Potrivit reacțiilor apărute într-un grup intern al agenților de turism din Moldova, situația a fost gestionată haotic. Aceștia reclamă lipsa de comunicare eficientă și susțin că au fost nevoiți să facă față valului de nemulțumiri din partea clienților. „Este revoltător. Am avut trei familii afectate și două ore de telefon cu amenințări și strigăte din partea turiștilor”, a declarat un agent de turism, transmite Știri.md, cu referire la nextmedia.md.
Turiștii au primit un mesaj în toiul nopții, la ora 03:00, prin care erau anunțați că zborul a fost reprogramat pentru 8 iunie. Între timp, pasagerii au fost preluați greșit de alte companii de transport, fără asistență din partea ghizilor locali sau a operatorului, iar call-centerul Join Up a oferit doar numere de contact la care nimeni nu răspunde. În lipsa unor instrucțiuni clare, turiștii au fost nevoiți să se întoarcă la hoteluri fără a fi cazați, în haos total.
Agenții de turism acuză și lipsa actualizării sistemelor de rezervare, zborul figurând în continuare ca activ, inclusiv pe site-ul aeroportului. Contactarea operatorului a fost dificilă, iar răspunsurile primite au fost vagi și impersonale.
Ulterior, s-a anunțat că zborul din 8 iunie va fi efectuat de compania Hisky, în loc de SkyUp, însă informația a fost transmisă târziu, complicând și mai mult activitatea agențiilor.
Agențiile cer explicații publice și asumarea responsabilității de către Join Up, refuzând să mai comunice prin platforme impersonale sau cu operatori automați.