Tinerii, informați despre importanța votului: A fost lansată o campanie
Centrul de Instruire Continuă în Domeniul Electoral (CICDE) a lansat ieri, de Ziua Internațională a Democrației, campania de informare „Învață cu noi, alege singur!”. Scopul campaniei este de a informa tinerii despre importanța participării la vot și alegerea propriului viitor la alegerile prezidențiale și referendum.
Foto: Radio Chișinău/Imagine simbolCICDE a analizat datele statistice privind tendința de implicare a tinerilor în calitate de alegători la ultimele scrutine și a ajuns la concluzia că rata de participare nu deviază prea mult între alegerile prezidențiale și cele parlamentare, transmite Știri.md.
„Cel mai mare interes tânăra generație l-a avut față de alegerile prezidențiale din 2020, la care și-au exercitat dreptul de vot 40,8% dintre tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 25 de ani, în primul tur, și 52,2% - în cel de-al doilea tur. La alegerile parlamentare din 2019 a fost înregistrată însă o rată de participare a respectivei categorii de vârstă de 37,8%, o creștere înregistrând la scrutinul din 2021 - 41,43%”, se menționează în comunicat.
CICDE mai subliniază că situația în plan statistic privind participarea tinerilor la alegeri își schimbă mult cursul în cazul alegerilor locale generale. De exemplu, la scrutinul din 2023, rata de participare a tinerilor și tinerelor în primul tur a fost de 26,03% și în cel de-al doilea tur - de numai 22,15%.
Astfel, în cadrul campaniei lansate ieri vor fi întreprinse activități de informare a elevilor claselor a XI-a și a XII-a privind importanța participării în alegeri, dar și de simulare a unui scrutin.
De asemenea, pe durata campaniei vor fi organizate vizite de studiu la sediul CICDE, activități de informare cu implicarea bibliotecilor din țară, quiz-uri cu premii, o masă rotundă cu participarea organizațiile de tineret, concurs de eseuri la tema „Ce așteptări am eu de la președinta sau președintele țării?”, expoziție de picturi la tema „Moldova votează!” etc.
Perioada de desfășurare a campaniei este 15 septembrie - 3 noiembrie, având loc la nivel național.