11 iulie, 09:30
0
1 041

RE/MAX Moldova: Ce întrebări trebuie să adresezi agentului imobiliar când vrei să cumperi sau să vinzi o proprietate Ⓟ

11 iulie, 09:30
0
1 041

Vânzarea sau achiziționarea unei proprietăți poate fi una dintre cele mai importante decizii luate de o persoană de-a lungul vieții sale, însă nu trebuie să fie și una dificilă.

Pentru a facilita tranzacția, astfel încât să câștigăm timp sau să obținem recomandări profesioniste, este indicat să apelăm la serviciile unor specialiști imobiliari. 

RE/MAX Moldova îți prezintă cele mai importante întrebări care trebuie adresate agentului imobiliar în procesul de tranzacționare a bunurilor imobiliare. Acest demers este parte a strategiei RE/MAX Moldova de educare a pieței locale, pe care compania mizează încă de la lansare.  

„Diferența dintre o tranzacție de succes și una eșuată poate fi făcută de un agent imobiliar. Alegerea sa reprezintă, așadar, un pas foarte important în procesul de tranzacție. Consultantul tău trebuie să fie un profesionist în domeniu, un bun comunicator, dar și de negociator, respectiv un specialist care respectă un cod etic și se asigură că beneficiezi de cele mai calitative servicii”, a declarat Alexei Curti, Președintele RE/MAX Moldova. 

Pentru a selecta un bun agent imobiliar, dar și pentru a stabili, ulterior, o colaborare de succes cu acesta, RE/MAX sugerează următoarele întrebări:

Ce trebuie să știi despre agentul imobiliar

1. Care este experiența pe care o aveți ca agent imobiliar?

Un agent imobiliar experimentat, care a încheiat numeroase tranzacții de succes, are o viziune amplă asupra pieței imobiliare și oportunităților existente, drept pentru care poate oferi recomandări personalizate clienților săi. Totodată, acesta va ști să promoveze în mod corespunzător o proprietate destinată vânzării sau să propună acele imobile care se potrivesc cel mai bine cerințelor cumpărătorilor. 

Cu toate că experiența este importantă, aceasta nu este singurul criteriu de luat în considerare. Există, de altfel, numeroși agenți imobiliari tineri, care au învățat extrem de repede piața imobiliară. Un avantaj aparte au, din acest punct de vedere, agențiile în sistem de franciză, agenții lor putând învăța rapid de la colegii cu mai multă experiență. 

2. Câte tranzacții imobiliare ați intermediat în ultimii ani în zona proprietății pe care o vând sau cumpăr?

Cunoașterea zonei și a specificului ei de către agentul imobiliar ales este deosebit de importantă, mai ales în orașe, unde fiecare sector poate avea specificul lui. Un agent imobiliar cu experiență pe zona vizată poate oferi detalii esențiale în legătură cu aceasta, printre care lucruri mai puțin știute despre împrejurimi și locatarii săi, oferind argumente în plus în cadrul negocierii sau, dacă vorbim despre achiziționarea unei locuințe, poate propune o proprietate conformă cu cerințele clientului, dar mai avantajoasă din unele puncte de vedere (al prețului, dar nu numai).

3. Care este prețul pe care îl considerați rezonabil pentru vânzarea proprietății mele sau pentru cerințele pe care le am ca și cumpărător?

Atunci când vorbim despre tranzacții imobiliare, indiferent că vorbim despre cumpărarea sau vânzarea unui apartament, fiecare client își propune o sumă de tranzacționare, bazată pe dorințele sau cunoștințele sale legate de tranzacționările pe zona respectivă. Agentul imobiliar va avea mai multe informații și va ști să facă o evaluare a proprietății în funcție de piață și alte criterii obiective și relevante. Chiar dacă, în final, clientul stabilește prețul final sau decide dacă achiziționează o proprietate, este important să asculte părerea și argumentele unui agent profesionist. 

4. Ce instrumente de promovare utilizați?

În cazul vânzării unei locuințe, instrumentele de promovare pe care agentul imobiliar le are la dispoziție sunt esențiale deoarece prin intermediul acestora, respectiv prin impactul acestora asupra publicului țintă, se pot atrage acei clienți calificați, potențiali cumpărători.

Agentul ar trebui să beneficieze de un mix de instrumente de promovare, format din site propriu al agenției, rețea personală bogată și acces la portaluri naționale de anunțuri imobiliare. 

5. La ce baze de date aveți acces?

În cazul în care clientul dorește să cumpere o proprietate, agentul trebuie să aibă acces la un număr cât mai mare de proprietăți, din care să poată propune variante cât mai apropiate de cerințele primite. Astfel, o bază de date cât mai mare este importantă, pentru a-i asigura clientului posibilitatea de a selecta proprietatea dorită dintr-o gamă variată de oferte. 

Disponibilitatea agentului imobiliar

6. Cum vom ține legătura? Când vă pot contacta pentru un update cu privire la oportunitățile identificate?

Întrucât agentul imobiliar este partenerul clientului pe durata derulării contractului, în special în cazul reprezentării exclusive, comunicarea cu acesta este foarte importantă. Intervalul orar pentru contactare pe parcursul colaborării, precum și modul în care acesta alege să comunice cu clienții, pot fi criterii pe care clientul le poate lua în considerare atunci când își alege agentul imobiliar. 

7. Ce criterii ar trebui să iau în considerare atunci când cumpăr un apartament? 

Pe lângă propriile criterii pe care orice persoană le are atunci când își alege locuința dorită, avantajul parteneriatului cu un agent imobiliar constă și în recomandările oferite de acesta, care vede lucrurile din perspectiva pieței. Așadar, ar fi interesat de întrebat ce consideră el ca avantaje și la ce ar trebui să fie atent clientul atunci când achiziționează locuința. Un răspuns sincer, cu recomandări personalizate, denotă deschidere din partea agentului, respectiv dorința acestuia să încheie o tranzacție corectă.  

Pe lângă aceste direcții, specialiștii RE/MAX recomandă clienților atenție și în alegerea agenției la care este afiliat consultantul imobiliar, ce trebuie să impună colaboratorilor săi un cod etic riguros, pentru a se asigura că serviciile oferite sunt la cele mai înalte standarde. Spre exemplu, toți afiliații RE/MAX își asumă să respecte anumite principii ale codului etic comun, precum: a fi mereu la curent cu noutățile imobiliare, a acționa în concordanță cu cadrul legislativ, a se perfecționa prin educație comună, a reprezenta interesele clientului, a oferi servicii egale, fără discriminare, de a colabora cu alți agenți ori agenții și a comunica transparent. 

Pentru cei care doresc să beneficieze de serviciile unor consultanți imobiliari profesioniști, rețeaua de birouri internaționale RE/MAX le stă la dispoziție cu toate informațiile și suportul necesar. Ne poți găsi aici

Pentru a facilita tranzacția, astfel încât să câștigăm timp sau să obținem recomandări profesioniste, este indicat să apelăm la serviciile unor specialiști imobiliari. 

RE/MAX Moldova îți prezintă cele mai importante întrebări care trebuie adresate agentului imobiliar în procesul de tranzacționare a bunurilor imobiliare. Acest demers este parte a strategiei RE/MAX Moldova de educare a pieței locale, pe care compania mizează încă de la lansare.  

„Diferența dintre o tranzacție de succes și una eșuată poate fi făcută de un agent imobiliar. Alegerea sa reprezintă, așadar, un pas foarte important în procesul de tranzacție. Consultantul tău trebuie să fie un profesionist în domeniu, un bun comunicator, dar și de negociator, respectiv un specialist care respectă un cod etic și se asigură că beneficiezi de cele mai calitative servicii”, a declarat Alexei Curti, Președintele RE/MAX Moldova. 

Pentru a selecta un bun agent imobiliar, dar și pentru a stabili, ulterior, o colaborare de succes cu acesta, RE/MAX sugerează următoarele întrebări:

Ce trebuie să știi despre agentul imobiliar

1. Care este experiența pe care o aveți ca agent imobiliar?

Un agent imobiliar experimentat, care a încheiat numeroase tranzacții de succes, are o viziune amplă asupra pieței imobiliare și oportunităților existente, drept pentru care poate oferi recomandări personalizate clienților săi. Totodată, acesta va ști să promoveze în mod corespunzător o proprietate destinată vânzării sau să propună acele imobile care se potrivesc cel mai bine cerințelor cumpărătorilor. 

Cu toate că experiența este importantă, aceasta nu este singurul criteriu de luat în considerare. Există, de altfel, numeroși agenți imobiliari tineri, care au învățat extrem de repede piața imobiliară. Un avantaj aparte au, din acest punct de vedere, agențiile în sistem de franciză, agenții lor putând învăța rapid de la colegii cu mai multă experiență. 

2. Câte tranzacții imobiliare ați intermediat în ultimii ani în zona proprietății pe care o vând sau cumpăr?

Cunoașterea zonei și a specificului ei de către agentul imobiliar ales este deosebit de importantă, mai ales în orașe, unde fiecare sector poate avea specificul lui. Un agent imobiliar cu experiență pe zona vizată poate oferi detalii esențiale în legătură cu aceasta, printre care lucruri mai puțin știute despre împrejurimi și locatarii săi, oferind argumente în plus în cadrul negocierii sau, dacă vorbim despre achiziționarea unei locuințe, poate propune o proprietate conformă cu cerințele clientului, dar mai avantajoasă din unele puncte de vedere (al prețului, dar nu numai).

3. Care este prețul pe care îl considerați rezonabil pentru vânzarea proprietății mele sau pentru cerințele pe care le am ca și cumpărător?

Atunci când vorbim despre tranzacții imobiliare, indiferent că vorbim despre cumpărarea sau vânzarea unui apartament, fiecare client își propune o sumă de tranzacționare, bazată pe dorințele sau cunoștințele sale legate de tranzacționările pe zona respectivă. Agentul imobiliar va avea mai multe informații și va ști să facă o evaluare a proprietății în funcție de piață și alte criterii obiective și relevante. Chiar dacă, în final, clientul stabilește prețul final sau decide dacă achiziționează o proprietate, este important să asculte părerea și argumentele unui agent profesionist. 

4. Ce instrumente de promovare utilizați?

În cazul vânzării unei locuințe, instrumentele de promovare pe care agentul imobiliar le are la dispoziție sunt esențiale deoarece prin intermediul acestora, respectiv prin impactul acestora asupra publicului țintă, se pot atrage acei clienți calificați, potențiali cumpărători.

Agentul ar trebui să beneficieze de un mix de instrumente de promovare, format din site propriu al agenției, rețea personală bogată și acces la portaluri naționale de anunțuri imobiliare. 

5. La ce baze de date aveți acces?

În cazul în care clientul dorește să cumpere o proprietate, agentul trebuie să aibă acces la un număr cât mai mare de proprietăți, din care să poată propune variante cât mai apropiate de cerințele primite. Astfel, o bază de date cât mai mare este importantă, pentru a-i asigura clientului posibilitatea de a selecta proprietatea dorită dintr-o gamă variată de oferte. 

Disponibilitatea agentului imobiliar

6. Cum vom ține legătura? Când vă pot contacta pentru un update cu privire la oportunitățile identificate?

Întrucât agentul imobiliar este partenerul clientului pe durata derulării contractului, în special în cazul reprezentării exclusive, comunicarea cu acesta este foarte importantă. Intervalul orar pentru contactare pe parcursul colaborării, precum și modul în care acesta alege să comunice cu clienții, pot fi criterii pe care clientul le poate lua în considerare atunci când își alege agentul imobiliar. 

7. Ce criterii ar trebui să iau în considerare atunci când cumpăr un apartament? 

Pe lângă propriile criterii pe care orice persoană le are atunci când își alege locuința dorită, avantajul parteneriatului cu un agent imobiliar constă și în recomandările oferite de acesta, care vede lucrurile din perspectiva pieței. Așadar, ar fi interesat de întrebat ce consideră el ca avantaje și la ce ar trebui să fie atent clientul atunci când achiziționează locuința. Un răspuns sincer, cu recomandări personalizate, denotă deschidere din partea agentului, respectiv dorința acestuia să încheie o tranzacție corectă.  

Pe lângă aceste direcții, specialiștii RE/MAX recomandă clienților atenție și în alegerea agenției la care este afiliat consultantul imobiliar, ce trebuie să impună colaboratorilor săi un cod etic riguros, pentru a se asigura că serviciile oferite sunt la cele mai înalte standarde. Spre exemplu, toți afiliații RE/MAX își asumă să respecte anumite principii ale codului etic comun, precum: a fi mereu la curent cu noutățile imobiliare, a acționa în concordanță cu cadrul legislativ, a se perfecționa prin educație comună, a reprezenta interesele clientului, a oferi servicii egale, fără discriminare, de a colabora cu alți agenți ori agenții și a comunica transparent. 

Pentru cei care doresc să beneficieze de serviciile unor consultanți imobiliari profesioniști, rețeaua de birouri internaționale RE/MAX le stă la dispoziție cu toate informațiile și suportul necesar. Ne poți găsi aici

Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter

Loading...

Loading...