25 iulie, 11:01
0
1 737

Mogo: Apusul motoarelor diesel și noul început al mașinilor electrice Ⓟ

25 iulie, 11:01
0
1 737

Mașinile electrice își fac loc pe piața globală mai rapid decât am fi crezut. Vânzările de mașini pe baterii s-au tot dublat, în ultimii trei ani.

 În 2021,  producătorii de automobile din toată lumea raportează vânzări de aproape 6,5 milioane de vehicule. Cota lor de piață reprezintă deja aproape 10% din totalul vânzărilor de automobile noi, la nivel global. Și aici nu mai vorbim de hibrid sau plug-in. Sunt doar mașini dependente sută la sută de priză.

Vă așteptați, probabil, ca această revoluție să pornească de la cei mai renumiți giganți auto din lume, dar vă înșelați. Chinei îi revine, la moment, jumătate din piața globală a mașinilor electrice. Chinezii de la BYD sunt primii în clasamentul celor mai mari producători de automobile electrice din lume, urmați de celebrul american – Tesla.

Cum și de unde facem rost de mașini electrice?

 Vestea bună este că inovațiile BYD pot fi comandate și la Chișinău. Reprezentanța din Republica Moldova promite să livreze orice model în termen de 50-70 de zile, iar cumpărătorii au de ales din o gamă largă de modele sedan și crossover. Prețurile pornesc de la 40 de mii și până la 55 de mii de dolari, pentru un concept cu două motoare electrice și autonomie reală de 550 de kilometri.  

La începuturi, mașinile cu priză erau asociate cu marca americană Tesla.  După numărul de mașini produse, invenția miliardarului Ilon Musk rămâne pe locul doi în lume, după șase luni ale anului curent. Tesla a produs în prima jumătate de an 564 de mii de vehicule, un rezultat sub așteptările pieței. Popularitatea mărcii la nivel global scade, odată cu majorarea ofertei. 

Pentru Tesla, Republica Moldova se pare că a rămas o piață mică, neînsemnată, motiv pentru care până acum nu avem și o reprezentanță. Asta nu înseamnă că mașinile lui Musk încă nu au ajuns la noi. Aceste sunt disponibile la mâna a doua la piețele auto din Chișinău. La fel, pot fi comandate și la companii specializate în livrări de peste ocean. Puteți opta pentru o mașină accidentată, dar cu mult mai ieftină, dar și pentru una practic nouă, pusă în vânzare de companii de leasing sau bănci. Prețurile pornesc de la 25 de mii de euro și variază foarte mult în funcție de model, autonomie și anul producerii.

Volkswagen, cea mai vândută mașină electrică din Europa

În Europa momentul de cotitură a fost decembrie 2021, când, pentru prima dată, vânzările de mașini electrice le-au depășit pe cele ale modelelor diesel.  Anul trecut, Volkswagen a fost marca ce a vândut cele mai multe mașini full electric în Europa Occidentală. Republica Moldova, însă, este excepție. Importatorului oficial Volkswagen nu i-ar revenit nicio mașină pe baterii. Volkswagen nu a demarat deocamdată vânzarea mașinilor electrice în Republica Moldova și speră că primele modele pe baterii vor putea fi comandate abia la sfârșitul anului.

Până atunci, așa se întâmplă că pe piața ajung Wolkswagen-uri electrice produse în Statele Unite. Ofertele par interesante în condițiile în care un SUV nou de model ID.4 Crozz poate fi comandat la prețul unui sedan diesel cumpărat în salonul de la Chișinău. Companiile specializate în livrări de mașini de peste ocean cer 38 de mii de dolari pentru un ID.4 Crozz nou, cu o autonomie reală de 450 de kilometri, în condițiile în care sunteți gata să plătiți 90% din cost și să așteptați până la trei luni livrarea.

România, piața cu cea mai mare creștere de vânzare a mașinilor electrice

Incredibil, dar cele mai dezvoltate țări din Uniunea Europeană, nu sunt și primele la capitolul achiziții de mașini electrice. În primele trei luni ale acestui an, multe pieţe europene au înregistrat creşteri procentuale de trei cifre (peste 100%), însă România a avut cea mai puternică creştere procentuală - 408%.  Creșterea nu se datorează atât apariției în 2021 a versiunii Dacia full electric. Oricum, modelul Spring este fabricat în China și se întâmplă ca și românii să stea la coadă până le ajunge electrica acasă. 

Piața de peste Prut este înviorată de determinarea Guvernului de a reduce emisiile, astfel încât românii se bucură de reduceri considerabile la achiziția mașinilor electrice. Pentru comparație, prețul de listă al modelului Spring este de 19,5 mii de euro, dar acesta poate fi cumpărat și cu 9 mii dacă ești beneficiar al programului Rabla (proiect guvernamental ce presupune schimbul mașinii vechi pe una nouă).

Deși în Republica Moldova modelul Dacia a fost pe locul doi, în topul celor mai vândute automobile noi, ai noștri nu au vândut până acum niciun exemplar de Spring. Salonul de la Chișinău primește comenzi, dar trebuie să fii gata să aștepți și până la cinci luni până îți vezi mașina livrată. În plus, prețul de 19,5 mii de euro pare unul exagerat pentru ceea ce prezintă modelul lansat anul trecut. Spring este un crossover de oraș, super-compact, cu o baterie ce asigură 45 de cai putere și cu o baterie ce asigură o autonomie de 225 de kilometri.

Totuși, în topul celor mai vândute mașini electrice din România, marca românească produsă în China, este lider incontestabil. În primele 4 luni ale anului au fost vândute 1460 de mașini. Tesla model 3 este pe locul doi în clasament, dar americanii au vândut de patru ori mai puține mașini, întrucât și diferența de preț este foarte mare.

 MOGO urmărește îndeaproape nu doar piața creditelor auto, dar și tendințele  pieței auto la nivel mondial pentru a vă ține la curent cu ultimele știri din domeniu.

 În 2021,  producătorii de automobile din toată lumea raportează vânzări de aproape 6,5 milioane de vehicule. Cota lor de piață reprezintă deja aproape 10% din totalul vânzărilor de automobile noi, la nivel global. Și aici nu mai vorbim de hibrid sau plug-in. Sunt doar mașini dependente sută la sută de priză.

Vă așteptați, probabil, ca această revoluție să pornească de la cei mai renumiți giganți auto din lume, dar vă înșelați. Chinei îi revine, la moment, jumătate din piața globală a mașinilor electrice. Chinezii de la BYD sunt primii în clasamentul celor mai mari producători de automobile electrice din lume, urmați de celebrul american – Tesla.

Cum și de unde facem rost de mașini electrice?

 Vestea bună este că inovațiile BYD pot fi comandate și la Chișinău. Reprezentanța din Republica Moldova promite să livreze orice model în termen de 50-70 de zile, iar cumpărătorii au de ales din o gamă largă de modele sedan și crossover. Prețurile pornesc de la 40 de mii și până la 55 de mii de dolari, pentru un concept cu două motoare electrice și autonomie reală de 550 de kilometri.  

La începuturi, mașinile cu priză erau asociate cu marca americană Tesla.  După numărul de mașini produse, invenția miliardarului Ilon Musk rămâne pe locul doi în lume, după șase luni ale anului curent. Tesla a produs în prima jumătate de an 564 de mii de vehicule, un rezultat sub așteptările pieței. Popularitatea mărcii la nivel global scade, odată cu majorarea ofertei. 

Pentru Tesla, Republica Moldova se pare că a rămas o piață mică, neînsemnată, motiv pentru care până acum nu avem și o reprezentanță. Asta nu înseamnă că mașinile lui Musk încă nu au ajuns la noi. Aceste sunt disponibile la mâna a doua la piețele auto din Chișinău. La fel, pot fi comandate și la companii specializate în livrări de peste ocean. Puteți opta pentru o mașină accidentată, dar cu mult mai ieftină, dar și pentru una practic nouă, pusă în vânzare de companii de leasing sau bănci. Prețurile pornesc de la 25 de mii de euro și variază foarte mult în funcție de model, autonomie și anul producerii.

Volkswagen, cea mai vândută mașină electrică din Europa

În Europa momentul de cotitură a fost decembrie 2021, când, pentru prima dată, vânzările de mașini electrice le-au depășit pe cele ale modelelor diesel.  Anul trecut, Volkswagen a fost marca ce a vândut cele mai multe mașini full electric în Europa Occidentală. Republica Moldova, însă, este excepție. Importatorului oficial Volkswagen nu i-ar revenit nicio mașină pe baterii. Volkswagen nu a demarat deocamdată vânzarea mașinilor electrice în Republica Moldova și speră că primele modele pe baterii vor putea fi comandate abia la sfârșitul anului.

Până atunci, așa se întâmplă că pe piața ajung Wolkswagen-uri electrice produse în Statele Unite. Ofertele par interesante în condițiile în care un SUV nou de model ID.4 Crozz poate fi comandat la prețul unui sedan diesel cumpărat în salonul de la Chișinău. Companiile specializate în livrări de mașini de peste ocean cer 38 de mii de dolari pentru un ID.4 Crozz nou, cu o autonomie reală de 450 de kilometri, în condițiile în care sunteți gata să plătiți 90% din cost și să așteptați până la trei luni livrarea.

România, piața cu cea mai mare creștere de vânzare a mașinilor electrice

Incredibil, dar cele mai dezvoltate țări din Uniunea Europeană, nu sunt și primele la capitolul achiziții de mașini electrice. În primele trei luni ale acestui an, multe pieţe europene au înregistrat creşteri procentuale de trei cifre (peste 100%), însă România a avut cea mai puternică creştere procentuală - 408%.  Creșterea nu se datorează atât apariției în 2021 a versiunii Dacia full electric. Oricum, modelul Spring este fabricat în China și se întâmplă ca și românii să stea la coadă până le ajunge electrica acasă. 

Piața de peste Prut este înviorată de determinarea Guvernului de a reduce emisiile, astfel încât românii se bucură de reduceri considerabile la achiziția mașinilor electrice. Pentru comparație, prețul de listă al modelului Spring este de 19,5 mii de euro, dar acesta poate fi cumpărat și cu 9 mii dacă ești beneficiar al programului Rabla (proiect guvernamental ce presupune schimbul mașinii vechi pe una nouă).

Deși în Republica Moldova modelul Dacia a fost pe locul doi, în topul celor mai vândute automobile noi, ai noștri nu au vândut până acum niciun exemplar de Spring. Salonul de la Chișinău primește comenzi, dar trebuie să fii gata să aștepți și până la cinci luni până îți vezi mașina livrată. În plus, prețul de 19,5 mii de euro pare unul exagerat pentru ceea ce prezintă modelul lansat anul trecut. Spring este un crossover de oraș, super-compact, cu o baterie ce asigură 45 de cai putere și cu o baterie ce asigură o autonomie de 225 de kilometri.

Totuși, în topul celor mai vândute mașini electrice din România, marca românească produsă în China, este lider incontestabil. În primele 4 luni ale anului au fost vândute 1460 de mașini. Tesla model 3 este pe locul doi în clasament, dar americanii au vândut de patru ori mai puține mașini, întrucât și diferența de preț este foarte mare.

 MOGO urmărește îndeaproape nu doar piața creditelor auto, dar și tendințele  pieței auto la nivel mondial pentru a vă ține la curent cu ultimele știri din domeniu.

Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter

Loading...

Loading...