Amperex Technology Co. Ltd anunță că, folosind un nou proces de producție, a reușit să creeze baterii care să funcționeze aproximativ două milioane de kilometri sau 16 ani, transmite Știri.md cu referire la romaniatv.net.

În prezent, bateriile pentru automobile electrice funcţionează sub 300.000 de kilometri.

Asta înseamnă că fiabilitatea bateriilor a crescut de peste şase ori.

Dezavantajul bateriilor clasice este că își micșorează capacitatea de înmagazinare a energiei în timp, ceea ce le face să țină din ce în ce mai puțin.

O durată de viaţă mai lungă a bateriilor este un progres important pentru industrie, deoarece bateria este cea mai costisitoare componentă a unei mașini electrice.

Magnatul Elon Musk a testat deja noile baterii și a declarat că le va folosi pe viitorul Tesla Model 3 sedan, care va fi construit în fabrica din Shanghai.

Oficialii companiei chineze dau asigurări că preţul acestor produse nu va fi cu mult mai mare decât al bateriilor clasice pentru maşinile electrice.

Cel mai probabil, acest nou tip de baterii va costa doar cu 10% mai mult decât celelalte baterii.

Compania chineză Contemporary Amperex Technology Co. Ltd anunță că, folosind un nou proces de producție, a reușit să creeze baterii care să funcționeze aproximativ două milioane de kilometri sau 16 ani, transmite Știri.md cu referire la romaniatv.net.

În prezent, bateriile pentru automobile electrice funcţionează sub 300.000 de kilometri.

Asta înseamnă că fiabilitatea bateriilor a crescut de peste şase ori.

Dezavantajul bateriilor clasice este că își micșorează capacitatea de înmagazinare a energiei în timp, ceea ce le face să țină din ce în ce mai puțin.

O durată de viaţă mai lungă a bateriilor este un progres important pentru industrie, deoarece bateria este cea mai costisitoare componentă a unei mașini electrice.

Magnatul Elon Musk a testat deja noile baterii și a declarat că le va folosi pe viitorul Tesla Model 3 sedan, care va fi construit în fabrica din Shanghai.

Oficialii companiei chineze dau asigurări că preţul acestor produse nu va fi cu mult mai mare decât al bateriilor clasice pentru maşinile electrice.

Cel mai probabil, acest nou tip de baterii va costa doar cu 10% mai mult decât celelalte baterii.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate

Loading...

8 decembrie, 11:21
1
580

Schemă frauduloasă cu piese auto de 100.000 de lei: Sunt 2 suspecți

8 decembrie, 11:21
1
580

Ofițerii Inspectoratului Național de Investigații (INI) au documentat activitatea ilegală a doi bărbați care vindeau piese auto noi și uzate, introduse în țară prin regiunea transnistreană.

Schemă frauduloasă cu piese auto de 100.000 de lei: Sunt 2 suspecțiFoto: Poliția RM

Suspecții cu vârstele cuprinse între 40 și 50 de ani, originari din municipiul Chișinău, au creat un cont bancar pe care erau transferați banii în avans, transmite Știri.md.

Ulterior, piesele auto erau introduse pe teritoriul țării prin eludarea controlului vamal. 

Cei doi bărbați livrau piesele auto pe întreg teritoriul țării, fără a elibera un bon de plată și fără a deține un act de proveniență, astfel desfășurând ilegal activitatea de întreprinzător. 

Valoarea pieselor depistate și ridicate se estimează la aproximativ 100.000 de lei.

Conform legislației în vigoare, persoanele culpabile de o asemenea infracțiune riscă amendă de la 7.500 la 10.000 de lei.

Suspecții cu vârstele cuprinse între 40 și 50 de ani, originari din municipiul Chișinău, au creat un cont bancar pe care erau transferați banii în avans, transmite Știri.md.

Ulterior, piesele auto erau introduse pe teritoriul țării prin eludarea controlului vamal. 

Cei doi bărbați livrau piesele auto pe întreg teritoriul țării, fără a elibera un bon de plată și fără a deține un act de proveniență, astfel desfășurând ilegal activitatea de întreprinzător. 

Valoarea pieselor depistate și ridicate se estimează la aproximativ 100.000 de lei.

Conform legislației în vigoare, persoanele culpabile de o asemenea infracțiune riscă amendă de la 7.500 la 10.000 de lei.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
8 decembrie, 00:13
0
406

Brelocurile Apple AirTag sunt folosite de hoți pentru a fura mașini

8 decembrie, 00:13
0
406

Apple AirTag, un produs în formă de breloc care ajută la localizarea cheilor, obiectelor și vehiculelor, este folosit de către hoți pentru a fura mașini.

Brelocurile Apple AirTag sunt folosite de hoți pentru a fura mașiniFoto: automarket.ro

Majoritatea mașinilor noi comercializate sunt dotate cu sistemul keyless entry, adică acces fără cheie, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Acest sistem face posibilă închiderea, deschiderea și pornirea mașinii fără să fie nevoie de apăsarea vreunui buton de pe cheie.

Pentru ca aceste lucruri să funcționeze, cheia trebuie să fie prezentă în permanență în raza de funcționare a vehiculului.

Teoretic, asta ar aduce un plus de siguranță în ceea ce privește șansele ca mașina să fie furată.

Practic, însă, au luat naștere mai multe sisteme în care vor exista breșe, iar mașina ar putea fi furată. Mai îngrijorător este faptul că hoții de mașini nu mai au nevoie de asemenea sisteme complexe care să imite programarea din cheia mașinii.

Recent, au fost raportate în Canada mai multe furturi de mașini cu sistem keyless entry. Hoții care au sustras mașinile au folosit brelocurile de localizare de la Apple, numite AirTag.

Acest produs, recent lansat, ajută la localizarea mai multor obiecte personale, printre care și mașini, prin fixarea lor pe acestea.

Ele pot fi găsite cu ajutorul unui iPhone.

Conform departamentului de poliție din York, Canada, au fost raportate cinci astfel de furturi prin care hoții s-au folosit de aceste brelocuri.

Mai întâi, acestea au fost ascunse. Apoi, după ce victimele au parcat mașinile în fața caselor, hoții s-au folosit de AirTag-uri pentru a localiza automobilele și pentru a le fura pe timp de noapte.

Deși, în acest caz s-au găsit brelocuri de localizare de la Apple, trebuie menționat că există pe piață și alte produse asemănătoare, de la alte companii mari. Spre exemplu, Samsung are un sistem identic numit SmartTag. Inclusiv produsul Tile poate fi folosit într-un astfel de scop nefericit.

Din păcate, deocamdată, nu există o soluție concretă pentru prevenirea unui astfel de furt. Poliția din orașul canadian le recomandă șoferilor să fie vigilenți cu privire la aceste sisteme de localizare și să raporteze orice activitate suspectă.

De asemenea, șoferii sunt rugați să-și parcheze mașinile în locuri sigure, în parcări subterane sau în garajele de acasă, cu ușile încuiate.

Este nevoie și de dotarea vehiculelor cu sisteme anti-furt pentru volan și pentru blocarea porturilor de date ale mașinii.

Majoritatea mașinilor noi comercializate sunt dotate cu sistemul keyless entry, adică acces fără cheie, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Acest sistem face posibilă închiderea, deschiderea și pornirea mașinii fără să fie nevoie de apăsarea vreunui buton de pe cheie.

Pentru ca aceste lucruri să funcționeze, cheia trebuie să fie prezentă în permanență în raza de funcționare a vehiculului.

Teoretic, asta ar aduce un plus de siguranță în ceea ce privește șansele ca mașina să fie furată.

Practic, însă, au luat naștere mai multe sisteme în care vor exista breșe, iar mașina ar putea fi furată. Mai îngrijorător este faptul că hoții de mașini nu mai au nevoie de asemenea sisteme complexe care să imite programarea din cheia mașinii.

Recent, au fost raportate în Canada mai multe furturi de mașini cu sistem keyless entry. Hoții care au sustras mașinile au folosit brelocurile de localizare de la Apple, numite AirTag.

Acest produs, recent lansat, ajută la localizarea mai multor obiecte personale, printre care și mașini, prin fixarea lor pe acestea.

Ele pot fi găsite cu ajutorul unui iPhone.

Conform departamentului de poliție din York, Canada, au fost raportate cinci astfel de furturi prin care hoții s-au folosit de aceste brelocuri.

Mai întâi, acestea au fost ascunse. Apoi, după ce victimele au parcat mașinile în fața caselor, hoții s-au folosit de AirTag-uri pentru a localiza automobilele și pentru a le fura pe timp de noapte.

Deși, în acest caz s-au găsit brelocuri de localizare de la Apple, trebuie menționat că există pe piață și alte produse asemănătoare, de la alte companii mari. Spre exemplu, Samsung are un sistem identic numit SmartTag. Inclusiv produsul Tile poate fi folosit într-un astfel de scop nefericit.

Din păcate, deocamdată, nu există o soluție concretă pentru prevenirea unui astfel de furt. Poliția din orașul canadian le recomandă șoferilor să fie vigilenți cu privire la aceste sisteme de localizare și să raporteze orice activitate suspectă.

De asemenea, șoferii sunt rugați să-și parcheze mașinile în locuri sigure, în parcări subterane sau în garajele de acasă, cu ușile încuiate.

Este nevoie și de dotarea vehiculelor cu sisteme anti-furt pentru volan și pentru blocarea porturilor de date ale mașinii.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
7 decembrie, 18:21
4
1 092

Cum arată poate cel mai ridicol G-Class din Moldova

7 decembrie, 18:21
4
1 092

Feriţi-vă din calea lui! În Chişinău şi-a făcut apariţia un adevărat monstru pe care poliţia tuning-ului din Germania, dacă şi-ar desfăşura activitatea şi la noi în ţară, l-ar lua la ochi în cel mai scurt timp.

Cum arată poate cel mai ridicol G-Class din MoldovaFoto: motor1.com

Un Mercedes-Benz G-Class de generaţie anterioară a fost transformat într-o struţocămilă care vrea să imite varianta exclusivistă 4×4², transmite Știri.md cu referire la autoblog.md.

Şi rezultatul este departe de a impresiona pentru că nu s-au folosit măcar părţi componente originale.

Nu se ştie dacă maşina în cauză dispune de punţi portal.

Anvelopele care sunt departe de a fi de performanţă, incompatibile cu cei tocmai “ŞAPTE SUTE” de cai putere!

Cele două modele care au servit drept sursă de inspiraţie:

Un Mercedes-Benz G-Class de generaţie anterioară a fost transformat într-o struţocămilă care vrea să imite varianta exclusivistă 4×4², transmite Știri.md cu referire la autoblog.md.

Şi rezultatul este departe de a impresiona pentru că nu s-au folosit măcar părţi componente originale.

Nu se ştie dacă maşina în cauză dispune de punţi portal.

Anvelopele care sunt departe de a fi de performanţă, incompatibile cu cei tocmai “ŞAPTE SUTE” de cai putere!

Cele două modele care au servit drept sursă de inspiraţie:

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
7 decembrie, 00:13
0
314

Porsche prezintă Vision GT, un concept creat pentru jocul Gran Turismo 7

7 decembrie, 00:13
0
314

Constructorul german a dezvăluit imagini cu Vision GT, un concept digital, creat special pentru jocul video Gran Turismo 7.

Porsche prezintă Vision GT, un concept creat pentru jocul Gran Turismo 7Foto: automarket.ro

Mașina a fost creată și la scară reală, iar designul său ne sugerează cum ar putea arăta viitoarele modele electrice Porsche, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

De câțiva ani, mai mulți producători de automobile, precum Mercedes, McLaren, Jaguar, Lamborghini și chiar Volkswagen, au creat câteva concepte digitale pentru jocurile din seria Gran Turismo.

Acum, Porsche a dezvăluit imagini cu noul lor concept electric, numit Vision GT. Mașina va fi inclusă în Gran Turismo 7, joc video creat de Polyphony Digital.

Acesta va fi lansat în data de 4 martie pentru consolele Playstation 4 și Playstation 5.

Porsche Vision GT devine, astfel, primul automobil din istoria companiei din Stuttgart creat special pentru un joc video.

De multe ori, conceptele Vision GT au un design futurist care nu se va regăsi vreodată pe o mașină de serie, iar mașinile nu există în realitate.

Însă, Porsche a creat conceptul Vision GT și la scară reală, iar aspectul său este mai apropiat de o mașină exotică din lumea reală.

Prin conceptul Vision GT, Porsche ne oferă un indiciu cu privire la viitoarele sale mașini electrice.

De altfel, directorul de design exterior, Peter Varga a spus despre mașină că: “Porsche Vision Gran Turismo este mai mult decât o fantezie de gaming.

Este o înfățișare realistă a viitorului care ne va ajuta la dezvoltarea [mașinilor electrice] în anii următori.”

Porsche Vision GT a fost creat de o echipă de oameni care a crescut cu jocurile din seria Gran Turismo. Principalul obiectiv al acestora a fost crearea unei mașini de dimensiuni mici, ușoare și eficiente.

Astfel, Porsche dorește să demonstreze tot ce poate fi realizat cu tehnologie de ultimă generație și un tren de rulare electric. 

Lipsa unui motor termic îi oferă lui Porsche Vision GT un aspect de mașină cu motor amplasat central și cu un profil foarte coborât.

Mașina este confecționată din fibră de carbon și titaniu.

Caroseria sculptată are mai multe elemente desenate în scop aerodinamic.

Unele dintre acestea, precum striațiile din spatele roților, sunt preluate de pe concepte precum Mission R, iar farurile și stopurile LED cu grafică sunt preluate chiar de pe modele de serie.

Spoilerul spate este amplasat deasupra stopurilor și are și un rol de barieră aerodinamică atunci când este acționată frâna.

La interior se regăsesc două scaune care oferă o poziție foarte joasă pentru șofer și pasager.

Volanul are forma unei manșe de avion și este, alături de scaune, îmbrăcat în alcantara. Instrumentarul de bord este transparent și se bazează pe tehnologia HUD. Varianta virtuală a mașinii va avea un instrumentar mai futurist, în stilul unei holograme.

Porsche nu a oferit detalii tehnice despre Vision GT. Cel mai probabil acestea vor fi dezvăluite odată cu lansarea lui Gran Turismo 7 în data de 4 martie 2022.

Mașina va putea fi condusă în lumea virtuală de cei care vor cumpăra jocul, alături de celelalte concepte Vision GT dezvăluite de alte mărci.

Mașina a fost creată și la scară reală, iar designul său ne sugerează cum ar putea arăta viitoarele modele electrice Porsche, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

De câțiva ani, mai mulți producători de automobile, precum Mercedes, McLaren, Jaguar, Lamborghini și chiar Volkswagen, au creat câteva concepte digitale pentru jocurile din seria Gran Turismo.

Acum, Porsche a dezvăluit imagini cu noul lor concept electric, numit Vision GT. Mașina va fi inclusă în Gran Turismo 7, joc video creat de Polyphony Digital.

Acesta va fi lansat în data de 4 martie pentru consolele Playstation 4 și Playstation 5.

Porsche Vision GT devine, astfel, primul automobil din istoria companiei din Stuttgart creat special pentru un joc video.

De multe ori, conceptele Vision GT au un design futurist care nu se va regăsi vreodată pe o mașină de serie, iar mașinile nu există în realitate.

Însă, Porsche a creat conceptul Vision GT și la scară reală, iar aspectul său este mai apropiat de o mașină exotică din lumea reală.

Prin conceptul Vision GT, Porsche ne oferă un indiciu cu privire la viitoarele sale mașini electrice.

De altfel, directorul de design exterior, Peter Varga a spus despre mașină că: “Porsche Vision Gran Turismo este mai mult decât o fantezie de gaming.

Este o înfățișare realistă a viitorului care ne va ajuta la dezvoltarea [mașinilor electrice] în anii următori.”

Porsche Vision GT a fost creat de o echipă de oameni care a crescut cu jocurile din seria Gran Turismo. Principalul obiectiv al acestora a fost crearea unei mașini de dimensiuni mici, ușoare și eficiente.

Astfel, Porsche dorește să demonstreze tot ce poate fi realizat cu tehnologie de ultimă generație și un tren de rulare electric. 

Lipsa unui motor termic îi oferă lui Porsche Vision GT un aspect de mașină cu motor amplasat central și cu un profil foarte coborât.

Mașina este confecționată din fibră de carbon și titaniu.

Caroseria sculptată are mai multe elemente desenate în scop aerodinamic.

Unele dintre acestea, precum striațiile din spatele roților, sunt preluate de pe concepte precum Mission R, iar farurile și stopurile LED cu grafică sunt preluate chiar de pe modele de serie.

Spoilerul spate este amplasat deasupra stopurilor și are și un rol de barieră aerodinamică atunci când este acționată frâna.

La interior se regăsesc două scaune care oferă o poziție foarte joasă pentru șofer și pasager.

Volanul are forma unei manșe de avion și este, alături de scaune, îmbrăcat în alcantara. Instrumentarul de bord este transparent și se bazează pe tehnologia HUD. Varianta virtuală a mașinii va avea un instrumentar mai futurist, în stilul unei holograme.

Porsche nu a oferit detalii tehnice despre Vision GT. Cel mai probabil acestea vor fi dezvăluite odată cu lansarea lui Gran Turismo 7 în data de 4 martie 2022.

Mașina va putea fi condusă în lumea virtuală de cei care vor cumpăra jocul, alături de celelalte concepte Vision GT dezvăluite de alte mărci.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
2 decembrie, 00:13
0
234

Xiaomi va construi 300.000 de mașini electrice pe an în China

2 decembrie, 00:13
0
234

Producătorul chinez de telefoane mobile va intra și pe piața auto în viitorul apropiat. Compania are în plan să construiască 300.000 de mașini electrice pe an, la o fabrică din apropiere de Beijing.

Xiaomi va construi 300.000 de mașini electrice pe an în ChinaFoto: automarket.ro

Xiaomi este cunoscut ca fiind un producător de smartphone și alte gadget-uri, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Acum, producătorul din China va debuta și pe piața auto, după ce a anunțat că va începe să construiască mașini electrice.

Mai exact, Xiaomi are în plan să construiască circa 300.000 de automobile electrice pe an la o uzină nouă, situată în apropiere de capitala țării.

După un acord semnat între autoritățile din Beijing și Xiaomi, noua fabrică de automobile va fi construită în cadrul Beijing Economic and Technological Development Zone.

Procesul de fabricație al uzinei va fi realizat în două etape.

La finalul fiecărei etape, capacitatea de producție de mașini electrice va crește cu 150.000 de vehicule pe an, conform planurilor lui Xiaomi.

Compania IT va mai avea, pe lângă fabrica de automobile, un sediu central nou, precum și mai multe birouri de cercetare și comercializare ale automobilelor sale.

Acestea vor fi localizate tot în cadrul Beijing Economic and Technological Development Zone.

Xiaomi nu a oferit informații cu privire la debutul producției de automobile electrice.

Cel mai probabil, primele mașini construite vor ieși pe porțile fabricii în 2022.

Xiaomi este cunoscut ca fiind un producător de smartphone și alte gadget-uri, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Acum, producătorul din China va debuta și pe piața auto, după ce a anunțat că va începe să construiască mașini electrice.

Mai exact, Xiaomi are în plan să construiască circa 300.000 de automobile electrice pe an la o uzină nouă, situată în apropiere de capitala țării.

După un acord semnat între autoritățile din Beijing și Xiaomi, noua fabrică de automobile va fi construită în cadrul Beijing Economic and Technological Development Zone.

Procesul de fabricație al uzinei va fi realizat în două etape.

La finalul fiecărei etape, capacitatea de producție de mașini electrice va crește cu 150.000 de vehicule pe an, conform planurilor lui Xiaomi.

Compania IT va mai avea, pe lângă fabrica de automobile, un sediu central nou, precum și mai multe birouri de cercetare și comercializare ale automobilelor sale.

Acestea vor fi localizate tot în cadrul Beijing Economic and Technological Development Zone.

Xiaomi nu a oferit informații cu privire la debutul producției de automobile electrice.

Cel mai probabil, primele mașini construite vor ieși pe porțile fabricii în 2022.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
1 decembrie, 00:14
0
418

Renault sărbătorește 60 de ani ai modelului R4 cu o mașină zburătoare

1 decembrie, 00:14
0
418

Constructorul francez a lansat în urmă cu 60 de ani modelul R4. Mașina este unul dintre modelele emblematice ale industriei auto. Prin urmare, cu ocazia acestei aniversări, Renault a dezvăluit un R4 zburător, botezat AIR4.

Renault sărbătorește 60 de ani ai modelului R4 cu o mașină zburătoare

Anul acesta, modelul Renault 4 împlinește 60 de ani de când a fost lansat, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Mașina a avut parte de o viață lungă, fiind produsă din 1961 până în 1992. Mașina a fost vândută în 8 milioane de exemplare pe parcursul acestor 31 de ani.

În perioada recentă, Renault a dezvăluit mai multe concepte și prototipuri pe baza lui R4, inclusiv un exemplar care a fost convertit în mașină electrică.

Acum, constructorul francez a lansat un concept de mașină zburătoare, inspirată de Renault 4, numit AIR4.

Aceasta este o dronă cu o caroserie modernizată a lui R4, construită cu ajutorul specialiștilor în drone de la TheArsenale.

Sub partea din față a caroseriei se află o balama, astfel accesul în dronă se face prin deschiderea către față a întregii mașini.

AIR4 va putea zbura cu ajutorul a patru elice cu două pale fiecare, iar drona este alimentată cu o baterie litiu-ion cu o capacitate de 22.000 mAh.

Puterea totală a sistemului de propulsie este de 90.000 mAh, iar viteza maximă este de 26 de metri/secundă, adică 94 km/h.

Elicele lui AIR4 generează 95 de kilograme de forță de împingere, ceea ce îi permite acestuia să zboare la altitudini de până la 700 de metri.

La interior se păstrează configurația simplă regăsită pe un Renault 4. Singurul element modern este un ecran digital amplasat central, care înlocuiește bordul clasic.

Directorul de marketing global Renault, Arnaud Belloni, a declarat că acest concept AIR4 sugerează cum ar putea să arate Renault 4 în următorii 60 de ani.

Anul acesta, modelul Renault 4 împlinește 60 de ani de când a fost lansat, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Mașina a avut parte de o viață lungă, fiind produsă din 1961 până în 1992. Mașina a fost vândută în 8 milioane de exemplare pe parcursul acestor 31 de ani.

În perioada recentă, Renault a dezvăluit mai multe concepte și prototipuri pe baza lui R4, inclusiv un exemplar care a fost convertit în mașină electrică.

Acum, constructorul francez a lansat un concept de mașină zburătoare, inspirată de Renault 4, numit AIR4.

Aceasta este o dronă cu o caroserie modernizată a lui R4, construită cu ajutorul specialiștilor în drone de la TheArsenale.

Sub partea din față a caroseriei se află o balama, astfel accesul în dronă se face prin deschiderea către față a întregii mașini.

AIR4 va putea zbura cu ajutorul a patru elice cu două pale fiecare, iar drona este alimentată cu o baterie litiu-ion cu o capacitate de 22.000 mAh.

Puterea totală a sistemului de propulsie este de 90.000 mAh, iar viteza maximă este de 26 de metri/secundă, adică 94 km/h.

Elicele lui AIR4 generează 95 de kilograme de forță de împingere, ceea ce îi permite acestuia să zboare la altitudini de până la 700 de metri.

La interior se păstrează configurația simplă regăsită pe un Renault 4. Singurul element modern este un ecran digital amplasat central, care înlocuiește bordul clasic.

Directorul de marketing global Renault, Arnaud Belloni, a declarat că acest concept AIR4 sugerează cum ar putea să arate Renault 4 în următorii 60 de ani.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
30 noiembrie, 00:14
0
937

Timpul de așteptare pentru un Dacia Duster este de 6 luni în Franța

30 noiembrie, 00:14
0
937

Cei care doresc să-și cumpere un Dacia Duster în Franța vor trebui să fie pregătiți pentru o perioadă lungă de așteptare. Mai exact, clienții francezi vor trebui să aștepte 6 luni pentru livrarea unui Duster.

Timpul de așteptare pentru un Dacia Duster este de 6 luni în FranțaFoto: automarket.ro

Pe fondul crizei mondiale de semiconductori, cei mai mulți producători auto au fost nevoiți să oprească temporar procesul de producție a mașinilor, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Astfel, timpul de așteptare pentru o mașină nouă a crescut semnificativ, iar asta se poate vedea și în Franța. Acolo, cei care doresc să cumpere o mașină nouă sunt nevoiți să aștepte chiar și 6 luni până la livrare.

Dacia, una dintre cele mai populare mărci pe piața auto din Franța, nu face excepție de la această situație.

Timpul de așteptare pentru un Duster nou se extinde până la 6 luni.

Cei care au comandat acest model în noiembrie 2021 vor primi mașina abia în luna mai a anului viitor.

Pentru a face față acestei crize, producătorul român este nevoit să renunțe la câteva dotări de pe mașinile sale. În ultima perioadă au fost vândute mai multe modele Dacia fără echipamente precum: sisteme multimedia, sistemul activ de frânare de urgență sau chiar sistemul electric de reglare al oglinzilor.

Nu doar pentru modelul Duster se va aștepta mult timp.

Timpul de livrare pentru un Sandero este de 5 luni în cel mai bun caz. Iar pentru modelul electric Spring, timpul de așteptare este de minimum 5 luni, cu posibilitatea de întârziere a acestui termen în funcție de transportul maritim din China.

Și Renault se confruntă cu o situație asemănătoare. Clienții care au comandat un model Captur vor fi norocoși dacă primesc mașina în luna martie 2022.

SUV-ul Kadjar va fi livrat cel mai devreme în aprilie, iar noul Arkana va putea fi livrat clienților abia în mai.

Întrucât situația acestei crize este una extrem de schimbătoare, producătorii sunt nevoiți să întârzie livrările de mașini noi către clienți cu 3, 4 și chiar până la 6 luni.

Evident, aceste date sunt unele orientative, întrucât criza de cipuri promite să se prelungească serios și în 2022.

Pe fondul crizei mondiale de semiconductori, cei mai mulți producători auto au fost nevoiți să oprească temporar procesul de producție a mașinilor, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Astfel, timpul de așteptare pentru o mașină nouă a crescut semnificativ, iar asta se poate vedea și în Franța. Acolo, cei care doresc să cumpere o mașină nouă sunt nevoiți să aștepte chiar și 6 luni până la livrare.

Dacia, una dintre cele mai populare mărci pe piața auto din Franța, nu face excepție de la această situație.

Timpul de așteptare pentru un Duster nou se extinde până la 6 luni.

Cei care au comandat acest model în noiembrie 2021 vor primi mașina abia în luna mai a anului viitor.

Pentru a face față acestei crize, producătorul român este nevoit să renunțe la câteva dotări de pe mașinile sale. În ultima perioadă au fost vândute mai multe modele Dacia fără echipamente precum: sisteme multimedia, sistemul activ de frânare de urgență sau chiar sistemul electric de reglare al oglinzilor.

Nu doar pentru modelul Duster se va aștepta mult timp.

Timpul de livrare pentru un Sandero este de 5 luni în cel mai bun caz. Iar pentru modelul electric Spring, timpul de așteptare este de minimum 5 luni, cu posibilitatea de întârziere a acestui termen în funcție de transportul maritim din China.

Și Renault se confruntă cu o situație asemănătoare. Clienții care au comandat un model Captur vor fi norocoși dacă primesc mașina în luna martie 2022.

SUV-ul Kadjar va fi livrat cel mai devreme în aprilie, iar noul Arkana va putea fi livrat clienților abia în mai.

Întrucât situația acestei crize este una extrem de schimbătoare, producătorii sunt nevoiți să întârzie livrările de mașini noi către clienți cu 3, 4 și chiar până la 6 luni.

Evident, aceste date sunt unele orientative, întrucât criza de cipuri promite să se prelungească serios și în 2022.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
26 noiembrie, 23:14
0
650

GMC Hummer EV Edition 1 are o autonomie de 529 km: Primele exemplare

26 noiembrie, 23:14
0
650

Americanii de la General Motors anunță că primele exemplare GMC Hummer EV vor fi livrate în luna decembrie a acestui an.

GMC Hummer EV Edition 1 are o autonomie de 529 km: Primele exemplare

Mai mult, producătorul a dezvăluit o autonomie de până la 529 de kilometri pentru versiunea Edition 1 (standardul EPA), transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

GMC Hummer EV a debutat (sub formă de pick-up) în octombrie 2020, iar anul acesta a fost prezentată versiunea SUV. 

Acum, americanii de la General Motors anunță că primele exemplare vor fi livrate în luna decembrie 2021.

Desigur, este vorba despre versiunea Hummer EV Edition 1, adică cea echipată cu trei motoare electrice, care dezvoltă împreună 1.014 cai putere.

Din pachet mai face parte un acumulator cu capacitatea de 200 kWh.

Producătorul american declară, pentru această versiune, o autonomie estimată de 529 de kilometri (standardul EPA).

Potrivit șefului companiei, Duncan Aldred, din 2023 vor fi disponibile și versiuni mai accesibile, care vor avea autonomie mai mare.

Mai mult, producătorul a dezvăluit o autonomie de până la 529 de kilometri pentru versiunea Edition 1 (standardul EPA), transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

GMC Hummer EV a debutat (sub formă de pick-up) în octombrie 2020, iar anul acesta a fost prezentată versiunea SUV. 

Acum, americanii de la General Motors anunță că primele exemplare vor fi livrate în luna decembrie 2021.

Desigur, este vorba despre versiunea Hummer EV Edition 1, adică cea echipată cu trei motoare electrice, care dezvoltă împreună 1.014 cai putere.

Din pachet mai face parte un acumulator cu capacitatea de 200 kWh.

Producătorul american declară, pentru această versiune, o autonomie estimată de 529 de kilometri (standardul EPA).

Potrivit șefului companiei, Duncan Aldred, din 2023 vor fi disponibile și versiuni mai accesibile, care vor avea autonomie mai mare.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
25 noiembrie, 23:14
0
807

Modelul Tesla Cybertruck a primit deja 1,3 milioane de comenzi

25 noiembrie, 23:14
0
807

Tesla Cybertruck, modelul electric al constructorului american ce a stârnit multe controverse de la prezentarea sa, a adunat 1.3 milioane de rezervări de la clienți.

Modelul Tesla Cybertruck a primit deja 1,3 milioane de comenzi

Producția lui Cybertruck, care a fost întârziată în mai multe rânduri, va debuta în 2022, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Cel mai controversat model al companiei lui Elon Musk, Cybertruck, a acumulat până în prezent aproape 1.3 milioane de rezervări.

Mașina a fost prezentată în 2019, iar designul său rămâne un subiect de discuție aprins în lumea automobilelor.

În mod normal, producția lui Cybertruck trebuia să înceapă în acest an, însă aceasta a fost amânată pentru 2022.

Conform unui raport realizat de către publicația Electrek, cele aproape 1.3 milioane de comenzi pentru Cybertruck valorează circa 80 de miliarde de dolari, echivalentul a 71 de miliarde de euro.

În ciuda publicității mixte de care a avut parte camioneta electrică până acum, Elon Musk a declarat că, în prima săptămână de la dezvăluirea sa, Tesla a primit 250.000 de comenzi pentru Cybertruck.

Prin comparație, adversarii de la Ford au primit 200.000 de comenzi ale noului F-150 Lightning.

Mașina a fost dezvăluită în luna mai a acestui an și a primit peste 20.000 de comenzi în primele 12 ore de la dezvăluire.

La șase luni de la acel moment, comenzile pentru noul F-150 Lightning au crescut de 10 ori mai mult, în timp ce Tesla Cybertruck avea deja 650.000 de rezervări după 6 luni de la prezentarea sa.

Unul dintre motivele acestui număr foarte mare se datorează prețului mic de rezervare. Pentru a comanda un model Tesla Cybertruck este nevoie doar de 100 de dolari sau 89 de euro.

Asta i-a încurajat pe foarte mulți să se înscrie pe lista de așteptare. Rezultă că va exista și un număr de potențiali clienți care nu vor cumpăra acest model în final.

Numărul mare de comenzi atât pentru Tesla Cybertruck, cât și pentru Ford F-150 Lightning arată că este un interes ridicat pentru camionetele electrice.

Așa cum am spus, producția lui Tesla Cybertruck va începe în 2022, în același timp cu rivalul său electric de la Ford.

Producția lui Cybertruck, care a fost întârziată în mai multe rânduri, va debuta în 2022, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Cel mai controversat model al companiei lui Elon Musk, Cybertruck, a acumulat până în prezent aproape 1.3 milioane de rezervări.

Mașina a fost prezentată în 2019, iar designul său rămâne un subiect de discuție aprins în lumea automobilelor.

În mod normal, producția lui Cybertruck trebuia să înceapă în acest an, însă aceasta a fost amânată pentru 2022.

Conform unui raport realizat de către publicația Electrek, cele aproape 1.3 milioane de comenzi pentru Cybertruck valorează circa 80 de miliarde de dolari, echivalentul a 71 de miliarde de euro.

În ciuda publicității mixte de care a avut parte camioneta electrică până acum, Elon Musk a declarat că, în prima săptămână de la dezvăluirea sa, Tesla a primit 250.000 de comenzi pentru Cybertruck.

Prin comparație, adversarii de la Ford au primit 200.000 de comenzi ale noului F-150 Lightning.

Mașina a fost dezvăluită în luna mai a acestui an și a primit peste 20.000 de comenzi în primele 12 ore de la dezvăluire.

La șase luni de la acel moment, comenzile pentru noul F-150 Lightning au crescut de 10 ori mai mult, în timp ce Tesla Cybertruck avea deja 650.000 de rezervări după 6 luni de la prezentarea sa.

Unul dintre motivele acestui număr foarte mare se datorează prețului mic de rezervare. Pentru a comanda un model Tesla Cybertruck este nevoie doar de 100 de dolari sau 89 de euro.

Asta i-a încurajat pe foarte mulți să se înscrie pe lista de așteptare. Rezultă că va exista și un număr de potențiali clienți care nu vor cumpăra acest model în final.

Numărul mare de comenzi atât pentru Tesla Cybertruck, cât și pentru Ford F-150 Lightning arată că este un interes ridicat pentru camionetele electrice.

Așa cum am spus, producția lui Tesla Cybertruck va începe în 2022, în același timp cu rivalul său electric de la Ford.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
25 noiembrie, 00:13
0
344

Roci cu metale rare vor fi folosite pentru bateriile mașinilor electrice

25 noiembrie, 00:13
0
344

Pe fundul Oceanului Pacific, la mii de kilometri distanță de coasta de vest a Statelor Unite, au fost descoperite miliarde de roci. Acestea conțin metale rare, esențiale pentru fabricarea bateriilor de pe mașinile electrice.

Roci cu metale rare vor fi folosite pentru bateriile mașinilor electrice

O companie americană de minerit, numită The Metals Company, a descoperit câteva miliarde sau chiar trilioane de roci metalice pe fundul Oceanului Pacific, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Rocile, care se află la câțiva mii de kilometri distanță de coasta de vest din SUA, conțin metale extrem de rare și de prețioase și sunt acele componente esențiale pentru bateriile de pe automobilele electrice.

Aceste roci pot fi exploatate cu ușurință, deoarece ele sunt desfășurate pur și simplu pe fundul oceanului.

Astfel, exploatarea lor nu necesită vreun proces de minerit, dinamitare sau forare. Mai mult, extragerea acestor resurse importante nu va avea un impact major asupra mediului.

Cei de la The Metals Company estimează că emisiile CO2 sunt cu 90% mai mici față de celelalte metode de exploatare.

La analizarea rocilor, firma a descoperit că ele conțin cupru, nichel, mangan și cobalt.

Acestea sunt metalele din care sunt fabricate bateriile mașinilor electrice, ceea ce va duce la o creștere semnificativă a producției acestora în viitorul apropiat.

Compania estimează că aceste resurse noi vor fi suficiente pentru fabricarea a circa un miliard de mașini electrice.

Constructorii de astfel de baterii vor putea beneficia de noile resurse din 2024.

Echipajul care a descoperit aceste roci va efectua mai multe călătorii în acea zonă pentru a analiza diferitele soluții de exploatare a metalelor.

O companie americană de minerit, numită The Metals Company, a descoperit câteva miliarde sau chiar trilioane de roci metalice pe fundul Oceanului Pacific, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Rocile, care se află la câțiva mii de kilometri distanță de coasta de vest din SUA, conțin metale extrem de rare și de prețioase și sunt acele componente esențiale pentru bateriile de pe automobilele electrice.

Aceste roci pot fi exploatate cu ușurință, deoarece ele sunt desfășurate pur și simplu pe fundul oceanului.

Astfel, exploatarea lor nu necesită vreun proces de minerit, dinamitare sau forare. Mai mult, extragerea acestor resurse importante nu va avea un impact major asupra mediului.

Cei de la The Metals Company estimează că emisiile CO2 sunt cu 90% mai mici față de celelalte metode de exploatare.

La analizarea rocilor, firma a descoperit că ele conțin cupru, nichel, mangan și cobalt.

Acestea sunt metalele din care sunt fabricate bateriile mașinilor electrice, ceea ce va duce la o creștere semnificativă a producției acestora în viitorul apropiat.

Compania estimează că aceste resurse noi vor fi suficiente pentru fabricarea a circa un miliard de mașini electrice.

Constructorii de astfel de baterii vor putea beneficia de noile resurse din 2024.

Echipajul care a descoperit aceste roci va efectua mai multe călătorii în acea zonă pentru a analiza diferitele soluții de exploatare a metalelor.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter

Loading...