main logo
1884

SEO în Moldova: pentru unii o noutate, pentru alții ceva banal ®

Google este un jucător ce tot câștigă teritoriu în 2017. Practic, prezența în rezultatele căutărilor îți poate aduce o mulțime de vânzări, sau invers – absența de acolo ar putea însemna rezultate mici și pentru compania ta, mai ales în unele nișe.

SEO lucrează ca site-urile să ajungă pe o poziție mai bună în rezultatele motoarelor de căutare, printr-o serie de îmbunătățiri aduse la nivel de calitate site și nivel de popularitate.

Dar, cum stă Moldova la capitolul optimizare SEO?

Cifrele demonstrează  că cei care dețin afaceri offline mai ales în Chișinău, tind să ocupe un loc de top și în mediul online.

Ultimele relatări spun că în anul 2017 există peste 25.000 de site-uri cu extensia „.md”, asta însemnă că tot mai multe companii încep să înțeleagă importanța mediului online pentru creșterea cifrelor de vânzări ale afacerilor pe care le dețin. Nu doar atât, numărul domeniilor înregistrate în zona „.md” crește pe zi ce trece.

Succesul online, mergând mână în mână astăzi cu cel offline, ne face să credem că prăpastia dintre cele două devine, cu zi ce trece, din ce în ce mai mică. Aproape orice antreprenor al secolului XXI știe și realizează cât de importantă este promovarea online pentru a ajunge în top, chiar și pentru că influențează și mediul offline.

Astăzi, practic, nu poți deveni un antreprenor de succes în offline, în 70% dintre cazuri, dacă nu ești prezent și în mediul online. Să nu uităm că generația noastră trăiește tot mai mult în online decât în offline, asta înseamnă că șansele să obții clienți din mediul online sunt cu mult mai mari decât șansele să îi obții din mediul offline. Cea mai bună opțiune, însă, este de a le combina pe cele două, astfel încât să ajungi la o formulă aducătoare de profit.

Așadar, SEO în Moldova este diferit de SEO în alte părți?

Și da, și nu. Avem o piață mult mai mică. În timp ce concurența este mare în foarte puține nișe. De obicei, un pic de efort în plus față de concurenți, te poate aduce în top. Însă, lucrurile diferă mult de ce era în online-ul moldav, chiar cu 3 ani în urmă.

Prima mare deosebire stă în faptul că Moldova la capitolul SEO este în fază incipientă. În al doilea rând, existența dualității lingvistice atunci când se lucrează cu site-uri naționale.

Ținând cont că în Republica Moldova atât limba română, cât și cea rusă sunt de o importanță majoră, specialiștii jonglează profesionist cu aceste două limbi.

Limba engleză, însă, este adesea folosită doar în nișele orientate către turiști sau străinii stabiliți aici.

De asemenea, există o părere general acceptată că SEO este destul de complicat. Hai să vedem de ce!

Cum are loc optimizarea unui website? E vorba mereu de același procedeu de lucru?

Tehnicile și strategiile SEO nu sunt universale pentru orice tip de afacere online. În primul rând, metodele de muncă se adaptează ca să fie în tandem cu rezultatele pe care vrea să le obții. În al doilea rând, se studiază concurența bine de tot. În al treilea rând, trebuie să se cunoască totul despre nișa și site-ul dat. Apoi lucrurile devin simple. Au loc corectări, optimizări, re-scrieri, îmbunătățiri.

Hai să vedem și cum trebuie să aleagă cineva o agenție de SEO în Moldova?

Calitatea serviciilor este cea care îi face o primă recomandare oricărei companii.

Mai jos avem o listă netradițională de bifat înainte de a accepta un contract de servicii SEO:

- Dacă se informează în continuu cu privire la cele mai recente noutăți din domeniul SEO nu doar de pe piața națională, dar și de pe cea internațională.

- Dacă sunt deschiși la idei noi.

- Dacă sunt plăcuți în calitate de colaboratori: au o abordare profesionistă?

- Vorbesc transparent despre metodele de lucru și rezultatele care pot fi atinse?

- Folosesc metode și instrumente adaptate anului 2017?

- Este agenția dată bine de tot înfiptă în realitatea de business din Moldova și ține cont de principiile pe care se bazează economia națională?

Drept concluzie, o să răspundem la întrebarea: de ce au nevoie de SEO afacerile din Moldova?

În primul rând, ar fi oportun ca antreprenorii Republicii Moldova să realizeze mai mult cât de important este în secolul XXI mediul online, respectiv – cât de importantă este trecerea de la promovarea offline (care de altfel de multă vreme nu mai dă rezultate, mai ales  împărțirea de fluturași la trecători) la cea online.

Un prim pas în a obține un loc de top în motoarele de căutare este alegerea agenției SEO cu care să colaborezi, la asta ar trebui să se gândească cel ce intenționează să facă acest pas. Citește review-urile, analizează rezultatele obținute, informează-te care sunt companiile pe care le aleg cei mai buni dintre cei mai buni și astfel, șansele ca să devenii unii dintre ei sunt mai mari.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării