main logo
5248

Tirex Petrol SA: Stațiile noastre peco sunt hub-uri de retail modern Ⓟ

Se vehiculează adesea că stațiile PECO există doar pentru comercializarea produselor petroliere, dar pe de altă parte, înțelegem că stațiile PECO în ultimii ani s-au transformat în adevărate HUB-uri de retail modern în care poți găsi produse și bunuri pentru cei mai pretențioși.

Răspunsuri și multe alte lucruri interesante vom afla de la dl. Profire Petru – șef al departamentului retail din cadrul companiei ÎM “Tirex Petrol” S.A.,unul dintre liderii detașați ai pieței produselor petroliere din Republica Moldova.

Dl Petru, ce părere aveți despre retail-ul din stațiile PECO?

Retail-ul din magazinele de pe lângă stațiile de alimentare cu combustibil este în continuă creștere și dezvoltare. Dacă câțiva ani în urmă găseai puține magazine dotate în stațiile PECO, acum este de neconceput ca o stație PECO să nu aibă un loc în care poți să găsești produse din tabac, diferite gustări, băuturi răcoritoare sau băuturi calde.

Rețelele de stații PECO au conștientizat rapid potențialul pe care îl ascund magazinele bine amenajate, așa încât, să faci plinul automobilului și să servești o gustare rapidă, ceai, cafea sau să faci anumite cumpărături, a devenit o tradiție.

Cunoaștem că comercializarea mărfurilor în benzinării pare a fi o piață relativ concentrată în R. Moldova. Care este situația în cadrul companiei Tirex Petrol? 

ÎM “Tirex Petrol” S.A. este o companie petrolieră angajată în comerțul cu ridicata și amănuntul de produse petroliere, care operează actualmente 80 de stații PECO și 70 magazine pe tot teritoriul Republicii Moldova. Societatea oferă soluții concrete, realiste și flexibile, în scopul asigurării unei game complexe de servicii și produse. Magazinele diferă între ele ca suprafață și ca sortiment de mărfuri. La moment se lucrează intensiv la modernizarea acestora, urmându-se liniile generale de rebranding ale proiectului companiei ADD AWARDS, iar până în 2022, se preconizează definitivarea acestui proiect.

Magazinele sunt asigurate cu mărfuri prin intermediul a cca. 90 de distribuitori și subdistribuitori, iar recepționarea acestora se face direct în magazine. La moment lucrăm la crearea unui centru logistic și de distribuție care să ne permită să livrăm mărfuri într-o manieră cât mai operativă și calitativă.

În cadrul magazinelor, comercializăm un sortiment larg de produse și bunuri, iar lista acestora numără de la 800 produse per magazin și poate atinge 2 000 de produse, în funcție de numărul de clienți care vizitează stația.

Lunar, magazinele noastre sunt vizitate de cca. 400.000 – 500.000 de clienți. Punem accentul pe mărfuri de calitate, urmărim în permanență termenele de valabilitate, iar pentru produsele perisabile asigurăm condiții optime de păstrare. Satisfacția clienților noștri este primordială, de aceea, depunem efortul maxim pentru a asigura calitatea.

Petru, cum este structurat sau categorizat sortimentul de mărfuri din magazine?

În cadrul magazinelor avem mai multe categorii de mărfuri, începând cu băuturile răcoritoare, snack-uri, ciocolate, accesorii auto, fast food și altele.

Un accent deosebit îl punem pe zona Gastro, care este o prioritate pentru noi. Am învățat lecția prin faptul că clientul este predispus să cumpere un produs fast food, dacă acesta arată apetisant, este proaspăt și de calitate superioară. Totodată, dezvoltarea acestui segment este în concordanță cu planurile noastre de modernizare. Scopul nostru e ca clientul să poată lua la pachet o gustare rapidă, bine preparată și la preț rezonabil.

Utilizăm cele mai calitative ingrediente pentru pregătirea burgerilor, hotdog-urilor, cartofi pai, etc. De asemenea, segmentul de plăcinte coapte direct în magazine se bucură de o popularitate foarte mare din partea clienților, iar cifrele confirmă acest lucru.

Totodată, potențialul băuturilor calde, în special al cafelei este foarte mare. Ne-am propus să oferim calitate la un preț accesibil, astfel încât clienții să rămână mulțumiți de serviciile și produsele noastre.

La categoria produse de tutun, vânzarea acestora ocupă între 25 % și 35 % din volumul total de vânzări, acest “viciu” formând topul produselor comercializate.

La categoria băuturi alcoolice, aș menționa faptul că, deși suntem o țară cu un potențial vitivinicol enorm, vânzările la produsele de bere sunt cca de 20 de ori mai mari decât cele de vin.

Ce ne puteți spune despre potențialele politici concurențiale și comportamentul de piață a companiei Tirex Petrol?

În martie 2020, când pandemia și-a pus amprenta pe fiecare domeniu/areal de activitate, Tirex Petrol a lansat o acțiune de“susținere a producătorilor locali”în contextul în care aceștia au devenit foarte vulnerabili în fața provocărilor impuse de pandemie. Astfel, susținerea producătorilor locali prin promovarea produselor acestora în magazinele noastre a devenit o tradiție pe care ne bucurăm să o menținem constant.

Consolidând conceptul “compania locală mare” ajută “companiile mici locale”,am revizuit întreg sortimentul de mărfuri din magazinele noastre, am deschis ușile către micii producători și le-am listat în regim de urgență produsele la raft în detrimentul produselor de import. Prin acest gest, ne-am solidarizat empatia pentru producătorii noștri și avem rezultate de succes.

Tirex Petrol este compania care comercializează în proporție mai mare de 40% mărfurile producătorilor locali și ne bucurăm că putem contribui la dezvoltarea business-ului mic din Republica Moldova!

Vă mulțumim pentru interviul acordat și mizăm pe colaborări fructuoase în continuare! Mult succes în ceea ce v-ați propus să implementați! Să vă fie de bun augur!

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării