Jupiter apare într-o fotografie istorică cum n-ai mai văzut-o

Dispozitivul de explorare de la NASA, Juno, a ajuns în orbita planetei Jupiter în 2016. De atunci, a înconjurat planeta de 18 ori, trimițând fotografii impresionante înapoi către Pământ.

Jupiter apare într-o fotografie istorică cum n-ai mai văzut-o

Ultimele fotografii realizate și publicate de NASA sunt fascinante. Ele pot fi editate pentru a fi mai clare de către oricine le găsește. Astfel, mai mulți artiști și designeri au început să facă acest lucru. Cei de la NASA au arătat lumii opera artistului Kevin M. Gill, care îți arată mai clar cum arată cerul lui Jupiter, transmite Ştiri.md cu referire la playtech.ro.

În poza editată de Gill poți vedea norii colorizați din emisfera nordică a planetei Jupiter. În stânga imaginii poți vedea o structură atmosferică puternică, numită Jet N6. Fiind o planetă gazoasă, Jupiter este plină de aceste structuri. Fotografia originală a fost realizată la altitudinea de 13.000 de kilometri în data de 12 februarie 2019. Gill a preluat imaginea, a decupat-o, a rotit-o cu aproximativ 100 de grade către dreapta și a îmbogățit culorile existente, pentru a arăta adevărata frumusețe a cerului de pe Jupiter.

Pentru a realiza fotografiile, dispozitivul Juno folosește JunoCam, singura cameră color de la bord. „Cu siguranță nu ai putea cumpăra această camera din magazin”, a explicat Candice Hansen-Kohardcheck, investigatoare și șefă de instrumente la JunoCam. Camera folosește o tehnologie de tipul push-frame. „Push-frame înseamnă că obține o imagine pe mai multe fâșii, ceea ce este de dorit când canera ta este montată pe o navă care se rotește […]. Avem filtre montate pe detector pentru roșu, verde și albastru… Avem, de asemenea, un filtru de metan, pentru o lungime de undă a bandei mai lungă decât viziunea umană normală”.

Oamenii de știință au montat camera pentru a studia mai bine ciclonurile de la polurile lui Jupiter. Însă scopul principal este altul – și este cât se poate de frumos: de a permite publicului să participe la misiuni, conform lui Hansen-Kohardcheck.