main logo
533

UNICEF: R. Moldova are una dintre cele mai înalte rate de înrolare a copiilor în învățământul preșcolar din regiune - 86,5%

Aproximativ 86,5% dintre copiii de vârstă preșcolară frecventează instituții de învățământ corespunzătoare, rata de cuprindere preșcolară în Republica Moldova fiind mai mare în comparație cu a altor state din regiunea noastră.

UNICEF: Situaţia învăţământului preşcolar din R. MoldovaSituaţia învăţământului preşcolar din R. Moldova.

Totuși, potrivit unui studiu UNICEF, nu toți copiii din R. Moldova au șansa de a învăța de la o vârstă fragedă, înrolarea preșcolară fiind semnificativ mai scăzută în mediul rural - 64%, decât în mediul urban - 82%, cu o poziție de top pentru Chișinău - 90%.

Condițiile socio-economice fac, de asemenea, diferența: merg la grădiniță 88% dintre copiii care locuiesc în cele mai bogate gospodării și doar 50% din copii care trăiesc în cele mai sărace gospodării, unde nevoia de educație preșcolară este cea mai mare.

De asemenea, relevă același studiu, copiii mamelor cu studii superioare beneficiază de educație timpurie mai frecvent decât cei ai mamelor cu studii medii. Un alt grup vulnerabil sunt copiii care au cel puțin un părinte biologic care locuiește în străinătate.

Totodată, o treime din totalul copiilor romi nu sunt alfabetizați suficient la vârsta de 6 ani și în medie doar jumătate dintre ei sunt înrolați în școala primară și secundară, în timp ce pentru populația non-romă această cifră este de 90%, scrie Ziarul Național.

Potrivit aceluiași studiu, 84% dintre copiii din R. Moldova cu vârste cuprinse între 3 și 5 ani se dezvoltă potrivit vârstei, cu toate acestea rezultate mai bune se înregistrează la copiii care frecventează instituțiile preșcolare: 86% comparativ cu 78% pentru cei care nu le frecventează.

„Este de o importanță majoră să se continue îmbunătățirea politicilor în domeniu, precum și să se crească investițiile în serviciile de educație timpurie din întreaga țară. Trebuie să asigurăm îmbunătățirea continuă a gradului de acoperire și a calității acestor servicii, pentru ca niciun copil nu fie lăsat în afara serviciilor de educație timpurie în Moldova”, susține Margarita Tileva, Reprezentant adjunct de țară al UNICEF în R. Moldova.

Menționăm că, potrivit estimărilor UNICEF, ar fi nevoie de o jumătate de decadă pentru ca R. Moldova să ajungă la integrarea completă a copiilor în învățământul preșcolar. Printre obiectivele Strategiei „Educația 2020” se numără înrolarea în învățământul preșcolar în proporție de 95% pentru vârstele de 3-6 ani și de 98% pentru vârsta de 6 ani către 2020.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării