Comunicați țării o știre importantă!×
19 iulie
3,3K
Cine este Gicu? Personajul, invocat în Parlament de mai mulți deputați
19 Iul. 19:571,1K
Cine este Gicu? Personajul, invocat în Parlament de mai mulți deputați

După ce fostul premier Iurie Leancă a povestit joi, 18 iulie, la emisunea Cabinetul din Umbră de la Jurnal TV, cum un prieten, numit Gicu s-a ocupat de plata pentru studiile fiului său care învăța la Londra, vineri, 19 iulie, la ședința de plen al Parlamentului, deputații Lilian Carp și Octavian Țîcu au vorbit despre un personaj cu același prenume, Gicu.

1,1K
  • 0

Rover-ul Curiosity a descoperit lut pe Marte, confirmând prezenţa unor lacuri antice pe ”planeta roşie”

Depozitul de lut a fost confirmat de NASA miercuri, în două locaţii diferite, denumite Kilmarie şi Aberlady, pe care oamenii de ştiinţă le aveau de mult în vizor.

NASA a anunţat că rover-ul Curiosity a confirmat prezenţa lutului în regiunea marţiană în care se află în acest moment. Zona este cel mai nou punct de interes al roboţelului datorită unor depozite mari de lut, semnalate anterior de oamenii de ştiinţă, transmite Ştiri.md cu referire la adevarul.ro.

Lutul a fost descoperit în porţiunea mai joasă a muntelui Sharp, pe care experţii celor de la NASA au cercetat-o înainte de amartizarea lui Curiosity, din 2012. Prezenţa materialului arată o posibilă existenţă a unei ”cantităţi semnificative de apă” într-unul din cratele marţiene, arată cei de la NASA, care specifică faptul că lutul se formează de obicei în apă.

Curiosity a analizat mostrele de rocă din Kilmarie şi Aberlady cu ajutorul unui instrument de minerologie, numit CheMin, descoperind un nivel mare de lut şi un nivel scăzut de hematit. Agenţia spaţială continuă explorarea muntelui Sharp şi a zonei din jurul acestuia pentru a descoperi semne care să indice că Marte a avut vreodată condiţii capabile să susţină viaţa.

NASA a spus că mostrele descoperite sunt cel mai probabil rămăşiţe ale unor straturi de noroi care se formau în lacurile străvechi ale planetei.

Curiosity a celebrat descoperirea realizată în data de 12 mai (ziua marţiană cu numărul 2.405 a misiunii sale) cu un selfie (foto în imaginea de mai sus).

Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați