Peste 2.600 de compuși organici, descoperiți într-un meteorit

Cercetătorii au descoperit peste 2.600 de compuși organici (specifici materiei vii) într-un meteorit căzut pe Pământ în 2018. Dau indicii în legătură cu modul în care ar fi putut apărea viața pe Terra.

Peste 2.600 de compuși organici, descoperiți într-un meteorit

Meteoritul a căzut pe 16 ianuarie 2018, iar cercetătorii i-au recuperata resturile două zile mai târziu, de pe suprafața înghețată a unui lac din SUA, transmite Știri.md cu referire la biziday.ro.

Dată fiind durata scurtă de timp, substanțele aduse din spațiu de acesta nu au fost alterate semnificativ.

„Acest meteorit este special pentru că a căzut pe un lac înghețat și a fost recuperat rapid. A fost foarte curat. Am putut vedea că mineralele nu au fost mult modificate și, ulterior, am constatat că meteoritul conținea o gamă bogată de compuși organici extratereștri”, a spus Philipp Heck, curator la Field Museum din Chicago și coordonatorul studiului.

Cercetătorii cred că aceste tipuri de compuși organici identificați acum, au ajuns pe Pământ și în istoria vechea a acestuia prin meteoriți și ar fi putut contribui la formarea elementelor necesare vieții.

Meteoritul din Hamburg s-a desprins dintr-un asteroid-mamă (format acum 4,5 miliarde de ani) în urmă cu aproximativ 12 milioane de ani, călătorind în acest timp prin spațiu până când a căzut pe Pământ.

Eșantioanele studiate de echipa din Chicago pot fi comparate cu altele care urmează să fie colectate în viitor

Agenția Japoneză de Explorare a Spațiului va aduce în decembrie mostre ale asteroidului Ryugu, iar Osiris-REx al NASA a colectat deja fragmente din asteroidul Bennu, pe care le va aduce pe Pământ în 2023.